سئو در گرمدره

 سئو در گرمدره | تکنیک های سئو داخلی سایت

کلمات کلیدی پر جستجو را شناسایی کنید

عنوان و توضیحات مناسب بنویسید

از تگ های هدینگ به خوبی استفاده کنید

آدرس صفحه را بهینه کنید

از تصویر ویدیو و نمودار استفاده کنید

لینک دهی صحیح به صفحات سایت و سایت های دیگر

فعالیت کاربران در صفحه را افزایش دهید


مقدمه مقاله

برای تکنیک های On-page یا همان سئو داخلی میتوان یک چک لیست بلند بالا تهیه کرد و ما قبلا در سری مقالات ۲۰نکته کلیدی در سئو داخلی سایت به آنها پرداخته ایم ولی در اینجا سعی میکنیم با بیانی ساده تر مهمترین موضوعات را به شما آموزش دهیم. تا همین چند سال پیش تگ های متا Meta Tags تگ های هدینگ بمباران متن با کلمه کلیدی هدف و تصاویر بهینه شده کلید موفقیت در سئو داخلی بودند. از سال ۲۰۱۶تغàراتی اساسی در الگوریتم های گوگل ایجاد شد که با معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار به اوج خود رسید. در این الگوریتم های جدید تلاش شده رفتار کاربران و میزان رضایت آنها از محتوا نیز مورد توجه قرار داده شود در این مقاله مهمترین فاکتورهای موثر در سئو را بررسی میکنیم ولی پیش از شروع ذکر یک نکته اهمیت بالایی خواهد داشت

کلمات کلیدی پر جستجو را شناسایی کنید

انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهمترین وظایف ما هنگام نوشتن یک مقاله یا تولید یک صفحه جدید است قبل از شروع به نوشتن باید به این فکر کنیم که کاربران چه موضوعاتی را جستجو میکنند با چه ادبیات و عباراتی این موضوعات را در گوگل جستجو میکنند چه محتوایی میتوان در این مورد تولید کرد و چه سوالات دیگری را میتوان در همین صفحه پاسخ داد همه این سوالات به شما کمک میکنند لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید که باید در محتوای خود از آنها استفاده کنید علاوه بر این ابزارهای دیگری
مانند Keyword Planner وجود دارند که به شما در تعیین میزان جستجوی عبارات کمک میکنند.

پیدا کردن کلمات کلیدی
پیدا کردن کلمات کلیدی

عنوان و توضیحات مناسب بنویسید

تگ های متا یا همان Meta Tags معمولا بخشی از کدهای سایت هستند که در هدر قرار داده میشوند و به معرفی محتوای صفحه میپردازند این اطلاعات توسط کاربرانی که در صفحه حضور دارند قابل مشاهده نیست ولی ربات های خزنده گوگل از آنها برای درک بهتر صفحه استفاده خواهند کرد و در بیشتر موارد همین محتوا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود پس اهمیت بسیاری زیادی برای سئو خواهند داشت تگ های بسیار متنوعی وجود دارند که میتوان در هدر سایت قرار داد و هریک کارایی مشخصی دارند ولی مهمترین تگ هایی که برای سئو داخلی با آنها کار داریم دو تگ title و descriptionهستند

تگ title برای معرفی عنوان صفحه و تگ description برای توضیحات کوتاه در مورد صفحه استفاده میشود ممکن است به صورت تکنیکال تاثیراین دو فاکتور در رتبه بندی صفحات پایین اعلام شود ولی در عمل اهمیت بسیار بالایی خواهند داشت زیرا کاربر هنگام جستجو در گوگل مستقیما این دو عبارت را مشاهده کرده و بر همین اساس سایت شما را از میان سایر لینک ها انتخاب میکند هرچقدر عنوان و توضیحات شما جذاب تر باشد شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهید داشت.

در ادامه مقاله

اگر عنوان و توضیحات انتخاب شده توسط شما با محتوای موجود در صفحه همخوانی نداشته باشد گوگل آن را به کاربران نمایش نمیدهد و براساس محتوای صفحه عنوان و توضیحات را برداشت میکند در نتیجه نمیتوانید در این بخش بیش از حد خلاق باشید و باید تعادل موضوعی با محتوای صفحه را حفظ کنید دو مقاله تخصصی یکی برای تکنیک های درست نوشتن عنوان صفحه و دیگری نکات مهم در نگارش توضیحات متا نوشته ایم که میتواند نگاه عمیق تری نسبت به تگ های متا برای شما ایجاد کند ولی در همین مقاله نیز اشاره ای کوتاه به نکات نگارش عنوان و توضیحات متا خواهیم داشت:

برای عنوان حداکثر ۷۰کاراکتر و برای توضیحات متا تا ۳۲۰کاراکتردر نظر بگیرید زیرا اگر بیشتر شود ممکن است گوگل بقیه آن را به کاربر نمایش ندهد.
در توضیحات متا یک بار کلمه کلیدی هدف را استفاده کنید و ازترکیب های جذاب برای مخاطبان بهره بگیرید. بعنوان مثال برای یک فروشگاه اینترنتی میتوان از عباراتی مانند کمترین قیمت، ارزان و … استفاده نمود.
دقت کنید title شما به تگ h1 یا یکی از هدینگ های h2 درصفحه شبیه باشد.
تا حد امکان از کاراکترهای جدا کننده و ویرگول در متن توضیحات متا و عنوان استفاده نکنید

از تگ های هدینگ به خوبی استفاده کنید

هر صفحه از سایت شما باید فقط و فقط یک تگ h1داشته باشد یعنی حتما این تگ را داشته باشد و در صفحه بیشتر از یک تگ h1 نباشد این عنوان باید دقیقا توضیح دهنده محتوای صفحه و دارای کلمه کلیدی هدف شما باشد. همچنین از نظر طراحی و ابعاد با سایر محتوای صفحه متمایز بوده و در اولین نگاه قابل شناسایی باشد علاوه بر تگ h1 که اهمیت بسیار بالایی دارد میتوانیم از تگ های h2 وh3 نیز برای معرفی بهتر موضو مورد بحث استفاده نماییم براساس اصول نگارشی بعد از هر ۳۰۰کلمه نیازمند یک تگ هدینگ جدید هستیم تا کاربر بتواند به راحتی موضوع این بخش از محتوای مورد مطالعه را درک کند با توجه به اینکه پیشنهاد میکنیم محتوای صفحات شما ۱۲۰۰تا ۱۵۰۰ کلمه باشد احتمالا در هر صفحه شما ۴تا ۵تگ h2 خواهید داشت که هریک از آنها پیرامون موضوع عنوان اصلی مقاله هستند.

آدرس صفحه را بهینه کنید

آدرس دهی صفحات از دو منظر مورد توجه است اولا کوتاه بودن آدرس واستفاده از کاراکترهای با معنی و دوما زیرشاخه بندی آدرس ها و تعداد /در آن.
هرچقدر تعداد کاراکتر / در آدرس شما کمتر باشد یعنی این محتوا در سطح بالاتری از سایت شما قرار دارد و ارزش بیشتری از نظر گوگل خواهد داشت.
همچنین تلاش کنید از کلمات کلیدی هدف در آدرس صفحه استفاده کنید؛بدون اینکه آدرس صفحه خیلی طولانی شود معمولا برای سایت های فارسی از آدرس دهی فارسی نیز استفاده میکنیم ولی عبارات اضافی مثل از در، با، به، برای و … را از آن حذف میکنیم.

بهینه سازی آدرس صفحه
بهینه سازی آدرس صفحه

از تصویر ویدیو و نمودار استفاده کنید

اگر قصد دارید محتوا سریعتر به کاربران منتقل شود و سطح رضایت آنها را بالا ببرید بهتر است از ابزارهای چند رسانه ای مانند تصویر و ویدیو استفاده کنید یا در بخش هایی از مقاله خود محتوا را به صورت نمودار و جدول در اختیار کاربر قرار دهید بعنوان مثال استفاده از ویدئو زمان حضور کاربر در صفحه را افزایش داده و ضریب خروج کاربران شما را کاهش میدهد.

همچنین تجربه نشان داده است صفحاتی که دارای تصویر و ویدیو هستند آمار بهتری در اشتراک گذاری توسط کاربران داشته اند. از همه اینها مهمتر آن است که گوگل توجه بسیاری زیادی به این موارد داشته و وجود تصویر یا ویدئو را نشانهای بررضایت کاربران از صفحه میداند در نتیجه شانس شما در رتبه بندی گوگل به صورت چشم گیری افزایش خواهد یافت

لینک دهی به صفحات سایت و سایت های دیگر

بسیاری از ما تصور میکنیم که لینک دهی به سایت های دیگر میتواند موجب کاهش اعتبار ما و افت جایگاه کسب شده در نتایج گوگل باشد این تصور در برخی موارد درست و در برخی نادرست است اگر شما به یک سایت مرجع و صفحه ای کاملا مرتبط از آن لینک بدهید تاثیر منفی در جایگاه شما نخواهد داشت حتی این ارتباط موضوعی به گوگل کمک میکند تا موضوع صفحه شما را نیز به خوبی شناسایی کند حال اگر همین لینک سازی به سایتی نامرتبط و یا حتی صفحه ای نادرست از سایتی مرتبط انجام شود.
میتواند در عملکرد شما تاثیر منفی داشته باشد لینک سازی داخلی یعنی لینک دادن به صفحاتی دیگر از سایت خودتان موجب میشود ارتباط معنایی میان این صفحات ایجاد شده و با تقویت یکدیگر همه آنها پیشرفت کنند بسیاری از وبمستران با دانستن تاثیر لینک سازی داخلی سعی میکنند به صورت اتوماتیک کلمات هدف را در تمام متون سایت به صفحه ای مشخص لینک کنند و یا در یک مقاله به چندین مقاله لینک کنند.

لینک دهی | قدس وب
لینک دهی

فعالیت کاربران در صفحه را افزایش دهید

محتوای ارزشمند خودش را در سطح اینترنت پخش میکند فقط کافیست شما ابزار لازم برای کاربران تنبل را فراهم کنید یکی از این روش ها قراردادن دکمه های اشتراک گذاری در صفحه است بررسی کنید که مخاطبین شما عموما در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند و گزینه های اشتراک گذاری را بیشتر از سه مورد قرار ندهید.

بعنوان مثال در ایران قراردادن گزینه تلگرام ضروری بنظر میرسد ولی در خارج از ایران ممکن است بدون استفاده باشد. قابلیت ارسال دیدگاه را به صفحات خود اضافه کنید و کاربران را تشویق کنید که نظرات و سوالات خود را بیان کنند. هنگامی که دیدگاهی برای شما ارسال میشود به دقت به آن پاسخ دهید و به شکلی پاسخ کاربران را بدهید که برای ارسال دوباره دیدگاه و مطرح کردن سوالات جدید اعتماد به نفس بگیرند هرچقدر میزان فعالیت کاربران در سایت شما بیشتر باشد نشاندهنده میزان رضایت آنها از مطالب شماست و همین امر تاثیر زیادی در رتبه بندی نتایج گوگل و سئو سایت شما خواهد داشت.

سوالات متداول

چگونه از خدمات سئوی قدس وب استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات سئوی ما تنها کافیست از طریق همین سایت با ما در ارتباط باشید و یا به دفتر ما مراجعه کنید.

هزینه خدمات سئوی قدس وب به چه صورت است؟

هزینه خدمات ما وابسته به درخواست و در مرحله بعد نیاز شما بوده و اگر می‌خواهید یک سرمایه گذاری مطمن در دنیای وب داشته باشید استفاده از خدمات سئوی ما مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

برای پاسخ به سوالات خود در رابطه با سئو چه کنیم؟

شما می‎‌توانید جهت مشاوره در رابطه با سئو با متخصصان ما در ارتباط باشید و تمامی ابهامات خود را مطرح کنید تا متخصصان ما به شما بهترین مشاوره را بدهند و ابهامات شما را رفع کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داریوش
فوریه 5, 2023 4:35 ب.ظ

برای سئو در گرمدره شما چه خدماتی رو در نظر گرفتین؟

احمدی
نوامبر 7, 2023 8:59 ب.ظ

یه ادرس لطف کنید حضوری خدمت برسیم برای مشاوره

دانیال
نوامبر 7, 2023 8:59 ب.ظ

سئو برای سایت خیلی حیاتیه؟

تارا
نوامبر 7, 2023 9:00 ب.ظ

میشه هزینه سئو برای سایت فروشگاهی رو بفرمایید؟

احسان
نوامبر 7, 2023 9:01 ب.ظ

شما سئو سایت اموزشی هم انجام میدید؟

ویدا
نوامبر 7, 2023 9:02 ب.ظ

برای مشاوره با چه شماره ای تماس بگیرم؟

بسطامی
نوامبر 21, 2023 10:29 ب.ظ

صفر تا صد سئو و طراحی سایت و …خودتون انجام میدید؟

مهلا
نوامبر 24, 2023 10:07 ب.ظ

چطور میشه سایتو صفحه ی اول اورد ؟

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x