طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی

چطوری بدون کدنویسی سایت بسازیم؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاد که چجوری می تونیم طراحی سایت بدون کدنویسی انجام بدیم؟! جوابش تو همین مقاله هست پس با قدس وب همراه باشید.

اصلا این امکان وجود داره که بدون کدنویسی سایتی طراحی بشه؟

باید بگیم که بله وجود داره! قبلا بدون دانش کدنویسی اصلا نمی تونستید سایت بسازین ولی الان با وجود یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مثل وردپرس به راحتی می تونید یه سایت قوی داشته باشید. این سیستم ها براتون این امکان رو فراهم کردن که بدون لمس کردن حتی یه خط کد بتونید وب سایت خودتون رو راه اندازی کنید. با این حال باز هم بدون کدنویسی یک سری محدودیت هایی وجود داره اما ما رو از هدفِ داشتن یه سایت قدرتمند دور نمی کنه.

cms | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر داشتن سایت پربازدید و پرفروش

وردپرس یه سیستم مدیریت محتوای ماژولار هستش که با داشتن امکان اضافه کردن یک سری قالب و افزونه میتونید بهترین محتوا رو با اون به اشتراک بزارید و کلی امکانات خفن به سایت تون اضافه کنید.

5 کاری که می تونید با وردپرس و بدون کدنویسی انجام بدید

در ادامه میخوایم به کارهایی اشاره کنیم که شما میتونید با وردپرس و بدون کدنویسی انجام بدید. بزن بریم!

1- ساخت سایت ها و فروشگاه آنلاین

طراحی یک وب سایت” یک عبارت گسترده هست. ما می تونیم به یک وبلاگ، یک فروشگاه آنلاین، یک سایت خدماتی یا حتی یه نمونه کار اشاره کنیم. معمولا وردپرس کاربرد زیادی داره یعنی میشه انواع مختلفی از یه سایت رو ساخت.

ووکامرس
افزونه فروشگاه ساز

با پلتفرم ساده وردپرس به راحتی میشه یه سایت برای وبلاگ نویسی طراحی کرد. و برای استفاده از خدمات ساخت یک فروشگاه باید از افزونه هایی که برای ساخت فروشگاه مناسب هستن استفاده کرد. برای نمونه یکی از پرکاربردترین افزونه فروشگاه ساز، همون افزونه WooCommerce هست.

2-طراحی سایت و ویرایش اون

یکی از مزایای استفاده از وردپرس اینه که می تونید به راحتی با استفاده از یه تم و قالب کل اون رو تغییر بدین. با داشتن محتوای مناسب و چند تا موضوع خوب همه چیز عالی پیش میره. ناگفته نمونه که باید از قالبی استفاده کنید که بتونید همه ی المان های صفحه رو سفارشی سازی کنین.

3-اضافه کردن امکانات و عملکردهای پیچیده با استفاده از افزونه

فرض کنین شما میخواین امکان تماس با ما رو برای ارتباط گرفتن با کاربران به سایت اضافه کنین. تنها کاری که می کنیئ اینه که تحقیق می کنین که چه افزونه ای براش خوبه و اون رو با یک کلیک توی سایت نصب می کنین. طبق چیزی که بهتون گفتیم وردپرس ماژولار هست. این قابلیت وردپرس، یعنی داشتن افزونه باعث محبوبیت زیاد وردپرس شده. اگر افزونه ای رو دوس نداشتین هم می تونین اون رو به راحتی حذف نصب کنین.

افزونه های وردپرسی
wordpress plugins

با وردپرس هزاران انتخاب ممتاز دیگه ای وجود داره و کل فرایند نصب اون ها ممکنه فقط و فقط یک دقیقه طول بکشه. می تونید از افزونه ها برای تقویت فروش محصولات، کمک به سئوی سایت، افزودن چت زنده و کلی امکانات جالب دیگه استفاده کنید.

خبر خوش دیگه برای PHP کارها! شما می تونید با پی اچ پی به سادگی پلاگین خودتون رو بسازید و از اون چه برای استفاده شخصی و چه برای اشتراک گذاری با بقیه استفاده کنید.

4- عیب یابی سایت وردپرسی

ممکن هست که سایت شما خطا بده بهتون و امکان اینکه بتونید سایت رو بالا بیارید نداشته باشید. یا مثلا خطای 504 وقفه زمانی gateway یا حتی خطای “عدم برقراری اتصال امن” بده بهتون. اگر تازه کار هستید ممکن هست که این خطاها برای شما گیج کننده باشه اما خبر خوب اینه که با راهنمای خطای وردپرس در اینترنت به راحتی می تونید این خطا ها رو رفع کنید.

google

وبلاگ های زیادی راجع به این خطاها در گوگل نوشته شده به دلیل محبوبیت بالای وردپرس که می تونه کلی برای شما کمک کننده و مفید باشه. معمولا حل این مشکل ها ساده هستن که ممکنه یکی از دلایل اون، بودنِ یه افزونه خراب در سایت باشه.

5- تهیه کردن نسخه پشتیبان

یکی دیگه از مزایا و امکانات وردپرس، امکان گرفتن نسخه پشتیبان از سایتِ. اگه نمی دونید نسخه پشتیبان چیه بهتون میگم که نسخه پشتیبان یه کپی از سایت شماست با همه ی تغییرات و تنظیمات. که اگه یه زمانی مشکلی برای سایت پیش اومد، اون فایل رو درون ریزی کنید به وردپرس. با این کار می تونید به نسخه قبلی سایت تون برگردید.

علاوه بر این شما می تونید برای این کار از افزونه های پشتیبان گیری با کاربری آسان هم استفاده کنید.

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشید.

برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

طراحی سایت بدون کدنویسی یعنی چه؟

طراحی سایت بدون کدنویسی به معنای طراحی بدون قالب‌های آماده و بدون نوشتن کد برای طراحی سایت است.

Do web designers use code
A web designer’s job is less about using code to bring a website to life and more about determining a site’s layout, color palette, font set, and visual themes. A web designer would use their knowledge of color theory and tools like InVision to create mockups, prototyping, and templates when designing a site

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما
نوامبر 8, 2023 9:30 ق.ظ

سلام وقت بخیر سایت وردپرسی بهتره بنظر شما یا برنامه نویسی؟

علیرضا
نوامبر 8, 2023 9:31 ق.ظ

چقدر طول میکشه تا یه سایتو بالا بیارید؟

هوشنگ
نوامبر 8, 2023 9:32 ق.ظ

شماره تماس لطف میکنید برای مشاوره؟

بهمنی
نوامبر 8, 2023 9:32 ق.ظ

سایت وردپرسی چقدره هزینه طراحی و سئوش؟

رایان
نوامبر 8, 2023 9:33 ق.ظ

ادرس شرکت رو میخواستم برای صحبت حضوری

عیوضی
نوامبر 22, 2023 12:02 ق.ظ

من یه سایت میخواستم برام بزنید و نیاز به مشاوره دارم

مهسا
نوامبر 25, 2023 12:20 ب.ظ

طراحی سایت اموزشی چقدر هزینه داره؟

هراتی
نوامبر 25, 2023 12:21 ب.ظ

سایت من خیلی کنده باید چطور سرعتشو بالا ببرم؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x