همه چیز درباره هاست و دامنه

همه چیز درباره هاست و دامنه

اگر روزی تصمیم گرفتید سایتی برای خود داشته باشید باید مواردی چون هاست و دامنه را تهیه کنید، و اگر نمی‌دانید هاست چیست! به شما پیشنهاد می‌کنیم با قدس وب همراه شوید تا اطلاعات مفیدی درباره هاست بدست آورید. ما در مطالب این صفحه درباره هاست و دامنه اطلاعات مفیدی در اختیار شما همراهان گرامی قرار خواهیم داد و مجموعه‌ای از خدمات طراحی سایتِ قدس وب را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

Negar ۲۰۲۲۰۹۲۴ ۱۵۰۵۰۵1 - قدس وب | طراحی سایت بدون کد نویسی | طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت و مبانی مورد نیاز
پیش از اینکه وارد مبحث اصلی شویم ابتدا لازم است بگوییم شما در پروسه طراحی سایت، مسلما به اصطلاحاتی همچون دامنه، هاست، سیستم مدیریت محتوا و قالب سایت برخواهید خورد، پس ابتدا بهتر است این موارد را به شما توضیح دهیم و شما عزیزان را با این مفاهیم آشنا کنیم.

دامنه
در اولین اقدام شما هنگامی که قصد دارید وارد سایت ما شوید در نوار مرورگرتان آدرس سایت ما را وارد می‌کنید. در دنیای طراحی سایت انتخاب نام یا همان دامنه برای سایت نخستین اقدامی است که باید انجام دهید. همچنین لازم است بگوییم دامنه به‌صورت کاملا اختصاصی بوده و شما نمی‌توانید از دامنه‌ی سایت دیگری استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر شما هنگام خرید دامنه آدرس www.qodsweb.com را انتخاب کنید، دسترسی به این دامنه برای شما مقدور نخواهد بود، چرا که این دامنه هم‌اکنون در اختیار مجموعه یا فرد دیگری است.

خرید دامنه چطور و چگونه؟
اگر قصد خرید یک‌دامنه اختصاصی برای سایت خود دارید می‌توانید این کار را با استفاده از خدمات مجموعه‌های ارائه‌دهنده‌ی ثبت و تمدید دامنه انجام دهید و جهت خرید دامنه خود می‌توانید از مشاورین مجموعه قدس وب نیز کمک بگیرید!
امروزه بسیاری از سایت‌ها خدمات ثبت و تمدید دامنه را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند و شما می‌توانید با جستجو در اینترنت، این سایت ها را مشاهده کنید و از خدماتشان استفاده نمایید.

هاست
تا این قسمت از مطالب متوجه شدید دامنه یک نام اختصاصی برای سایت شماست! اما آیا می‌شود اطلاعات مربوط به سایت را روی دامنه پیاده کرد؟ پاسخ منفی است. باید بدانید برای بارگذاری اطلاعات مربوط به یک سایت روی شبکه جهانی اینترنت هاست‌ها به‌وجود آمده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از هاست تمامیِ دیتاهای مربوط به سایت خود را روی شبکه اینترنت بارگذاری کنید.

Negar ۲۰۲۲۰۹۲۴ ۱۵۰۴۰۵1 - قدس وب | طراحی سایت بدون کد نویسی | طراحی سایت با وردپرس

سیستم مدیریت محتوا
تمامی افراد همواره در حال بروزرسانی و افزودن مطالب جدید روی سایت خود هستند. و حال برای افزودن این اطلاعات جدید ۲ راه وجود دارد!

۱) شما می‌توانید با ورود به هاست جهت افزودن مطالب جدید کدنویسی کنید و مطلب جدید را روی سایت خود قرار دهید، که این کار بسیار نادرست بوده و معمولا پیشنهاد نمی‌شود!

۲) یک سیستم مدیریت محتوا روی هاست خود نصب کنید و تنها با وارد کردن مقاله، محصول یا عکس خود اطلاعات خود را روی سایت قرار دهید.

قالب سایت
زیبایی ظاهری یک سایت به قالب استفاده شده در سایت باز می‌گردد. قالب‌های سایت در واقع پوسته‌ای هستند که فونت، ستون‌ها، ابعاد و رنگ‌های سایت را مشخص می‌کنند. قالب‌های سایت به‌صورت آماده وجود دارند و شما می‌توانید مطابق سلیقه خود یک قالب مناسب برای سایت خود تهیه کنید اما اگر قصد دارید قالبی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید، می‌توانید از دیگر خدمات مجموعه ما استفاده کنید و طراحی سایت خود را به متخصصان Ui و Ux ما بسپارید! باید توجه داشته باشید طراحی‌های انجام شده توسط مجموعه ما در سطح کیفی بالایی انجام می‌شود و نمونه‌ کارهای ما گواهی بارز این کیفیت است.

تعریف کامل هاست

میزبانی وب یا هاست به قسمتی از یک‌ سرور می‌گویند که در اختیار دارندگان سایت قرار می‌گیرد و این سرور به‌صورت شبانه روزی به اینترنت متصل است. شما با قرار دادن تمامی اطلاعات سایتتان در هاست خود می‌توانید وب سایت خود را در شبکه اینترنت به نمایش در بیاورید و تمامی افراد می‌توانند با وارد کردن آدرس اینترنتی شما در مرورگرهایشان به سایت شما دسترسی داشته باشند و از خدمات سایت شما استفاده کنند.

Negar ۲۰۲۲۰۹۲۴ ۱۵۰۴۲۷1 - قدس وب | طراحی سایت بدون کد نویسی | طراحی سایت با وردپرس

سرورها چه وظایفی دارند؟
سرورها به‌طور کلی محتوای سایت را در خود نگه می‌دارند و اطلاعات جستجو شده‌ی مخاطبان را به نمایش در می‌آورند و به‌طور کلی سرورها به دو دسته‌ی تحت شبکه و اینترنتی تقسیم می‌شوند.

خرید یک هاست مناسب و معرفی ویژگی‌های سخت افزاری مهم هاست!
در اینجا نوبت به خرید یه هاست مناسب می‌رسد! مسئله‌ای که اهمیت بالایی دارد و ویژگی‌هایی را دربر می‌گیرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

فضای هاست یا Disk Space
فضای هاست همان میزان حجمی است که شما می‌توانید برای آپلود فایل‌هایتان از این فضا استفاده کنید و باید توجه داشته باشید، مجموعه‌های هاستینگ معمولا از ۵۰ تا ۱۰۰۰۰ مگابایت فضا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پهنای باند یا Bandwidth
اگر می‌خواهید تعداد زیادی از کاربران فضای وب به‌طور همزمان بتوانند وارد سایت شما شوند و از خدمات سایت شما استفاده کنند باید یک هاست با پهنای باند بالا بگیرید و به‌طور کلی باید توجه داشته باشید پهنای باند به دو عامل میزان بازدید و حجم اطلاعات سایت وابسته است.

کنترل پنل یا Control panel
به‌طور کلی کنترل پنل یک رابط گرافیکی برای مدیریت هاست شما بوده و بعد از خرید هاست، مجموعه‌‌ی ارائه دهنده، رمز و دسترسی یک کنترل پنل تحت وب را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با ورود به کنترل پنل خود باید مواردی چون مدیریت حساب کاربری، نصب سیستم مدیریت محتوا، مشاهده میزان حجم مصرفی و حجم باقی مانده، افزودن دامنه به هاست و دیتابیس را کنترل کنید و از سایر امکانات آن استفاده کنید.

کنترل پنل CPANEL
یکی از برترین کنترل پنل‌های موجود، کنترل پنل CPANEL بوده که بسیاری از مجموعه‌های هاستینگ نیز این کنترل پنل را به خریداران خود ارائه می‌دهند.

انواع کنترل پنل هاست کدامند؟ | معرفی انواع کنترل هاست | سینداد

افزودن دامین (Addon domain)
یکی از امکانات مهم هاست که باید به آن توجه شود افزودن دامنه است. اگر شما قصد دارید دو وبسایت و یا بیش‌تر برای خود ایجاد کنید و یا گمان می‌کنید در آینده وبسایت دیگری نیز خواهید داشت می‌توانید از هاستی استفاده کنید که قابلیت افزودن چند دامنه به آن وجود داشته باشد! که در این صورت احتیاج به خرید هاست جدید وجود ندارد و شما می‌توانید روی هاست فعلی خود دو دامنه متفاوت داشته باشید.

آپ تایم Up time
یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سرور باید به‌صورت شبانه روزی سایت شما را در دسترس نگه دارد. به‌‌خصوص برای سایت‌هایی که فروشگاهی هستند این مسئله ضرورت دارد. زیرا این سایت‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته در حال فروش محصولات خود هستند. و اگر از دسترس خارج شوند مشتری‌های خود را از دست می‌دهند. در این باره معمولا مجموعه‌های هاستینگ آپ تایم درصدی را بیان می‌کنند که به عنوان مثال عدد 99/99% یعنی سایت شما در یک سال فقط یک‌ ساعت در دسترس نخواهد بود.

کلام پایانی
ما در مطالب این صفحه درباره هاست به‌طور کامل توضیحاتی ارائه دادیم و به‌صورت مختصر درباره‌ی مواردی چون دامنه نیز اطلاعاتی گردآوری کردیم و اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر درباره دامنه‌ نیز نیازمند اطلاعات هستید حتما از طریق لینک زیر مطلب ما را در این باره مطالعه کنید⬇️

آنچه لازم است درباره دامنه بدانید!

برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

?What are the 3 types of web design

Web designing is of three kinds, to be specific static, dynamic or CMS and eCommerce

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به معنی طراحی یک پایگاه اینترنتی برای معرفی و فروش محصولات و اطلاع‌رسانی است. هر سایت نیاز به تولید محتوا، طراحی گرافیکی و… دارد.

آکاردئون #2
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تارا
نوامبر 8, 2023 10:36 ق.ظ

ممنون خیلی عالی توضیح دادید

مونا
نوامبر 8, 2023 10:49 ق.ظ

شما طراحی سایت پزشکی هم انجام میدید؟

سرمدی
نوامبر 8, 2023 10:49 ق.ظ

تموم مواردو خیلی خوب توضیح دادید ممنون

طاهری
نوامبر 8, 2023 10:51 ق.ظ

برای سئو سایتم نیاز به کمک داشتم با چه شماره ای تماس بگیرم؟

فرناز
نوامبر 8, 2023 10:51 ق.ظ

تولید محتوای سایت رو هم خودتون انجام میدید؟

رحمتی
نوامبر 8, 2023 10:52 ق.ظ

خیلی مقاله خوبی بود ممنونم

ژیلا
نوامبر 22, 2023 12:11 ق.ظ

منظور از پهنای باند چیه؟

گلنوش
نوامبر 25, 2023 12:37 ب.ظ

سلام من میخواستم برای انتخاب دامنه ازتون کمک بگیرم

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x