آموزش 0 تا 100 سئوی ویدیو | چگونه ویدیوهای سایت خود را سئو کنیم؟

آموزش 0 تا 100 سئوی ویدیو

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای افزایش رتبه سایت خود از آن استفاده کنید، ویدیو است. اما برای استفاده از ویدیو در سایت خود نخست باید در رابطه با سئوی ویدیو اطلاعاتی داشته باشید. ما امروز در آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب قصد داریم به صورت کامل به شما نحوه سئو کردن ویدیو را آموزش دهیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه دهیم. پس اینک به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم، تا انتهای این صفحه همراه ما باشید و لینک این مطلب را نیز برای دوستان خود ارسال کنید.

سئو ویدیو چیست؟

باتوجه به اینکه امروزه کاربران بسیاری جذب رسانه‌ها شده‌اند، این روزها تماشای یک ویدیو برای کاربران بهتر بوده و محتواهای ویدیویی میزان محبوبیت بالایی کسب نموده‌اند. در این مورد سئوی ویدیو جهت افزایش بازدید ویدیو صورت می‌گیرد و این مورد مسئله‌ی مهمی تلقی می‌شود. در رابطه با مسئله‌ی سئو باید بگوییم ربات‌های گوگل قادر به مشاهده ویدیو نیستند و آن‌ها تنها برخی متا دیتاها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در رابطه با محتوای ویدیویی باید بگوییم، این نوع محتوا تاثیر بسیار مثبتی روی سایت شما می‌گذارد و میزان بازدید سایت شما را افزایش می‌دهد. همچنین ویدیو بر روی کاربران تاثیر بیشتری می‌گذارد و صاحبان کسب و کارها باید جهت افزایش فروش خود از این نوع محتوا بهره ببرند. علاوه‌بر این موارد باید توجه داشته باشید، ربات‌های خزنده گوگل به محتواهای ویدیویی اهمیت بیشتری می‌دهند و برای جستجوهای ویدیو محور داشتن ویدیو الزامی است.

شما باید بدانید استراتژی‌های سئو برای ویدیو بسیار اهمیت دارد و اگر از سئو بهره نبرید، تولید ویدیو تنها شما را با هزینه‌های بالا مواجه خواهد کرد و سودی به شما نخواهد رساند. پس شما باید هدف خود را به صورت واضح از ویدیو داشته باشید و با سئوی ویدیو بازدید کننده‌های سایت خود را افزایش دهید.

چگونه ویدیوهای خود را سئو کنیم؟

برای اینکه ویدیوهای خود را سئو کنید باید از یک سری اصول ساده تبعیت نمایید. ما در ادامه اصول سئوی ویدیو را به شما آموزش می‌دهیم و شما برای سئوی ویدیو تنها کافیست مانند ما گام بردارید و به مراحل گفته شده توجه کافی را داشته باشید.

  • عنوان ویدیو را بهینه کنید

شما باید برای ویدیوی خود ابتدا عنوانی مناسب انتخاب کنید. در این باره باید بگوییم بهتر است از کلمه کلیدی موردنظرتان برای عنوان ویدیو استفاده کنید تا با سرچ کاربر، ویدیو شما بالا بیاید.

  • توضیحات بهینه بنویسید

نوشتن حداقل 200 کلمه به عنوان توضیحات برای هر ویدیو، امری کاملا ضروری بوده و حتی استفاده از لینک صفحه‌ی مرتبط با ویدیو در توضیحات نیز پیشنهاد می‌شود. شما با کمک نوشتن این توضیحات، به ربات‌های خزنده گوگل درک بهتری از محتوای ویدیویی خود می‌دهید و طبیعتا در صفحه نتایج موتورهای جستجو بالاتر از رقبای خود نمایش داده می‌شود.

  • از برچسب‌ها استفاده کنید

شما می‌توانید در رابطه با سئوی ویدیو از برچسب‌ها نیز استفاده کنید و توجه داشته باشید در یک از برچسب‌ها از کلمه کلیدی استفاده کنید. در رابطه با استفاده از برچسب‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم، از برچسب‌ها دوکلمه‌ای استفاده کنید و برای انتخاب این برچسب‌ها، نیاز کاربرانتان را نیز در نظر بگیرید. باید بدانید برچسب‌ها کمک می‌کنند ویدیوی شما بیشتر مورد بازدید قرار گیرد پس برای استفاده از آن‌ها تردید نداشته باشید.

  • در ویدیو کلمه کلیدی هدف خود را ذکر کنید

باتوجه به اینکه پلتفرم‌هایی همانند یوتوب می‌توانند آنچه شما در ویدیو می‌گویید را درک کنند، بهتر است در ویدیو حتما کلمه کلیدی خود را ذکر کنید و از این موقعیت استفاده نمایید.

  • دسته بندی را تعیین کنید!

باید ویدیو شما در دسته بندی مربوط به خودش بارگذاری شود تا به صورت هدفمند کاربر را به خود جذب کند. در این رابطه باید این را نیز بگوییم که شما می‌توانید در سایت خود برای هر نوع ویدیو، یک بخش اختصاصی داشته باشید تا کاربر به راحتی بتواند از ویدیوهای سایت شما استفاده نماید. در این باره سایت ابزار وردپرس می‌تواند مثال خوبی برای شما باشد.

سئوی ویدیو | قدس وب
سئوی ویدیو

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه از وبسایت قدس وب در رابطه با سئوی ویدیو سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما ارائه نمودیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما مفید بوده باشد.

برای خوندن بیشتر مقالات میتونید به دسته بندی مقالات سرعت سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سامانی
نوامبر 15, 2023 2:27 ب.ظ

خیلی مطلب خوبی بود ممنونم

فراهانی
نوامبر 15, 2023 2:30 ب.ظ

اینکه کلمه کلیدی هدف باید تو ویدیو گفته شه خیلی نکته مهمی بود

داریوش
نوامبر 15, 2023 2:31 ب.ظ

حتما باید برچسبها دو کلمه ای باشند؟

هنگامه
نوامبر 15, 2023 2:32 ب.ظ

خیلی اطلاعات و راهنمایی خوبی ارائه داد این مقاله مرسی

شیوا
نوامبر 15, 2023 2:33 ب.ظ

حتما باید ۲۰۰ کلمه رو برای توضیح ویدیو بنویسیم؟

آتنا
نوامبر 23, 2023 1:36 ب.ظ

مقاله ی خوبی بود ممنونم از شما

آذین
نوامبر 28, 2023 3:16 ب.ظ

کلمه های کلیدی رو تو ویدیو حتما استفاده کنید

شبنم
نوامبر 28, 2023 3:16 ب.ظ

توضیحات زیر ۲۰۰ کلمه هم اوکیه بنویسیم؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x