بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

همان طور که مطلع هستید دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتالی؛ همین یک توضیح مختصر نشان می دهد که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تا چه حد اهمیت دارند؛ به همین منظور این مقاله را تدوین کرده ایم تا شما را با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا سازیم، پس با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.ابزارهای دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارند که ما چند نمونه از مهمترین آن ها را همراه با زیر شاخه هایشان برایتان طبقه بندی کرده ایم و به بیان موارد زیر می باشند.

ابزارهای سئو

ابزارهای سئو یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند که در سئو و بهینه سازی وب سایت ها نقش حائز اهمیتی دارند و شامل گوگل سرچ کنسول، افزونه yoast seo ، ahref, semrush, moz هستند.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

فرستادن ایمیل یکی از محبوب ترین پل های ارتباطی با مشتریان و حفظ آنان است که این کار را می توان با سرویس های ارسال ایمیل بدون کدنویسی و به راحت ترین شکل ممکن انجام داد و ابزارهای ایمیل مارکتینگ زیر شاخه های مختلفی دارند که شامل mailchimp, mailer lite, sender، نجوا، پاکت و … هستند.

ابزارهای تحلیل وب سایت و بازدید کننده ها

مهمترین گروه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای تحلیل وب سایت و بازدید کننده ها هستند؛ در بررسی سایت ها و هر فضای دیگری در پی این هستیم که بدانیم آیا کارهایی که انجام می دهیم در جهت رسیدن به اهداف مشخص شده اند یا نه؛ ابزارهای تحلیل وب سایت را در دو گروه مهم google Analytes و google tagmaniger طبقه بندی می کنند که هر کدام دارای یک قابلیت می باشند.

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی

اگر بخواهید که چندین رسانه اجتماعی را در یک بازه زمانی مدیریت کنید، کارتان دشوار می شود؛ باید گفت که ابزارهای مدیریت تحلیل و شبکه های اجتماعی با همین هدف شکل گرفته اند تا شما به راحتی بتوانید چندین رسانه اجتماعی را در یک زمان مدیریت و کنترل نمایید.

باید گفت که برخی از این ابزارها این قابلیت را دارند که به طور سریع تولید محتوا انجام دهند؛ ولی بعضی دیگر تنها به جهت آمارگیری و بررسی به کار گرفته می شوند و شامل Social blade, hootsuit, ninjalitics هستند.

ابزارهای تست سرعت سایت

همه ما می دانیم که اغلب افراد دوست ندارند زمان زیادی را صرف بالا آمدن وب سایتی بکنند؛ پس هرچه که سایت شما سرعت بالایی داشته باشد کاربران راحت تر می توانند از آن استفاده نمایند و تجربه خوبی کسب کنند؛ ابزارهای تست سرعت سایت ها نیز بسیار متنوع هستند که از معروف ترین آن ها می توان به موارد Gtmetrix, pingdom, pages peed in sights اشاره داشت.

سرویس های تبلیغاتی کلیکی

یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، سرویس های تبلیغاتی کلیکی است که یک شیوه تبلیغی به شمار می آیند که در آن ها تنها به ازای هر کلیک روی لینک یا تبلیغ باید پول پرداخت کنید؛ مزیت استفاده از تبلیغات کلیکی موجب شده که تحت عنوان پر بازدیدترین متد تبلیغات شناخته شود و این ابزار شامل یکتانت، صبا ویژن، تپسل، گوگل ادز و … می باشد.

ابزارهای کوتاه کننده لینک

لینک هایی که طولانی باشند از نظر کاربر اصلا جالب نیستند به ویژه اگر دارای کاراکترهای فارسی باشند؛ با استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک می توان یک آدرس جدید و کوتاه فراهم آورد و آمار کلیک ها را هم از طریق این سرویس جمع آوری نمود.

به این نکته توجه داشته باشید بعضی از ابزارهای نام برده امکان متصل نمودن دامنه مدنظر را فراهم می آورند و این بدین معناست که یعنی شما قادر هستید که دامنه ای کوتاه و شبیه به دامنه اصلی به سرویس اضافه نمایید و ابزارهای کوتاه کننده لینک شامل bitly و yun هستند.

ابزارهای پشتیبانی و گفتگوی آنلاین برای سایت ها

باید بدانید که هرچه که امکان ارتباط و تماس را برای مشتری راحت تر کنید این احتمال وجود دارد که وی وب سایت شما را برای خرید انتخاب کند.

اگر کاربر مجبور باشد به جهت پرسیدن سوالی به شما ایمیل بفرستد و شما هم چند روز بعد جواب آن را بدهید، مطمئن باشید که تا آن روز مشتری مشکلش را برطرف کرده است.

یکی از مزایای خوبی که این سرویس ها دارند این است که  در لحظه می توان پاسخ کاربران را داد و مشکلات آن ها را در کوتاه ترین زمان رفع کرد؛ رایچت، ریتین، گفتینو و … از این دسته ابزارهای گفتگوی آنلاین وب سایت ها به شمار می آیند.

ابزارهای مدیریت پروژه

کنترل و مدیریت پروژه ها و فعالیت های بازاریابی دیجیتالی بدون به کارگیری ابزارهای مدیریت پروژه امکان پذیر نیست؛ این برنامه ها و ابزارهای مدیریت پروژه بر اساس سیستم کانبان فعالیت می کنند و سیستم کانبان سیستمی می باشد که در آن فعالیت ها در سه ردیف انجام، درحال انجام و انجام شده طبقه بندی می گردند و ابزارهای مدیریت پروژه شامل زیرشاخه های ترلو و تسکولو هستند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

قبل از آن که به تولید محتوا بپردازید باید ببینید که کاربران چه نیازها و خواسته هایی دارند؛ در واقع بدون تحقیق و بررسی کردن در خصوص کلماتی که کاربران جست و جو می کنند، محتواها هیچ ارزشی نه برای گوگل و نه برای مخاطبان ندارند.

ابزارهایی که می توانید برای تحقیق کلماتی از آن ها استفاده کنید شامل google trends, key word tool, key word shitter هستند.

ابزارهای گزارش

در واقع، یکی از کارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ، ارائه گزارش به مشتری و کارفرما است؛ اگر به شکل سنتی به فعالیت می پردازید باید گزارش ها و اعداد و ارقام را به صورت دستی در فایل ورد وارد کنید که این کار معمولا دشوار است.

بهترین راهکار به جهت کاهش مدت گزارش نویسی، استفاده از ابزارهای گزارش مانند  google shet است که دارای قالب های آماده برای نوشتن گزارشات تکراری می باشد.

سخن پایانی

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در طیف گسترده ای از سرویس ها وجود دارند و به طور روزافزون بر تعدادشان نیز اضافه می شود؛ هدف ما از تالیف مقاله مذکور، آشنایی کاربران با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بود، امیدواریم که خواندن آن برایتان لذت بخش و مفید بوده باشد و توانسته باشید که سطح دانسته های خود را افزایش دهید.

در صورتی که در خصوص هر یک از ابزارهای فوق نیاز به اطلاعات و راهنمایی های بیشتری دارید می توانید از کارشناسان قدس وب کمک بگیرید و برای برقراری ارتباط با آن ها لازم است که از شماره تلفن های موجود در صفحه استفاده نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماکان
نوامبر 17, 2023 10:58 ب.ظ

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی چیا هستن؟

تیموری
نوامبر 17, 2023 10:59 ب.ظ

مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی خیلی مهمه بین اینا

فرزاد
نوامبر 17, 2023 11:00 ب.ظ

ابزار گزارش google shet خیلی عالیه

ستاره
نوامبر 17, 2023 11:01 ب.ظ

برای تست سرعت سایت کدوم مورد بهتره؟

لیلی
نوامبر 17, 2023 11:02 ب.ظ

ایمیل مارکتینگ تاثیرش زیاده؟

حوا
نوامبر 23, 2023 3:22 ب.ظ

ابزارهای تحلیل وب سایت و بازدید کننده ها از مهمترین ها هستن

عماد
دسامبر 1, 2023 11:36 ق.ظ

منظور از ابزارهای مدیریت پروژه چیا هست؟

فرهادی
دسامبر 1, 2023 11:37 ق.ظ

سرویس های پشتیبانی انلاین خیلی برای سایت مهم هستن

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x