تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است

از کجا بدانیم تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است؟

از کجا بدانیم تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است؟ این سوالی بوده که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به دنبال جوابی برای آن هستند؛ باید بدانید که وقتی از یک آژانس تبلیغاتی گوگل به جهت تبلیغ سایت خود در گوگل کمک می گیرید یکی از مهم ترین مسئولیت هایی که بر عهده این شرکت تبلیغات است این بوده که به شما باید به طور مداوم از روند تبلیغات گزارش دهد؛ همراه ما باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از کجا باید بدانیم تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است؟

همان طور که در عنوان قبل هم به این موضوع اشاره کردیم،  آژانس تبلیغات گوگل اصلی ترین مسئولیتی که در برابر شما دارد این است که به شما در خصوص روند تبلیغات گزارشات مستمر و مداوم بدهد تا شما بفهمید کمپین تان در چه وضعیتی است؟ چقدر برای آن هزینه شده، چند بار تبلیغات شما به نمایش در آمده، چقدر به وسیله این تبلیغات ورودی گرفته اید و به چه میزان باید هزینه کنید تا فروشتان افزایش یابد؟

گوگل ادز یک ابزار بسیار ارتقاء یافته به جهت گزارش گیری است که می تواند گزارش های کامل و دقیقی را از وضعیت کمپین های تبلیغاتی شما در اختیارتان قرار دهد؛ در ادامه مطلب شیوه های گزارش گیری از طریق حساب کاربری گوگل ادز را به شما معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

دسترسی مستقیم به حساب کاربری گوگل ادز یکی از شیوه های گزارش گیری است که در این روش شما باید از آژانس ارائه دهنده خدمات گوگل ادز درخواست نمایید تا اجازه دسترسی مستقیم را به شما بدهد؛ در صورتی که توانستید به پنل گوگل ادز دسترسی پیدا کنید این دسترسی با چهار سطح زیر در اختیارتان قرار می گیرد.

  1. سطح ایمیل: Email only برای زمان هایی است که شما بخواهید گزارش های مرتبط با کمپین را از طریق ایمیل خودتان کسب کنید.
  2. سطح فقط نمایش: Read only به شما این اجازه را می دهد که جزئیات کمپین تبلیغاتتان را به طور کامل مشاهده نمایید.
  3. سطح استاندارد: در سطح استاندارد شما علاوه بر این که قادر هستید پروسه کمپین ها و تمام جزئیات مربوط به آن ها را ببینید می توانید تغییراتی که مدنظر دارید را نیز روی آن ها اعمال کنید.
  4. سطح مدیریت: سطح مدیریت با دسترسی استاندارد مشابه است با این وجه تمایز که شما در سطح مدیریت می توانید حساب گوگل ادز خود را به دیگر سیستم های دیجیتالی اتصال دهید و دسترسی سایر کاربران را هم کنترل نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که احتمال دارد برخی از آژانس ها به شما دسترسی مستقیم به حساب کاربری را ندهند که در چنین شرایطی باید از آن ها درخواست کنید که حداقل گزارش ها را به شکل روزانه به ایمیل شما ارسال کنند؛ شایان به ذکر است که از تمام سطوح ذکر شده، سطح استاندارد بهترین سطحی است که می تواند پاسخگوی نیاز شما در این زمینه باشد.

در پنل گوگل ادز چه اتفاقی می افتد؟

اصلی ترین کاری که پس از نصب گوگل ادز باید انجام دهید، باخبر شدن از رخدادهایی می باشد که برای تبلیغات شما اتفاق می افتند و شما بعد از آن که وارد حسابتان شدید قادر خواهید بود انواع گزارش های زیر را ببینید.

  1. کارت های گزارش: زمانی که به پنل گوگل ادز وارد می شوید با تعدادی کارت اطلاعاتی گوناگون روبرو خواهید شد که آن ها انواع گزارشات را مطابق با نوع کمپین و تبلیغات در اختیار شما قرار می دهند.
  2. گراف نمایش اطلاعات: یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین بخش ها برای دیدن گزارشات، همان صفحه اول حساب است که در این صفحه یک نمودار وجود دارد که اطلاعات آن قابل تغییر هستند و چهار شاخص متفاوت دارد.
  3. جدول نمایش اطلاعات: در قسمت پایین گراف یک جدول می بینید که اصلی ترین قسمت گزارش گیری پنل شما می باشد و داده های این جدول نیز مطابق با کمپینی که انتخاب می کنید به روزرسانی می گردد.
  4. گزارش های آماده: این نوع گزارش ها از قبل طراحی شده هستند که شما با انتخاب هر یک قادر هستید خروجی گزارش را ببینید و برای دیگران نیز به اشتراک بگذارید.
  5. گزارشات دلخواه: در این قسمت شما می توانید گزارش های گوناگونی را به شکل های مختلف ایجاد کنید و به هر میزان که تمایل دارید آن ها را در ستون مربوط به گزارشات جای گذاری نمایید.

باز هم به شما می گوییم اگر بنا به هر علتی نتوانستید به پنل گوگل ادز وصل شوید، می توانید به کمپانی ارائه دهنده این خدمات درخواست دهید که یک گزارش کامل از وضعیت کمپین ها برایتان بفرستد.

گزارشاتی که به ایمیل شما فرستاده می شوند به شکل های مختلفی می توانند باشند که شما پس از باز کردن آن ها با ستون های مختلفی روبرو می شوید که هر کدام دارای اطلاعاتی هستند؛ مثلا در قسمت Click می توانید تعداد کلیک های روی کلید واژه هایتان را مشاهده نمایید.

علاوه بر قابلیت های گوناگونی که گوگل ادز در این زمینه در اختیارتان قرار می دهد، ابزارهای بررسی دیگری هم وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید اطلاعات کمپین گوگل ادز خود را وارد آن ها کنید که مهم ترین این ابزارها به شرح موارد زیر می باشند.

  1. اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس

شما می توانید که حساب کاربری خود در گوگل ادز را به حساب آنالیتیکس وب سایتتان اتصال دهید و آمار ورودی های خود را تجزیه تحلیل نمایید که در این صورت قادر خواهید بود در گوگل آنالیتیکس همه جزئیات کمپین و حتی نرخ تبدیل ورودی های تبلیغ را آنالیز کنید؛ لازم به ذکر است برای انجام این کار باید به هر دو حساب گوگل ادز و آنالیتیکس در سطح مدیریتی دسترسی داشته باشید.

  1. بهره گیری از سایر ابزارهای آنالیز

علاوه بر آنالیتیکس سرویس های دیگری هم وجود دارند که شما می توانید آن ها را به حساب گوگل ادزتان اتصال دهید و اطلاعات کمپین خود را بر روی آن ها بررسی کنید که این ابزارها شامل Adjust, Firenase و Salesforce می شوند.

در گوگل ادز یکی از اصلی ترین چیزهایی که باید آنالیز کنید این است که ببینید هر کمپین، تبلیغ و یا حتی واژه کلیدی چقدر برای شما هزینه بر بوده اند و با خود فکر کنید که آیا لزومی دارد که این هزینه ها را کمتر نمایید یا نه؟

همچنین باید بررسی کنید که هر واژه، تبلیغ و کمپین تا چه اندازه ای برای شما مشتری واقعی جذب کرده اند و آیا عبارت هایی داشته اید که صرفا فقط هزینه بر بوده اند؟ اگر این چنین است، باید از استفاده آن ها صرفه نظر کنید.

شما می توانید اندازه سود و فروش خود را تیز تحلیل کنید و آن را به عنوان یک متغییر به گوگل ادز بفرستید که با این کار قادر خواهید بود که بفهمید هر کلمه چه اندازه ای فروش داشته و چه میزان سود به همراه آورده است که این ارتقاء یافته ترین سطح بهینه سازی در گوگل ادز می باشد.

سخن پایان

حالا که دانستید به چه شکلی می توانید بفهمید که تبلیغات گوگل تان در چه وضعیتی است، حتما به نکات و روش هایی که در مقاله مذکور برایتان ذکر کردیم توجه داشته باشید تا با استناد بر آن ها بتوانید در این زمینه به بهترین شکل عمل کنید.

در آخر هم توصیه ما به شما این است که حساب کاربری خودتان را به طور مداوم آنالیز کنید؛ چرا که شما هنگامی می توانید یک تصمیم اصولی و درست بگیرید که داده های کافی در دست داشته باشید که گوگل ادز تمام این اطلاعات را در اختیارتان می گذارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرامرزی
نوامبر 18, 2023 4:29 ب.ظ

این مقاله خیلی بدردم خورد دست شما درد نکنه

شهداد
نوامبر 18, 2023 4:30 ب.ظ

خیلی راجع به گوگل ادز خوب توضیح دادید

خانلری
نوامبر 18, 2023 4:44 ب.ظ

چجوری باید دسترسی پیدا کرد به پنل گوگل ادز؟

عیوضی
نوامبر 18, 2023 4:45 ب.ظ

گوگل ادز رو میشه به گوگل آنالیتیکس متصل کرد؟

رادان
نوامبر 18, 2023 4:45 ب.ظ

خیلی عالی بود ممنونم

اعتمادی
نوامبر 23, 2023 4:22 ب.ظ

برای دیدن گزارشات باید گراف نمایش اطلاعات رو چک کرد؟

شیرزادی
دسامبر 3, 2023 6:10 ب.ظ

منظور از کارت های گزارش چی هست؟

فرهادی
دسامبر 3, 2023 6:17 ب.ظ

اتصال گوگل ادز به گوگل انالیتیکس گطور انجام میشه؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x