ثبت برند در شهر قدس | میخوایی ثبت برند انجام بدی !

ثبت برند در شهر قدس

هیچ تفاوتی ندارد که زمینه کاری شما چیست آیا کسب و کار خانگی دارید؟ به صورت آنلاین به کسب درآمد می پردازید؟ شرکت دارید؟ یا صاحب یک رستوران و فروشگاه می باشید به هر حال باید برند خود را در اداره مالکیت به ثبت برسانید؛ در این مقاله قصد داریم که راجع به ثبت برند در شهر قدس صحبت کنیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید و ادامه مطالب را از دست ندهید.

ثبت برند چیست؟

ثبت برند که به آن ثبت نام تجاری نیز می گویند یک نام، لوگو یا حتی طرح گرافیکی می باشد که به علت بی همتا بودن موجب ایجاد تمایز در بین دیگر برند ها می شود و با ثبت نام تجاری یا برند برای کسب و کار خود شما می توانید به غیر از ایجاد تفاوت باعث حفظ حقوق مالکیت معنوی یک محصول، خدمات یا کسب و کار شوید؛ ثبت برند برای شما مزیت های زیادی به همراه دارد که برخی از مهم ترین آن ها را در ادامه مطلب برایتان ذکر خواهیم کرد.

  1. همان طور که گفتیم، ثبت برند باعث می شود که کالا، خدمات یا محصولات شما نسبت به رقبایتان در مغایرت باشد
  2. باید بدانید که برند جزو اموال شما به حساب می آید و این موضوع بدین معنا است که اگر شما روزی تصمیم گرفتید که به کسب و کارتان خاتمه ببخشید، قادر خواهید بود با مبلغ هنگفتی برندتان را به دیگران بفروشید
  3. برندی که به ثبت می رسانید قابلیت این را دارد که بتوانید آن را به دیگران نیز منتقل کنید
  4. ثبت برند به بازاریابی کسب و کار و افزایش فروشتان کمک زیادی خواهد کرد
  5. زمانی که برند خود را به ثبت می رسانید و آن را به دیگران معرفی می کنید می کوشید که کیفیت خدمات و محصولات خود را ارتقاء دهید که این موضوع در جذب مشتری بیشتر تاثیر می گذارد و فروش و سود را نیز بالا می برد

حالا اگر برند خود را ثبت نکنید، چه اتفاقی می افتد؟ در جواب به این پرسش مثالی برایتان میزنیم که راحت تر موضوع را درک کنید؛ تصور کنید که قصد راه اندازی یک کسب و کاری را دارید، پس از آن که شغل خود را راه اندازی کردید و در جهت رشد و پیشرفت آن نیز از دل و جان مایه گذاشتید، هزینه های زیادی را برای این کار صرف نمودید و به جایی رسیدید که اعتماد افراد زیادی را به دست آوردید و زمان آن رسیده که نتایج حاصله از زحمات خود را ببینید ناگهان زحمات و تلاش هایتان به هدر می روند و شخصی با اسم برند شما سوء استفاده می کند و آن را به نام خود به ثبت رسانده است.

در چنین شرایطی باید بگوییم که از دست شما و کس دیگری هیچ کاری بر نمی آید و قانون هم پشتیبان کسی است که برند را به اسم خود به ثبت رسانده و شما باید از صفر کار خود را شروع کنید؛ پس برای پیشگیری از وقوع این اتفاق به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از انجام هر کاری در ابتدا نام برند خود را به ثبت برسانید تا خیالتان از این موضوع راحت باشد.

مراحل ثبت برند از صفر تا صد

برای ثبت یک برند یا نام تجاری باید مراحل خاصی پشت سر گذاشته شود که برخی از آن ها موارد زیر را در بر می گیرند.

  1. انتخاب نام برند: شما باید در زمینه کاری ای که قصد فعایت را دارید یک نام مناسب و پسندیده برای کسب و کارتان انتخاب کنید و سعی کنید که این کار را با دقت بالایی انجام دهید؛ چون که این اسم قرار است تا مدت های طولانی در کنار شما باشد.
  2. استعلام نام برند: استعلام نام برند به این علت انجام می شود که شما مطمئن شوید نام انتخابی تان توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد و امکان ثبت شدن را نیز داشته باشد و اگر استعلام صورت نگیرد، احتمال دارد که نام انتخابی شما به اسم فرد دیگری باشد و مورد اخطار واقع شود.
  3. آماده کردن مدارک: آماده کردن مدارک یکی دیگر از مراحل ثبت برند در شهر قدس است که شما باید مدارکی نظیر کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه کپی جواز کسب و اطلاعات دیگر مانند کد پستی، شماره موبایل، ایمیل و … را به همراه داشته باشید.
  4. ثبت اظهارنامه برند در سایت مالکیت معنوی: بعد از آن که یک سری از کارها را در سایت مالکیت معنوی به انجام رساندید برگه ای برایتان به نمایش در می آید که باید آن را چاپ کنید و به دفترخانه های ثبت اسناد رسمی ببرید تا دفترخانه آن را تایید کند و شما مجددا آن را روی سایت اداره مالکیت معنوی بارگزاری نمایید.
  5. پرداخت هزینه اظهارنامه: بعد از آن که مرحله لالا را پشت سر گذاشتید باید هزینه ای را به سازمان مالکیت معنوی پرداخت نمایید تا پروسه بررسی پرونده شما توسط کارشناسان آغاز گردد.

پس از مراحل فوق اگر اسم انتخابی شما به تایید کارشناسان رسیده بود، تقاضای ثبت برند شما به روزنامه های رسمی فرستاده می شود تا اگر فردی نسبت به نام انتخابی شما معترض است بتواند اعتراض خود را به گوش کارشناسان برساند.

حالا در صورتی که هیچ اعتراضی نسبت به نام انتخابی شما وجود نداشت اظهارنامه ثبت شده شما به تایید کارشناسان می رسد و تاییدیه آن توسط یک پیامک به شما اطلاع داده می شود؛ پس از دریافت پیامک شما باید مجددا به جهت تشکیل پرونده به اداره مالکیت معنوی بروید و یک حق الثبت برند پرداخت نمایید تا نام برند به ثبت رسیده به شما تعلق بگیرد.

صبر داشته باشید هنوز در این زمینه کارتان به پایان نرسیده است؛ چرا که شما باید اسم برندتان را به اطلاع عموم برسانید و آن را در آگهی رسمی مرحله دوم چاپ کنید؛ پس از انجام این کارها باید دوباره به سازمان مالکیت معنوی بروید و دو روزنامه چاپ شده را هم به همراه خود داشته باشید تا بتوانید برند به ثبت رسیده خود را دریافت نمایید.

اگر ساکن شهر قدس یا هر جای کشور هستید و تمایل ندارید که زمان خود را صرف انجام مراحل پر پیچ و خم ثبت برند کنید، اصلا نگران نباشید! ما این کار را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان برایتان انجام می دهیم تنها کافیست که به ما اعتماد کنید و از طریق شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

اگر در انتخاب نام جذاب و مناسب نیز به مشکلی برخورد کردید، می توانید در این زمینه هم از مشاوران امور ثبت برند در شهر قدس کمک بگیرید، متخصصان ما در این زمینه بهترین اسم ها را برایتان بر می گزینند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x