سیستم چندفروشندگی چیست و این سیستم چه مزایایی دارد؟

سایت چند فروشندگی چیست؟

این فرآیند در فضای مجازی به صورت انبوه انجام می‌شود و در این سایت می‌توان محصولات چندین برند را یک جا و در یک سایت به فروش رساند. این سایت را با نام‌های متفاوتی از جمله، Multi-Vendor یا مارکت پلیس MarketPlace نیز می‌شناسند. اگر قصد دارید تا با این سایت بی‌نظیر آشنا شوید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سیستم چند فروشندگی چیست؟

در این نوع سایت‌ها، کاربران و خریداران، فروشندگان را انتخاب می‌کنند و از آن‌ها محصولی را خریداری کرده و یا خدماتی از آن‌ها دریافت می‌کنند. سایت‌های چند فروشندگی همان‌طور که از نامشان پیداست، یک فروشگاه اینترنتی هستند که در این فروشگاه چندین فروشنده با لوازم و محصولات و برند متفاوت وجود دارند که قصد فروش محصولات و یا ارائه دادن خدمات خود را دارند و از این نوع فروشگاه‌ها چه در ایران و چه در کشورهای مختلف وجود دارد.
به‌طور کلی سایت‌هایی که دارای تعداد ورودی کاربران در آن زیاد است سیستم چند فروشندگی فعالی می‌شود. این پلتفرم تمرکز خود را بر روی تبلیغات و جذب کاربران می‌گذارد و محصولات خود را مدام افزایش می‌دهد.

سیستم چند فروشندگی | قدس وب
سیستم چند فروشندگی

ویژگی‌های سایت چند فروشندگی

قبل از توضیحات این قسمت بهتر است به مثال زیر توجه کنید:
به عنوان مثال شما یک طراح قالب‌های آماده سایت‌های وردپرسی هستید اما هنوز نتوانسته‌اید محصولات خود را به‌طور کامل به فروش برسانید زیرا هنوز مردم با کار شما آشنا نیستند. حالا شما می‌توانید برای شناخته شدن، محصولات خود را در یک سایت چند فروشندگی قرار دهید تا هم عموم با کار شما آشنا شوند و هم محصولات شما به فروش برسد، اما باید بدانید که اگر فروشی داشته باشید باید به‌ مدیران این سایت درصدی را پرداخت نمایید. باید بدانید که مدیران این سایت‌ها، به‌طور رایگان این امکان را برای شما فراهم نمی‌کنند و حتما باید به آن‌ها کمیسیون یا کارمزد بدهید و این مبلغ‌ها در همان ابتدای ورودتان به شما گفته می‌شود.
صد در صد سایت‌های زیادی هستند که چنین ویژگی دارند و همچنین افراد زیادی هستند که می‌خواهند محصولات خود را در این‌گونه سایت‌ها به فروش برسانند. شما می‌توانید در این سایت‌ها با هزینه‌ای کم، محصول و خدمات خود را در معرض دید عموم قرار دهید و کسب و کار خود را گسترش دهید. شما هم می‌توانید یک سایت چند فروشندگی برای خود درست کنید و از کار کردن با چندین برند و فروشنده لذت ببرید:

استفاده از سیستم چند فروشندگی چه مزایایی دارد؟

با توجه به ویژگی و قابلیت‌‌هایی که این سایت دارد، فروشندگان زیادی به دنبال چنین سایت‌هایی هستند. در ادامه می‌خواهیم دیگر مزایای این سایت را در اختیارتان قرار دهیم:

  1. از طریق این سایت می‌توانید میزان درآمدی که دریافت می‌کنید را تحت نظر داشته باشید و تعداد محصولاتی که به فروش رفته را کنترل کنید.
  2. این سایت در برخی مواقع به مشتریان شما کوپن‌هایی می‌دهد که آن‌ها می‌توانند از تخفیفات ویژه استفاده کنند و بیش‌تر جذب محصولات و خدمات شما شوند.
  3. این پلتفرم را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند. چرا که در این نوع سایت‌ها نیازی به صرف هزینه‌های طراحی سایت ندارید و سایت به صورت آماده در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  4. مدیران این سایت‌ها می‌توانند به راحتی تمام فرایند خرید را تحت نظر داشته باشند.
  5. یکی از بهترین مزایای این سایت، تبلیغات آن است، یعنی دیگر نیازی به تبلیغات ندارید و هزینه‌‌ای بابت این مورد نخواهید داد زیرا مدیران سایت این وظیفه را به عهده دارد.
  6. خرید از سایت‌های چند فروشندگی بسیار آسان و راحت است و می‌توانید به سرعت کالای خود را خریداری کنید.
  7. این نوع سایت‌ها باعث دیده شدن و پرفروش‌تر شدن محصولات و خدمات شما می‌شوند.
  8. به علت وجود هزاران فروشنده، محصولات مختلفی در این سایت‌ها وجود دارد و به همین دلیل طرافداران زیادی دارند.

چگونه Market Place را روی سایت خود فعال کنیم؟

برای انجام این کار، می‌توانید از سه روش پیش بروید که در ادامه این مطلب تمامی این سه مورد را به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.

قالب‌های اختصاصی

این مورد هزینه‌ی زیادی می‌خواهد زیرا در این روش شما قصد دارید تا یک سایت مخصوص داشته باشید و قالب‌های آن فقط و فقط مخصوص شما باشد، به همین علت باید از برنامه‌ نویس خود درخواست کنید تا چنین سایتی برای شما طراحی کند و قابلیت چند فروشندگی را در آن فعال کند.

 

استفاده کردن از قالب‌‌های آماده

این روش هزینه کم‌تری دارد زیرا سایت‌های مختلفی وجود دارند که قالب‌های آماده ایجاد می‌کنند مانند: وردپرس یا افگیگا، این سایت‌ها قالب‌های آماده تولید می‌کنند که دارای افزونه‌هایی می‌باشد که می‌تواند سایت شما را به سایت چند فروشندگی تبدیل کند که سرعت بالایی هم دارند.

استفاده از اسکریپت

برای افزودن قابلیت چند فروشندگی، می‌توانید از اسکریپت‌های متفاوتی استفاده کنید که از سایت‌های خارجی که لایسنس باز دارند می‌توانید این مورد را تهیه کنید و آن‌ها را به زبان فارسی تبدیل کنید و بر فروشگاه خود نصب کنید. همچنین یکی از اسکریپت‌هایی که به سایت شما قابلیت چند فروشندگی را می‌دهد، دکان است.

طراحی سایت چندفروشندگی با دکان | قدس وب
طراحی سایت چندفروشندگی با دکان

کلام پایانی

استفاده از سیستم چند فروشندگی در ابتدای فعالیت، امری صحیح بوده و شما با این سیستم می‌توانید هم محصولات خود را به عموم معرفی کنید و هم سود مناسبی از فروش این محصولات در سایت ‌های دیگر کسب کنید. حال شما بعد از این مورد می‌توانید سایت اختصاصی خود را داشته باشید و محصولات خود را در سایت خود نیز بفروشید که در این باره می‌توانید از متخصصان طراح سایت ما در قدس وب کمک بگیرید و سایتی مناسب برای خود ایجاد کنید و دیگر نگران مسئله‌ای نباشید. برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
نوامبر 5, 2023 7:48 ب.ظ

عالی

راضیه
نوامبر 15, 2023 2:05 ب.ظ

چقدر مقاله کامل و خوبی بود ممنونم از شما

گوهری
نوامبر 15, 2023 2:06 ب.ظ

چه جالب نمیدونستم این سیستم انقدر مزایا داره

بیتا
نوامبر 15, 2023 2:07 ب.ظ

این نوع سایتا واقعا به فروش بیشتر خیلی کمک میکنند

سحر
نوامبر 15, 2023 2:08 ب.ظ

چطور میشه Market Place رو روی سایت فعال کرد؟

محمد
نوامبر 15, 2023 2:09 ب.ظ

برای کسایی که تازه کارشونو شروع کردن عالیه

یوسف
نوامبر 23, 2023 12:00 ق.ظ

چطور باید Market Place رو روی سایت فعال کنیم؟

قمصری
نوامبر 28, 2023 3:04 ب.ظ

این سیستم چند فروشندگی برای کسب و کارای نوپا عالیه

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x