صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟ شاید شما هم بارها با واژه صفحه فرود یا لندینگ پیج در فضاهای مختلف روبرو شده اید؛ اما نمی دانید که صفحه فرود چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در مقاله تدوین شده زیر به شما می آموزیم که صفحه فرود یا Landing Page چیست و چه کاربردی دارد؛ در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید، محتوای زیر را به صورت کامل و تا انتها مطالعه نمایید.

بگذارید تا تعریف این واژه را در ابتدای مطلب با یک مثال برایتان توضیح دهیم؛ اگر برای کسب و کار خود یک وب سایت راه اندازی کرده اید و می خواهید کاربران را به سایت خود انتقال دهید و یک محصول یا خدمتی جدید را به آن ها معرفی کنید، به جای آن که افراد را به صفحات معمولی سایت خود هدایت نمایید بهتر است که صفحاتی تفکیک شده برای این کار مدنظر داشته باشید و در آن صفحات از کاربران به خوبی استقبال نمایید؛ حال به این صفحات که به جهت پذیرایی و استقبال از کاربران جدید به منظور دستیابی به هدف خاص طراحی می شوند، صفحات فرود یا Landing Page می گویند.

به عبارت ساده تر، صفحه فرود اولین صفحه ای می باشد که بعد از کلیک روی لینک مدنظر، کاربر به آن منتقل می شود؛ باید بدانید که هر صفحه ای از سایتتان می تواند Landing Page شما باشد؛ اما زمانی که در بازاریابی آنلاین صحبت از صفحه فرود می شود، منظور صفحه هایی می باشند که به شکل ویژه به جهت دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده اند.

مهم ترین ویژگی های صفحه فرود یا Landing Page

لندینگ پیج ها ویژگی های زیادی دارند که در ادامه مطلب شما را با چند نمونه از آن ها آشنا می کنیم.

  1. افزایش اعتبار سایت: به طور معمول کاربران از ارزشی که یک سایت برای آن ها قائل می باشد به خوبی قدردانی می کنند؛ صفحه فرود اگر به شکل صحیحی ایجاد شده باشد به کاربران نشان می دهد که نیاز و علاقمندی آن ها در سایت درج شده است.

از ویژگی های خوبی که این صفحه دارد این است که به شما این امکان را می دهد که رضایت مشتریان  را از محصولات و خدمات خود برای دیگران به نمایش بگذارید و آنان را برای خرید کردن ترغیب کنید.

  1. تقویت برند: ارزش و تقویت برند متاثر از حفظ ثبات در ظاهر، قالب و لحن سایت شما به وجود می آید؛ در صورتی که موارد فوق را در لندینگ پیج استفاده کنید کمک زیادی به تقویت برند خود کرده اید و در کل داشتن یک برند قوی و با اعتبار مزیت های زیادی به همراه دارد علی الخصوص اگر صاحب کسب و کاری باشید که در آن روند تبدیل کاربر به مشتری در ضعیف ترین حالت ممکن انجام می پذیرد و باید بدانید که داشتن یک برند قدرتمند به تبدیل کردن کاربران به مشتری در دراز مدت کمک شایانی می کند.
  2. دعوت به اقدام CTA : مسئولیت اصلی هر صفحه فرود ترغیب کاربر برای انجام یک فعالیت خاص است؛ مثلا در صفحه فرود از کاربر درخواست می کنید که در سایت ثبت نام کند، موضوعی را به اشتراک بگذارد یا کالایی را خریداری نمایید.

باید بدانید که لندینگ پیج عموما به جهت ترغیب و دعوت کاربران برای انجام یک فعالیت خاص ایجاد می شود و میزان همراهی کاربران با CTA نرخ تبدیل صفحه را به وجود می آورد و هرچه بیشتر شما بتوانید افراد را بر انجام فعالیتی خاص راغب سازید، نرخ تبدیل صفحه فرودتان بالا می رود و این موضوع بدین معناست که کارایی صفحه فرود موفقیت آمیز بوده است.

انواع صفحه فرود یا Landing Page

حالا که با مفهوم و ویژگی های صفحه فرود آشنا شدید باید بدانید که Landing Page ها انواع مختلفی دارند و به دسته های زیر طبقه بندی می شوند.

صفحه فرود Opt_In

این نوع از صفحات فرود اغلب توسط بازاریاب ها به جهت ترغیب کاربران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی مورد استفاده قرار می گیرند و این مدل از لندینگ پیج ها از کاربران یا مشتری درخواست می کنند که نام، آدرس ایمیل و داده های هویتی خود را در فرم های موجود وارد نمایند.

صفحه فرود Click Through

صفحه فرود click through با هدف افزایش نرخ تبدیل، ترغیب کاربران برای کلیک و هدایت آن ها به صفحه ای دیگر طراحی می شود؛ از این نوع لندینگ پیج ها معمولا برای معرفی یک محصول به همراه جزئیات استفاده می کنند و مشتری را به هدف اصلی که خرید است نزدیک تر می نمایند.

صفحه فرود Leag Generaltion

از این نمونه صفحه فرود به جهت گردآوری داده های شخصی و فراهم آوردن فضا برای برقراری ارتباط با کاربر یا مشتری با فروشگاه با شرکت بهره می گیرند و شما می توانید در برابر ورود اطلاعات شخصی توسط کاربر به آن ها هدایایی مانند بن تخفیف یا کتاب های الکترونیکی بدهید.

حال با توجه به اطلاعاتی که از صفحه فرود یا Landing Page ها به دست آورید شاید این سوال برایتان پیش آید که لندینگ پیج در سئو تاثیری دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که بله! صفحه فرود در سئو سایت تاثیر زیادی دارد و از آنجا که لندینگ پیج اولین صفحه ای است که بسیاری از کاربران وارد آن می شوند، نقش موثری در تبدیل کاربران به مشتری و جذب آن ها به وب سایت دارد.

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که صفحه فرود شما طراحی استاندارد و ظاهر زیبایی نداشته باشد هر کاربری که به آن وارد می شود علاوه بر این که به CTA توجه نمی کند بلافاصله از صفحه خارج می شود و این مسئله را موتورهای جست و جو اصلا دوست ندارند.

هر چقدر که صفحه فرود وب سایت شما بتواند کاربر را در مدت زمان بیشتری نگه دارد و قادر باشد که او را به انجام CTA ترغیب کند، اعتبار و ارزش سایت شما برای گوگل زیاد می شود و این موضوع بر سئو سایت تاثیر مثبت و قابل توجهی می گذارد.

سخن پایان

در این مطلب سعی کردیم که شما را با صفحه فرود و تمام هر آنچه که مربوط به Landing Page است آشنا سازیم؛ امیدواریم که موارد گفته شده برایتان سودمند واقع شده باشد.

Landing Page می تواند برای هر صفحه ای از سایت شما به کار گرفته شود؛ ولی در بازاریابی، صفحه فرود به صفحه ای ویژه گفته می شود که برای یک کمپین بازاریابی خاص فراهم شده است؛ به این نکته توجه داشته باشید که از لینک های خروجی در لندینگ پیج به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ زیرا این احتمال وجود دارد که آن ها ذهن مخاطب را از عنوان اصلی دور کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماهان
نوامبر 17, 2023 8:14 ب.ظ

لندینگ پیج تو سئو تاثیر داره؟

خاطره
نوامبر 17, 2023 8:15 ب.ظ

لندینگ پیج از این جهت خوبه که به سایت اعتبار میده

مژده
نوامبر 17, 2023 8:15 ب.ظ

خیلی جامع و خوب توضیح دادید ممنونم

مژده
نوامبر 17, 2023 8:17 ب.ظ

همونطور که نوشتید واقعا برای تقویت برند تاثیر خوبی داره

ازاده
نوامبر 17, 2023 8:17 ب.ظ

خیلی عالی بود این مقاله

دانیال
نوامبر 17, 2023 8:18 ب.ظ

لندینگ پیج خیلی تاثیر خوبی برای کسب و کار داره

کیهانی
نوامبر 23, 2023 3:11 ب.ظ

مفهوم صفحه فرود Click Through چی هست؟

دریا
نوامبر 29, 2023 8:59 ب.ظ

صفحه ی فرود به افزایش اعتبار سایت کمک میکنه

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x