طراحی ریسپانسیو چیست | responsive

طراحی ریسپانسیو چیست

طراحی واکنشگرا یا همان ریسپانسیو مرتبط با تغییرات ظاهر صفحات وب سایت‌ها بوده و مسئله بسیار مهمی برای سایت‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل ما در مطالب این صفحه از وبسایت قدس وب قصد داریم در این رابطه سخن بگوییم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

 

معنی ریسپانسیو چیست؟

ریسپانسیو روشی در جهت نمایش صحیح صفحات وب برای کلیه‌ی دستگاه‌ها است. هنگامی که فردی سایت شما را طراحی می‌کند باید ظاهر آن سایت در تمامی دستگاه‌ها اعم از لپ تاپ، تبلت، گوشی و… مناسب و بهینه باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از این سایت استفاده کنند و در کار با سایت با دستگاه‌های مختلف به مشکل نخورند.
حال اگر می‌خواهید ببینید یک سایت ریسپانسیو شده به چه شکل است همین حالا اگر با تلفن همراه خود این مطلب را می‌خوانید، این مطلب را با لپ تاپ یا رایانه ببینید و بالعکس، در این صورت متوجه خواهید شد که شکل ظاهری سایت ما به صورتی ریسپانسیو شده که کاربر چه در صفحه لپ تاپ، چه در صفحه گوشی راحت باشد و به بخش‌های مخالف سایت ما دسترسی داشته باشد. در طراحی ریسپانسیو طراح سایت باید خلاقیت لازمه را داشته باشد تا برای هر سایز از صفحه ساخته شده طرحی مناسب در نظر گیرد.

ریسپانسیو چیست؟ | قدس وب
ریسپانسیو چیست؟

میزان اهمیت ریسپانسیو بودن سایت

در اولین مورد باید بگوییم، ریسپانسیو بودن سایت در سئو بسیار اهمیت دارد. در این رابطه کاربر باید به راحتی در صفحات موبایل، تبلت، و رایانه خود با سایت شما کار کند و تجربه مفیدی از کار با سایت شما داشته باشد. فرآیند ریسپانسیو به کاربر کمک خواهد کرد تا بدون زوم کردن در بخش‌هایی از وبسایت از سایت استفاده کند.
باید بگوییم وبسایت‌هایی که ریسپانسیو هستند توسط گوگل رتبه می‌گیرند، بیشتر دیده می‌شوند و کاربران زیادی جذب این وبسایت‌ها می‌شوند‌. پس بنابراین فراموش نکنید سایت شما حتما باید ریسپانسیو باشد.

 

تست ریسپانسیو بودن سایت

به‌طور کلی ریسپانسیو بودن سایت شما حائز اهمیت بوده و ابزارهای زیادی وجود دارند که صفحات شما را از لحاظ ریسپانسیو بودن چک می‌کنند و ما بهترین ابزار برای چک کردن ریسپانسیو بودن سایت را در اختیار شما قرار می‌گذاریم و شما کافیست برای استفاده از این ابزار روی “اینجا” کلیلک کنید.

تست ریسپانسیو بودن سایت | قدس وب
تست ریسپانسیو بودن سایت

چگونه می‌توانیم سایتی ریسپانسیو داشته باشیم؟

اگر سایت شما کدنویسی باشد باید کدهای آن در هنگام برنامه نویسی به صورت واکنش‌گرا نوشته شود. برنامه نویسان عناصر Html و سایر کدها را باید طوری برنامه نویسی کنند که ظاهر صفحه در کلیه نمایشگرها مناسب باشد. اگر سایت شما وردپرسی است. شما می‌توانید از قسمت واکنش‌گرا در بخش پایین المنتور، وبسایت خود را ریسپانسیو کنید و در حالت‌های دسکتاپ، موبایل و تبلت سایت خود را چک کنید.

 

ریسپانسیو کردن سایت در کدنویسی

در رابطه با ریسپانسیو کردن سایت کدنویسی باید بگوییم برنامه نویسان می‌توانند با کمک media@ به عناصر HTML و CSS استایل‌های مناسب با هر صفحه را بدهند و سایت ریسپانسیو شود.  همچنین با کمک بوت استرپ نیز می‌توان این کار را انجام داد. Bootstrap رایگان بوده و می‌توان با افزودن فایل‌های آن به پروژه سایت را ریسپانسیو نمود.

 

ریسپانسیو کردن در وردپرس

اگر قصد دارید سایت خود را به صورت کاملا اصولی ریسپانسیو‌ کنید می‌توانید از متخصصان وردپرس مجموعه ما کمک بگیرید. ما در این رابطه سالهاست تجربه داریم و سایت‌های مختلفی را به صورت کاملا ریسپانسیو‌ طراحی کردیم.  برای این مورد کافیست همین حالا از طریق پل‌های ارتباطی ما با ما ارتباط برقرار کنید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه اطلاعات مفیدی در رابطه با ریسپانسیو‌ بودن سایت در اختیار شما قرار دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما مفید بوده باشد. برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابوالفضل
مارس 12, 2023 1:28 ب.ظ

ممنون از قدس وب من از سایتم خیلی راضیم

ترانه
نوامبر 14, 2023 11:21 ب.ظ

ریسپانسیو بودن سایت خیلی مهمه؟

کمالی
نوامبر 14, 2023 11:25 ب.ظ

خیلی عالی توضیح دادید ممنون

بهرنگ
نوامبر 14, 2023 11:27 ب.ظ

من سایتم وردپرسی هست باید چطور ریسپانسیو بشه؟

شادی
نوامبر 14, 2023 11:28 ب.ظ

ریسپانسیو بودن سایت تو سئو هم اهمیت داره؟

فخاری
نوامبر 14, 2023 11:29 ب.ظ

ریسپانسیو کرون سایت باید از چه طریق انجام بشه؟

خاطره
نوامبر 22, 2023 11:54 ب.ظ

چطور یه سایت ریسپانسیو داشته باشیم؟

آیدین
نوامبر 28, 2023 2:50 ب.ظ

ریسپانسیو بودن سایت تو سئو هم اهمیت داره؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x