یک سایت فروشگاهی خوب باید چه امکاناتی داشته باشد

همانطور که شما همراهان گرامی می‌دانید فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته و با توجه به ارائه‌ی خدماتی از قبیل ارسال اجناس خریداری شده به درب منزل و یا محل مورد نظر مشتریان، سهولت خرید، عدم نیاز به مراجعه‌ی حضوری، صرفه‌جویی در زمان، پرهیز از تردد بی‌مورد و ناخواسته در سطح شهر برای خریدهای اندک، گستردگی و تنوع انواع محصولات و نیز دارا بودن شعب و زیرمجموعه‌های زیاد از محبوبیت قابل توجهی در بین خانواده‌ها و کسانی که حداقل آشنایی با فضای مجازی و امکانات آن دارند، پیدا نموده و بالطبع این امر تاثیر بسزایی در گسترش روز افزون این فروشگاه‌ها و همچنین سایت‌های فروشگاهی داشته است لذا در مطالب این صفحه به بررسی اجمالی در خصوص ویژگی‌های وب سایت‌های فروشگاهی و همچنین فیچرهای این فروشگاه‌ها می‌پردازیم تا شما عزیزان هرچه بیشتر و بهتر با مزیت‌های وب سایت‌های فروشگاهی آشنا شوید. پس تا پایان مطالب این صفحه با ما همراه باشید.

طراحی فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی)

ایجاد پنل مدیریت یکی از مهم‌ترین موارد!
بدیهی‌ است شما به‌ عنوان مدیر یک فروشگاه اینترنتی به‌ منظور اعمال نظرات مدیریتی در خصوص مواردی از قبیل آگاهی از میزان فروش محصولات، موجودی باقی مانده‌ی اقلام و اجناس، اطلاع از کمبود اقلام به‌ منظور سفارش خرید، ارائه‌ی تخفیفات موردی مناسب به مشتریان، رویت کامنت‌ها و موارد بسیاری از این قبیل نیاز به داشتن پنل مدیریتی دارید.

تعریف محصولات در هر دسته

با ایجاد یک لیست سازمانی منظم از کلیه‌ی محصولات ارائه شده توسط فروشگاه در دسته‌بندی مجزا برای انواع اجناس و همچنین میزان موجودی و حتی قیمت روز انواع محصولات شما توانسته‌اید فروشگاه اینترنتی مدرن و با پرستیژ خود را برای عموم به نمایش بگذارید.

تبلیغات در سایت فروشگاهی

مطمئنا شما هم با ما هم عقیده هستید که تبلیغات صحیح و علمی می‌تواند تاثیر بسزایی در جلب مشتری و بالطبع افزایش میزان فروش شما داشته باشد پس لازم است در طراحی سایت فروشگاهی خود بخشی را برای اعلام تخفیفات روزانه، فصلی و یا در مناسبت‌های مختلف ایجاد نموده ضمن اینکه از پذیرش سفارش تبلیغ سایر وبسایت‌ها نیز کسب درآمد داشته باشید.

شبکه های اجتماعی در طراحی سایت فروشگاهی نقش مهمی دارند!
لزوم استفاده از یک یا چند شبکه‌ی اجتماعی مناسب و کاربردی به‌ منظور افزایش فروش، معرفی گسترده‌تر فروشگاه شما و نیز سهولت برقراری ارتباط موثر از دیگر موارد بسیار مفید در طراحی سایت فروشگاهی شما می‌باشد.

عضویت کاربران در سایت فروشگاهی

در نظر گرفتن بخشی از سایت فروشگاه اینترنتی خود برای عضویت و ثبت نام از مشتریان فروشگاه و ایجاد فایل مشخصات شخصی برای کاربران شامل اطلاعاتی از قبیل آدرس و کد پستی، شماره تلفن ثابت و یا همراه و حتی شماره اشتراک خصوصی پروسه‌ی ثبت سفارش، خرید و تحویل گرفتن محصولات خریداری شده توسط مشتریان به مراتب ساده‌تر و رضایت بخش‌تر خواهد بود.

صدور پیش فاکتور و فاکتور اصلی در سایت فروشگاهی

صدور فاکتور اقلام سفارش داده شده و خریدهای انجام شده از دیگر امکانات یک وبسایت فروشگاهی می‌باشد که بدین وسیله مشتریان از نهایی شدن خرید خود اطمینان حاصل می‌کنند.

سایت فروشگاه اینترنتی | قدس وب
فروشگاه اینترنتی

طراحی و تنظیمات سئو سایت فروشگاهی

به‌ منظور دریافت سفارشات بیشتر و بالطبع فروش بیشتر محصولات فروشگاه اینترنتی و نیز به‌نوعی بازاریابی بدون هزینه‌ی خاص، به‌روز رسانی سایت فروشگاهی شما و توجه به سئو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد چرا که با جستجوی محصولی توسط کاربر و یا مشتریان مربوطه در فضای مجازی، سایت فروشگاهی شما در صفحات اول جستجو دیده خواهد شد.

بخش نظرات کاربران در طراحی سایت فروشگاهی

انتقاد، پیشنهاد و نظرات مشتریان همیشه از مهم‌ترین گزینه‌های آگاهی به معایب و مزایای شغلی یک بیزینس ماهر و قوی می‌باشد لذا از در نظر گرفتن بخشی در سایت فروشگاه اینترنتی خود به‌ این منظورغافل نشوید.

نامحدود بودن ایجاد صفحات و نوشته‌ها

لازم است محدودیتی در زمینه گسترش محتوای داخلی سایت فروشگاه اینترنتی وجود نداشته باشد زیرا با رونق کارتان شما حتی به طور روزانه نیاز به این امر خواهید داشت.

بخش مدیریت محصولات در سایت فروشگاهی

برای ارائه و فروش بهتر و بیشتر محصولات فروشگاه اینترنتی می‌بایست توضیحاتی در خصوص انواع اجناس و اقلام از قبیل بها و تعداد کالای موجود، مشخصات اختصاصی هر کالا، تصاویر مربوط به انواع کالاها و نیز کد آنها را در قسمت مدیریت محصولات فروشگاه به‌طور واضح و کنترل شده بیان نمایید.

امکانات فروشگاه اینترنتی

از جمله پارامترهای مورد توجه مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی برای تبدیل شدن به یک مشتری دائمی می‌توان به سهولت دسترسی، جستجوی آسان، کیفیت بالای تصاویر از لحاظ گرافیک و زیبایی، به چالش کشیده شدن هوشمندانه‌ی کاربران بعنوان یک همراه همیشگی و انتقال حس اعتماد متقابل می‌باشد.

وبسایت فروشگاهی |قدس وب
فروش انلاین

امکانات سایت فروشگاهی

موارد زیر از جمله مهم‌ترین امکانات مورد لزوم یک فروشگاه اینترنتی می‌باشد:
شرح مشخصات برای اقلام خاص و آپشن‌های انتخابی متنوع برای محصولات، بیان ساده و کامل از خود محصول، دسته‌بندی مناسب و امکان دسترسی راحت مشتریان و همچنین نام‌گذاری و درج قیمت دقیق و خوانا برای تمام محصولات فروشگاه، قابل رؤیت بودن محصولات پرفروش ، محصولات و پیشنهادات خاص و تخفیفات ارائه شده، گذاشتن تصاویر خاص و نمونه، ایجاد بخش مجموعه تصاوی، اطلاعات فرعی محصول و مشخصات فنی در سایت فروشگاه، درج قیمت کلیه‌ی اقلام و نیز تخفیف هر محصول به‌طور جداگانه و همچنین ایجاد امکان زمان بندی دوره‌ای، امکان سرچ در انواع متنوع محصولات بر مبنای نام و دسته بندی تعریف شده، روش ثبت نام و عضویت آسان مشتریان در سایت، اعمال کوپن تخفیف داده شده هنگام خرید، دسترسی آسان جهت دیدن و انتخاب اقلام مورد نظر و سهولت افزودن و یا حذف از سبد خرید، ارائه‌ی روش های پرداخت مختلف مثل کارت به کارت، پرداخت آنلاین از درگاه‌های مطمئن بانکی و همچنین امکان پرداخت در محل، ایجاد امکان روش‌های مختلف ارسال و تحویل کالا به مشتریان مثل پست، تحویل در محل و انواع پیک، امکان رؤیت و پیگیری خرید های انجام شده در سایت، در نظر گرفتن بخشی برای ثبت و ارسال نکته نظرات و دادن امتیاز به انواع کالاها، فراهم نمودن امکان عضویت در ایمیلی سایت فروشگاه، امکانات فروشگاهی و پنل مدیریت، امکان مدیریت روش‌های حمل و نقل محصولات، توانایی تعیین مالیات مربوط به انواع محصولات مثل مقدار ثابت یا مالیات بر ارزش افزوده، قابلیت گزارش‌ گیری متنوع بر حسب نیاز مثل گزارش گیری از نوع محصولات، دسته بندی اقلام، بازه‌های زمانی، فروش، تخفیفات و… امکان مدیریت دقیق مقدار موجودی محصولات و خارج نمودن موقت گزینه‌ی خرید برای کالاهای تمام شده، ایجاد قابلیت هشدار و اطلاع رسانی از طریق گوشی و یا پست الکترونیکی به مدیریت سایت فروشگاه در صورت اتمام موجودی محصولات، رؤیت آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت، امکان اعمال مدیریت و نحوه‌ی شمول کوپن‌های تخفیف و یا تخفیف درصدی از قیمت، مقدار ریالی تخفیف، ارسال رایگان با توجه به میزان خرید مشتریان، مدیریت درگاه‌های پرداخت بانکی، امکان مشاهده آخرین سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت و نیز امکان اعمال تغییر در سفارشات و… همه و همه مواردی است که برای ایجاد یک وبسایت فروشگاهی بزرگ باید به آن توجه داشته باشید.

امکانات تکمیلی سیستم فروشگاه اینترنتی

لازم به یادآوری است که مطالب مطرح شده در خصوص سایت‌های فروشگاهی اینترنتی عمومیت نداشته و لزوما برای سایت هر فروشگاهی ثابت نیست بلکه با توجه به سیستم اجرایی هر فروشگاه، حوزه‌ی کاری و فعالیت مربوطه و نیز نظرات کارشناسی مدیریت فروشگاه قابل تغییر و اجرا می‌باشد و هر سیستم فروشگاهی برای ایجاد سایت اولیه برآورد زمانی و هزینه‌ی خاص خود را دارد.

جستجوی سریع

به منظور افزایش سرعت خرید و فروش سایت و طبیعتا رضایت هر چه بیشتر مشتریان امکان جستجوی سریع با وارد نمودن مشخصات مورد نظر کاربر از محصول درخواستی از دیگر موارد بهینه‌سازی سایت فروشگاه اینترنتی می‌باشد.

فیلتر کردن نتایج

در این سیستم مشتریان سایت با انتخاب گروه مشخصی از محصولات این امکان را دارند که با به‌کار گرفتن فیلتر‌های مختلف مثل بهای کالا، نام کالا، اندازه و رنگ کالای مورد نظر و پارامترهای متنوع دیگری سریع‌تر به محصول مورد نظر خود دست پیدا کرده و آن را خریداری نمایند.

مقایسه محصولات

امکان بررسی و مقایسه‌ی مشخصات ظاهری، فنی و حتی سلیقه‌ای محصولات در کنار هم به مشتریان در حذف و یا افزودن گزینه های جدید و مورد نظر و طبیعتا خرید بهتر و رضایت بیشتر کمک خواهد کرد.

پیشنهاد کادوپیچی

از دیگر گزینه‌های ارائه شده به مشتریان امکان کادو کردن، بسته‌بندی، چسباندن انواع کارت تبریک و … برای برخی از محصولات خاص برحسب سفارش مشتری و البته با پرداخت هزینه‌ی مربوطه می‌باشد. که با انتخاب هریک هزینه مشخصی به جمع مبلغ سفارش آنها افزوده میگردد.

نمایش سریع

این قابلیت به مشتریان سایت بدون ورود به صفحه مخصوص به خود محصول، امکان دسترسی سریع به مشخصات محصول و خرید آن را می‌دهد.

اتصال سیستم نظرات به سیستم ستاره دهی گوگل

با این سیستم شما می‌توانید در سایت گوگل نمایش ستاره‌ها و نظرات مشتریان در نتایج جستجوی خود را در بخش نظرات و امتیازدهی کاربران متناسب با این ساختار و امتیاز محصول و نظرات ببینید.

منوی ویژه

در این سیستم علاوه بر نمایش دسته بندی‌ها با صفحات مختلف، امکان درج تصویر در منوی سایت، نقشه، انواع فرم و آگهی نیز وجود دارد.

طراحی سایت فروشگاهی سازگار با انواع تلفن‌های هوشمند

در دنیای پیشرفته‌ی امروزی اکثر جستجوها و گردش در محتوای سایت‌ها توسط گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها صورت می‌پذیرد. یکی از مزایای مهم هر فروشگاه اینترنتی این است که کاربارن قادر باشند با گوشی هوشمند خود از هر جایی که هستند از سایت فروشگاه بازدید و نسبت به سفارش و خرید از سایت اقدام نمایند. بنابراین سایت فروشگاه اینترنتی شما باید قابلیت ارتباط پایدار و کامل با این تجهیزات را داشته باشد. ضمن این‌که این گزینه در رتبه بندی موتورهای جستجوگر و سئوی سایت شما از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و موجب افزایش میزان بازدید از سایت فروشگاهی شما و بهبود رتبه‌ی سایت می‌گردد.

امنیت سایت فروشگاهی

طراحی وبسایت فروشگاهی شما باید با رعایت کلیه‌ی اصول امنیتی لازم صورت پذیرد. همچنین امنیت سرور و کانفینگ مربوطه بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است حتما در سایت خود گواهی SSL را فعال نمایید. فعال نمودن این مورد به منظور اخذ نشان اطمینان دو ستاره نیز لازم است .

کلام پایانی

ما در مطالب فوق، شرحی از ویژگی های وبسایت فروشگاهی را برای شما عزیزان بیان کردیم و امیدواریم که این مطالب برای شما کارآمد بوده و اطلاعات کافی را دریافت کرده باشید. اینک در انتها امیدواریم مطالب عنوان شده مورد توجه شما قرار گرفته و در مطالب بعدی همراه ما باشید.

سوالات متداول​

سرعت یک فروشگاه چه تاثیری بر افزایش بازدید‌های آن دارد؟

مشخصا تمامی کاربران به دنبال فروشگاه‌هایی هستند که سرعت سفارش بیشتری دارند به همین دلیل سئوی سایت شما اهمیت فراوانی دارد.

فیتر کردن نتایج فروشگاه چه کمکی به کاربران می‌کند؟

فیلتر کردن محصولات در فروشگاه اینترنتی به کاربران امکان راحت‌تر کردن جستجو و سفارش را می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احدی
نوامبر 9, 2023 10:42 ب.ظ

من سایت فروشگاهیم فروش نداره باید چیکار کنم؟

طاهره
نوامبر 9, 2023 10:43 ب.ظ

سایت فروشگاهی باید با گوشی های موبایل سازگار باشه حتما

محمودی
نوامبر 9, 2023 10:45 ب.ظ

من یه سایت فروشگاهی میخوام بزنم شما میتونید کمکم کنید؟

فرانک
نوامبر 9, 2023 10:48 ب.ظ

عضویت کاربرا تو سایت مهمه؟

سرمدی
نوامبر 9, 2023 10:49 ب.ظ

خیلی مقاله بدردبخوری بود

آتوسا
نوامبر 22, 2023 9:57 ب.ظ

امکان مقایسه ی محصولات حتما باید تو سایت فراهم باشه؟

حاتمی
نوامبر 26, 2023 9:57 ب.ظ

اول از همه طراحی و سریع بودن سایت خیلی مهمه

سمیه
نوامبر 26, 2023 9:58 ب.ظ

امنیت سایت فروشگاهی هم اهمیت زیادی داره

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x