اینفوگرافیک ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید

اینفوگرافیک: ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید!

اینفوگرافیک: ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید! این موضوعی است که در این مقاله از قدس وب به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ اگر تمایل دارید که در این زمینه سطح معلومات خود را بالا ببرید، حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

اینفوگرافیک چیست؟

در فضای وب اینفوگرافیک ها شامل دانش و داده هایی هستند که اطلاعات پر کاربرد و مفید را به طور گرافیکی در معرض دید مخاطبان قرار می دهند و هدف از به کارگیری آن ها این است که پیغام مدنظر در یک نگاه به کابر انتقال داده شود بدون آن که مخاطب لازم باشد چیزی را بخواند.

امروزه بازاریابی با اینفوگرافیک رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و مبحثی چالش برانگیز می باشد؛ چرا که شما باید بتوانید درون مایه یا به اصطلاح عمق مطالب را با کمترین داده ها به صورت گرافیکی و بصری در اختیار مخاطبان بگذارید و آن ها نیز قادر باشند که در یک نگاه پی به موضوع ببرند.

لازم است بدانید برای آن که بتوانید یک اینفوگرافیک ایده آل و با کیفیت را طراحی کنید باید درباره موضوعات و اطلاعات تحقیق زیادی داشته باشید و در خصوص برند، محصولات یا خدمات مورد نظر هم آگاهی کاملی به دست آورید.

امروز تقاضا برای بازاریابی با اینفوگرافیک به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و همان طور که مطلع هستید، در این عصر اکثریت مشاغل برای رسیدن به سود بالا و تاثیرگذاری بهتر بازاریابی، بیشتر از بازاریابی دیجیتالی استفاده می کنند و اینفوگرافیک ها در این زمینه فرصتی را برای سازمان ها به وجود آورده اند که آن ها بتوانند اطلاعات و داده های خود را به صورت بصری در اختیار مخاطبان قرار دهند؛ در این میان گوگل نیز به محتواهایی که به شکل خلاقانه و بصری به تولید رسیده اند و برای کاربران جذابیت بیشتری دارند اهمیت زیادی می دهد و از این موضوع می توان نتیجه گرفت که اینفوگرافیک در سئو سایت نقش بسیار پر رنگی دارد به این صورت که اغلب اینفوگرافیک های سایت ها در کنار یک مقاله در معرض دید مخاطبان قرار می گیرند و اصولا به تنهایی استفاده نمی شوند؛ حالا زمانی که محتواهای سایت شما با اینفوگرافیک های مربوطه انتشار داده شوند اثرگذاری بیشتری روی جذب مخاطب دارند و به غیر از این که مخاطب پیام ها را به بهترین و زیباترین شکل دریافت می کند مدت زمان طولانی تری در سایت شما حضور دارد که این موضوع سئو سایت را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

اینفوگرافیک: ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید!

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین متدهای بازاریابی محسوب می شود که برخلاف باور عموم نه تنها تاثیر خود را از دست نداده بلکه هنوز هم یکی از بهترین و موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.

مزایای زیادی برای توسعه کسب و کار با ایمیل مارکتینگ وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از:

  1. مقرون به صرفه بودن: این روش از دیجیتال مارکتینگ اصلا نیازی به سرمایه اولیه ندارد و یکی از ارزان ترین متدهای بازاریابی محسوب می شود و تنها کاری که شما باید در آن انجام دهید این است که پیام های تبلیغاتی خود را به آدرس های از قبل مشخص شده برای مخاطبان هدف خود بفرستید.
  2. بررسی نتایج به راحت ترین شکل ممکن: در برخی از تکنیک های بازاریابی نمی توان مشخص کرد که آیا هزینه های صرف شده بازگشت داده شده اند یا نه؛ ولی در شیوه ایمیل مارکتینگ به آسودگی می توانید بفهمید کعه کمپین های تبلیغاتی شما تا چه اندازه اثرگذار واقع شده اند و به چه میزان نرخ کلیک تان بالا رفته است.
  3. استفاده آسان: راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ کاری بسیار راحت می باشد و شما برای این که بتوانید در این روش بازاریابی به موفقیت برسید نیازی نیست که دردسرهای زیادی را تحمل کنید و اگر این کار را به شکل صحیح انجام داده باشید، مطمئن باشید که کاربران خودشان برای چک کردن و بررسی پیشنهادات شما به این روش از بازاریابی واکنش نشان می دهند.

همان طور که گفتیم اینفوگرافیک یکی از تکنیک هایی بوده که در جذب مخاطبان تاثیر بسزایی دارد و مضمون مطالب را به صورت بصری در اختیار مخاطبان قرار می دهد؛ حالا با توجه به تحقیقات تازه ای که صورت گرفته باید گفت ایمیل مارکتینگ یکی از مطلوب ترین و پربازده ترین شیوه ها در جذب مخاطب است و استفاده از اینفوگرافیک ها در این روش از بازاریابی تاثیر بازاریابی به روش ایمیل را چند برابر می کند و ما برای این که تاثیر اینفوگرافیک را در این شیوه به اثبات برسانیم باید بگوییم که طبق آمار به دست آمده حدود 70 درصد از افراد به ایمیل هایی که دارای محتوای بصری هم هستند واکنش نشان می دهند و بیشتر دوست دارند ایمیل هایی که دارای محتواهای بصری هستند را بخوانند تا این که وقت خود را صرف خواندن محتواهای متنی بدون اینفوگرافیک کنند.

به عبارت ساده تر، مخاطبان با محتواهای جذاب بیشتر ارتباط می گیرند و امروزه به کارگیری اینفوگرافیک ها در ایمیل ها موجب شده است که ویژگی خسته کننده و کسالت بار ایمیل ها تا حد زیادی کم شود و مخاطبان هم به این روش از بازاریابی علاقمند شوند و واکنش نشان دهند.

نتایج  به دست آمده از تحقیقات ورو نشان می دهند زمانی که محتوای اینفوگرافیکی تولید شود نرخ کلیک نیز چند برابر خواهد شد و کمپین هایی که محتوای بصری بیشتری دارند از نرخ تبدیل و کلیک بالاتری برخوردار هستند و همین موضوع می تواند به آسودگی آن ها را در مسیر پیشرفت بالا بکشاند؛ پس در این زمینه به شما توصیه می کنیم به جای این که در ایمیل مارکتینگ از متن های خشک و خالی استفاده کنید اینفوگرافیک را به محتوای ایمیلی خود اضافه کنید و روش بازاریابی ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید! تا شاهد تاثیر چند برابری آن در جذب مشتری باشید.

سخن پایان

اینفوگرافیک: ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید! این موضوعی بود که در این مقاله از قدس وب آن را بررسی و ارزیابی کردیم؛ همان طور که گفتیم، امروزه بیشتر بازاریابان و صاحبان کسب و کار از روش بازاریابی ایمیلی چشم پوشی می کنند؛ چرا که کاربران معتقد هستند ایمیل های تبلیغاتی که دریافت می کنند بیش از حد خشک و کسالت بار هستند؛ اگر بتوانید از اینفوگرافیک ها در کنار محتواهای متنی خود به بهترین شکل استفاده کنید، جذابیت محتواهای خود را چند برابر می کنید و مخاطبان هم به این کار واکنش مثبتی نشان می دهند و شما می توانید بدون صرف هزینه های گزاف به بازاریابی ایمیلی به بهترین نحو بپردازید و نتایج موفقیت آمیزی را در کوتاه ترین زمان کسب کنید.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان سودمند و راهگشا واقع شود؛ در صورتی که در این زمینه به مشاوره نیاز دارید کارشناسان قدس وب آماده خدمت رسانی به شما هستند و کافیست که از طریق پل های ارتباطی زیر با آن ها در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x