بازار یابی تلفنی چیست و چگونه در آن موفق شویم

بازار یابی تلفنی چیست و چگونه در آن موفق شویم؟

بازاریابی تلفنی یکی از روشهای متداول برای جذب مشتری ودادن سرنخ به مشتریهای احتمالی است؛ در این مقاله قصد داریم درمورد این روش فروش با شما بیشتر صحبت کنیم و سطح معلوماتتان را در این زمینه بالا ببریم، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

بازار یابی تلفنی چیست؟

بازار یابی اینترنتی یا به اصطلاح لاتین  Telemarketingیک روش ارتباط با مشتریان از طریق تلفن میباشد که مدت زیادی است توسط انواع کسب و کارها برای معرفی بهتر محصولات خود به مشتری مورد استفاده قرار میگیرد و فرد بازاریاب وظیفه دارد با آموزش هایی که از قبل دیده با استفاده از فنون بیان و اطلاعات جامع محصول که در اختیار مشتری قرار میدهد مشتری را جذب کرده و در نهایت باعث فروش محصول شود.

البته باید همواره این نکته را مدنظر داشته باشیم که بازار یابی تلفنی بیشتر برای جذب مشتری جدید کاربرد دارد به طوری که در بسیاری از موارد لیستی از مشتریان توسط شرکت ها خریداری شده و به کارشناسان فروش ارجاع داده میشود واین افراد با استفاده از فنونی که آموزش دیده اند دست بکار میشوند؛ در این راستا هر چقدر کارشناس فروش مهارت بیشتری داشته باشد و انتخاب بهتری صورت گرفته باشد شرکت مشتریان بیشتری در راستای خدمات خود در لیست فروش قرار میدهد و موفقیت بازاریاب تلفنی دوچندان خواهد شد.

گاهی فروشندگان بصورت محسوسی موفقیت های زیادی در فروش بدست نمی آورند و دلیل این موضوع عدم ایجاد رویکردهای جذاب برای فروش بهتر میباشد و همین دلیل کافیست تا شنونده احساس خوبی نداشته باشد و به  صحبت های آن ها گوش ندهد و فروش خوبی صورت نگیرد.

برای اینکه فروش روند خوبی در پیش گیرد باید یک فرمول موثر فروش برای استارت آپ ها در نظر گرفته شود؛ چرا که با استفاده از روش های نوینن، عملیات آنها به راحتی قابل ارزیابی بوده و کمک شایانی به آنها میشود تا به خوبی متوجه این موضوع شوند که عملیات آنها قابل سنجش است و به آنها کمک میکند به نحو احسنت متوجه شوند آیا حجم فروش آنها در همین مقطع باقی می ماند یا اینکه با تغییر، تحولات و عملکردی پایدار به رشد خوبی دست پیدا میکنند.

یکی از مواردی که اهمیت زیادی در بازاریابی تلفنی دارد چگونگی آغاز مکالمه میباشد، هر چقدر مکالمه جذاب تری داشته باشیم امکان موفقیت بیشتری وجود خواهد داشت؛ هر فردی که مخاطب بازاریابی باشد به این نکته واقف است که زمان غیر قابل بازگشت میباشد پس ارزش زیادی برای زمان قائل است و ما باید این نکته را همیشه به ذهنمان بسپاریم که به دنبال بزگترین سرمایه هر فرد یعنی زمان غیر قابل بازگشت آنها هستیم وبرای بدست آوردن یک رویکرد مناسب برنامه ریزی اهمیت بالایی دارد.

با وجود این باید به این نکته توجه کنید اگر فردی را برای بار اول قرار است مخاطب بازاریابی تلفنی قرار دهید که هیچ شناختی از شما و محصولتان ندارد، بهتر است برنامه ریزی سنجیده تر با استراتژی بیشتری برای قانع کردن فرد مقابل بکار ببرید چون شما فقط چندین ثانیه زمان دارید مشتری احتمالی خود را متقاعد کنید مکالمه اش را با شما ادامه دهد یا خیر؛ بنابراین مبحث آموزش بازاریابی تلفنی اهمیت ویژه ای دارد.

در بازار یابی تلفنی مشتری و فروشنده یکدیگر را ملاقات نمیکنند؛ اما اگر فروشنده مهارت لازم را بکار گیرد و از شیوه های صحیح ارتباط و فروش استفاده کند، اعتماد مخاطب جلب شده و به خرید کالا و خدمات تمایل نشان میدهد.

باید ها و نبایدها در بازاریابی تلفنی

بازریابی تلفنی بر خلاف تصور افراد جامعه نیاز به تکنیکهای مختلفی دارد که در اینجا به تعدادی ازموارد مهم آن اشاره میکنیم:

  • داشتن قلم و کاغذ کنار دست خودتان
  • سعی کنید از نقاط قوت مشتریان خود تعریف کنید.
  • از شنیدن کلمه نه جا نزنید و ناراحت نشوید، این جزئی از شغل شماست.
  • از شماره های شخصی برای بازار یابی استفاده نکنید و از تلفن های سازمانی استفاده کنید.
  • همیشه به سوالات مشتریان خود پاسخ بدهید.
  • در مورد تصمیم گیری مخاطبتان عجله نکنید و به آن ها فرصت فکر کردن بدهید.
  • فروش در اولین تماس به مشتری اشتباه است.
  • پرحرفی نکنید و سوالات بیجا نپرسید.
  • از یک روند کاری برای فروش استفاده نکنید و سعی کنید از روشهای مختلفی بهره ببرید.
  • از پریدن بین صحبت مشتری بپرهیزید.
  • از تماسی که گرفته اید طلب بخشش نکنید و خود را شرمنده نکنید.
  • از قسم خوردن بپرهیزید.

اکثر مردم احتیاط زیادی هنگام خرید دارند و خیلی کم پیش می آید بدون منطق تصمیم به خرید بگیرند،؛ اگر شما یک متخصص در زمینه فروش باشید، محرکهای نوستالژی و احساسی افراد را شناسایی می کنید و طبق سلیقه افراد آن ها را تشویق به خرید میکنید.

مزایای بازاریابی تلفنی

بازر یابی تلفنی مزایا و معایب متعددی دارد که در ادامه شما را با تعدادی از آنها آشنا میکنیم.

  1. صرفه جویی در هزینه ها: در این مورد فرد بازاریاب و مشتری از نظر هزینه و زمان صرفه جویی میکنند و زودتر به هدف مورد نیاز خود میرسند.
  2. افزایش سرعت عمل و بازدهی کار: سرعت عمل و بازدهی در این نوع بازاریابی بالا است؛ زیرا لیستی جامع از اطلاعات مخاطب هدف پیش روی کارشناسان فروش می باشد.
  3. کسب در آمد بالا در صورت آموزش در این زمینه : یک بازار یاب تلفنی هر چقدر هم سر و زبان داشته باشد؛ اما آموزش کافی در راستای شغل خود نداشته باشد موفق نخواهد شد.

سخن پایانی:

توصیه ای که به شما میکنیم این است که همیشه و همه جا مطالعه را فراموش نکنید و سعی کنید اطلاعات خود را در هر زمینه ای به روز کنید حتی اگر دچار اشتباه شدید، نترسید و گمراه نشوید و به یاد داشته باشید هر اشتباه میتواند به عنوان سکوی پرش شما واقع شود؛ بسیاری از بازاریابان موفق از این راه به ثروت زیادی رسیده اند، پس قطعا شما هم میتوانید.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد؛ اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، کارشناسان قدس وب برای خدمت رسانی به شما آماده هستند و برای ارتباط با آن ها کافیست که شماره تلفن های زیر را شماره گیری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x