باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

در این مقاله از قدس وب قصد داریم که در خصوص باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو صحبت کنیم و برخی از تفکرات و عقیده های غلط را راجع به موتورهای جست و جو برایتان شرح دهیم؛ اگر تمایل دارید که در این زمینه اطلاعات کامل دریافت کنید، حتما کمی از وقت خود را به خواندن محتوای زیر اختصاص دهید.

بررسی باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

همان طور که گفتیم، امروزه باورهای غلط زیادی در خصوص موتورهای جست و جو وجود دارند که چند نمونه از آن ها را در ادامه مطلب با هم بررسی می کنیم.

  • به کار بردن بیش از اندازه واژه کلیدی

اگر یک کارشناس سئو یا محتوا نویس حرفه ای باشید، حتما می دانید که بهره گیری از واژه های کلیدی در محتواها بسیار حائز اهمیت می باشد؛ چرا که به وسیله این کلید واژه ها می توان به گوگل ثابت کرد که این کلمه ها برای ما مهم هستند؛ اما این نکته را مدنظر قرار دهید که به کار بردن کلید واژه در محتوا باید اندازه ای متعادل داشته باشد و استفاده بیش از حد آن سبب می شود که خواننده از خواندن متن تا انتها صرفه نظر کند و نکته مهم تر این که موتور جست و جو گوگل نیز محتوای شما را تحت عنوان اسپم می شناسد و امتیاز منفی به صفحه وب سایت شما می دهد.

  • استفاده از تبلیغات غیر رایگان برای اخذ رتبه در موتورهای جستجو

حتما مطلع هستید که به کارگیری تبلیغات کلیدی برای در دست گرفتن مخاطبان زیاد، افزایش فروش و کسب سود بالا بسیار اثرگذار است؛ اما چنین نیست که شما  تنها با استفاده از تبلیغات کلیدی بتوانید از گوگل رتبه دریافت کنید و شما فقط با انجام این کار نشان می دهید که سئو انجام داده اید.

در برخی از کسب و کارها می بینیم که کارفرمایان به جهت سئو کردن وب سایت خود تمایل دارند که فقط تبلیغات کلیکی انجام دهند که این یکی از باورهای نادرست درباره موتورهای جست و جو است و باید گفت که تبلیغات کلیکی برای سئو کردن و بهینه سازی سایت اثری ندارند؛ زیرا گوگل هیچ بیانیه ای برای رتبه دادن به وب سایت ها فقط با تبلیغات کلیکی صادر نکرده است و شما هم نباید به جهت بالا بردن رتبه سایت خود در موتورهای جست و جو فقط از تبلیغات ppc استفاده کنید.

  • برچسب های متا

در قدیم به کار بردن برچسب های متا برای رتبه گرفتن سایت از گوگل بسیار حائز اهمیت بود؛ اما در عصر امروز بهره گیری بیش از اندازه از این برچسب ها نه تنها در بالا بردن رتبه وب سایت اثری ندارد بلکه باعث امتیاز منفی می شود؛ چرا که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در بخش برچسب ها باعث سردرگمی موتورهای جست و جو می شود.

امروزه مواردی نظیر برچسب توضیحات متا و برچسب عنوان برای گوگل بیشتر اهمیت دارد و افراد سئوکار بیشتر باید روی این موارد تمرکز داشته باشند.

  • اسپم در موتورهای جست و جو

وجود اسپم ها در جست و جوی های آنلاین همیشه مشهود است که وظیفه آن ها افزایش ترافیک غلط وب سایت ها و فریب دادن الگوریتم های گوکل می باشد.

باید گفت که اسپم ها بیشتر در محتواهای زرد مشاهده می شوند؛ ولی با ارتقاء الگوریتم های گوگل، دیگر اسپم ها قابل شناسایی هستند و گوگل در صورت شناسایی آن ها هیچ امتیازی برای سایت در نظر نمی گیرد، پس تلاش کنید که از اسپم ها تا حد امکان استفاده نکنید؛ چون که کاربران به هیچ عنوان آن ها را نمی پسندند و برای موتورهای جستجو هم قابل ردیابی می باشند، پس به جای استفاده از اسپم بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز داشته باشید.

  • ارائه محتواهای غیر واقعی به ربات های خزنده گوگل

در این شیوه اسکریپت های وب سایت شما شناسایی می کنند که آیا بازدید کننده ربات است یا انسان؟ اگر تشخیص اسکریپت ها ربات بود، یک محتوا و اگر انسان بود، محتوایی متفاوت به نمایش در می آید و به عبارت ساده تر، نوع محتوا برای ربات خزنده موتورهای جست و جو فرق می کند که این یک تخلف محسوب می شود و گوگل طی بیانیه ای اعلام کرده که به محض روبرو شدن با چنین چیزی سایت را پنالتی می کند.

  • صفحات با محتواهای کم ارزش

برخی از افراد گمان می پندارند که اگر برای سایت خود صفحات بیشتری طراحی کنند، می توانند امتیاز بیشتری از گوگل بگیرند؛ ولی نکته اینجاست که تعداد صفحات اصلا اهمیتی ندارد بلکه این کیفیت صفحه ها و مطلوب بودن محتوای درون آن ها است که مهم می باشد؛ به همین منظور از ساختن صفحات بیش از اندازه با محتواهای نامطلوب جدا خودداری کنید.

  • قابلیت اطمینان

سایت هایی که گوگل اعتماد بیشتری به آن ها می کند همیشه موفق تر از سایت هایی هستند که گوگل به آن ها اطمینان کمتری دارد؛ حالا سوال اینجاست که چه کاری باید انجام داد که بتوان اعتماد و اطمینان گوگل را جلب کرد؟ در جواب این سوال باید گفت که شما باید سرعت سایت خود را بالا ببرید و از CDN ها و افزونه های افزایش سرعت وب سایت زیاد کمک بگیرید.

سابقه فعالیت سایت شما نیز یک پارامتر مهم برای اعتماد گوگل محسوب می شود؛ شما باید براساس زمان بندی ها محتوای درست و پایداری داشته باشید، فعالیت تان رل در شبکه های اجتماعی بیشتر کنید، کیفیت لینک های داخلی و خارجی خود را بالا ببرید و از رپورتاژ آگهی برای لینک سازی خارجی کمک بگیرید و آخرین و مهم ترین عامل این است که امنیت سایت خود را افزایش دهید.

  • بررسی اسپم ها در Sundomains : شایان به ذکر است که موتورهای جست و جو به جهت شناسایی و آنالیز اسپم ها حتی به sundonains سایت شما نیز سرکشی می کنند؛ پس حواستان را در این باره جمع کنید و تا حد امکان سعی نمایید که در قسمت sundonains دچار هیچ خطایی نشوید؛ چرا که اگر توسط گوگل در خصوص خطاهای این زمینه شناسایی شوید، سایت شما مورد پنالتی قرار می گیرد.
  • ثبت نام در موتورهای جست و جو

در گذشته موتورهای جست و جو نوعی فرم ثبت نام داشتند که صاحبان وب سایت ها اطلاعات مهم و کلید واژه هایشان را وارد این فرم می کردند و پس از به ثبت رسیدن داده ها، ربات های خزنده موتور جستجو به سایت مدنظر وارد می شدند و به آنالیز و ایندکس سایت می پرداختند؛ اما این پروسه نتیجه مطلوبی به همراه نداشت؛ چرا که بسیاری از این ثبت نام ها فقط اسپم بودند که بر نتایج جست و جو تاثیر مخرب می گذاشتند و از سال ۲۰۰۱ موتورهای جستجوگر طی بیانیه ای اعلام کردند که دیگر از آدرس های ثبت شده در این فرم ها استفاده نمی کنند و شیوه اصلی فعالیت آن ها، آنالیز لینک ها از دیگر سایت ها می باشد.

سخن پایان

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو موضوع مورد بررسی مقاله مذکور بود و ما در این محتوای جمع آوری شده تلاش کردیم که به طور کامل و شفاف به بررسی باورهای نادرست درباره موتورهای جست و جو بپردازیم و نکاتی را برایتان شرح دهیم که انجام دادن یا ندادن آن ها احتمال دارد مسیر کار شما را عوض کند، پس همیشه سعی کنید ضوابط و شیوه های صحیح را درباره موتورهای جست و جو رعایت نمایید تا بتوانید از گوگل امتیاز و رتبه بالایی بگیرید.

در صورتی که درباره این موضوع می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما با شماره های مشخص شده در همین صفحه تماس برقرار نمایید، کارشناسان قدس وب در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کمالی
نوامبر 18, 2023 4:52 ب.ظ

واقعا درسته که تعداد صفحات مهم نیست بلکه کیفیت اونا مهمه

رامتین
نوامبر 18, 2023 4:54 ب.ظ

یعنی سرعت سایت یه ایتم اطمینان دهنده برای گوگله؟

حسام
نوامبر 18, 2023 4:54 ب.ظ

خیلی عالی بود مقالتون

پریناز
نوامبر 18, 2023 4:55 ب.ظ

نکته ای که راجع به sundonains گفتید خیلی مهم بود

محپد
نوامبر 18, 2023 4:56 ب.ظ

ارائه محتواهای غیر واقعی به ربات های خزنده گوگل هم خیلی باید مورد توجه قرار بگیره و انجام نشه

نازی
نوامبر 23, 2023 7:01 ب.ظ

برچسب های متا نباید زیاد استفاده شن؟

بیتا
دسامبر 3, 2023 6:44 ب.ظ

جالبه که موتورهای جستجو به sundonains های سایت هم سرکشی میکنن

سامان
دسامبر 3, 2023 6:45 ب.ظ

مقالتون عالی بود

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x