بهترین نرم افزارهای طراحی رابط کاربری (UI)

بهترین نرم افزارهای طراحی رابط کاربری (UI)

برای آن که بتوانید به بهترین شکل به طراحی رابط کاربری بپردازید به یک نرم افزار کامل و همه فن حریف احتیاج دارید و ما برای این که کار شما را راحت تر کنیم در این مقاله از قدس وب بهترین نرم افزارهای طراحی رابط کاربری (UI) را به شما معرفی می کنیم؛ پس کافیست که تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید و با مشخصه های هر یک از آن ها به طور کامل آشنا شوید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.برای آن که بخواهیم به شما بهترین نرم افزارهای طراحی رابط کاربری (UI) را معرفی کنیم در ابتدای مطلب اول شما رل با سه برنامه پر متقاضی و محبوب طراحی رابط کاربری UI آشنا می سازیم و سپس به سراغ بقیه نرم افزارها می رویم.

نرم افزار Adobe XD

به طور معمول طراحان رابط کاربری بیشتر از این نرم افزار استفاده می کنند؛ چرا که کار کردن با آن راحت است و کارایی بالایی دارد و شما به وسیله آن قادر خواهید بود که تیراژه اولیه از طرح را تنظیم کنید و به اشتراک بگذارید؛ حتی می توانید که انیمیشن ها، مسیرهای گوناگون فرایند بهره گیری از اپلیکیشن یا وب سایت را در داخل طرح خود بیاورید.

اگر با برنامه فتوشاپ کار کرده باشید، طراحی با این نرم افزار بسیار راحت است و برنامه Adobe XD برای هر دو نوع سیستم عامل ios و ویندوز قابل اجرا می باشد.

نرم افزار Sketch

قبل از آن که نرم افزار طراحی رابط کاربری Adobe XD یکه تاز بازار شود، نرم افزار Sketch مورد استفاده طراحان بود و این برنامه یک مشکل اساسی داشت و آن هم این بود که قابل نصب بر روی ویندوز نبود و تنها کاربران ios می توانستند که از آن استفاده کنند.

اسکچ از لحاظ قابلیت ها و عملکرد سطح کیفی بالایی دارد و مهم ترین ویژگی ای که می توان برای این نرم افزار طراحی رابط کاربری Ui در نظر گرفت این است که این برنامه دارای افزونه های کاربردی می باشد که کار طراحی به وسیله این افزونه ها آسان می شود.

نرم افزار Figma

فیگما یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای طراحی رابط کاربری (UI) است که برخلاف دو برنامه قبل به شکل آنلاین و تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد و ویژگی خوبی که این اپلیکیشن را از سایر برنامه های طراحی متمایز می کند این می باشد که چندین طراح به طور همزمان قادر خواهند بود که روی یک طرح کار کنند و با یکدیگر به تعامل بپردازند.

نرم افزار Axure RP

نرم افزار اکشر یک برنامه چند کاره به جهت تولید و طراحی Wire frame ، نسخه های اولیه Prototyping ، انواع دیاگرام و رابط کاربری سایت ها و اپلیکیشن ها می باشد که با دیگر برنامه های مشابه کاملا سازگار است و این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که با اتصال به پلتفرم هایی همچون اسلک به شکل سریع تر و آسوده تر قادر باشید هماهنگی های لازمه را برای پروژه های طراحی به انجام برسانید.

نرم افزار Invision Studio

Invision Studio یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای طراحی رابط کاربری (UI) است که امکانات مختلفی دارد و طراحی اینتراکشن، تغییر سایز و ابعاد هوشمند عکس ها، جا به جایی سریع بین حالت روشن و تاریک و پنل طراحی انیمیشن ارتقاء یافته از بهترین ویژگی های این نرم افزار طراح رابط کاربری به شمار می آیند.

نرم افزار Framer X

نرم افزار فریمر ایکس یک برنامه طراحی تحت وب و بدون نیاز به نصب می باشد که شما می توانید با به کارگیری آن در هر جایی و بر روی هر سیستمی به طراحی UI بپردازید و پروژه های خود را در لحظه به سرانجام برسانید.

نحوه کار با این نرم افزار طراحی رابط کاربری  به این صورت است که بعد از عضویت یک پنل کاربری برای شما ایجاد می شود که قادر خواهید بود به مدت ۳ روز به شکل رایگان با این ابزار به ویرایش و طراحی پروژه های خود بپردازید.

نرم افزار Marvel

نرم افزار Marvel نیز از نسخه تحت وب برخوردار است و مشخصه اصلی این اپلیکیشن طراحی رابط کاربری UI سادگی و مهیا بودن بسیاری از المان های مورد نیاز می باشد که شما قادر هستید بدون دانش فنی هم از قالب های این نرم افزار به جهت طراحی کمک بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که طراحی با نرم افزار رابط کاربری UI مارول دارد این بوده که شما می توانید از اجرای تست های مستقیم با کاربران استفاده کنید و این موضوع بدین معناست که خروجی پروژه را با کاربرانی که تمایل دارید به اشتراک بگذارید و پس از سنجیدن عملکرد و کارایی، طرح را به شکل زنده آزمایش نمایید.

نرم افزار Mock plus

این نوع نرم افزار طراحی رابط کاربری نیز مانند اپلیکیشن مارول قالب های از قبل ساخته شده دارد که طراحی با آن بسیار راحت می باشد و افزونه های این برنامه بر روی اسکچ نیز قابل نصب می باشند.

نرم افزار Zeplin

اپلیکیشن Zeplin شامل چندین ابزار می باشد که به شما این امکان را می دهد تا طرح مورد نظر خود را به اجرا در بیاورید؛ همچنین این برنامه بررسی و تجزیه و تحلیل طرح های شما را به طور هوشمند انجام می دهد و کارها را برای شما آسان تر می کند.

سخن پایانی

تمام نرم افزارهای طراحی رابط کاربری UI را که در مقاله مذکور به شما معرفی کردیم می توانند که برای پروژه های طراحی گوناگون استفاده شوند؛ اما باید چند نکته را مدنظر قرار دهید که یکی از آن ها حجم کار است و هنگامی که شما می خواهید چندین صفحه را به شکل تیمی طراحی کنید می بایست از برنامه ای استفاده نمایید که امکان کار گروهی با آن وجود داشته باشد و بتواند که نیاز شما را در این زمینه رفع کند.

نکته دوم، قابلیت هماهنگی با گروه های برنامه نویسی و توسعه می باشد که به طور معمول افراد توسعه دهنده در کار از فایل های پر طرفدار Adobe XD و Sketch کمک می گیرند که طراحان UI نیز باید از این برنامه ها استفاده داشته باشند.

اگر اطلاعاتی که از خواندن این محتوا به دست آوردید پاسخگوی نیاز شما نبود، به جهت راهنمایی های بیشتر و کسب اطلاعات تخصصی تر می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان قدس وب تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
نوامبر 18, 2023 4:57 ب.ظ

نرم افزار Adobe XD خیلی عالیه

ذهره
نوامبر 18, 2023 4:58 ب.ظ

نرم افزار Marvel رو توصیه میکنید؟

قائدی
نوامبر 18, 2023 4:58 ب.ظ

خیلی عالی بود توضیحات

حسینی
نوامبر 18, 2023 4:59 ب.ظ

نرم افزار Invision Studio امکانات فوق العاده ای داره

نازنین
نوامبر 18, 2023 4:59 ب.ظ

من از نرم افزار Zeplin استفاده میکنم و راضی ام

دانیال
نوامبر 23, 2023 7:03 ب.ظ

نرم افزار Figma خیلی عالیه

فرحی
دسامبر 3, 2023 6:47 ب.ظ

نرم افزار خیلی عالیه

مارال نظری
دسامبر 3, 2023 6:55 ب.ظ

من از Sketch استفاده میکنم خیلی خوبه

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x