چگونه بک‌لینک های سایت را بررسی کنیم

چگونه بک‌لینک های سایت را بررسی کنیم؟ (معرفی سه ابزار)

چگونه بک‌لینک های سایت را بررسی کنیم؟ این موضوعی است که در مقاله تدوین شده زیر به آن خواهیم پرداخت؛ اگر در این زمینه نیاز به اطلاعاتی دارید می توانید به مطالعه محتوای زیر بپردازید.

بک لینک چیست؟

شاید واژه بک لینک برای خیلی از افراد آشنا نباشد؛ پس در ابتدای مطلب به معرفی بک لینک اشاره می کنیم.

زمانی که یک سایت به سایت دیگری لینک بدهد، بک لینک ساخته می شود که دو عامل لینک سازی داخلی و خارجی را در بر دارد؛ زیرا باعث وارد کردن کاربر به یک سایت و هدایت کردن آن به خارج از سایت می گردد.

حالا که با بک لینک آشنا شدید و دانستید که از دو عنوان لینک داخلی و خارجی تشکیل می شود شاید برایتان این سوال به وجود آید که لینک داخلی و خارجی چه وجه تمایزهایی با یکدیگر دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که لینک سازی های داخلی و خارجی به جهت بهینه کردن موتورهای جستجوگر از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های سئو خارجی هستند و کیفیت این لینک ها می تواند به میزان خوب یا بد بودن وب سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جست و جو بیفزاید.

لینک داخلی به لینک هایی گفته می شود که قادر هستند کاربر را به صفحه دیگری در همان دامنه سایت انتقال دهند و بهره گیری از این لینک ها موجب می شود که محتواهای مدنظر به تمام قسمت های سایت شما متصل شوند و افراد را وادار کنند که صفحات دیگر وب سایت شما را به نحوه احسن مرور نمایند.

همچنین استفاده از لینک های داخلی، قابلیت رتبه بندی سایت شما را برای هر صفحه افزایش می دهد و موتورهای جست و جو بهتر می توانند آن را پیدا کنند و به نمایش بگذارند؛ اما لینک خارجی شامل لینک هایی می شود که از سایت ما به سایتی یا از وب سایتی به سایت ما با دامنه دیگر لینک داده شده باشد.

بک لینک در سئو سایت چه تاثیری می گذارد؟

همان طور که در عنوان قبل به این مسئله پرداختیم، زمانی که یک سایت در بخشی از محتوای خود از وب سایت دیگری به همراه لینکش حرف بزند به این عمل بک لینک گفته می شود و بک لینک یکی از مهم ترین فاکتورها در اصل سئو به شمار می آید.

به عبارت ساده تر، زمانی که یک وب سایت به صفحه ای از وب سایت ما لینکی می دهد، ارزشمند بودن محتوا و سایت ما را برای موتورهای جست و جوگر بیان می کند که در این شرایط گوگل و سایر موتورهای جست و جو نیز بک لینک ها را برای سایت ما یک ویژگی مثبت در نظر می گیرند و صفحاتی که تعداد بک لینک های بالایی داشته باشند به رتبه بالایی در گوگل می رسند.

برخی از کارشناسان سئو بر این باور هستند که بک لینک هایی که ارزش و کیفیت بالایی دارند از معیارهای تعیین کننده برای سئو هستند که برای شما این امکان را فراهم می آورند تا قادر باشید رتبه وب سایت خود را در موتورهای جست و جو بهبود ببخشید.

چگونه بک‌لینک های سایت را بررسی کنیم؟

در واقع هدف از بررسی بک لینک های سایت این است که با تجزیه و تحلیل بک لینک ها می توانید درک بالاتری از عملکرد و وضعیت سئو سایت خود داشته باشید و فرصت های بهبود را شناسایی نمایید.

اطلاعات و داده هایی که از بررسی بک لینک ها به دست می آید به شما می تواند کمک کند تا سطح کیفی لینک های سایت خود را بهبود ببخشید، اعتبار دامنه خود را بالا ببرید و در نهایت رتبه وب سایت خود را در موتورهای جست و جو توسعه دهید.

در این قسمت سه ابزار مهم را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بک لینک های سایت خود و رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

Ahrefs

یکی از بهترین ابزارها برای بررسی بک لینک های سایت، Ahrefs نام دارد که می توانید برای بررسی لینک های سایت خود از این ابزار کمک بگیرید.

ابزار نام برده برای بررسی بک لینک ها قادر است اطلاعات زیادی را ارائه دهد که این داده ها در بررسی بک لینک ها به شما کمک فراوانی می کنند.

به جهت بهره گیری از Ahrefs برای بررسی بک لینک باید URL سایت خود یا وب سایت رقبا را وارد نمایید تا اطلاعات و داده هایی در مورد وب سایت هایی که به آن صفحه لینک داده اند را کسب کنید و اطلاعاتی همچون رتبه بندی دامنه، تعداد دفعات وارد شده به سایت و … را نیز دریافت نمایید.

همچنین ابزار Ahrefs به شما این امکان را خواهد داد که لینک های شکسته و جدید  یک سایت را نیز ببینید و قادر باشید که پروفایل یک بک لینک را مشاهده نمایید؛ لازم به ذکر است برای بهره گیری از این ابزار باید یک اکانت حرفه ای خریداری کنید؛ ولی به مدت یک هفته می توانید از آن به صورت رایگان بهره بگیرید.

MOZ Link Explorer

سایت ماز با اطلاعات سودمندی که به شما می دهد این امکان را برایتان فراهم می آورد تا بتوانید بک لینک های ارزشمندی را برای وب سایت خود بسازید.

توسط ابزار Moz Link Explorer قادر هستید که لینک های شکسته سایت خود را بازسازی کنید و لینک های جدیدی را کشف نمایید، لینک رقبایتان را تجزیه تحلیل کنید و از اطلاعات به دست آمده به جهت فراهم آوردن محتواهای بهتر بهره بگیرید.

SEMRUSH

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزارهایی که می توانید به وسیله آن بک لینک های سایت را مورد بررسی قرار دهید، SEMRUSH است؛ این ابزار می تواند طیف وسیعی از اطلاعات و داده ها را به صورت به روز شده برایتان فراهم آورد.

SEMRUSH به شما این امکان را می دهد که  رقبای خود را با دریافت رتبه های بالا از گوگل شکست دهید و در یک بازه زمانی تعداد بالایی از وب سایت های دیگر را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که کدام سایت ها به آن ها لینک داده اند.

سخن پایانی

نحوه بررسی بک لینک های سایت را به همراه معرفی سه ابزار برایتان در این مقاله شرح دادیم؛ دانستن چگونگی بررسی بک لینک ها و یافتنشان از مهم ترین اصول سئو است که تمام افراد باید آن را آموزش ببینند.

با به کارگیری ابزارهای مناسب به جهت بررسی بک لینک های سایت خود یا رقبا می توانید از کیفیت بک لینک های خود اطمینان حاصل کنید و آن دسته از بک لینک هایی که به ضرر سایت شما هستند را از بین ببرید و بتوانید در موتورهای جست و جو به رتبه بالا برسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا
نوامبر 18, 2023 2:14 ب.ظ

چطور بک لینکا رو باید بررسی کرد؟

رضا
نوامبر 18, 2023 2:14 ب.ظ

راجع به سایت ماز نمیدونستم جالب بود

کریمی تبار
نوامبر 18, 2023 2:16 ب.ظ

Ahrefs هم خیلی عالیه

دنیا
نوامبر 18, 2023 2:17 ب.ظ

چطور باید از SEMRUSH استفاده کنیم؟

ساناز
نوامبر 18, 2023 2:18 ب.ظ

خیلی عالی توضیح دادید ممنون از شما

حسام
نوامبر 23, 2023 4:09 ب.ظ

راههای خوبی گفته شده بود تو مقاله

سحر
دسامبر 2, 2023 8:30 ب.ظ

ابزار SEMRUSH فوق العاده میتونه کمک کننده باشه برای بررسی

احسان
دسامبر 2, 2023 8:31 ب.ظ

بک لینکا چقدر روی رشد سایت تاثیر دارن؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x