با شناخت تبلیغات و روش های آن، تبلیغات خود را هدفمند کنید

با شناخت تبلیغات و روش های آن، تبلیغات خود را هدفمند کنید

تبلیغات از قدیمی ترین روش های بازاریابی است که هدف تاثیرگذاری بر مخاطب را به همراه دارد و موجب افزایش فروش یا ارائه خدمات می شود.

با شناخت تبلیغات و روش های آن، تبلیغات خود را هدفمند کنید، این موضوعی است که در مقاله زیر به آن اشاره خواهیم کرد؛ در صورت دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید و به خواندن این محتوا تا انتها بپردازید.

تبلیغات چیست؟

همان طور که در مقدمه گفته شد، تبلیغات یکی از موثرترین و قدیمی ترین شیوه های بازاریابی است که هدف آن جلب توجه کاربران به یک محصول یا خدمات می باشد.

توجه داشته باشید که هدف از به کارگیری تبلیغات تنها جلب توجه افراد به خرید یک محصول نیست بلکه این روش اهداف دیگری نظیر افزایش آگاهی از برند، آشنایی افراد با کسب و کار، معرفی محصولات و خدمات جدید، ذکر وجه تمایزهای محصولات با کالاهای رقیبان و …. را به دنبال دارد.

شاید برخی از افراد فکر کنند که تبلیغات همان بازاریابی است؛ اما برخلاف باور آن ها تبلیغات یکی از زیر مجموعه های بازاریابی می باشد و بازاریابی هدف ارتباط با مخاطب را به دنبال دارد.

استراتژی بازاریابی سازمان ها شامل یک برنامه به جهت تبلیغات است و این برنامه قادر می باشد که به مراحل تولید و نشر محتواهای ترغیبی برای تشویق کاربران به منظور انجام یک کار خاص مانند خرید محصول تمرکز کند.

مزایای تبلیغات

همه ما می دانیم که استفاده از برنامه های تبلیغاتی در تمام مشاغل و کسب و کارها مزایای زیادی به همراه دارد و هدف اصلی آن افزایش فروش و آگاهی از برند است.

به برخی از مهم ترین مزیت های تبلیغات در ادامه مطلب توجه داشته باشید.

  • فراهم آوردن اطلاعات اصلی و کلی مانند راه های برقراری ارتباط و آدرس سایت
  • معرفی محصولات و خدمات به کاربران و افزایش فروش آن ها
  • مطلع کردن مشتریان از خدمات و محصولات جدید و پیشنهادات ویژه
  • تشویق افراد به جهت انجام یک فعالیت خاص نظیر بازدید از یک سایت یا بهره گیری از کدهای تخفیفی
  • یادآوری کردن نام برند به مشتریان قدیمی
  • تعریف از بازار هدف کسب و کار

شناخت روش های تبلیغاتی

روش های تبلیغاتی به طور کلی به دو دسته قدیمی و جدید طبقه بندی می شوند که در این بخش از مطلب، شما را ابتدا با شیوه های قدیمی آشنا می سازیم و سپس به معرفی متدهای تبلیغاتی مدرن می پردازیم.

تبلیغات چاپی

پوسترها، تراکت ها، مجله ها، روزنامه و … از تبلیغات چاپی قدیمی به شمار می آیند که به جهت معرفی کسب و کارها، محصولات یا خدمات به افراد مورد استفاده قرار می گیرند و جزو روش های موثر محسوب می شوند که تنها عیبشان در مقایسه با روش های تبلیغاتی جدید، سنجش و ارزیابیشان می باشد که به شکل دقیق نیست.

تبلیغات بیلبوردی

همه ما این روش تبلیغاتی را در تمام سطح شهرها دیده ایم که از قدیم تا الان وجود دارند و هدف از به کارگیری آن ها افزایش آگاهی از برند است و مضمون آن ها تنها شامل نام برند، شماره تلفن و وب سایت می باشد.

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی از دیگر روش های تبلیغاتی قدیمی هستند که شامل ویدیوهایی می باشند که توسط شرکت ها و سازمان ها برای پخش در تلویزیون به تولید رسیده اند.

این روش از تبلیغات با آن که قدیمی است اما به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی دارد و کاربران به هیچ عنوان نمی توانند این متد از تبلیغات را نادیده بگیرند.

تبلیغات رادیویی

یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی و تبلیغات، تبلیغات رادیویی می باشد که در این شیوه از تبلیغات معرفی محصولات، خدمات یا برندی به صورت صوتی انجام می گیرد؛ پادکست ها امروزه جای این تبلیغات را گرفته اند و به طور جهان گستر مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه به علت این که تمام افراد به طور جهان گستر اغلب وقت خود را در بستر اینترنت می گذرانند، تبلیغات بیشتر در این فضاها انجام می گیرد که به آن ها تبلیغات مدرن یا دیجیتالی گفته می شود.

در واقع می توان گفت اگر در استراتژی بازاریابی، صاحبان کسب و کار به فکر تبلیغات دیجیتالی نباشند در کار خود موفق نمی شوند و فرصت های رقابتی زیادی را از دست می دهند.

با برخی از روش های تبلیغات دیجیتالی در ادامه مطلب آشنا شوید.

تبلیغات در موتورهای جست و جو

گوگل و بینگ از موتورهای جست و جوی مهم و معروف هستند که یکی از مهمترین سیستم های تبلیغاتی دیجیتالی به شمار می آیند و مطابق با کلمات کلیدی خاص به معرفی کسب و کارها، محصولات یا ارائه خدمات می پردازند.

به عبارت ساده تر، زمانی که یک فرد برای یافتن اطلاعات درباره یک موضوع از موتورهای جست و جو کمک می گیرد، تبلیغ کنندگان قادر هستند که محتواهای تبلیغاتی مرتبط با جست و جوی مخاطب را در نتایج جست و جو برای وی به نمایش بگذارند.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از روش های تبلیغات دیجیتالی هستند که تبلیغ کردن در این فضاها می تواند محتواهای تبلیغی را برای مخاطبان به نمایش بگذارد و آنان را برای ارتباط برقرار کردن با برند یا خرید محصول ترغیب نماید.

تبلیغات ایمیلی

در تبلیغات قدیمی، محتواهای تبلیغاتی را به صورت مستقیم به مخاطبان می رساندند که هزینه های زیادی را در بر داشت؛ اما امروزه تبلیغات ایمیلی جای تبلیغات قدیمی مستقیم را گرفته است.

روش تبلیغات ایمیلی به گونه ای است که صاحبان کسب و کار با فرستادن محتواهای تبلیغاتی خود به ایمیل مخاطبان هدف، برند، خدمات یا محصولات خود را به آنان معرفی می کنند.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از موثرترین روش های تبلیغات دیجیتالی و مدرن است که به جهت افزایش ترافیک یک وب سایت در موتورهای جست و جو انجام می گردد.

در این روش زمانی که کاربران در یک سایتی تبلیغات شما را مشاهده می کنند با کلیک روی آن به وب سایت شما وارد می شوند و شما باید در برابر هر کلیکی که به سایتتان انجام می شود، به پلتفرم تبلیغ کننده هزینه بپردازید.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یکی دیگر از روش های تبلیغاتی مدرن است که در آن محتواهای تبلیغاتی درون پستهای وبلاگ یا شبکه های اجتماعی قرار می گیرند که جنبه سرگرمی دارند ولی در آن ها محصولات، برند یا خدمات یک مجموعه معرفی می شود.

سخن پایانی

تبلیغات از روش های بازاریابی موثر است که قدمت بالایی دارد و به شیوه های مختلف انجام می گردد.

لازم به ذکر بوده که هر چقدر در خصوص شناخت تبلیغات و روش های آن برایتان توضیح دهیم باز هم کم گفته ایم؛ زیرا که تبلیغات گسترده هستند و روز به روز جدیدتر و پیشرفته تر می شوند.

امیدواریم که به اطلاعات مفید و کاملی در خصوص تبلیغات و روش های آن  رسیده باشید؛ در صورتی که در این زمینه به مشکلی برخوردید یا نیاز به اطلاعات تخصصی تری دارید می توانید با شماره تلفن های در نظر گرفته شده در همین صفحه تماس نمایید، کارشناسان قدس وب در اسرع وقت پاسخگوی شما کاربران گرامی هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم
نوامبر 18, 2023 1:56 ب.ظ

تبلیغات تو شبکه های اجتماعی الان از همه چیز بیشتر جواب میده

وندایی
نوامبر 18, 2023 2:09 ب.ظ

تبلیغات همسان هم بنظر روش جالبی میاد

راحله
نوامبر 18, 2023 2:10 ب.ظ

تبلیغات ایمیلی واقعا نتیجه بخش هست؟

پانیذ
نوامبر 18, 2023 2:12 ب.ظ

توضیحات خیلی خوبی بود

اکرم
نوامبر 18, 2023 2:13 ب.ظ

تبلیغات کلیکی هم جواب میده؟

تینا
نوامبر 23, 2023 4:08 ب.ظ

مقاله ی مفیدی بود

محسن
دسامبر 2, 2023 8:19 ب.ظ

الان دیگه تبلیغات رادیویی و تلوزیونی فکر نکنم دیگه جواب بده

داوری
دسامبر 2, 2023 8:22 ب.ظ

تبلیغات کلیکی رو توصیه میکنید؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x