فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ

فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ

موتور جستجوگر بینگ یکی از موتورهای جست و جوی مهم است که بعد از گوگل جزو کارآمدترین موتورهای جستجوگر به شمار می آید و ما در این مقاله قصد داریم موضوع فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ را بررسی نماییم؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

موتور جستجوگر بینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

موتور جستجوگر بینگ در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت مایکروسافت راه اندازی شد و در حال حاضر این موتور جست و جو قادر است که خدمات جست و جوی اینترنتی را به ۴۰ زبان دنیا ارائه دهد و کمپانی مایکروسافت این موتور جست و جو را به جهت تصمیم گیری سریع مخاطبان و رسیدنشان به اهداف طراحی و تولید نمود

یکی از مشخصه های موتور جست و جو بینگ این است که زمانی که برای جست و جو از این موتور استفاده می کنید به غیر از آن که نتایج جست و جوی عبارت مورد نظر برایتان به نمایش در می آید، بینگ قسمتی از سایت ها را به همراه نتایج مرتبط در سمت چپ صفحه نمایش برایتان ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای موتور جستجوگر بینگ در نظر گرفت این است که مثلا زمانی که شما ماوس را روی یکی از لینک ها در صفحه نتایج جست و جو می برید، اطلاعات مرتبط و اضافی را در یک صفحه و پنجره جداگانه برایتان به نمایش در می آورد یا هنگامی که شما در حال تایپ هستید بعضی از عبارت های دیگر به شما از طرف بینگ پیشنهاد می شود.

جست و جوی سفارشی بینگ به شما این اجازه را می دهد که موتور جستجوگر را در رابطه با یک موضوع خاص سفارشی سازی کنید به این صورت که بعد از انتخاب موضوع، تمام سایت هایی که در این عرصه به فعالیت مشغول هستند به وسیله خزنده بینگ مورد بررسی قرار داده می شوند و مطابق الگوریتم های رتبه بندی، بینگ لیست نهایی را برای شما به نمایش می گذارد؛ همچنین شما قادر خواهید بود که از جست و جوی سفارشی، نتایج سایت های مورد پسند خود را در سمت بالای لیست قرار دهید.

جست و جوی سفارشی بینگ را می توان به شکلی طراحی و برنامه ریزی کرد تا نتایج را تنها از یک سایت مخصوص ارائه دهد؛ شرکت مایکروسافت این قابلیت را وسیله ای برای پیدا کردن نتایج مرتبط به یک حوزه یا صنعت خاص وصف می کند.

از دیگر مشخصات بینگ می توان به این موضوع اشاره داشت که نتایج جست و جو بدون تبلیغات ارائه داده می شوند و شما می توانید پیشینه موضوعات جست و جو شده را بازیابی کنید و این موضوع بدین معناست که اگر شما فقط می خواهید موتور جست و جو مطالبی را که شما طی یک سال گذشته نوشتید را بازیابی کند و برگرداند می توانید این کار را انجام دهید.

لازم به ذکر است نمایش پیشینه جست و جو در گوگل تنها هنگامی است که شما با gmile خود آنلاین باشید و عبارتی را جست و جو کرده باشید؛ اما موتور جستجوگر بینگ بدون این که نیاز باشد به ناحیه کاربری ورود پیدا کند، تاریخچه جست و جو شما را ذخیره خواهد نمود.

کاربردهای موتور جستجوگر بینگ

مدیران شرکت مایکروسافت می گویند در زمینه کاربردهای موتور جست و جو بینگ به گوگل باخته اند؛ اما همچنان سعی کرده اند که کاربردها و قابلیت هایی را متفاوت به سایر موتورهای جست و جو ارائه دهند

موتور جستجوگر بینگ در تصمیم گیری بهتر به افراد، کاربری هایی فراتر از سایر موتورهای جست و جو را ارائه می دهد که تصمیم گیری برای خرید، برنامه ریزی برای سفر، تجزیه و تحلیل وضعیت سلامت و پیدا کردن کسب و کار محلی چند نوع از متفاوت ترین کاربردها و عملکردهای بینگ هستند و این موضوع بدین معناست که به جهت کسب اطلاعات دقیق پزشکی یا بررسی حرکت کردن قطار و زمان های دقیق پرواز برای پیش بینی سفر، بینگ یکی از بهترین ابزارها و موتورهای جستجوگر می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از کاربردهای موتور جست و جو بینگ فقط برای افرادی که در امریکا سکونت دارند قابل دسترسی است و در کشورهای دیگر اخیرا در حال توسعه می باشد.

فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ

در خصوص فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ فعلا اطلاعات زیادی در دسترس نیست و در این باره می توان نظرات زیادی را در نظر داشت و مواردی که در ادامه مطلب برایتان بیان خواهیم کرد مطابق با تجربه و جمع بندی برخی از کارشناسان و متخصصان در این زمینه بوده که نمی توان علت های قابل استنادی را برایشان ارائه نمود.

  1. تاثیر بک لینک کمتر: اگر ۱۰ نتیجه اول موتور جست و جو بینگ را برای یک کلید واژه خاص مقایسه کنید، می بینید وب سایت هایی که در بینگ رتبه قابل قبولی دارند، تعداد بک لینک هایشان کم است و این احتمال وجود دارد که این موتور جستجوگر توجه آنچنانی به لینک های ورودی سایت نداشته باشد.
  2. بی تاثیر بودن خرید بک لینک از سایت های اسپم: همان طور که گفتیم، موتور جستجوگر بینگ به لینک ورودی وب سایت ها توجهی ندارد؛ به همین منظور خرید بک لینک یا تبادل آن تاثیری بر رتبه سایت شما نمی گذارد.

گوگل نیز اخیرا سعی دارد نسبت به این فاکتور بی اهمیت باشد و با خرید و فروش لینک مبارزه کند که نتیجه این کار بی تاثیر بودن نتیجه پیج رنک سایت یا صفحه نتایج است.

  1. رعایت نکات مربوط به سئو مطالب: موتور جست و جو بینگ توجه ویژه ای به محتویات صفحات دارد و نسبت به گوگل نکات مرتبط با سئو داخلی را بسیار مهم می داند.
  2. توجه ویژه به اعتبار سایت: موتور جست و جو بینگ به اعتبار سایت و دامنه توجه زیادی می کند و سایت هایی که از اعتبار و ارزش بالاتری برخوردار هستند شانس بیشتری برای دریافت رتبه های بالا در نتایج موتور جستجو بینگ را دارند.
  3. اهمیت نداشتن تاریخ انتشار مطالب: باید بدانید که سرعت عملکرد بینگ در ایندکس صفحات جدید از گوگل کمتر می باشد و این موتور جست و جو برخلاف گوگل به تاریخ منتشر شدن و به روزرسانی مطالب اهمیت زیادی نمی دهد.

بینگ این معیار را چندان مهم نمی داند و صفحاتی که مدت زیادی از منتشر شدن آن ها می گذرد، در صورتی که ارتباط خاص و مناسبی با عبارت جست و جو شده داشته باشند در رتبه های یک تا سوم قرار می گیرند.

سخن پایان

فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ مضمون مقاله مذکور بود؛ امیدواریم که با خواندن آن توانسته باشید که سطح آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

چنانچه در این زمینه ابهامی برایتان پیش آمد یا به اطلاعات تخصصی تر نیاز داشتید به شما توصیه می کنیم که از طریق شماره تلفن های موجود در صفحه با کارشناسان قدس وب تماس بگیرید و از آنان راهنمایی بخواهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنیا
نوامبر 17, 2023 11:14 ب.ظ

بینگ به بلک لینک زیاد توجه نداره ؟؟

احدی
نوامبر 17, 2023 11:15 ب.ظ

خیلی مقاله خوبی بود ممنونم

تورج
نوامبر 17, 2023 11:16 ب.ظ

برای پیش بینی سفر بینگ واقعا عالیه

زارعی
نوامبر 17, 2023 11:17 ب.ظ

برای پیدا کردن کسب و کارای محلی هم بینگ خیلی خوبه

طاهری
نوامبر 17, 2023 11:18 ب.ظ

انگار بینگ فقط به سایتای معتبر بها میده درسته؟

هنگامه
نوامبر 23, 2023 3:25 ب.ظ

موتور جستجوگر بینگ چه کاربردهایی داره؟

ثریا
دسامبر 1, 2023 11:58 ق.ظ

خرید بک لینک از سایت های اسپم تو رتبه گرفتن از بینگ بی تاثیره؟

مونا
دسامبر 1, 2023 11:59 ق.ظ

بینگ خیلی کاربردی و عالیه

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x