معرفی ۲۵ کتاب از بهترین کتاب‌های بازاریابی

معرفی ۲۵ کتاب از بهترین کتاب‌های بازاریابی

معرفی ۲۵ کتاب از بهترین کتاب‌های بازاریابی موضوعی است که در این محتوا به بررسی آن خواهیم پرداخت.باید بدانید که هرچقدر هم یک بازاریاب زبده و حرفه ای باشید باز هم آشنا شدن با تجارب دیگران در این زمینه باعث می شود که در ذهنتان ایده های خلاقانه و جدیدی شکل بگیرد و سطح دانسته هایتان بالا رود.در این قسمت قصد داریم چندین کتاب بازاریابی را به شما معرفی کنیم که خواندن آن ها می تواند به تجربه هایتان بیفزاید؛ پس با ما همراه شوید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

  1. این است بازاریابی: آن دسته از کسانی که به دنبال آموزش بازاریابی یا راه اندازی کسب و کاری هستند شاید تا به حال اسم ست گادین به گوششان خورده باشد؛ این فرد نویسنده ای بوده که به غیر از نوشتن، بیزینس مخصوص خود را داشته است.

کتاب های این شخص جزو بهترین کتاب های بازاریابی هستند که وی نتیجه ۳۰ سال زحماتش را در قالب این کتاب برای کاربران نوشته و بازاریابی را به زبان ساده برای آنان تشریح کرده است.

  1. کتاب بازاریابی چریکی: این کتاب توسط جی کنراد نوشته شده است که انقلاب عظیمی در استراتژی ایجاد نمود و بیش از ۲۰ میلیون نسخه آن به فروش رسید و فرقی نمی کند که شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا بزرگ؛ اما خواندن این کتاب و دانستن تکنیک های بازاریابی آن ایده های جدیدی را در ذهنتان روشن می کند.
  2. بازاریابی چسب نواری: این نوع کتاب بازاریابی معمولا برای کسب و کارهای کوچک و نوپا تدوین شده است که خوانندگان در ابتدا با اصول لازم برای شناخت پیدا آشنا می شوند و به مرور زمان از جزئیات کار شناخت پیدا می کنند.
  3. ۲۲ قانون جاودانه بازاریابی: این کتاب نوشته دو نویسنده به نام های ال ریس و جک تروت است که مضمون آن در خصوص اصول بازاریابی می باشد که هر مدیری باید نسبت به آن ها آگاهی و شناخت لازم را پیدا کند.
  4. گاو بنفش: این کتاب بازاریابی نیز نوشته ست گادین است که متفاوت بودن را یکی از راه های موفقیت در کسب و کار می داند و می گوید طوری باید عمل کرد که تفاوت ها در ذهن مشتری پایدار باشند و وی بتواند بین چندین انتخاب به سراغ ما آید.
  5. جایگاه یابی: این کتاب نوشته سه نویسنده بزرگ در زمینه بازاریابی است که آن ها اعتقاد دارند به جهت ماندگاری در ذهن مشتری باید برترین و اولین باشیم تا فراموش نشویم.
  6. پرسونای مشتری: این کتاب را شاید بارها و بارها دیده باشید که مضمون آن به شما کمک می کند که چگونه بتوانید قبل از دست و پا زدن و تلاش برای فروش، مشتری واقعی را پیدا کنید و فروش موفقی را پشت سر بگذارید.
  7. جنگ بازاریابی: در واقع، رقابت بین کسب و کارها موجب ایجاد یک جنگ می شود و این کتاب به شما کمک می کند با مقایسه استراتژی های بازاریابی و نظامی بهترین راهکار را برای موفقیت و پیشرفت کسب و کارتان به دست آورید.
  8. مسری: مسری یکی از بهترین کتاب های بازاریابی است که الفبای بازاریابی را به شما آموزش می دهد و اگر شما علاقمند به دیجیتال مارکتینگ هستید، خواندن این کتاب برایتان ضروری و مفید است.
  9. استراتژی اقیانوس آبی: مضمون این کتاب، راه های جست و جو و پیدا کردن سهم یک بیزینس از بازار است و استراتژی اقیانوس آبی یکی از پر فروش ترین کتاب ها در حوزه بازاریابی است که شما هر آنچه که در این زمینه آموخته اید با خواندن این کتاب به چالش کشیده می شود.
  10. اینفلوئنسر: با خواندن این کتاب شما آموزش می بینید که چطور برند شخصی یا پرسونال برندتان را طراحی کنید و بتوانید در دنیای آنلاین سهمی داشته باشید؛ همچنین خواندن این کتاب موجب می شود که رفتارهای کلیدی و موثری را که باعث ایجاد تغییرات می شود را بشناسید و بتوانید آن ها را در صورت لزوم متغییر سازید.
  11. قانون ده برابر: اگر می خواهید در کسب و کارتان به موفقیت برسید، خواندن کتاب قانون ده برابر را به هیچ عنوان فراموش نکنید؛ زیرا این کتاب به شما کمک می کند که چگونه می توانید مسیر موفقیت را بپیمایید و به آن برسید.
  1. قلاب: کتاب قلاب یکی از برترین کتاب های بازاریابی است که مضمون آن این بوده که چگونه محصولی تولید کنین تا افراد به آن علاقمند شوند و مخاطب شبانه روز درگیر آن باشد و هدف تالیف این کتاب این است که به شما آموزش هایی بدهد که بتوانید بدون صرفه هزینه زیاد، کاربر را به صورت خودکار به طرف خود جذب نمایید.
  2. ساختار یک برند داستانی: این کتاب می گوید اصلی ترین چیزی که باعث میشرفت یک کسب و کار و حرفه می شود و آن را برند سازی می کند، رساندن پیام به شکلی واضح و ساده به مخاطب است.
  3. درباره خوب نوشتن: کتاب درباره خوب نوشتن بیشتر برای کارشناسان تولید محتوا و بازاریابان مناسب است که همان طور که از نامش مشخص می باشد شامل دستورالعمل هایی بوده که افراد را با اصول نویسندگی موثر و قابل فهم آشنا می سازد و ترفندها و فنونی را برای تولید یک محتوای بی نقص در اختیار بازاریابان قرار می دهد.
  4. بزرگترین فروشنده دنیا: این کتاب نیز یکی از پر فروش ترین کتاب های بازاریابی است که تمام راز و رمز های نا گفته در این زمینه را در خود جای داده و مباحث آن اصولا به طور داستان وار هستند.
  5. فروشنده چند ساله: فروشنده چند ساله کتابی است که مضمون آن این می باشد که چگونه یک سیستم کار نوآورانه و خلاق می تواند فروش را افزایش دهد و در این کتاب شیوه هایی به جهت به حداکثر رساندن فروش کالاها بیان شده است.
  6. تست مامان: نویسنده این کتاب توضیحاتی را به ما آموزش می دهد در خصوص این که چطور می توانیم در قالب نظر سنجی ها، جواب های با ارزش را از دهان مشتری بیرون بکشیم و به وسیله آن ها کسب و کارمان را رونق ببخشیم.
  7. تاثیر: کتاب تاثیر یکی از بهترین کتاب ها در زمینه چگونگی تاثیر گذاری روی افراد و تکنیک های متقاعد کردن آنان است و شما اگر در زمینه بازاریابی فعالیت می کنید این کتاب را حتما باید مطالعه نمایید.
  8. قبایل: با خواندن کتاب قبال آموزش می بینید که چگونه از وضعیت انفعال خارج شوید و به یک رهبر هدایت کننده تبدیل گردید و کارهای موثری در این زمینه انجام دهید.
  9. این داستان ارزش گفتن دارد: این کتاب بیشتر برای بازاریابان و کارشناسان تولید محتوا مفید است که تکنیک ها و روش هایی را به جهت جلب توجه مخاطب ارائه می دهد.
  10. استراتژی خوب استراتژی بد: این کتاب علاوه بر این که تعریف جدیدی از استراتژی ارائه می دهد درباره طرز تفکرات یک استراتژیک هم صحبت می کند و این مبحث را به چالش می کشاند.
  11. آن ها می پرسند و شما پاسخ می دهید: خواندن این کتاب این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با تدوین یک استراتژی بازاریابی اصولی هم به پرسش ها و نگرانی های مشتری پاسخ درست بدهید و هم این که مخاطب را به سمت خود جذب کنید.
  12. طراحی اشیا روزمره: در این کتاب بازاریابی از به کار گرفتن اصول روانشناسی و در نظر داشتن نیازهای کاربران در طراحی یک محصول صحبت می شود که با خواندن آن شما متوجه خواهید شد که چرا برخی از کالاها متقاضی و طرفدار زیادی پیدا می کنند.
  13. از خوب به عالی: اگر شما حد و حدودی را برای پیشرفت در کسب و کار خود اعمال نکرده اید، خواندن این کتاب می تواند برایتان مفید واقع شود و اگر می خواهید که سطح تفکر و کسب و کارتان را بالا ببرید، مطالعه این کتاب می تواند به عنوان راهگشا برایتان باشد.

سخن پایانی

در مقاله مذکور، ما ۲۵ کتاب از بهترین کتاب‌های بازاریابی را به شما معرفی کردیم تا به مطالعه کردن آن ها دید بهتر و جدیدتری به مارکتینگ داشته باشید.

امیدواریم که خواندن این مقاله برایتان سودمند واقع شده باشد؛ در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان قدس وب از طریق شماره تلفن های موجود ارتباط برقرار نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیتا
نوامبر 17, 2023 11:19 ب.ظ

کتاب بازاریابی چریکی رو حتما بخونید

نهاوندی
نوامبر 17, 2023 11:20 ب.ظ

من کتاب قلاب رو خوندم خیلی جالب بود

مهدیه
نوامبر 17, 2023 11:21 ب.ظ

من میخوام بین اینا این است بازاریابی رو بخونم بنظرتون انتخاب خوبیه؟

کامیار
نوامبر 17, 2023 11:22 ب.ظ

پیشنهاد میکنم کتاب از خوب به عالی رو حتما بخونید

صبا
نوامبر 17, 2023 11:22 ب.ظ

خیلی کتابای خوبی معرفی کردید

سامان
نوامبر 23, 2023 3:26 ب.ظ

۲۲ قانون جاودانه بازاریابی واقعا فوق العاده اس

محمودی
دسامبر 1, 2023 12:03 ب.ظ

اگه کسب و کار کوچیک دارید حتما کتاب بازاریابی چسب نواری رو بخونید

کرمی
دسامبر 1, 2023 12:04 ب.ظ

برای برند سازی و اطلاعات کامل در این زمینه کتاب ساختار یک برند داستانی رو بخونید

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x