قالب وردپرس چیست | 2 روش نصب قالب وردپرس

قالب وردپرس چیست

ما در مطالب این صفحه قصد داریم درباره‌ی قالب‌های وردپرس اطلاعاتی را ارائه دهیم و علت استفاده قالب برای سایت را شرح دهیم. اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه با ما همراه باشید و لینک این مطلب را نیز برای دوستداران این حوزه ارسال کنید.

قالب وردپرس

نخستین مطلبی که باید در ابتدای مطالب این صفحه درباره‌ی آن بدانید این است که همه افراد می‌توانند به کمک قالب در وردپرس سایت‌های وردپرسی را طراحی کنند و باید توجه داشته باشید هر قالبی طرح به‌خصوص خود را دارد! در بحث طراحی سایت همواره ظاهر سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از افراد با کمک یک طراح Ui وUx  طرحی اختصاصی برای سایت خود ایجاد می‌کنند! چرا که اگر وبسایت شما ظاهری مناسب نداشته باشد حتی با وجود کاربرد بالا مسلما کاربر پسند نبوده و مخاطبین کمی به آن جذب می‌شوند.

اگر بخواهیم از لحاظ عملکردی وبسایت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم هر سایتی وابسته به کاربرد خود باید دارای ظاهری متفاوت باشد و برای ایجاد این ظاهر متفاوت قالب‌های متفاوتی برای سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها، سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، مجله‌ای و… وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با عملکرد سایت خود از هرکدام از این قالب‌ها استفاده کنید و وبسایت خود را راه‌اندازی نمایید.

مدیریت قالب وردپرس

برای انتخاب قالب وردپرسی موردنظر خود در ابتدایی‌ترین مرحله شما باید وارد پیشخوان سایت خود شوید از قسمت نمایش به پوسته‌ها مراجعه کنید. بعد از وارد شدن در این قسمت شما احتمالا توانایی انتخاب یک قالب را از بین ۳ قالب پیشفرص خواهید داشت و برای فعال کردن یکی از این قالب‌ها کافی است روی دکمه‌ی “فعال کنید” کلیک نمایید تا قالب موردنظر شما به‌طور کامل روی سایتتان بارگذاری شود.

با انتخاب یک قالب و فعال کردن آن ظاهر وبسایت شما دچار تغییر می‌شود اما محتوای سایت به صورت قبل باقی می‌ماند. حال اگر بخواهیم درباره‌ی ۳ قالبی که به‌صورت پیشفرص قرار دارند سخن بگوییم باید بگوییم این قالب‌ها بسیار ساده هستند و معمولا جهت ایجاد یک سایت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین اگر بخواهیم درباره‌ی قالب‌های وردپرس به‌صورت مختصر مطلبی ارائه دهیم باید بگوییم در وردپرس تعداد زیادی قالب رایگان و غیررایگان وجود دارد که هر کدام امکانات مخصوص به خود را دارند و شما با استفاده از قالب‌ها می‌توانید امکانات بسیاری به وبسایتتان اضافه کنید.

قالب وردپرس چیست

از چه روش‌هایی یک قالب مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم؟

به‌صورت کلی روش‌های متفاوتی جهت انتخاب یک قالب مناسب برای سایت‌های وردپرسی وجود دارد و شما می‌توانید از wordpress.org در بخش تم‌ها از قالب‌های رایگانی که در اختیار شما قرار داده شده استفاده کنید و حتی با کلیلک روی قالبی که مدنظر دارید پیش‌نمایش آن قالب را نیز مشاهده کنید و اطلاعاتی نظیر تعداد نصب آن قالب را نیز بدست آورید و در نهایت قالب موردنظر خود را روی سایتتان بارگذاری کنید.

نکته‌ی به‌خصوصی ک در رابطه با استفاده از این قالب‌ها باید به آن توجه داشته باشید این است که این قالب‌ها راست‌چین نیستند و مناسب برای ساخت سایت‌های ایرانی نمی‌باشند همچنین این قالب‌ها از فونت و زبان فارسی نیز پشتیبانی نمی‌کنند و این مورد یکی از معایب بزرگ قالب‌های این سایت برای کاربران ایرانی به‌حساب می‌آید.

اما یک خبر خوب….

ما در قدس‌وب خدمات این گونه قالب‌ها را می‌توانیم در اختیار شما قرار دهیم و قالب موردنظر شما را به‌صورت فارسی و راست چین ارائه دهیم تا شما بتوانید به‌راحتی از این قالب‌ها استفاده کنید! در این رابطه تنها کافیست قالب موردنظر خود را به ما اعلام کنید تا ما با انجام امورات مربوطه طی ۲ ساعت این قالب را برای شما فعال کنیم و به شما در طراحی سایت کمک کنیم!

چرا استفاده از قالب‌های رایگان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم!؟

اگر از طریق وبسایت خود وارد فعالیتی اینترنتی می‌شوید و یا اگر قرار است محصولات بسیاری در وبسایت فروشگاهی خود قرار دهید و اطمینان دارید بازدید از سایت شما روز به روز افزایش خواهد یافت باید بگوییم بهتر است به سمت قالب‌های رایگان نروید! و از قالب‌های حرفه‌ای استفاده کنید. به‌طور کلی قالب‌های حرفه‌ای بسیاری در سایت‌های بیشماری فروخته می‌شوند و اگر شما درباره‌ی این قالب‌ها به دنبال اطلاعاتی هستید می‌توانید با مشاورین طراح سایت ما در قدس وب در ارتباط باشید و با کمک مشاورین ما بهترین قالب را برای وبسایت خود خریداری نمایید!

امروزه برای طراحی سایت‌های وردپرسی قالب‌های بسیاری به وجود آمده و شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در فضای وب لیست کامل وبسایت‌های ارائه دهنده‌ی قالب را مشاهده کنید و قالب‌های رایگان و غیررایگان بسیاری از این وبسایت‌ها خریداری نمایید. اما توجه داشته باشید همان‌طور که در بالا اشاره کردیم قالب‌های رایگان فاقد امکانات حرفه‌ای هستند و قابلیت‌های خوبی به شما ارائه نمی‌دهند!

۲ مورد از بهترین وبسایت‌های خارجی که در زمینه‌ی قالب‌های وردپرسی فعالیت دارند کدام‌اند؟

اگر بخواهیم بهترین وبسایت‌هایی که در این زمینه‌ی فعالیت دارند را مورد بررسی قرار دهیم نخست باید به یکی از برترین وبسایت‌ها یعنی wordpress.org اشاره کنیم که قالب‌های بسیاری برای شما در این سایت وجود دارد و شما می‌توانید این قالب‌ها را مورد استفاده قرار دهید. در مرحله‌ی دوم سایت themeforest.net نیز یک وبسایت خارجی فوق‌العاده بوده و یکی از برترین مرجع‌های خرید قالب‌های حرفه‌ای در جهان می‌باشد و شما تنها می‌توانید به‌صورت دلاری قالب‌های این سایت را تهیه کنید و از این قالب‌ها استفاده نمایید.

قالب‌های رایگان و هزاران مشکل!

حتما بارها این جمله را شنیده‌اید که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! به همین دلیل باید بدانید قالب‌های حرفه‌ای که خرید آن‌ها با پرداخت هزینه همراه است هیچگاه بدون مشکل به‌صورت رایگان ارائه نمی‌شوند و معمولا اینگونه قالب‌ها دارای کدهای مخربی هستند که مشکلات بسیاری برای شما پیش خواهند آورد و حتی احتمال هک شدن سایت شما نیز با استفاده از این قالب‌ها وجود خواهد داشت. همچنین به‌طور کلی تجربه نشان داده هنگامی که از این قالب‌ها استفاده می‌شود احتمال بروز مشکلات امنیتی برای وبسایت شما وجود خواهد داشت و حتی ممکن است بعد از گذشت مدتی وبسایت شما در گوگل نیز نمایش داده نشود و ده‌ها مشکل دیگر برای شما اتفاق بیفتد!

ویرایش قالب وردپرس

همگی می‌دانیم با استفاده از ابزارک‌ها و افزونه‌های وردپرس می‌توان ظاهری حرفه‌ای برای یک وبسایت ایجاد نمود اما گاهی اوقات احتیاج است یک ویژگی خاص و یا یک ویرایش مخصوص ایجاد کرد که در این مواقع با استفاده از ویرایشگر قالب این مورد امکان‌پذیر است.

در وردپرس در بخش نمایش،گزینه‌ای به‌نام‌ ویرایشگر قالب وجود دارد که با کلیک روی این گزینه شما می‌توانید قالب خود را ویرایش کنید اما باید توجه داشته باشید استفاده از این گزینه احتیاج به مهارت‌هایی چون Html و Css داشته و اگر کدنویسی بلدید می‌توانید از این مزیت در وردپرس نیز استفاده کنید و در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم در این بخش تغییری ایجاد نکنید تا دچار مشکل خاصی نشوید!

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره‌ی قالب‌های وردپرس سخن گفتیم و اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب ارائه شده‌ی این صفحه برای شما عزیزان مفید بوده باشد. برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

چرا استفاده از قالب‌های رایگان پیشنهاد نمی‌شود؟

معمولا قالب‌های رایگان به خاطر غیر حرفه‌ای بودن ممکن است طوری که می‌خواهید موجب بالاتر رفتن بازدید‌های شما نشوند به همین منظور شما می‌توانید قالب‌های حرفه‌ای‌تر غیر رایگان خریداری کنید.

آکاردئون #2
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
آکاردئون #2
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدیه
نوامبر 9, 2023 10:29 ق.ظ

خیلی عالی توضیح دادید

کمالی
نوامبر 9, 2023 10:31 ق.ظ

کدوم قالبا برای فروشگاه اینترنتی مناسبن؟

نیما
نوامبر 9, 2023 10:32 ق.ظ

شما طراحی سایت برنامه نویسی هم انجام میدید؟

فرحی
نوامبر 9, 2023 10:33 ق.ظ

سلام وقت بخیر من یه سایت برای فروشگاهم میخواستم که پشتیبانی و همه کاراشو خودتون انجام بدید باید از چه طریق باهاتون ارتباط لگیرم؟

مژده
نوامبر 9, 2023 10:34 ق.ظ

ممنون خیلی کاربردی بود

Nima
نوامبر 22, 2023 9:00 ب.ظ

قالبای رایگان خوب نیستن؟

محمد
نوامبر 25, 2023 8:09 ب.ظ

این مقاله خیلی عالی بود مرسی

گلنوش
نوامبر 25, 2023 8:10 ب.ظ

من برای طراحی سایتم نیاز به مشاوره دارم با کدوم شماره تماس بگیرم؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x