نصب افزونه در وردپرس | 2 روش نصب افزونه

نصب افزونه در وردپرس 2022

استفاده از افزونه‌های وردپرسی بسیاری از کارهای طراحی سایت را آسان کرده و افزونه‌ها امکانات و قابلیت‌های فراوانی دارند. ما در مطالب این صفحه قصد داریم درباره‌ی نصب افزونه‌ها اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهیم و در این مقاله به شما عزیزان نصب افزونه‌ها از طریق پیشخوان وردپرس را آموزش می‌دهیم، همچنین به شما آموزش خواهیم داد چگونه افزونه‌ی دانلودی خود را بر روی وردپرس نصب کنید.

در ابتدای این مطلب باید بگوییم نصب افزونه‌ها نیازمند درنظر گرفتن مواردی بوده و شما هنگام نصب باید این موارد را به خوبی رعایت کنید. یکی از این موارد، سازگاری این افزونه‌ها با سایت شماست! شما باید ببینید افزونه‌ی موردنظرتان با سایت شما سازگار است یا خیر و در این مورد باید توجه داشته باشید افزونه‌های ارائه شده در برخی سایت‌های نامعتبر ممکن است مشکلاتی را برای سایت شده به‌وجود آورد پس باید توجه داشته باشید افزونه‌های خود را از منابع اصلی و یا سایت‌های معتبر دانلود کنید.

آموزش نصب افزونه در وردپرس

اگر برای نصب افزونه‌های وردپرسی خود دچار مشکل شده‌اید بدون نگرانی با انجام دادن مراحلی که در ادامه مطرح می‌کنیم افزونه‌ی خود را به راحتی نصب کنید و در عرض چند دقیقه از امکانات افزونه خود استفاده کنید.

اولین روش کاربردی، نصب افزونه وردپرس از پیشخوان

در این روش ابتدا وارد پیشخوان سایت خود شوید و سپس از پنل مدیریت (منوی سمت راست در وردپرس فارسی یا منوی سمت چپ در وردپرس انگلیسی) بر روی گزینه‌ی افزونه‌ها کلیک کنید و سپس گزینه‌ی افزودن افزونه‌ را انتخاب کنید.

نصب افزونه

سپس در مرحله دوم هنگامی که به نصب‌کننده‌ی افزونه وارد شدید وارد صفحه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید می‌شوید که در این قسمت شما می‌توانید بسیاری از افزونه‌ها را مشاهده کنید و حتی از افزونه‌های رایگانی که وردپرس در اختیار شما قرار داده استفاده کنید و اگر دنبال افزونه‌‌ی خاصی می‌گردید که در لیست اولیه نیست کافیست در کادر جستجوی ( (search boxصفحه افزونه موردنظر خود را سرچ کنید و سپس روی گزینه‌ی نصب زده و در آخر افزونه را فعال کنید.

افزونه وردپرس - قدس وب | طراحی سایت بدون کد نویسی | طراحی سایت با وردپرس

دومین روش، آپلود افزونه اختصاصی در وردپرس

مسلما برای طراحی سایت‌های وردپرسی علاوه‌بر افزونه‌های موجود، افزونه‌های اختصاصی نیز وجود دارند که شما برای استفاده از آن‌ها باید این افزونه‌ها را خریداری کنید و بعد از تکمیل فرآیند خرید و پرداخت هزینه، لینک دانلود این افزونه را دریافت کنید و افزونه‌ی مورد نظر را دانلود کنید. که در این رابطه مجموعه ما کلیه‌ی خدمات خرید افزونه‌ها را انجام می‌دهد و در امر طراحی سایت نیز شما خود احتیاج به انجام کاری نخواهید داشت.

در این رابطه ابتدا افزونه خود را که معمولا به‌صورت فایل زیپ است در پوشه‌ای در سیستم خود قرار دهید و نام مشخصی برای پوشه خود انتخاب کنید سپس وارد بخش افزونه‌ها شوید و در این بخش روی افزودن کلیک کنید و همانند تصویر زیر بر روی دکمه بارگذاری افزونه کلیک کنید.

افزونه وردپرس 2022 - قدس وب | طراحی سایت بدون کد نویسی | طراحی سایت با وردپرس

بعد از کلیک بر روی گزینه بارگذاری افزونه مطابق تصویر زیر شما با کلیک روی گزینه Choose File، می‌توانید فایل افزونه‌ای که در پوشه‌ی خود ایجاد کرده‌اید را آپلود کنید تا وارد مراحل بعدی نصب افزونه شوید.

افزونه

بعد از کلیک روی گزینه‌ی نصب باید افزونه را فعال کنید که به محض فعال کردن صفحه‌ای مطابق تصویر زیر برای شما باز می‌شود که در این صفحه افزونه در وردپرس به‌طور خودکار نصب می‌شود و تنها شما با کلیک روی “فعال کردن افزونه”” می‌توانید افزونه‌ی خود را فعال کنید و به راحتی از آن استفاده کنید.

درحال نصب افزونه

کلام پایانی
ما در مطالب این صفحه درباره‌ی افزونه‌های وردپرسی و طریقه‌ی نصب آن‌ها سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک جهت تکمیل این مطلب آموزشی به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی آموزش نصب افزونه‌های وردپرسی زیرا را نیز جهت آموزش بهتر مشاهده کنید.

برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

افزونه چیست؟

به کدهای کمکی که برای بهبود امکانات سایت هستند افرونه می‌گویند.

کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس چیست؟

افزونه‌های کاربردی بر اساس کاربرد هر سایت متفاوت است اما سه افزونه wpforms،  Mailchip و YOAST SEO جزو مهم‌ترین افزونه‌ها هستند.

آکاردئون #2
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنیا
نوامبر 9, 2023 10:35 ق.ظ

از قسمت پیشخوان هم میشه نصب کرد؟

کیمیا
نوامبر 9, 2023 10:35 ق.ظ

خیلی عالی و قدم به قدم توضیح دادید

عیوضی
نوامبر 9, 2023 10:37 ق.ظ

من هرکار میکنم افزونه بارگذاری نمیشه

زهرا
نوامبر 9, 2023 10:38 ق.ظ

یه سایت اموزشی میتونید برام طراحی کنید که خودتون سئو و کارای دیگش رو انجام بدید؟

فرزاد
نوامبر 9, 2023 10:39 ق.ظ

توضیحات عالی بود

سایه
نوامبر 22, 2023 9:01 ب.ظ

خیلی عالی توضیح دادید ممنون

عادله
نوامبر 25, 2023 8:13 ب.ظ

مقالتون خیلی کاربردی بود مرسی

سحر
نوامبر 25, 2023 8:14 ب.ظ

من تو نصب افزونه ها مشکل داشتم این مقاله خیلی کمکم کرد

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x