محتوای زرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

محتوای زرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید تا به حال واژه محتوای زرد به گوشتان خورده باشد؛ اما ندانید که محتوای زرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ به همین منظور قصد داریم که در مقاله آموزشی تدوین شده زیر شما را  به طور کامل با این مبحث آشنا سازیم؛ در صورتی که تمایل دارید در این زمینه اطلاعات مفید و کاملی کسب کنید و سطح معلومات خود را بالا ببرید به شما پیشنهاد می دهیم که تا انتها به مطالعه محتوای زیر بپردازید.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که محتوای زرد محتوایی است که اغلب موضوعات حاشیه ای را در بر می گیرد که این موضوعات در محتوا نویسی بزرگنمایی می شوند و مخاطبان زیادی را جذب می کنند.

با یک مثال این موضوع را برایتان شرح می دهیم تا درک بهتری از محتوای زرد داشته باشید؛ به عنوان مثال بارها شده که در رسانه های اجتماعی گوناگون با موضوعاتی همچون قتل ناموسی، فرزند کشی، ازدواج آقای خواننده مشهور و … روبرو شده اید؛ باید بدانید که درون مایه این خبرها به شکلی هستند که شما را برای چند لحظه ترغیب می کنند تا کلیک کنید و ببینید که چه اتفاقی رخ داده است؛ در این شرایط این موضوعات هدف اصلی تولید محتوای زرد می باشند که به جذب مخاطبان، آن هم به بهترین شکل می پردازند.

جالب است بدانید که محتوای زرد یا زرد نویسی بر روی بزرگ کردن خبرها و حواشی تاکید می کند و با همین بزرگنمایی مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد و مخاطبان فراوانی جذب آن می شوند.

باید گفت که این گونه محتواها نه صرفه جنبه تبلیغاتی و نه خبری دارند؛ بلکه به جهت جذب موثر مخاطبان و افزایش بازدید کنندگان یک وب سایت به تولید می رسند و اصولا زندگی سلبریتی ها، فوتبالیست ها، دنیای سیاست و … را پوشش می دهند.

شاید این موضوع برای شما هم جالب باشد که طی سال های گذشته استقبال کاربران به حدی از محتواهای زرد بالا بوده که بسیاری از کمپانی ها به جهت رونق کسب و کار خود و رسیدن به موفقیت به نوشتن محتوای زرد روی آورده اند.

این محتواها اغلب در رسانه های اجتماعی مختلف مورد استقبال قرار می گیرند و دلیل استقبال مخاطبان از زرد نویسی این است که آن ها علاقه وافری به آگاه شدن از اتفاقات و حوادث غیر مترقبه دارند و خبرهایی که در این زمینه هستند را با جدیت دنبال می کنند.

مهم ترین ویژگی‌های محتوای زرد چیست؟

در این باره می توان گفت به طور کلی محتوای زرد دو مشخصه اصلی و البته مهم دارد که ویژگی اول آن این است که یک خبر جنجالی و پر حاشیه را به عنوان موضوع اصلی استفاده می کند و دومین ویژگی آن بزرگنمایی یا حجم دادن به عنوان می باشد؛ اما توجه داشته باشید که زرد نویسی امتیازات دیگری نیز دارد که به بیان موارد زیر هستند.

  1. تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطب: یکی از ویژگی های خوب محتوای زرد این است که احساسات کاربر را به طرز موثری درگیر می کند به گونه ای که مخاطب خواهان این می باشد که محتوا را تا انتها و با دقت مطالعه کند؛ نتیجه ای که می توان برای این موضوع در نظر گرفت، افزایش ترافیک وب سایت و تعداد بازدید کنندگان است.
  2. تجزیه و تحلیل حواشی مهم: اصل محتوا نویسی زرد تجزیه و تحلیل حواشی است که باعث می شود مخاطب از عنوان اصلی غافل شود؛ اما باید بدانید که همین حواشی به چند گروه طبقه بندی می گردند که تنها قسمتی از آن ها مورد استقبال کاربران قرار می گیرند؛ پس این موضوع موجب می شود که شما بتوانید در انتخاب درست و اصولی موضوع با احتیاط و به شکل قوی عمل کنید.
  3. اغراق آمیز بودن محتوا: از دیگر مشخصه هایی که می توان برای محتوای زرد در نظر گرفت این است که این محتواها اغراق آمیز هستند و یک پیشامد کوچک و بی اهمیت را به قدری بزرگ جلوه می دهند که مخاطب تمایل زیادی به دنبال کردن آن تا انتها دارد.
  4. نحوه محتوا نویسی و نگارش آن: برای تولید محتوای زرد نحوه محتوا نویسی و نگارش آن حائز اهمیت است و در واقع در زرد نویسی از تیترها و عنوان های جذاب استفاده می شود؛ زیرا انجام این کار می تواند در موفقیت آمیز بودن محتوا و جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد.

حالا که دانستید محتوای زرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا محتوای زرد نیز مانند دیگر محتواها انواع مختلفی دارد؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که بله.

در ابتدای پیدایش محتوای زرد، این محتواها اغلب به صورت نوشتاری و متنی بودند به گونه ای که تنها روزنامه نگارها از آن برای معروف شدن استفاده می کردند؛ اما به مرور زمان محتواهای زرد وارد فضای اینترنتی شدند و تمام آن را تحت پوشش قرار دادند.

باید بدانید که محتوای زرد مانند دیگر محتواها محدود به نوشتار نیست و آن را می توان به شکل های مختلفی از جمله فیلم و عکس تولید کرد و از آن استفاده نمود.

نحوه تولید محتوای زرد چگونه است؟

حالا که با تعریف کلی محتوای زرد یا زرد نویسی آشنا شدید شاید این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که چگونه می توانید شروع به نوشتن و تولید محتوای زرد کنید؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که  برای این که بتوانید محتوای زرد تولید کنید باید دو اصل مهم که حاشیه و بزرگنمایی هستند را رعایت کنید؛ زیرا در محتوا نویسی زرد تجزیه و تحلیل حواشی موضوع یا اتفاق اصلی، بیشتر از توجه و پرداختن به خود موضوع حائز اهمیت است.

شما اگر بتوانید که این نکته را مدنظر قرار دهید، می توانید محتوا نویسی زرد را شروع کنید؛ به جهت نوشتن محتوای زرد نیازی نیست که حتما از یک منبع موثق استفاده نمایید و می توانید برای این کار شایعات را نیز در نظر بگیرید.

برای زرد نویسی می بایست که تیترها و عنوان ها را طوری استفاده کنید که مخاطبان برای مطالعه ادامه محتوا راغب باشند؛ لازم به ذکر است که جلوه های بصری که در محتواهایتان به کار می گیرید را دست کم نگیرید؛ زیرا آن ها می توانند تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشند و احساسات آن ها را تحریک نمایند.

سخن پایانی

محتوای زرد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ این موضوعی بود که در مقاله مذکور راجع به آن صحبت کردیم؛ همان طور که متوجه شدید، زرد نویسی با نوشتن سایر محتواها کاملا مغایرت دارد و شما می توانید با استناد بر اصولی که برای نوشتن این جور محتواها لازم است، بهترین محتوای زرد و پر حاشیه را تولید کنید.

در صورتی که می خواهید در این زمینه اطلاعات تخصصی تری کسب کنید لازم است که از طریق شماره تلفن های در نظر گرفته شده در صفحه با کارشناسان قدس وب تماس بگیرید و از آنان مشاوره دریافت نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الی
نوامبر 18, 2023 2:40 ب.ظ

خیلی جالب بود موضوع مقاله

کامران
نوامبر 18, 2023 2:41 ب.ظ

احساسات مخاطب رو تحت تاثیر قرار میده دیگه این نوع محتواها

لعیا
نوامبر 18, 2023 2:41 ب.ظ

این اغراق امیز بودن فکر کنم مهمترین ویژگی این محتواهاست

مازیار
نوامبر 18, 2023 2:42 ب.ظ

محتواهایی که همش حواشی هستن هم جز محتواهای زرد هستن دیگه؟

عارف
نوامبر 18, 2023 2:43 ب.ظ

خیلی عالی و کامل بود توضیحات

آیین
نوامبر 23, 2023 4:11 ب.ظ

محتواهای زرد همشون اغراق امیز هستن

مسعودی
دسامبر 2, 2023 10:20 ب.ظ

محتوای زرد به سایت کمک میکنه ؟

رها
دسامبر 2, 2023 10:21 ب.ظ

عنوان محتوای زرد باید خیلی جذاب باشه

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x