۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

همان طور که مطلع هستید، کلید واژه ها وظیفه بسیار مهمی در سئو سایت دارند و به جهت فراهم آوردن یک استراتژی سئو ایده آل تحقیق راجع به کلمات کلیدی در اولویت کار قرار دارد و بسیار مهم است.

۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت وجود دارند که شما باید از انجام آن ها پرهیز کنید؛ در غیر این صورت از سئو سایت نتایج مثبتی به دست نخواهید آورد.

۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

همان طور که گفتیم، کلمات کلیدی در سئو سایت نقش بسیار حائز اهمیتی دارند و تحقیق در خصوص پیدا کردن واژه های کلیدی یکی از دشوارترین کارهایی است که مسئولیت آن بر دوش سئوکار می باشد.

اگر در انتخاب کلمات کلیدی اشتباهی رخ دهد، فرایند سئو سایت به کل دچار اختلال می گردد؛ در ادامه ۷ اشتباه رایج  در انتخاب کلمات کلیدی سایت را برایتان شرح می دهیم تا شما با دانستن آن ها از انجامشان دوری کنید و از سئو سایت خود نتایج دلخواهی را کسب نمایید، پس با ما همراه باشید.

عدم استخراج صحیح واژه های کلیدی

همان طور که گفتیم، تحقیق درباره کلید واژه ها کاری سخت و زمان بر است علی الخصوص این که اگر بخواهید این کار را برای کل محصولات وب سایت انجام دهید.

اغلب افراد تصور می کنند که لزومی ندارد برای استخراج کلمات کلیدی صحیح زمان زیادی را صرف کنند و آن ها قادر هستند که حدس بزنند مخاطبان دقیقا به دنبال چه چیزی می باشند؛ اما برخلاف باور این اشخاص باید گفت که هیچ کدام از کاربران شبیه به هم فکر نمی کنند و تنها راهکاری که شما می توانید فکر آنان را بخوانید این می باشد که عبارات کلیدی مهم را تک به تک بیرون بکشید و آن ها را آنالیز نمایید.

استفاده از واژه های کلیدی غیر واقعی

شما باید برای سئو سایت خود از کلمات کلیدی ای کمک بگیرید که  واقعی هستند و امکان رتبه گرفتن از گوگل را دارند؛ مثلا اگر در یک زمینه کاری پر رقیب فعالیت دارید، برای واژه های مهم و کلیدی کوتاه هیچ شانسی ندارید و باید از عبارات بلند استفاده کنید؛ به طور مثال اگر یک وب سایت فروش مانتو دارید، رتبه گرفتن روی عبارت کلیدی خرید مانتو برای شما سخت است؛ اما استفاده از کلید واژه خرید بهترین مانتو تابستانه تا حدود زیادی باعث می شود شما از رقبا پیشی بگیرید و رتبه تان بالاتر برود.

استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط

این که بدانید مشتریانتان دقیقا چه اشخاصی هستند بسیار حائز اهمیت است و تنها کاری که شما قادر خواهید بود کاربران و مشتریان واقعی را وارد سایتتان کنید این می باشد که از واژه های مهم و کلیدی مرتبط با خواسته آن ها استفاده نمایید؛ به عنوان مثال اگر در زمینه فروش کفش مردانه فعالیت دارید، کار بر روی واژه کلیدی کفش کوهنوردی زنانه هیچ سودی برای شما نخواهد داشت؛ زیرا افرادی که این عبارت را سرچ می کنند در جست و جوی کفش کوهنوردی زنانه هستند که در داخل سایت شما وجود ندارد.

جمع یا مفرد بودن کلمات کلیدی

جمع بستن یا نبستن کلمات کلیدی یکی از اشتباهات رایج در تحقیق واژه های کلیدی محسوب می شود و شاید برای شما هم این سوال و مشکل به وجود آمده باشد که آیا برای سئو سایت از کلمات کلیدی جمع استفاده کنید بهتر است یا مفرد.

مثلا استفاده از روسری زنانه شما را بهتر به نتیجه دلخواه می رساند یا  روسری های زنانه؟ در این باره یک مبحث به وجود می آید آن هم Search Intent است که در این مسئله شما می بایست شناسایی کنید که مخاطب به جهت جست و جو کردن کلمات کلیدی چه هدفی دارد؟ آیا تمایل دارد که روسری زنانه بخرد یا صرفا دوست دارد مدل های روسری های زنانه را مشاهده کند.

سرچ روسری زنانه کاربر را به یک صفحه از محصول هدایت می کند؛ اما جست و جوی روسری های زنانه آن را به یک صفحه از وبلاگ وصل می کند و شما در این زمینه باید هدف و نیاز کاربر را بفهمید تا بتوانید از یک کلمه کلیدی مناسب استفاده نمایید.

کلمات کلیدی بدون ترافیک

همان طور که عنوان کردیم، استفاده از کلید واژه های طولانی به جهت رتبه گرفتن سایت بسیار ایده آل هستند؛ ولی به این نکته توجه داشته باشید که نباید گول کلمات کلیدی بلند بدون ترافیک را بخورید.

عبارات کلیدی طولانی ترافیک کمتری برای وب سایت شما دارند؛ اما از شانس تبدیل بالاتری برخوردار هستند و اگر شما از این کلمات طولانی استفاده کردید و دیدید که هیچ ترافیکی ندارند، بهتر است از آن ها صرفه نظر کنید؛ چون که در سئو سایت هیچ نقشی ایفا نمی کنند.

عدم ارزیابی عملکرد کلمات کلیدی

مشخص کردن Key Words  برای یک محتوای متنی کار راحتی است به این صورت که شما کلید واژه ها را انتخاب می کنید و آن ها را در متن جای گذاری می نمایید؛ اما توجه داشته باشید یک کار خیلی مهم تر هم هست آن هم این که واژه های کلیدی را باید آنالیز کنید و ببینید که در این عبارات چه عملکردی دارید و SERP شما به مرور زمان چه تغییراتی را تجربه کرده است.

اگر واقعا خواهان این هستید که در یک کلمه کلیدی پر رقابت رتبه بالا بگیرید، باید از هیچ تلاشی دریغ نکنید و فقط وارد کردن عبارات کلیدی در متن کافی نمی باشد و شما باید عملکرد آن ها را نیز هم از لحاظ نرخ تبدیل و هم از نظر نتایج جست و جوی گوگل تجزیه و تحلیل نمایید و برای بهینه سازی آن ها و گرفتن رتبه بالا سعی زیادی کنید.

یک کلمه کلیدی برای هر پست

استفاده از یک کلید واژه برای هر محتوا کار صحیحی نیست؛ در غیر این صورت مشتریان و کاربران زیادی را از دست می دهید که این موضوع مسلما برای شما خوشایند نیست.

هر پست می تواند چندین کلمه کلیدی داشته باشد که بسیاری از واژه ها هم خانواده دارند و باید در متن استفاده شوند؛ به این مثال توجه داشته باشید:

  1. نحوه کار کردن با واتساپ
  2. آموزش کار کردن با واتساپ
  3. چگونه از واتساپ استفاده کنیم
  4. نحوه استفاده از واتساپ

این ها نمونه هایی از واژه های کلیدی هستند که توسط اشخاص گوناگون در گوگل سرچ شده اند و همه آن ها یک هدف را دنبال می کنند و اگر شما می خواهید که متن تان روی تمام این کلمات ترافیک بگیرد، باید از این عبارات هم در متن و هم در لینک سازی داخلی سایت خود استفاده کنید.

سخن پایان

این ۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت می توانند که از سرعت رشد شما بکاهند و در مواقعی انرژی و وقت شما را هدر دهند؛ با این اوصاف بعضی از آن ها قابل جبران هستند و برخی دیگر نیاز به صرف انرژی بالا و هزینه های زیاد دارند و شما باید از همان اول راه از انجام این اشتباهات خودداری کنید و با نحوه استفاده صحیح از عبارات کلیدی نیز آشنا گردید.

امیدواریم که خواندن مقاله مذکور برای شما راهگشا واقع شود؛ اگر در این زمینه سوالی برایتان پیش آمد یا به اطلاعات بیشتری نیاز پیدا کردید، از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان قدس وب ارتباط برقرار کنید و ابهامات خود را رفع نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
چکامه
نوامبر 18, 2023 2:54 ب.ظ

استفاده از واژه های کلیدی غیرواقعی که بهش اشاره کردید خیلی جالب بود

راحیل
نوامبر 18, 2023 2:55 ب.ظ

از کلمات کلیدی بدون ترافیک هم نباید استفاده کرد

مانی
نوامبر 18, 2023 2:56 ب.ظ

برای هر پست چند تا کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

مبینا
نوامبر 18, 2023 2:58 ب.ظ

مبحث جمع یا مفرد بودن کلمات کلیدی هم نکته ی جالبی بود

حسام
نوامبر 18, 2023 2:58 ب.ظ

خیلی مطلب خوبی بود

آتوسا
نوامبر 23, 2023 4:14 ب.ظ

کلمات کلیدی غیرواقعی چطوریه ینی؟

امیر
دسامبر 2, 2023 11:12 ب.ظ

کلمات کلیدی رو چطور استخراج کنیم که درست و بجا باشه؟

دریا
دسامبر 2, 2023 11:14 ب.ظ

من نمیدونستم استفاده از یک کلمه ی ثلیدی برای هر پست کار درستی نیست ممنون از توضیحاتتون

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x