نحوه جست و جو در گوگل

نحوه جست و جو در گوگل | چگونه مانند یک متخصص در گوگل جست و جو کنیم؟

چگونه مانند یک متخصص در گوگل جست و جو کنیم؟ آیا جواب این پرسش را می دانید؟ گوگل یکی از بزرگترین سرویس های تبلیغات و بازاریابی به شمار می آید که در تمام جهان آن را به عنوان برترین و مرجح ترین موتور جستجوگر می شناسند و افرادی که در فضای وب به فعالیت تجاری مشغول هستند، گوگل یک منبع درآمد برای آن ها محسوب می گردد و اینجاست که اهمیت این موتور جست و جوگر چند برابر می شود.
شاید شما فکر کنید که استفاده از گوگل چندان هم کار سخت و پیچیده ای به نظر نمی آید؛ اما برای افرادی که به شکل حرفه ای در بستر اینترنت مشغول به فعالیت هستند اینطور نیست و یک تخصص و مهارت تلقی می شود؛ آیا شما می دانید که چگونه مانند یک متخصص در گوگل جست و جو کنید؟ اگر جواب این پرسش را نمی دانید و تمایل دارید که در این زمینه به اطلاعات جامع و مهمی برسید، حتما کمی از وقت خود را به خواندن محتوای زیر اختصاص دهید.به وسیله راهکارها و مطالبی که در ادامه مطلب در اختیارتان قرار می دهیم قادر خواهید بود که مانند یک متخصص در گوگل به جست و جو بپردازید.

1. اپراتورهای جست و جو گوگل
اپراتورهای جست و جو گوگل شامل علائم، کدها و واژه هایی هستند که شما در جست و جوی خود وارد می کنید تا به نتایج دلخواه برسیید و زمان هایی که شما اپراتورهای جست و جو گوگل را به کار می برید به گوگل گوشزد می کنید که نتایج جست و جو را به طور ویژه ای فیلتر نماید و این موضوع بدین معنا است که به جای آن که صفحات متعدد و بی ربطی برایتان به نمایش در آید فقط تعداد محدودی لینک مرتبط در نتایج جست و جو را دریافت خواهید کرد؛ به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این اپراتورها به زبان فارسی نیستند.
2. دریافت تمام نتایج گوگل
اکثریت کاربران بیشتر به دنبال تمام نتایج جست و جو هستند که برای این کار لازم است عبارتی که در نظر دارید را در گوگل سرچ کنید و منتظر بمانید تا نتایج برایتان به نمایش در آید.
3. جست و جوی نتایج مرتبط با یک عبارت کلیدی به وسیله اپراتور نقل قول
تصور کنید که می خواهید درباره گوشی سامسونگ s23 به اطلاعاتی برسید؛ زمانی که شما این عبارت را سرچ می کنید با یک نگاه به نتایج نمایش داده شده می فهمید که تمام آن ها به گوشی  s23مرتبط نیستند و اگر در این زمینه به طور دقیق نتوانید عمل کنید، چیزی که در پی یافتن آن هستید را هرگز پیدا نمی کنید؛ حالا چاره کار چیست؟ شما باید برای جست و جوی حرفه ای و مرتبط از عبارت نقل قول کمک بگیرید به این صورت که کلمه کلیدی خود را بین دو نقل قول به این شکل “S23” قرار دهید و در گوگل سرچ کنید.
4. خارج کردن یک واژه از نتایج جست و جو با اپراتور منفی
تصور کنید که می خواهید مقالاتی درباره روابط ایران با اروپا مطالعه کنید اگر دو کلمه ایران و اروپا را سرچ کنید، بیشتر نتایج مسابقات بین این دو کشور برایتان ارائه می شود که در چنین شرایطی برای جست و جوی حرفه ای در گوگل کافیست که با جای گذاری علامت منفی کنار واژه مورد نظر ایران و اروپا_ به این طریق آن را از نتایج جست و جو حذف نمایید.
5. اپراتور OR
در صورتی که لزومی نمی بینید نتایج جست و جو تان دقیق باشد؛ ولی باز هم شما تمایل دارید که به شکلی آن ها را مدیریت کنید بهتر است که از اپراتور نام برده کمک بگیرید؛ اپراتور or به گوگل گوشزد می کند که فقط نتایج مربوطه را به شما نشان دهد و برای این کار کافیست که بین دو عبارت کلیدی خود کلمه  ORرا با حرف بزرگ قرار دهید.

6. اضافه کردن کلمه به نتایج جست و جو با اپراتور +
جالب است بدانید که در گوگل قادر هستید به نتایج جست و جو خود کلماتی را اضافه نمایید به این صورت که کلمه یا عبارت خود را با استفاده از نشانه + به جست و جو خود اضافه کنید.
7. مشاهده ایندکس یک سایت در گوگل
اگر شما بخواهید نتایج جست و جو تان تنها از یک وب سایت باشد، برای این کار می توانید از اپراتور site: استفاده نمایید به این صورت که آن را در گوگل وارد نمایید و بدون هیچ فاصله ای آدرس وب سایت مورد نظر خود را درج کنید.
8. پیدا کردن وب سایت های مرتبط
در زمان هایی که احتمال دارد بخواهید وب سایت هایی مشابه با یکدیکگر را پیدا کنید باید از دستور related: کمک بگیرید به این صورت که دستور مورد نظر را بنویسید و سایت را و نام سایت را در جلوی آن وارد کنید و سرچ را بزنید تا تمام وب سایت های مرتبط برایتان به نمایش در بیایند.
9. جست و جوی اطلاعات درباره سایت ها
در مواقعی که لازم است اطلاعات بیشتری از یک وب سایت داشته باشید با اضافه کردن دستور info: قبل از آدرس وب سایت مورد نظر می توانید به اطلاعات مربوطه برسید.
10. مشاهده نسخه های قدیمی یک وب سایت
اگر تمایل به استفاده از نسخه های قدیمی تر یک وب سایت را دارید، کافیست که در نوار جست و جو گوگل کلمه    cache: را وارد کنید و پس از آن آدرس سایت مورد نظر را درج و سرچ نمایید.
11. جست و جوی نوعی دامنه خاص
فرض کنید می خواهید وب سایت هایی را که دامنه آن ها com. است را پیدا کنید که برای این کار به طور تخصصی تر می توانید کلمه  site.comرا در گوگل سرچ کنید تا تمام سایت هایی که دامنه شان با دات کام است برایتان نمایش داده شود.

سخن پایانی

در مقاله مذکور تمام تلاش خود را کردیم که به شما بیاموزیم به چه طریق می توانید مانند یک متخصص در گوگل جست و جو کنید و در این باره راهکارهایی را در اختیارتان قرار دادیم که کار شما را با سرعت بهتری پیش می برند.
امیدواریم که تمام اطلاعات گفته شده چاره کارتان باشد؛ در صورتی که به مشکلی برخوردید یا به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می توانید از طریق بخش نظرات یا پل های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x