هاست دانلود چیست؟

برای وب سایت‌هایی که در آن فایل‌های دانلودی زیادی قرار دارد از هاست دانلود استفاده می‌شود. اگر بخواهیم در این باره مثالی بزنیم باید بگوییم اگر به عنوان مثال سایت شما آموزشی باشد، مسلما ویدیو‌های زیادی در این سایت قرار می‌گیرد و اگر بخواهید با هاست معمولی از این ویدیوها پشتیبانی کنید. این کار برای شما هزینه‌های زیادی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل شما نیاز به هاست دانلودی دارید.
خرید هاست دانلود برای شما هزینه مناسب‌تری دارد و از لحاظ فنی برای سرعت سایت مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره هاست دانلود اطلاعات مفیدتری به شما عزیزان ارائه دادیم و بیشتر در این باره صحبت کنیم.

هاست دانلود چیست؟

اگر سری فایل‌هایی که بر روی سایتتان آپلود می‌کنید حجم بالای ۲۰ مگابایت دارند باید حتما به فکر یک هاست دانلود باشید. اما اگر فایل‌های شما به ۲۰ مگابایت نمی‌رسد، احتیاجی به خرید هاست دانلودی نخواهید داشت. همچنین اگر به صورت روزانه تعداد فایل‌های آپلود شده در سایت بالاست به دلیل اینکه حجم بالایی از هاست شما اشغال می‌شود، شما به یک هاست دانلودی احتیاج خواهید داشت.

 

انتخاب هاست دانلود مناسب

در رابطه با انتخاب هاست مناسب نخست باید بدانید با گذاشتن فایل‌های زیاد در هاست سایت به مرور دو بخش CPU و RAM هاست شما درگیر خواهد شد و مشکلاتی در رابطه با سرعت سایت خواهید داشت. حال باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که کاربران زیادی به سایت شما می‌آیند و هر کدام ترافیک مشخصی برای شما ایجاد می‌کنند. در نتیجه شما به مشکلاتی برخورد خواهید کرد.

در این رابطه گروهی جهت رفع این مشکل هاست خود را ارتقا می‌دهند اما این کار کاملا نادرست است. چرا که ارتقای هاست هزینه بالایی دارد در صورتی که هاست دانلود با یک هزینه مناسب‌تر صورت می‌گیرد و با این هاست تا حدود زیادی از کند شدن سایت شما جلوگیری می‌شور که این مورد برای مدیران سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

هاست دانلود چیست؟ | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
هاست دانلود چیست؟

حال باتوجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم باید در رابطه با خرید هاست دانلودی مناسب نیز اطلاعاتی به شما ارائه دهیم که در این باره باید بگوییم شما ابتدا باید در رابطه با یک هاست دانلود مناسب اطلاعاتی مفید داشته باشید. که در این‌ باره به شما پیشنهاد می‌کنیم محتوای “ویژگی‌های یک هاست دانلود خوب” را مطالعه کنید.

 

بعد از خرید هاست دانلود، چگونه آن را ارتقا دهیم؟

اگر قصد ارتقای هاست دانلود خریداری شده‌ی خود را دارید. می‌توانید با پشتیبانیِ شرکت هاستینگ خود در ارتباط باشید و با ارسال یک تیکت مبنی بر ارتقا‌ی هاست، برای ارتقای هاست خود اقدام نمایید. همچنین اگر در رابطه با اتصال هاست به سایت مشکل دارید می‌توانید آموزش‌های مرتبط با این مورد را در سایت ما مشاهده کنید.

ویژگی‌های هاست دانلود خوب

  1. سرعت دانلود بالا برای فایل‌هایی که حجم بالایی دارند
  2. عدم احتیاج به بک آپ گیری و پشتیبانی مداوم
  3. عدم محدودیت و قضای ذخیره سازی زیاد
  4. دارای پهنای باند نامحدود
  5. مناسب برای دانلود انواع محتوایهای صوتی، تصویری و ویدیویی

انواع هاست دانلود

باتوجه به اینکه تا حدودی با هاست دانلود آشنا شدید اینک وقت آن رسیده تا شما را با انواع هاست دانلود آشنا کنیم و درباره‌ی این مورد توضیحاتی به شما عزیزان ارائه دهیم پس به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

 

هاست دانلود رایگان

گروهی از سرویس‌ها به صورت رایگان، سرویس‌های میزبانی دانلود را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید برای دریافت این خدمات، سرویس میزبانی دانلود رایگان را در موتورهای جستجو پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

 

سرویس هاست دانلود پولی

این سرویس‌ها جهت ارائه فضای ذخیره‌سازی از کاربران خود مبلغ مشخصی را دریافت می‌کنند و این سرویس‌ها نسبت به سرویس‌های رایگان از امنیت بالاتری برخوردار هستند و با استفاده از این سرویس‌ها دیگر نیاز نیست شما نگران بروز اطلاعات خود (هک شدن) باشید.

هاست دانلود پولی | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
هاست دانلود پولی

هاست دانلود ویژه یا پریمیوم (Premium)

همان‌طور که از نام این سرویس‌ها پیدا است. آن‌ها خدمات زیادتری مانند فضای ذخیره‌سازی بیشتر ارائه می‌دهند و شما می‌توانید از این سرویس‌های محبوب استفاده کنید.

 

هاست دانلود با هاست معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم به‌طور کلی بگوییم باید بدانید هاست‌های دانلود قادر به اجرای سری زبان‌های برنامه نویسی مانند ASP و PHP را ندارند و بک آپ‌گیریِ دوره‌ای برای این هاست‌ها امکان‌پذیر نمی‌باشد. همچنین قیمت آن‌ها نسبت به حجمی که ارائه می‌دهند مناسب‌تر از قیمت هاست‌های معمولی است. در رابطه با قیمت نیز باید بگوییم شما می‌توانید با هزینه‌ی اندکی در ازای هر گیگ فضا هزینه کنید و این هزینه‌ها بستگی به شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات شما دارد.

 

فرآیند بک آپ گیری در هاست‌های دانلودی

در رابطه با فرآیند بک آپ گیریِ هاست‌های دانلود باید بگوییم گروهی از هاست‌های دانلودی به صورت دوره‌ای بک آپ گیری دارند و گروهی نیز بک آپ گیری منظمی ندارند که در مورد دوم شما باید حتما خودتان عملیات بک‌ آپ گیری را انجام دهید.

 

بهترین شرکت‌های هاستینگ ایران کدام اند؟

شرکت‌های بسیاری ارائه‌ دهنده‌ی خدمات هاستینگ هستند که از بین آن‌ها شرکت‌های نت افراز، لیمو هاست، ایران سرور، هاست نگار، گنجه هاست و سون هاست بهترین شرکت‌های هاستینگ ایران هستند.

 

آیا هاست دانلود دارای کنترل پنل است؟

در رابطه با این سوال باید بگوییم بله .. مسلما هاست‌های دانلود نیز همانند هاست‌های معمولی دارای کنترل پنل هستند و از کنترل پنل‌هایی چون سی پنل، دایرکت ادمین، پلسک و…. بهره می‌گیرند.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه شما عزیزان را اندکی با هاست دانلود آشنا کردیم و در این مورد اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و اینک در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل حتما محتوای “ویژگی‌های یک هاست دانلود خوب” را مطالعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره از طریق پل‌های ارتباطی، با ما د ارتباط باشید. برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ژاله
نوامبر 12, 2023 10:43 ق.ظ

اگه حجم فایلا زیر ۲۰ مگ باشه نیازی به هاست دانلود نیست؟

ترنج
نوامبر 12, 2023 10:44 ق.ظ

بهترین شرکت هاست الان تو ایران کدومه؟

فرانک
نوامبر 12, 2023 10:45 ق.ظ

سرویس هاست دانلود پولی بهتره؟

محمودی
نوامبر 12, 2023 10:45 ق.ظ

خیلی مطلب خوبی بود ممنون

افشین
نوامبر 12, 2023 10:46 ق.ظ

کدوم هاست های دانلودی بصورت دوره ای بکاپ میگیرن؟

آوا
نوامبر 22, 2023 11:23 ب.ظ

کدوم شرکت هاستینگ بهتره؟

آرزو
نوامبر 27, 2023 4:25 ب.ظ

یه هاست دانلود خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه ؟

صبوری
نوامبر 27, 2023 4:26 ب.ظ

هاست دانلود ویژه و پریمیوم چه تفاوتی دارن؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x