ویژگی‌های یک هاست دانلود خوب

ویژگی‌های یک هاست دانلود خوب

قبل از اینکه به سراغ ویژگی‌های یک هاست دانلود خوب برویم بهتر است تا سوالات احتمالی شما را درباره خرید هاست دانلودی که برای شما ایجاد شده است را پاسخ دهیم. در این رابطه سوالاتی چون:

  1. برای خرید هاست دانلودی به چه مواردی دقت کنم تا بعداً به مشکل نخورم؟
  2. چگونه یک هاست دانلودی مناسب تهیه کنم؟
  3. آیا می‌توانم از هاست دانلود و هاست وب به طور همزمان استفاده کنم؟
  4. و…….

ممکن است برای شما پیش بیاید که ما پاسخ آن را به شما می‌دهیم به شرطی که تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید و این محتوا را با دقت مطالعه کنید!

هاست دانلود | قدس وب
هاست دانلود

برخی از کسانی که هاست دانلودی تهیه می‌کنند، مدتی بعد دچار مشکل می‌شوند. علت این موضوع این است که اطلاعات کامل و کافی برای خرید هاست دانلودی را ندارند و نمی‌دانند چه هاستی مناسب است. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم قابلیت‌های یک هاست مناسب را بیان کنیم تا شما عزیزان بتوانید مطابق با نیاز خود، هاست مورد نظرتان را تهیه کنید. با ما همراه باشید…

هاست دانلود باید بتواند همزمان دانلودهای زیادی را مدیریت کند

قبل از خرید هاست باید از پشتیبان هاستینگ بپرسید که این هاست چند دانلود همزمان را پشتیبانی می‌کند. چون ممکن است هنگام دانلود از یک سایت بزرگ، به مشکل بر بخورید و این دریافت داده با کندی پیش برود و حتی ممکن است دانلود متوقف شود. پس باید هاستی را برگزینید که بتواند همزمان از پس چند دانلود بربیاید. این نخستین ویژگیِ یک هاست دانلود خوب است.

 

هاستی که انتخاب می‌کنید باید به صرفه باشد

خرید هاستی به صرفه به این دلیل است که شما باید بتوانید دخل و خرج خود را مدیریت کنید و تا حد امکان هزینه‌ها را نیز کاهش دهید! پس باید هاستی بخرید که به صرفه باشد و بتواند به شما در صرفه‌جویی هزینه‌هایتان کمک کند. این دومین ویژگیِ یک هاست خوب است و شما باید این مورد را همواره در نظر داشته باشید.

 

پهنای باند مناسب برای هاست دانلود | قدس وب
پهنای باند مناسب برای هاست دانلود

یک مطلب مهم!

پهنای باند یعنی مجموع دانلود در وب‌ سایت شما چه مقدار است، در این مورد باید سعی کنید هاست‌هایی با پهنای باند نامحدود تهیه کنید زیرا هاست‌هایی با پهنای باند محدود در آینده برای شما مشکل‌ساز است. همچنین باید بگوییم اکثر هاستینگ‌ها، هاست‌هایی که پهنای باند نامحدود و یا زیاد دارند را به فروش می‌رسانند. به طور مثال، اگر یک فایل یک گیگی داشته باشید ممکن است در ماه ۱۰۰ بار دانلود شود و ۱۰۰ گیگ از پهنای باند شما را اشغال کند. بنابراین شما باید هاستی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز این موارد باشد.

 

حجم مناسب فایل‌های کاربر

باید بگوییم، شما باید به عنوان یک مدیر بتوانید مخارج خود را مدیریت کنید، به همین منظور باید هاستی انتخاب کند که متناسب با نیاز فعلی شماست چون اگر بعدها حجم فایل‌هایتان زیاد شد می‌توانید حجم هاست را افزایش دهید. در این مورد بهتر است بدانید که اغلب هاستینگ‌ها پس از خرید هاست، ویژگی تغییر حجم هاست را با استفاده از چند کلیک و پرداخت هزینه‌ای ناچیز به شما ارائه می‌کنند. همچنین در خرید هاست دانلودی باید توجه داشته باشید که چه نوع فایلی دارید، فایل‌های تصویری دارید یا صوتی؟ و طبق این موارد، هاست مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

هاست دانلود، سرور اختصاصی یا سرور مجازی

همانطور که گفته شد، استفاده از هاست دانلود نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند اما سرورهای اختصاصی و مجازی نیاز به تخصص و تجربه دارند و همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند. البته خوب است بدانید که سرورهای اختصاصی و مجازی سرعت بالاتری نسبت به هاست دارند.

 

سرعت بالای دانلود و لوکیشن هاست دانلود

امروزه ایرانیان می‌توانند از لوکیشن‌های مختلف هاست دانلود در دنیا استفاده کنند، لوکیشن‌هایی نظیر: آلمان، کانادا، اروپا، هلند و… اما باید بدانید استفاده از هاست‌های دانلودی خارجی هزینه زیادی برای شما دارد و اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از هاست‌های ایرانی استفاده کنید زیرا هاست‌های ایرانی به پایداری مناسبی رسیده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند خیلی به صرفه باشد. چرا که امروزه هاست‌های ایرانی هم سرعت بالایی دارند هم برای کاربران ایرانی به صورت نیم بها ارائه می‌شوند، به‌عنوان مثال؛ اگه یک فایل ۲۰ گیگی را دانلود کنید، هزینه ۱۰ گیگ از شما گرفته خواهد شد.

 

نمی‌توان از دیتابیس در هاست دانلودی استفاده کرد!

حائز اهمیت‌ترین تفاوت هاست دانلودی با هاست وب این است که، هاست دانلودی برعکس هاست وب، دیتابیس ندارد و به همین دلیل هاست دانلودی قیمت کم‌تری نسبت به هاست وب دارد. چون هاست دانلودی دیتابیس ندارد پس فشار کم‌تری به هاست وارد می‌شود و کم‌تر در معرض خرابی قرار می‌گیرد و از طرفی نگرانی هاستینگ نیز کم‌تر خواهد شد.

 

بک آپ از هاست دانلود

بهتر است بدانید که هاست دانلود حجم زیادی دارد و به علت به‌صرفه نبودن، از آن‌ها بک آپ نمی‌گیرند. در این باره باید بگوییم اگر قصد دارید فایل‌های خود را برای همیشه نگه دارید یا فایل مهمی دارید که نمی‌خواهید آن را حذف کنید، باید یک هاست جداگانه تهیه کنید و هر هفته نسخه پشتیبان را در آن ذخیره کنید و یا می‌توانید جستجو کنید و یک هاستینگ متناسب با نیاز خود پیدا کنید. اما باید بدانید که برای هاست‌های دانلودی هیچ مشکلی به‌وجود نمی‌آید و جای نگرانی نیست.

بک آپ از هاست دانلود | قدس وب
بک آپ از هاست دانلود

هاست دانلود و پشتیبانی از FTP:

درواقع FTP می‌تواند یک اکانت در هاست دانلودی شما ایجاد کند تا شما با استفاده از آن بتوانید به صورت مستقیم از طریق پنل مدیریت وردپرس خود از طریق پلاگین Upload To FTP فایل مورد نظر خود را آپلود کنید و یا به صورت غیرمستقیم از طریق نرم‌افزارهایی مانند FileZilla بتوانید فایل آپلود کنید. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مراقب باشید این ویژگی از طرف هاستینگ محدود نباشد و به مشکل نخورید.

 

فرمول محاسبه میزان فایل مصرفی شما در سال

اگر قصد دارید با روشی بسیار ساده، میزان هاست مصرفی سالیانه سایت خود را حساب کنید، کافی است میانگین تعداد آپلود خود در روز را در میانگین حجم فایل‌ها ضرب کنید و سپس برای مشخص شدن مصرف سالانه، عدد حاصله را در 365 ضرب کنید.

 

هاست وب و هاست دانلود در کنار یکدیگر

یکی دیگر از سوالاتی که شما عزیزان از ما می‌پزسید این است که می‌توان از هاست وب و هاست دانلود همزمان باهم استفاده کرد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله شما می‌توانید در هاست وب، اطلاعات و دیتابیس اصلی خود را بسازید و در هاست دانلود، فایل دانلودی خود را بارگذاری کنید. همچنین برای استفاده از هردوی این هاست‌ها در وردپرس باید از افزونه Upload To FTP استفاده کنید.

 

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با ویژگی‌های یک هاست دانلود خوب سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم و اینک به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هاست، محتوای “هاست دانلود چیست” را مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدتری بدست آورید. برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سما
نوامبر 12, 2023 10:52 ق.ظ

میزان فایل مصرفی رو چجوری میشه محاسبه کرد؟

احتشامی
نوامبر 12, 2023 10:54 ق.ظ

هاست های دانلودی خارجی خوبه یا ایرانی؟

نسترن
نوامبر 12, 2023 10:55 ق.ظ

خیلی عالی بود توضیحات ممنونم

پوریا
نوامبر 12, 2023 10:56 ق.ظ

میشه هاست وب و هاست دانلود رو باهم استفاده کرد؟

رهام
نوامبر 12, 2023 10:57 ق.ظ

از هاست دانلود بکاپ نباید بگیریم ؟

امین
نوامبر 22, 2023 11:24 ب.ظ

میزان هاست مصرفی سالیانه سایت رو چطور میشه محاسبه کرد؟

بیاتی
نوامبر 28, 2023 11:24 ق.ظ

از هاست دانلود و هاست وب بطور همزمان میشه استفاده کرد؟

خاکپور
نوامبر 28, 2023 11:25 ق.ظ

از هاست دانلود نباید بک آپ گرفت؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x