ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

امروزه با توجه به بالاتر رفتن سرعت اینترنت کاربران بیشتری از آن استفاده می‌کنند. این عادت در میان کاربران جا افتاده است که می‌توانند همواره به صورت آنلاین ویدیوهای مربوط به سرچ خود را نگاه کنند به همین دلیل بازاریابی‌ با روش‌های قدیمی و سنتی تاثیرگذاری زیادی نداشته و کاربران نیاز به تبلیغاتی فراتر از تبلیغ بر روی بیلبوردهای خیابانی و تبلیغ‌های موجود در تلویزیون دارند به همین دلیل اگر همچنان از بازاریابی ویدیویی در کسب و کار خود استفاده نکرده‌اید باید درباره آن تجدید نظر کنید.

باید توجه داشته باشید که ساخت ویدیوی مورد نیاز برای بازاریابی شما کار دشواری نبوده و نیاز به هزینه‌های بسیار بالا ندارد زیرا به راحتی و با داشتن یک تلفن همراه هوشمند می‌توانند یک ویدیوی زیبا ومناسب تهیه کرده و سپس از آن در جهت بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده کنید به همین خاطر بهتر است هر چه سریع‌تر برای ساخت ویدیوی مربوطه اقدام کرده و این کار را پشت گوش نیندازید.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مفهوم بازاریابی ویدیویی و مزیت‌هایی که این روش برای کسب و کار شما دارد به طور کامل صحبت کرده، دلایل استفاده از این روش بازاریابی را برای شما بازگو کرده، مدل‌های مختلف بازاریابی ویدیویی را بررسی کرده و در آخر ویدیو مارکتینگ‌هایی که موفقیت زیادی در زمینه خود داشته‌اند را مورد بررسی قرار دهیم لذا از شما عزیزان خواهشمندیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

در این روش از بازاریابی همانگونه که از نام آن مشخص است با استفاده از ویدیو تبلیغات خود را برای یک کسب و کار استفاده می‌کنند یعنی به طور کلی پروسه تهیه ویدیو، تبلیغ ویدیو و در نهایت تجزیه و تحلیل ویدیوی ساخته شده به معنای ویدیو مارکتینگ می‌باشد.

اگر دارای یک کسب و کار بوده و به دنبال افزایش درآمد و بالاتر رفتن تعداد مشتریان خود هستید می‌توانید با استفاده از بازاریابی ویدیویی به این هدف خود برسید البته باید توجه داشته باشید که برای ساخت ویدیو می‌توانید ویدیوهای طولانی و مستند درباره کسب و کار خود ارائه کرده و یا به یک ویدیو کوتاه بسنده کنید که این موضوع به میزان بودجه و هدف شما برای تهیه ویدیو بستگی دارد.

اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی را برای شما نام ببریم بی شک بازاریابی ویدیویی در رتبه‌های اول قرار دارد و همین موضوع نشان دهنده اهمیت آن است به همین سبب در صورت توجه نکردن به آن ممکن است کسب و کار شما شکست بخورد اما باید بدانید که چه چیزی موجب این حجم از اهمیت و تاثیر بازاریابی ویدیویی می‌گردد که ما در ادامه قصد توضیح درباره آن را داریم.

به چه دلیل ویدیو مارکتینگ در تبلیغات برای یک کسب و کار اهمیت دارد؟

یکی از بازاریابی‌هایی که از قدیم الایام تا به امروز در دنیای بازاریابی وجود داشته و تاثیر زیادی در آن داشته است بازاریابی ویدیویی می‌باشد، اما لازم به ذکر است که این روش بازاریابی در سال‌های اخیر استراتژی خود را داشته و می‌توان گفت که یکی از شاخه‌های اصلی بازاریابی می‌باشد.

طبق گزارشی که توسط Hubspot منتشر شده است بیش از نیمی از کاربران به ویدیوهای منتشر شده توسط برندهای مختلف علاقه بیشتری نشان می‌دهند. همچنین وجود کلمه “ویدیو” در عنوان یک ایمیل موجب بالاتر رفتن نرخ باز شدن آن به میزان 19% می‌گردد. البته لازم به ذکر است که 90% مشتریان برندهای مختلف ادعا داشته‌اند که ویدیوهای منتشر شده نقش موثری و زیادی برای خرید محصولات برند مورد نظر دارد.

با توجه به موارد گفته شده می‌توان گفت که بیشتر شدن تقاضای کاربران برای این مدل محتوا دلیل اصلی اهمیت زیاد بازاریابی ویدیویی می‌باشد. در اصل نرخ افزایش بازگشت هزینه و بیشتر شدن نرخ تبدیل نتایج ویدیو مارکتینگ می‌باشد به دلیل این که مخاطبان شما به ویدیوهای ارائه شده علاقه داشته و از آن‌ها استقبال می‌کنند.

حال اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که ویدیو مارکتینگ چه مزایایی دارد باید بگوییم که ما در ادامه قصد ارائه توضیحات کاملی در این زمینه داشته و از شما می‌خواهیم تا ادامه مطالب را با دقت دنبال کنید.

مزایای ویدیو مارکتینگ | قدس وب
مزایای ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

در گذشته روند تهیه و انتشار ویدیوها قیمت بسیار بالایی داشته و نیاز به مقدار زیادی بودجه داشت اما در حال حاضر این کار نیاز به ابزار و تجهیزات با قیمت بالا نداشته و شما می‌توانید به راحتی توسط موبایل‌های هوشمند، با استفاده از اپلیکیشن‌هایی همانند آپارات و دیگر شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای خود را منتشر کنید. حالا که به اینجای مطالب رسیده ایم بهتر است تا درباره مزایا و سودی که ویدیو مارکتینگ برای شما دارد صحبت کنیم که از مهم‌ترین آن‌ها باید به مواردی که در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم اشاره کنیم:

جلب شدن اعتماد مخاطبان

ویدیوها نقش بسیار زیادی در تصمیم‌گیری مخاطبان دارند به دلیل اینکه ویدیوها در کوتاه‌ترین زمان به کاربران کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کرده و اطلاعات مفید و به روزی داشته باشند از این رو ویدیوها به طور کلی یک مرجع مطمئن برای کاربران می‌باشد.

به عنوان مثال برای خرید یک تلفن همراه شما یک ویدیو که تمامی نکات را بررسی کرده و به طور کامل درباره آن توضیح می‌دهد را انتخاب می‌کنید و یا مقاله‌ای با چند هزار کلمه و توضیحات؟ به طور کلی مخاطبان به هنگام تماشای ویدیو نگران فریب خوردن نبوده و ویدیو موجب جلب اعتماد بیشتری نسبت به شما می‌گردد.

بالا رفتن آگاهی کاربران از برند

آخرین آمارهای انتشار یافته توسط Wyzowl، به صورت میانگین کاربران در طول یک هفته نوزده ساعت به صورت آنلاین در حال تماشای ویدیو هستند ممکن است که این آمار به تنهایی چشمگیر نباشد اما در کنار آمار سال‌های پیشین مورد اهمیت واقع می‌شود به عنوان مثال در سال 2018 آمار هفتگی تماشای ویدیو 10 ساعت و نیم بوده اما در سال 2022 این آمار، دارای افزایش 8 ساعت و نیم بوده و به 19 ساعت رسیده است.

یکی دیگر از گزارشات معتبر موجود مربوط به گزارشات سالیانه آپارات بوده که نشان می‌دهد از تیر ماه سال 1399 تا 1400، ویدیوهایی به اندازه بیست هزار سال دیده شده است که همین امر نشان دهنده علاقه بسیار زیاد کاربران نسبت به محتواهای ویدیویی را نشان می‌دهد. همین کار در اصل یکی از روش‌های بسیار خوب برای جذب مخاطبان و ارائه ویدیوهای بهتر می‌باشد.

انتشار و دست به دست شدن ویدیو توسط کاربران موجب شناخته شدن برند و ویدیو شما می‌گردد. از دیگر کارهای مورد علاقه کاربران علاوه بر دیدن ویدیو می‌توان به اشتراک گذاشتن آن با دوستان و آشنایان خود نیز اشاره کرد لازم به ذکر است که بیشتر از 55% کاربرانی که یک ویدیو را تماشا می‌کنند آن را برای دوستان خود نیز ارسال می‌نمایند. همچنین لازم به ذکر است که محتواهای ویدیویی کامنت‌های بیشتری نسبت به دیگر محتواها گرفته و همین موضوع سبب ایجاد فضای بهتر برای شناخته شدن می‌کند.

ایجاد رغبت در کاربران برای انجام یک کار از پیش تعیین شده

همانطور که پیش‌تر گفته شد ویدیو تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران می‌گذارد به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از یک ویدیو کاربران خود را مشتاق برای انجام کارهای مد نظر خود کنید طبق آماری که توسط یک نظرسنجی در اختیار ما قرار گرفته است بیان شده که 90% کاربران شرکت کننده در این نظرسنجی ادعا داشته‌اند که توسط مشاهده کردن یک محتوای ویدیویی تصمیم به خرید یک کالا گرفته اند به همین دلیل شما می‌توانید به سادگی و با تهیه ویدیو برای کسب و کار خود کلیک‌های بیشتری داشته و در نهایت نرخ تبدیل را بالا ببرید.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید برطرف کردن نیازهای مخاطبان است زیرا به طور کلی مخاطبان هدف به ویدیو آموزشی شما نگاهی آزاردهنده و کسالت‌آور نداشته و همین موضوع سبب گوش دادن مخاطب به آن می‌گردد و در نهایت موجب انجام کار مد نظر شما توسط کاربر می‌شود. لازم به ذکر است که با وجود یک استراتژی خوب و قدرتمند می‌توانید افزایش بسیار زیادی در نرخ کلیک و نرخ تبدیل ببینید.

بهتر شدن سئوی وب سایت

با توجه به موارد گفته شده احتمالا فکر می‌کنید که بازاریابی ویدیویی صرفا برای اعتماد مخاطبان و جلب توجه آن‌ها می‌باشد در حالی که این یک تصور غلط بوده و ویدیو مارکتینگ دارای مزیت‌های دیگری از جمله بهبود سئو می‌باشد. البته این ویدیوها به صورت مستقیم تاثیری در رتبه‌بندی وبسایت شما ندارد اما موجب بالاتر رفتن مدت زمانی می‌شود که یک کاربر داخل وبسایت مانده و همین موضوع تاثیر بسیار زیادی بر سئوی وبسایت خواهد داشت.

طبق گزارشات Moovly وبسایت‌هایی که دارای ویدیوهای باکیفیت و خوب در صفحات وبسایت خود می‌باشند پنجاه و سه برابر بیشتر از بقیه وبسایت‌ها شانس قرار گرفتن در صفحه نخست را دارند!

از سوی دیگر همانطور که می‌دانید بک‌لینک‌ها یکی از عوامل مهم سئو است و هنگامی که شما یک محتوای ویدیویی باکیفیت درون وبسایت خود قرار می‌دهید امکان جذب لینک‌های آن را بیشتر می‌کنید شما به سادگی می‌توانید لینک‌های متفاوتی از بلاگ و یا صفحه محصولات خود را داخل کپشن بنویسید، این کار به شما کمک می‌کند تا نظر کاربران مختلف و همچنین وبسایت‌های دیگر را به خود جلب کنید.

بیشتر شدن بک لینک‌های یک وبسایت و بهتر شدن رتبه آن نشان دهنده بالاتر رفتن ترافیک وبسایت می‌باشد. همچنین از آنجایی که کاربران به محتوای ویدیویی توجه بیشتری نشان می‌دهند پس در نهایت کاربران بیشتر به دنبال وبسایت‌هایی می‌روند که دارای ویدیوهای محتوایی باشد. طبق تحقیقات انجام شده وجود ویدیو در یک وبسایت موجب افزایش ترافیک ارگانیک آن تا 157% می‌گردد.

بهینه کردن قیف بازاریابی

بهره‌برداری از ویدیو مارکتینگ در تمامی نقاط قیف شما قابل انجام است. همچنین شما می‌توانید به سادگی و با تولید یک ویدیوی خوب مشتریان خود را آموزش داده و در نهایت آن‌ها را جذب کنید. بیشتر کاربران پیش از خرید یک محصول درباره آن به طور کامل تحقیق می‌کنند که این تحقیق می‌تواند راجع به خصوصیات ظاهری و یا مزایای آن نسبت به کالاهای مشابه و… باشد.

74% فروشندگان بازاری و یا دیگر صاحب‌های کسب و کار ویدیو مارکتینگ را راه بهتر و تاثیرگذارتری برای جذب کردن مشتریان راغب می‌دانند شما به سادگی و با تهیه یک ویدیو مطلوب از کالای خود می‌توانید مخاطبان را مجاب به خرید محصول کنید زیرا مشتریان پس از تماشای ویدیو قدرت تصمیم‌گیری سریع‌تری داشته و کمتر درباره خرید کالا فکر می‌کنند.

اگر بخواهیم طبق موارد گفته شده قبلی، درباره اثرگذاری ویدیو مارکتینگ صحبت کنیم باید بدانیم:

. ویدیوها نسبت به دیگر محتواها دارای نرخ کلیک 27 درصدی می‌باشند.

. اگر یک وبسایت دارای ویدیو در صفحه فرود باشد نرخ تبدیل آن وب سایت با افزایش 86 درصدی مواجه خواهد شد.

. نرخ تبدیل کمپین‌های دیگر 34% کمتر از کمپین‌های ویدیو مارکتینگ می‌باشد.

به طور کلی ویدیو مارکتینگ موجب کسب درآمد بیشتر برای شما می‌شود و 81% از صاحبان مارکت‌ها ادعا کرده‌اند که ویدیو مارکتینگ کمک زیادی برای داشتن فروش بیشتر به آن‌ها کرده است.

ما تا اینجا سعی کردیم تا به صورت کامل ویدیو مارکتینگ را برای شما توضیح داده و مزایای آن را برای شما بازگو کنیم و حالا وقت آن رسیده که با ایرادات ویدیو مارکتینگ و نحوه تدوین استراتژی خود آشنایی پیدا کنید.

مدل‌های مختلف ویدیو مارکتینگ

پیش از شروع ویدیو مارکتینگ و ضبط یک ویدیو باید ایرادات موجود در این بازاریابی را بدانید از آنجایی که امروزه با این نوع تبلیغات تا حدودی آشنایی داریم به دلیل اینکه کسانی که دارای یک کسب و کار هستند همواره سعی در به‌کارگیری ابزار قدرتمند برای هدف گرفتن مخاطب خود می‌باشند اگر بخواهیم در این زمینه یک مثال ملموس بزنیم بهترین گزینه برای این کار تبلیغات پیش از پخش بازی‌ها و مسابقات فوتبال و یا سریال‌های پرطرفدار است.

همانطور که می‌دانید هزینه تبلیغات در تلویزیون و بیلبوردهای شهری بالا است اما امروزه با وجود اپلیکیشن‌هایی مثل یوتیوب، آپارات و شبکه‌های اجتماعی ویدیو مارکتینگ مورد توجه عموم قرار گرفته و مورد اهمیت واقع شده است به همین دلیل ما در این قسمت قصد بیان کردن مهم‌ترین ایرادات موجود در ویدیو مارکتینگ را داریم.

ویدیو مربوط به برند شما

به طور کلی ویدیوها یک بخش از تبلیغات کمپین‌های بزرگ‌تر بوده که نشان‌دهنده محصولات شرکت، چشم‌انداز، ماموریت و یا خدمات شرکت شما را به کلیه مخاطبان نمایش می‌دهد این ویدیوها معمولا به صورت بالقوه برای جذب مخاطبان بیشتر و همچنین آگاهی کاربران از برند می‌باشد.

ویدیوهای دمو(ویدیو نمایشی)

پیش از هر توضیحی نیاز است تا ویدیو دمو را با ذکر یک مثال برای شما توضیح دهیم. شما می‌توانید به سادگی با نمایش یک ویدیو به مخاطبان خود چگونگی کار با نرم‌افزار و یا پنل موجود در وبسایت خود را توضیح داده همچنین از این طریق می‌توانید در ویدیو دمو محصول خود را آزمایش کرده و توضیحاتی درباره این موضوع ارائه دهید تا به کاربران نشان داده شود که شما درباره محصول خود بزرگ نمایی نکرده‌اید.

انیمیشن | قدس وب
انیمیشن

انیمیشن

همانطور که پیداست انیمیشن‌ها امکان وجود خلاقیت بیشتری دارند به همین دلیل هنگامی که یک کسب و کار برای ساخت ویدیوی مناسب به موضوع سختی می‌رسند تلاش خود را برای ساخت انیمیشن آغاز می‌کنند به عنوان مثال برخی از خدمات‌دهندگان سئو از این روش برای معرفی خدمات خود به کاربران وبسایت استفاده می‌کنند.

ویدیوی توضیحی

از این قالب ویدیویی برای بیان نکاتی مثل دلیل نیاز آن‌ها به خدمات و محصولات ما و یا دلایل استفاده از راهکار ما بیان می‌شود. این ویدیو با استفاده از به نمایش گذاشتن سفر یکی از کاربران وب سایت به دیگر کاربران موجب برطرف شدن سوالات و مشکلات مخاطبان تماشاگر می‌شود. در اصل شما باید در ویدیو خود کاربری را نشان بدهید که سعی در کنار آمدن با مشکلات داشته و پس از خرید محصول مورد نظر از وبسایت شما و یا استفاده از خدمات موجود در وبسایت موجب رفع مشکل خود شده است.

مصاحبه

متخصصان همواره سعی در کمک کردن به اطرافیان خود دارند در اینجا نیز این متخصصان به شما کمک می‌کنند تا با آن‌ها مصاحبه‌ای داشته و در نهایت موجب جلب اعتماد مخاطبان خود شوید. این سبک ویدیو در اصل کمک به نشان دادن تخصص و مهارت شما در زمینه مورد نظر می‌کند به دلیل اینکه بحث ارائه شده درباره نیازهای مخاطبان بوده و همین موضوع سبب جذب مخاطبان می‌گردد البته لازم به ذکر است که ممکن است این سبک ویدیو نسبت به سایر ویدیوها کمی طولانی‌تر باشد اما باید بدانید که موجب تصمیم‌گیری صحیح مخاطبان و همچنین بیشتر شدن شهرت شما در بین کاربران می‌گردد.

مثلا اگر در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارید بهتر است با یک متخصص پوست و مو گفت و گو کنید باید توجه داشته باشید که نیاز به هایلایت کردن محصولات خود در ویدیو نبوده و صرفا باید سعی کنید تا مزایای محصولات مراقبت از پوست را بیان کنید و سعی در بالاتر بردن شهرت و اعتبار خود داشته باشید.

ویدیو لایو(ویدیو زنده)

یکی از انواع ویدیوها که نرخ تعامل بالایی دارد متعلق به ویدیوهای لایو می‌باشد زیرا کاربران بیشتر زمان خود را صرف دیدن این نوع ویدیوها می‌کنند همچنین می‌توانید یک رویداد و یا مصاحبه به صورت لایو داشته باشید و آن را در اپلیکیشن‌هایی همچون آپارات و یا اینستاگرام به نمایش بگذارید و در آن به سوالات کاربران و بینندگان خود پاسخ دهید و آن‌ها را راغب به مشارکت کنید.

ویدیو تبلیغاتی

یکی از مدل‌های مختلف ویدیو مارکتینگ ویدیو تبلیغاتی است و بسیاری از کاربران آن را می‌شناسند. این ویدیوها صرفا برای نمایش محصول و برند شما بوده که یکی از قدرتمندترین ابزارهای کشیدن مشتری به سمت شما می‌باشد یعنی در این سبک ویدیو به صورت کاملا واضح تبلیغ محصول خود را انجام داده و آن را برای فروش می‌گذارید این ویدیوها مدت زمانی کوتاه‌تر از 60 ثانیه داشته و طراحی آن به صورتی است که در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

تستیمونیال

بسیاری از مشتریان پیش از خرید محصول شما ابتدا به سراغ نظرات مشتریان رفته و بیشتر از حرف‌های شما درباره محصول، روی نظرات دیگر مشتریان حساب می‌کنند به همین دلیل شما می‌توانید با تهیه یک ویدیو از نظرات مشتریان، مشکلات آن‌ها پیش از خرید محصول و کمک کالای شما به آن‌ها یک ویدیو تهیه کرده و با منتشر کردن آن تمامی نکات مورد نیاز کاربران را به آن‌‌ها نمایش دهید.

فرهنگ سازمانی

هدف از تهیه این نوع ویدیو جذب نیروی مستعد و نمایش فرهنگ سازمان به مشتریان برندینگ و بالقوه است. یعنی شما با تهیه این ویدیوها نمی‌توانید انتظاری برای فروش محصولات خود داشته باشید زیرا این ویدیوها به شما کمک می‌کنند تا برند خود را مشهور کنید و در نگاه کاربران یک کسب و کار مسئولیت پذیر و با اصول اخلاقی به نظر برسید همچنین می‌توانید با استفاده از این نوع ویدیوها جذب نیرو داشته باشید زیرا امروزه پیدا کردن یک نیروی خبره بسیار سخت می‌باشد.

رویدادها

یکی از شاخه‌هایی که به تازگی در زمینه مارکتینگ به وجود آمده ایونت مارکتینگ می‌باشد به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها سعی در برگزاری رویدادهای متنوعی داشته اند تا در این زمینه قدم بردارند پس اگر شما هم به دنبال برگزاری یک رویداد هستید می‌توانید از آن ویدیو تهیه کرده و در نهایت مخاطب‌های جدیدی را از این طریق جذب کنید.

ویدیوها به شما کمک می‌کنند تا پس از پایان این رویدادها بحث شما در کانال‌های متفاوت بر سر زبان‌ها افتاده و درباره آن صحبت کنند و این موضوع بدین معناست که شما باید پس از پایان یافتن رویداد به کمک ویدیو مارکتینگ از این اتفاق بهره‌برداری کنید. برای مثال می‌توانید قسمت‌های مهم رویداد را به صورت یک ویدیو در آورده و آن را برای مخاطبانی که در رویداد حضور نداشتند ارسال کنید.

ویدیو شخصی سازی شده

با توجه به جدید‌ترین آمارهایی که به دست ما رسیده است باید بگوییم 80% مشتریان از کسب و کارهایی محصول مورد نظر خود را می‌خرند که یک تجربه شخصی سازی شده ارائه بدهند. این بدین معنا است که بیشتر کاربران جذب ایمیل و پیامی می‌شوند که صرفا برای آن‌ها نوشته شده باشد این پیام به شما کمک می‌کند تا نرخ تعامل و نرخ کلیک خود را بالاتر برده و به مشتریان خود بیشتر از قبل نزدیک شوید.

قالبی که شما برای تهیه این ویدیو قصد استفاده از آن را دارید مورد اهمیت نبوده و می‌توانید با دادن یک افکت بسیار ساده آن را برای مخاطبان مورد نظر خود ارسال کنید البته باید توجه داشته باشید که نیاز است تا برخی اطلاعات شخصی مثل نام محصولی که خریده را در آن ذکر کنید.

یکی از کارهایی که شما می‌توانید در این زمینه انجام دهید انتشار ویدیو در کانال‌های متفاوت با توجه به مخاطبان هدف است همچنین می‌توانید این ویدیوها را در کنار یکدیگر نیز استفاده کنید به عنوان مثال برای بالاتر بردن اثر فعالیت ویدیو مارکتینگ می‌توانید برخی رویدادها و یا مصاحبه‌های خود را به صورت ویدیو لایو انتشار دهید.

ما در ادامه توضیحات قصد داریم تا شما را با تدوین و اجرای بازاریابی ویدیویی آشنا کنیم پس از شما می‌خواهیم تا با دقت فراوان همراه ما باشید.

شروع کردن ویدیو مارکتینگ | قدس وب
شروع کردن ویدیو مارکتینگ

از کجا باید ویدیو مارکتینگ را استارت بزنیم؟

اگر بخواهید از ویدیو مارکتینگ در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر خود استفاده کنید باید حتما بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده عمل کنید با این کار می‌توانید از ویدیو مارکتینگ خود بالاترین میزان بازدهی و همچنین نتایج بهتر را داشته باشید. برای این کار کافی است تا طبق موارد زیر ویدیو مارکتینگ خود را انجام دهید.

مشخص کردن هدف از تهیه ویدیو

پیش از شروع هر کاری ابتدا باید هدف انجام کار تعیین شود. برای تهیه ویدیو نیز باید مشخص کنید که هدف شما از تهیه ویدیو چیست و چه قصدی از تهیه ویدیو دارید. باید ابتدا تمامی هدف‌های خود را بر روی یک کاغذ بنویسید باید به تمامی هدف‌های نوشته شده توجه کنید تا چیزی از قلم نیفتد زیرا تمامی اقدامات بعدی شما بر اساس اهدافی است که در ابتدا تعیین می‌کنید در اصل تمامی مسائل مربوط به ویدیو و کارهایی که شما انتظار دارید تا مخاطبان آن را انجام دهند به هدف‌های نوشته شده وابسته است.

مشخص کردن مخاطبانی که باید مورد هدف قرار بگیرند

مرحله بعدی پس از تعیین هدف، تعیین کاربرانی است که قرار است مورد هدف شما قرار بگیرند. باید توجه داشته باشید که نیازها و ویژگی‌های افراد هدف با قالب و پیام موجود در ویدیو همخوانی داشته باشد این مسئه بدان معناست که مخاطبان شما تعیین کننده موارد ارائه شده توسط شما هستند.

برای مثال، یک کسب و کاری را متصور شوید که ارائه دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی است پس باید پیش از ساخت ویدیو از مخاطبان هدف خبر داشته باشد و بداند که ویدیو را برای کدام دسته از مخاطبان می‌سازد. افرادی که با لوازم آرایشی و بهداشتی سر و کار داشته درباره آن‌ها اطلاعات دارند برای همین معمولا به دنبال خرید این لوازم هستند و علاقه‌ای به کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری درباره انواع این لوازم ندارند اما کاربرانی که درباره این لوازم اطلاعات کافی ندارند هم به دنبال یادگیری نیستند؟

شما به سادگی و با شناختن مخاطبان می‌توانید متوجه شوید که باید در ویدیو خود چه مواردی را گفته و در نهایت در کجا ویدیو را انتشار دهید همچنین باید توجه داشته باشید که ویدیوهای خود را در جایی ارائه کنید که مخاطبان حضور داشته باشند.

مشخص کردن بودجه

بودجه کار بهتر است طبق اهداف در نظر گرفته شده تعیین شود به دلیل اینکه باید سعی کنید تا مقدار بودجه لازم را برای رسیدن به اهداف خود در نظر گرفته و وسط راه متوجه نداشتن بودجه کافی نشوید پس بهترین کار این است که صداقت کافی با خود داشته و تمامی محدودیت‌های پیش رو را در نظر داشته باشید.

شما باید بر اساس مقدار بودجه‌ای که برای خود دارید تصمیم برای انجام برخی کارها مثل استخدام فیلم‌بردار خبره و یا تهیه ویدیو توسط تلفن همراه، هزینه تبلیغات و انتشار ویدیو، خرید تجهیزات مورد نیاز و… را گرفته و در نهایت به سراغ دیگر مراحل بروید.

مشخص کردن محل انتشار ویدیو

یکی از مواردی که باید آن را بدانید دانستن محل انتشار ویدیو است زیرا پیش از انتشار ویدیو باید سعی کنید تا اندازه آن را مطابق استانداردهای اپلیکیشن مورد نظر کنید برای مثال ویدیوهایی که داخل لینکدین قرار می‌گیرند نباید مدت زمانی بیشتر از ده دقیقه و کمتر از سه ثانیه را دارا باشند. مهم‌ترین محل‌های انتشار ویدیو عبارت است از: آپارات، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، ویمو، توییتر، وب سایت و فیس بوک.

همانطور که پیش‌تر گفته شد انتخاب محل انتشار ویدیو تا حدود زیادی بستگی به اهداف بازاریابی و مخاطبان دارد به همین دلیل بهتر است یک کانال را در نظر گرفته و سپس به هنگام نیاز در دیگر پلتفرم‌ها آن را مطابق قوانین ویرایش کنید.

مشخص کردن معیاری برای ارزیابی کردن ویدیو

از این مرحله تا ساخت ویدیو مورد نظر شما فقط یک قدم مانده است پس باید توجه داشته باشید که ارزیابی شما موجب اطمینان در قدم‌برداری صحیح به سوی ساخت ویدیو بوده و در نهایت ویدیو شما در جهت رسیدن به اهداف یاریتان می‌کند. برای مثال اگر به دنبال افزایش آگاهی نسبت به برند خود در میان کاربران هستند پس باید معیارهایی همچون لایک، بازدید و اشتراک‌گذاری را برای ارزیابی عملکرد ویدیو در نظر بگیرید. همچنین باید درباره تاثیرگذاری ویدیو خود اطلاعات کافی داشته باشید و آگاه باشید که کاربران چه مقدار از ویدیوی منتشر شده را تماشا کرده‌اند و در چه زمانی تماشای ویدیو را متوقف کرده‌اند زیرا این ارزیابی‌ها کمک زیادی در شناسایی کردن نقطه ضعف‌های ویدیو کرده و در نهایت موجب بهبود کیفیت در ویدیوهای بعدی می‌گردد.

مشخص کردن سناریو | قدس وب
مشخص کردن سناریو

مشخص کردن سناریو

پس از معین کردن اهداف شما برای ساخت یک ویدیو، بررسی محل انتشار و نحوه عملکرد ویدیو نوبت به ساخت ویدیو می‌رسد اما باید توجه داشته باشید که پیش از ساخت ویدیو نیاز به یک سناریو خوب دارید! ممکن است برخی ویدیوها مثل ویدیو جوجه‌های کوچک نیاز به داشتن یک سناریو نداشته‌ باشند اما ویدیو مارکتینگ نیاز به یک سناریو داشته و بدون سناریو خوب به جایی نمی‌رسد. همچنین باید بدانید که نداشتن سناریو پیش از ساخت ویدیو سبب طولانی‌تر شدن ضبط و تدوین آن می‌گردد.

همانطور که نمی‌توان بدون تعیین کردن ساختار یک پست آن را طراحی کرد، برای ساخت ویدیو باید ابتدا یک طرح کلی از آن تهیه شود تا بتوانید ایده‌ها و نکات مهم مورد نیاز خود را داخل آن بگنجانید. طرح اولیه ویدیوی خود را باید در جایی ذخیره کنید که دیگر اعضای تیم شما امکان مشاهده و دسترسی به طرح شما را داشته باشند.

برای راحت‌تر شدن کار خود بهتر است سناریوی نوشته شده را با دو بخش جداگانه بکشید و نام یکی از بخش‌ها را “تصویر” و نام بخش دیگر را “متن” بگذارید زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا به صورت همزمان مشخص کنید که در هنگام نمایش یک متن در ویدیوی شما چه تصویری در پس‌زمینه آن نقش می‌بندد. نکته قابل توجه بعدی درباره مراحلی است که شما باید در آن چیزی را ارائه دهید و این کار نیازمند پیشروی از یک ساختار برنامه‌ریزی شده می‌باشد. به عنوان مثال باید هنگام نشان دادن تصویر محصول در انتهای ویدیو شعار مربوط به آن را نیز بر روی صفحه نمایش بدهید همچنین می‌توانید به هنگام نشان دادن قسمت‌های مختلف محصول خود، مخاطبان را با مزایای کالای نمایش داده شده آشنا کنید.

به خاطر داشته‌ باشید شکار مخاطبان باید توسط قلابی باشد که بر روی آن طعمه‌ای قرار گرفته است به همین دلیل بهتر است که در شروع ویدیو هدف خود را از ساخت آن بیان کنید. باید توجه داشته باشید که ویدیو ساخته شده نه تنها نباید پیچیده و غیرقابل فهم باشد بلکه باید بسیار خودمانی و دارای کلمات محاوره‌ای نیز باشد. برای حذف این جملات پیچیده و سخت بهتر است آن‌ها را علامت‌گذاری کرده و آن‌ها را به ساده‌ترین صورت ممکن بیان کنید همچنین می‌توانید از افراد تیم بخواهید تا سناریو را با صدای بلند برای شما بخوانند تا بتوانید راحت‌تر اشکالات و نقطه ضعف‌های آن را بیابید.

ساخت ویدیو طبق سناریو تعیین شده

همانطور که پیش از این گفته شد شما می‌توانید به شکل‌های مختلفی ویدیو مورد نظر خود را بسازید همچنین می‌توانید بر اساس هدف خود یک و یا ترکیبی از چند ویدیو را بسازید. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که از جلوی دوربین ایستادن و ضبط ویدیو ترس دارید با کمی تمرین می‌توانید این مشکل را بر طرف کنید. البته پیش از شروع به ساخت ویدیو باید به چند نکته توجه داشته باشید. به عنوان مثال نوع ویدیو، ابزار ساخت، تعداد افرادی که در ویدیو هستند و وسایلی که برای ساخت ویدیو مورد نیاز است از مواردی است که باید در نظر بگیرید. بهتر است پیش از شروع به ساخت ویدیو تمامی موارد گفته شده را در نظر گرفته و در نهایت شروع به ساخت ویدیو کنید. برای مثال در صورت استفاده از تلفن‌های هوشمند باید از سه‌پایه برای جلوگیری از لرزش دست در هنگام فیلم‌برداری استفاده کنید. همچنین سعی کنید پیش از شروع به ضبط به کادربندی، زاویه دوربین و نور محل مورد نظر را تنظیم کنید. البته لازم به ذکر است که خلاقیت در ساخت ویدیو بسیار مهم بوده و بهتر است در هنگام تهیه بسیار هوشمندانه عمل کرده تا ویدیویی بی روح نداشته باشید.

تدوین ویدیو

این مرحله جزو مراحل آخر ویدیو مارکتینگ می‌باشد زیرا در این مرحله شما یک ویدیوی آماده داشته و فقط باید آن را به شکل دلخواه خود ویرایش کنید. اگر خود شما قصد ویرایش کردن ویدیو را دارید می‌توانید از اپلیکیشن‌های رایگان استفاده کنید که برخی از این اپلیکیشن‌های خوب عبارت است از: Adobe premiere یا Movie creator. همچنین اگر به دنبال ویرایشگرهای ویدیو مخصوص موبایل هستید می‌توانید از برنامه‌های Imovie یا Quik استفاده کنید.

یکی از نکات مهمی که به هنگام تدوین کردن ویدیو نیازمند توجه است قسمت‌هایی از ویدیو می‌باشد که به ویدیو شما چیز ارزشمند و قابل قبولی اضافه نمی‌کند لذا بهتر است آن‌ها را از ویدیوی خود حذف کنید. همچنین یکی دیگر از موارد قابل توجه آهنگی می‌باشد که قرار است بر روی ویدیو شما قرار گیرد زیرا این آهنگ نباید موجب اختلال در شنیدن صدای راوی ویدیو شود و کاربران را آزار دهد.

منتشر کردن ویدیو

پس از تدوین، ویدیو شما برای منتشر شدن آماده بوده و تنها کافیست تا ویدیو ساخته شده را در پلتفرم‌های مورد نظر نشر دهید. اما باید توجه داشته باشید که توضیحات ویدیو، هشتگ‌ها، عناوین و کلمات کلیدی را سئو کنید زیرا در غیر این صورت ویدیو شما در معرض دید قرار نمی‌گیرد پس باید سعی کنید اصول بهینه‌سازی را در هنگام منتشر کردن ویدیو در پلتفرم‌های انتخاب شده و اپلیکیشن‌های اجتماعی رعایت کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید عنوان ویدیو می‌باشد. عنوان ویدیو شما باید یک عنوان چشمگیر باشد و همچنین سعی کنید از هشتگ‌های مرتبط با ویدیو استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات و انتشار دادن ویدیو در زمان مناسب کمک زیادی به دیده شدن ویدیو می‌کند. بهترین زمان منتشر کردن ویدیو هنگامی است که کاربران بیشتری فعالیت داشته و امکان دیده شدن ویدیو شما در آن زمان بسیار بیشتر می‌باشد. برای فهمیدن بهترین زمان انتشار ویدیو باید آمار اکانت خود در پلتفرم‌ها و همچنین آمار وبسایت خود را بررسی کنید.

تبلیغات

قدم بعدی پس از منتشر کردن ویدیو تبلیغ کردن است زیرا شما می‌توانید توسط تبلیغات کاربران بیشتری را به سوی خود بکشید. همچنین باید در نظر داشته باشید که تشویق کاربران به لایک و اشتراک گذاشتن ویدیو کمک بسیار زیادی به دیده شدن ویدیو شما می‌کند از دیگر کارهایی که می‌توانید برای جذب کاربر استفاده کنید در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دادن به نظرات کاربران می‌باشد. اینکه ویدیو خود را تنها رها کنید کار اشتباهی بوده و باید سعی کنید تا با روش‌های مختلفی کاربران را راغب به تعامل بیشتر کنید.

در این مرحله، شما آماده بازاریابی ویدیویی هستید اما بهتر است پیش از شروع کار با چالش‌هایی که امکان برخورد با آن‌ها را دارید آشنا شوید همچنین از آنجایی که مشخص کردن هدف نقش بسیار موثری در موفقیت شما دارد در ادامه قصد پرداختن به این موضوعات را داریم.

چالش‌هایی که به هنگام ویدیو مارکتینگ به آن برمی‌خورید

از آنجایی که به هنگام اجرای بازاریابی ویدیویی امکان رو به رو شدن با برخی مشکلات وجود دارد ممکن است تا کمی بر روی موفقیت شما تاثیرگذار باشد. یکی از پراهمیت‌ترین مشکلاتی که برای کسب و کارهای ایرانی وجود دارد عدم دسترسی به پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و یوتیوب بوده که به دلیل فیلترینگ امکان استفاده از آن‌ها برای کاربران وجود ندارد.

از دیگر مشکلات کسب و کارها می‌توان به سرعت اینترنت اشاره کرد از آنجایی که سرعت اینترنت در ایران پایین می‌باشد بسیاری از صاحبان کسب و کارها از مزایای ویدیو مارکتینگ می‌گذرند همچنین هزینه‌های اینترنت در ایران بالا بوده و به همین دلیل بسیاری از کاربران برای استفاده بهینه از اینترنت خود تصمیم می‌گیرند تا ویدیوهای کمتری را تماشا کنند.

صاحبان کسب و کار در ایران به دلیل محدودیت در زمینه قانون و فرهنگ امکان داشتن خلاقیت در ویدیوهای خود را به اندازه کشورهای خارجی ندارند همچنین به دلیل نداشتن دسترسی به گوگل ادز نمی‌توانند به بهترین نحو ویدیو خود را تبلیغ کنند.

هدف اصلی برای استفاده از بازاریابی ویدیویی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هر کاری مشخص کردن هدف می‌باشد زیرا شما نمی‌توانید با داشتن یک هدف از پیش تعیین شده موفقیت کسب کنید و در آخر امکان شکست در آن برای شما بسیار بالا خواهد بود اما احتمال دارد بخواهید تا هدف خود را با استفاده از ویدیو مارکتینگ بیابید. باید بدانید که شما با استفاده از ویدیو مارکتینگ می‌توانید به بالاتر رفتن نرخ فروش و تعامل رسیده و همچنین برند خود را در میان کاربران معروف کنید البته توجه داشته باشید که می‌توانید از این طریق ترافیک بیشتری جذب کرده و مخاطبان خود را آموزش دهید.

بالاتر رفتن میزان فروش

یکی از راه‌های بالا بردن میزان ارزش هر سفارش یا همان Average order value میزان فروش استفاده از ویدیوهای تستیمونیال، ویدیو دمو و ویدیو توضیحی می‌باشد بر اساس آمارهایی که به تازگی انتشار یافته میانگین ارزش هر سفارش برای کسب و کارهایی که 68% بالاتر از کسب و کارهایی است که از ویدیو فقط در تعداد صفحات کمتری استفاده کرده‌اند.

آموزش دادن به مشتری

از دیگر هدف‌هایی که امکان دنبال کردن آن در ویدیو مارکتینگ وجود دارد آموزش دادن مخاطبان است. به طور کلی یکی از بهترین ابزارهای آموزش برای روش استفاده از خدمات و محصول‌های یک کسب و کار ویدیو می‌باشد. همچنین پاسخ دادن به سوالات کاربران در قالب ویدیوهای آموزشی و گنجاندن آن در خبرنامه ایمیلی یکی از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

بالاتر بردن آگاهی کاربران از برند

یکی از سلاح‌های قوی برای اطلاع دادن درباره مزایای کسب و کار و محصولات یا خدمات شما به کاربران، ویدیو می‌باشد. شما باید در ویدیو خود درباره محصولات و برند خود صحبت کرده و آن را تبلیغ نکنید، همچنین بهتر است سعی کنید تا در ویدیو درباره کسب و کار و محصولات خود داستان بگویید زیرا این ویدیو باید در ذهن کاربران ثبت شود و دیدگاه مثبتی ایجاد کند.

مشخص کردن این هدف در اصل به معنای آن است که ویدیو ساخته شده دارای خاصیت دیده شدن توسط کاربران و افراد بیشتری باشد. البته لازم به ذکر است که ویژگی کاربران اهمیتی نداشته و هدف شما صرفا سر زبان افتادن برند شما با عنوان یک کسب و کار متخصص است. برای دیده شدن ویدیو خود می‌توانید درباره موضوعاتی که شما در آن فعالیت دارید با مخاطبان صحبت مرده و یا با دیگر افرادی که در حوزه کاری شما هستند مصاحبه کنید.

تعامل کاربران

یکی از کارهایی که در دنیای آنلاین دارای اهمیت زیادی است، داشتن تعامل و مشارکت با کاربران می‌باشد این کار در اصل یک مارکتینگ دهان به دهان است یعنی هنگامی که یک کاربر برای محتوای ارائه شده شما کامنت می‌گذارد، آن را لایک می‌کند یا برای فردی ارسال می‌کند به نوعی بازاریابی دهان به دهان انجام داده است. تعامل افراد با یکدیگر و مرتبط بودن با شما موجب معرفی شدن شما به صورت سهوی یا عمدی می‌گردد.

بالاتر بودن تعامل مشتریان موجب جذب افراد بیشتری برای شما می‌گردد به دلیل اینکه کاربران به شما نگاهی معتمد خواهند‌ داشت. ویدیو مارکتینگ یکی از روش‌هایی است که توسط آن می‌توانید شاهد نرخ تعامل بسیارخوبی باشید زیرا اکثر کاربران تماشای ویدیو را دوست دارند همچنین می‌توانید با استفاده از ویدیوهای مصاحبه و آموزشی کاربران را وادار به مشارکت کنید.

بالاتر بردن ترافیک وبسایت

از ابتدایی‌ترین هدف‌های ویدیو مارکتینگ می‌توان به بالاتر بردن ترافیک وبسایت اشاره کرد. به دلیل اینکه گوگل به لینک‌های داخل ویدیو اهمیت بیشتری می‌دهد همچنین می‌توانید از ویدیوی نظرات کاربران یا محصول و برند خود نیز بهره ببرید.

با استفاده از ویدیو مارکتینگ می‌توانید به چند هدف دستیابی داشته باشید البته باید بدانید که منابع، خواسته و بودجه شما بر روی آن تاثیرگذار خواهد بود. در ابتدا می‌توانید ویدیوهایی در بلاگ‌های خود آپلود کرده تا موجب بالاتر رفتن ترافیک وبسایت شوید همچنین می‌توانید به وسیله شبکه‌های اجتماعی نیز با استفاده از ویدیوها بهره‌برداری کنید.

نمونه‌های موفقیت آمیز بازاریابی ویدیویی

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از کسب و کارهایی که بازاریابی ویدیویی انجام داده و موفق شده‌اند آشنا کرده و درباره فعالیت آن‌ها با شما صحبت کنیم.

دیجی کالا | قدس وب
دیجی کالا

دیجی‌کالا

‌بی‌شک سرآمد بازاریابی ویدیویی در کشور ما متعلق به دیجی‌کالا می‌باشد به دلیل اینکه صفحه دیجی‌کالا در آپارات دارای ویدیوهای زیادی از مصاحبه‌ها، رویدادها، سوال و جواب‌ها و ویدیوهای آموزشی می‌باشد و از این ویدیوها برای جذب مخاطبان، بالاتر بردن میزان فروش و… استفاده می‌کند.

فعالیت دیجی‌کالا در آپارات به صورت دائمی نشان دهنده آن است که تاثیر بازاریابی ویدیویی را دیده و روی آن حساب باز کرده‌اند. همچنین دیجی‌کالا سعی در وجود چهره‌های مشهور در ویدیوهای خود داشته تا بتواند مخاطبان حداکثری را جذب خود کند. برای مثال در یکی از ویدیوهای دیجی‌کالا آقای امیرحسن موسوی(مدیر ارشد ارتباطات دیجی‌کالا) در مقابل ابوطالب حسینی در نقش مشتری بوده و قصد دارند تا نگرانی مشتریان درباره روش قیمت گذاشتن بر روی محصولات توسط دیجی‌کالا را از بین ببرند و همچنین نارضایتی مشتریان را از بین برده و در نهایت اعتماد از دست رفته آن‌ها را دوباره بازگرداند.

آکادمی نووا

از ویژگی‌های ویدیو دمو می‌توان به نمایش مزایای محصول و ویژگی‌های آن اشاره کرد. با این وجود نظرات نظر مشتریان فعلی به جذب مشتریان راغب کمک می‌کند. برای ساخت این ویدیوها باید نظر مشتریان قدیمی را پرسیده و از آن‌ها بخواهید تا تاثیرات محصول بر روی زندگی خود را برای شما بیان کنند این دقیقا همان دلیلی است که سبب قرار دادن نظرات مشتریان در دوره لندینگ آکادمی نووا شده و شک کاربران را از بین می‌برد.

شرکت داو

شرکت داو در سال 94 به مناسبت روز مادر ویدیویی انتشار داد که در مدت زمان کوتاهی دست به دست میان تمامی مردم چرخید. این ویدیو مادرانی را نشان می‌داد که از آن‌ها خواسته شده بود تا راجع به ظاهری که دارند صحبت کنند و از اینکه دخترانشان نیز قصد توصیف ظاهر آن‌ها را دارند بی‌خبر بودند. زیباترین قسمت این ویدیو لحظه‌ای بود که ویدیو صحبت دختران درباره ظاهر مادران خود پخش میشد و از عواطف زیادی برخوردار بود. بر اساس آمار انتشار یافته، در مدت 4 روز ویدیو داو دو میلیون بار دیده شد و در هر 60 ثانیه هزار نفر آن را تماشا کردند. بدون شک این ویدیو نقش بسیار موثری در ماندگار شدن این برند در اذهان داشت.

مدرسه تابستانی شهرداری تهران

یکی از اتفاقاتی که موجب تغییر سبک زندگی مردم شد شیوع ویروی کوید19 بود که در طول شیوع این بیماری مدت بسیار زیادی را خانه‌نشین بودیم به همین دلیل شهرداری استان تهران که سعی در کمک کردن به خانوادهها را داشت در سال 99 و در فصل تابستان کلاس‌های هنری رایگانی اعم از کلاس بازیگری تئاتر، گویندگی و اجرا، طنز، داستان نویسی، فیلم‌سازی و خاطره نویسی برگزار کرد. این کلاس‌ها به دلیل حضور افراد سرشناسی مثل محمد رحمانیان، سروش صحت و منصور ضابطیان با استقبال زیادی مواجه شد که این دوره به مدت 35 روز و 60 جلسه ویدیو آموزشی برای کاربران اجرا شد.

کلام پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویدیو مارکتینگ، مزایای آن و دلایل استفاده از آن آشنا کنیم ممکن است که این راه کمی دشوار و ترسناک به نظر بیاید اما می‌توانید با صبر و حوصله محتوای منحصر به فردی تهیه کنید همچنین با وجود علاقه‌مندی کاربران به دیدن ویدیو به صورت آنلاین در صورت توجه نداشتن به ویدیو مارکتینگ امکان آسیب دیدن کسب و کار شما بیشتر شده و سبب فرار کردن مشتریان از سوی شما و رفتن به سوی رقیبان می‌گردد به همین دلیل بهتر است سعی کنید مقاله‌های آموزشی را به ویدیو بدل کرده و وارد عرصه ویدیو مارکتینگ شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
نوامبر 15, 2023 5:31 ب.ظ

خیلی مقاله خوبی بود مرسی

سینا
نوامبر 15, 2023 5:32 ب.ظ

اما استفاده از ویدیو واقعا خیلی تاثیر داره تو فروش

رضا
نوامبر 15, 2023 5:34 ب.ظ

ویدیو باید شخصی سازی شده باشه؟

ساناز
نوامبر 15, 2023 5:35 ب.ظ

اما ویدیو مارکتینگ خیلی چالش داره

کمیل
نوامبر 15, 2023 5:38 ب.ظ

بازاریابی ویدیویی واقعا تاثیرگذاره؟

کمند
نوامبر 23, 2023 1:44 ب.ظ

ویدیو مارکتینگ خیلی تاثیر داره؟

آرزو
نوامبر 29, 2023 4:29 ب.ظ

ویدیو مارکتینگ خیلی تاثیر خوبی داره روی کسب و کار

کمونه
نوامبر 29, 2023 4:43 ب.ظ

عالی بود مقالتون مرسی

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x