یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد

یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد؟

یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال که بسیار مهم هم می باشد باید به شما بگوییم که تعداد کلمات یک پست وبلاگ نقش بسزایی در سئو سایت دارند به گونه ای که هرچقدر تعداد واژه های پست بیشتر باشد سایت بهتر بهینه تر می شود و اعتبار و رتبه آن نیز بالاتر می رود.

اگر خواهان این هستید که در این زمینه سطح معلومات خود را بالا ببرید و بتوانید که به شکل بهتری به وبلاگ نویسی بپردازید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما محتوای گردآوری شده زیر را مطالعه نمایید.

یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد؟

همان طور که در مقدمه هم عنوان کردیم، تعداد کلمات یک پست وبلاگ رابطه مستقیمی با سئو سایت دارند و این موضوع بدین معناست که به هر اندازه ای که تعداد کلمات در یک محتوا بالا باشند سایت از موتورهای جست و جو رتبه بهتری می گیرد و اعتبار آن نیز بالاتر می رود.

کمترین تعداد واژه هایی که شما می توانید از آن برای وبلاگ نویسی استفاده کنید 300 کلمه می باشد؛ باید بدانید که محتواهایی که زیر 300 واژه هستند به وسیله گوگل به هیچ عنوان ثبت و ایندکس نمی شوند و رتبه سایت را هم به شدت پایین می آورند.

به جهت آن که یک پست بتواند رتبه بالایی از گوگل دریافت کند و در نتایج اول جست و جو نیز قرار بگیرد بهتر است که 1000 واژه یا حتی بیشتر داشته باشد و طبق این تعاریف می توان گفت که تولید محتوا تاثیر بسزایی در بالا رفتن و بهبود رتبه سایت دارد.

اگر برای پاسخ به سوال بالا بخواهیم به یک جمع بندی برسیم، باید بگوییم که هرچقدر تعداد واژه های یک محتوا یا پست بالاتر باشد هم گوگل می تواند آن مقاله را به ثبت برساند و هم این که مطلب در نتایج اول گوگل برای کاربران به نمایش در می اید.

به چه دلیل پست هایی با 1000 کلمه به بالا برای گوگل ارزشمندتر هستند؟

به هر میزانی که تعداد واژه های یک مقاله زیادتر باشند به شکل بهتری می توان از کلید واژه ها استفاده کرد و گوگل هم می تواند نشانه های بیشتری از مقالات به دست آورد و آن ها را در نتایج اول ایندکس کند و به ثبت برساند؛ همچنین هرچه که تعداد کلمات مقاله بالاتر رود کاربران به شکل بهتری می توانند پاسخ سوالاتشان را دریافت کنند و ابهاماتشان را نیز برطرف نمایند که این موضوع خود در افزایش ترافیک نقش بسزایی دارد و با بالا رفتن ترافیک رتبه سایت نیز بالا می رود.

باید بدانید به هر میزان که از کلمات بیشتری برای نوشتن محتوا استفاده کنید کاربر زمان بیشتری را باید صرف خواندن آن کند و در نتیجه به مدت زیادی در سایت شما حضور دارد که این امر در بالا رفتن اعتبار وب سایت نقش حائز اهمیتی دارد.

در پست های طولانی با تعداد کلمات بالای هزار زیر عنوان ها، لینک ها و عکس ها تعداد بیشتری دارند در نتیجه گوگل می تواند به این مقالات رتبه بالایی بدهد؛ به غیر از این شما علاوه بر کلمه کلیدی که مدنظرتان است در محتواهای طولانی احتمال دارد که از عبارات کلیدی دیگری نیز استفاده نمایید و به این ترتیب پست شما برای واژه های کلیدی دیگر هم در گوگل ایندکس می گردد.

در نوشتن پست وبلاگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همان طور که متوجه شدید، تعداد کلمات بالا برای یک مقاله ترافیک سایت را بالا می برد و از سویی هم باعث می شود تا مخاطبان بلافاصله پس از مشاهده محتوای طولانی از خواندن صرفه نظر کنند و از سایت خارج گردند که این مسئله باعث پایین آمدن اعتبار سایت می شود؛ به همین علت نویسندگان باید نکاتی را در زمان نوشتن مدنظر قرار دهند که این نکات موارد زیر را شامل می شوند.

  1. در متن های طولانی باید تا حد امکان تلاش شود که از سرتیترهای جذاب و کامل استفاده گردد؛ به عنوان مثال اگر می خواهید که یک محتوای 500 تا 700 کلمه بنویسید، استفاده از یک تیتر برای آن جلوه خوبی ندارد و بهتر است که برای هر 200 واژه یک سرتیتر انتخاب نمایید.
  2. متنی که می نویسید باید ساختار چشمگیری داشته باشد و به غیر از این می بایست به شکلی باشد که کاربران در خواندن آن دچار مشکل نشوند و برایشان قابل درک باشد.
  3. برای وبلاگ نویسی به هیچ عنوان از پاراگراف های بلند استفاده نکنید؛ چرا که مقالات یک وبلاگ باید کوتاه و مبرهن باشند.
  4. در صورتی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس قصد نوشتن پست وبلاگ را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که پلاگین های مطلوب را به کار گیرید؛ چرا که پلاگین ها این امکان را به نویسندگان می دهند تا قادر باشند پست های طولانی تر بنویسند.
  5. این نکته را مدنظر قرار دهید که در زمان نوشتن پست وبلاگ باید مطالب را به صورت جامع و در کمترین زمان به مخاطب ارائه دهید؛ چرا که تحقیقات نشان داده اند کاربران زمان زیادی را صرف خواندن پست های یک وبلاگ نمی کنند.

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر در حوزه وبلاگ نویسی مهارت ندارید، می توانید که کار تولید محتوای وبلاگ خود را به ما بسپارید و در کوتاه ترین زمان محتوایی مطلوب و کاربرپسند دریافت نمایید.

  1. زمانی که قصد نوشتن پست وبلاگ را دارید از توضیحات اضافی جدا خودداری نمایید؛ چرا که با این کار حوصله کاربران را سر می برید و آن ها دیگر تمایلی به خواندن مقالات شما ندارند؛ به غیر از این موضوع به این نکته توجه داشته باشید که تعداد کلمات پست از 300 کمتر نشود و از 2000 هم بالاتر نرود.

سخن پایان

نوشتن یک مقاله ساده و در عین حال با کیفیت کار چندان آسانی نیست به ویژه اگر تمایل داشته باشید که ترافیک سایت خود را به طور طبیعی بالا ببرید.

امیدواریم که بعد از مطالعه این مقاله آموزشی و رعایت نکات ذکر شده قادر باشید که بهترین پست ها را در زمینه های مختلف بنویسید؛ در صورتی که در عرصه بازاریابی محتوا ابهامی برایتان پیش آمد یا تمایل داشتید که کار مقاله نویسی وبلاگ خود را به نویسندگان متخصص در این زمینه بسپارید لازم است که از طریق شماره تلفن های موجود در صفحه با کارشناسان قدس وب تماس بگیرید، ما رویای شما را به واقعیت تبدیل می کنیم و بهترین محتواها را در تمامی زمینه های کسب و کار به شما ارائه می دهیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x