۹ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

۹ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه بیشتر کسب و کارها و تجارت ها برای آن که بتوانند مشتریان، تعداد بازدید کنندگان و ترافیک وب سایت خود را بالا ببرند از شبکه های اجتماعی مختلف استفاده می کنند؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر از رسانه های اجتماعی به درستی استفاده نشود، این امکان وجود دارد که وب سایت و برند شما آسیب ببینند و با خطرات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

در این مقاله قصد داریم ۹ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی را به شما گوشزد کنیم؛ اگر می خواهید که در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما محتوای زیر را تا انتها و با دقت مطالعه نمایید.

مواردی که در این قسمت می خوانید ۹ اشتباه رایج در شبکه های اجتماعی هستند که باید از آن ها دوری کنید.

داشتن پروفایل های گوناگون در شبکه های اجتماعی در یک زمان

لزومی ندارد که شما در تمام رسانه های اجتماعی مختلف فعالیت داشته باشید و نتوانید که برای هر یک از آن ها وقت کافی بگذارید.

شما به جای آن که از چندین صفحه پروفایل در شبکه های اجتماعی مختلف به طور همزمان استفاده کنید بر روی تعداد کمی از آن ها فعالیت داشته باشید تا به بهترین نتیجه برسید.

با انجام تحقیقاتی در این زمینه می توانید بفهمید که مخاطبان بیشتر در کدام رسانه های اجتماعی فعالیت و نقش پر رنگی دارند و شما هم کار خود را در همان شبکه آغاز کنید و با تکمیل فعالیت های خود موفقیت تان را تضمین نمایید.

جدی نگرفتن نظرات منفی و انتقاد کاربران شبکه های اجتماعی

همیشه سعی کنید که نظرات منفی و انتقادات مخاطبان را جدی بگیرید و به سادگی از آن ها چشم پوشی نکنید؛ چرا که می توانید از طریق آن ها به نقاط ضعف کار خود پی ببرید و برای تغییر آن ها تلاش کنید.

شاید در نگاه اول خیلی از افراد این دیدگاه ها را منفی برشمرند و بد بدانند؛ اما باید گفت آن ها نه تنها ضرری ندارند بلکه باعث می شوند شما به اهداف خود نزدیک تر شوید و همچنین به مشتریان بفهمانید که برای آن ها ارزش قائل هستید و در جهت جلب رضایتشان تلاش می کنید.

فرستادن مطالب شبیه بهم در شبکه های اجتماعی

باید بدانید که فرستادن مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از ۹ اشتباه رایج در این رسانه ها است که حوصله کاربران را سر می برد و آن ها را خسته می کند.

شما در تلاش باشید که به طور مستمر مطالب جدید و جذابی را در صفحات خود در شبکه های اجتماعی قرار دهید تا بتوانید به وسیله آن ها مخاطبان بیشتری جذب کنید و بتوانید که با کاربران تعامل بهتری داشته باشید.

ارسال مطالب زیاد در یک زمان کوتاه

ارسال مطالب فراوان در یک بازه زمانی کوتاه یکی دیگر از ۹ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی است؛ زیرا در صورتی که مطالب زیادی در یک فاصله زمانی کوتاه در شبکه های اجتماعی ارسال شوند این احتمال وجود دارد که مخاطبین و بازدید کنندگان به محتواهای شما هیچ توجهی نشان ندهند و سرسری از آن ها عبور کنند.

در این زمینه شما باید این فعالیت ارسال مطالب را به وسیله نرم افزارهایی که برای زمان بندی فرستادن محتواها طراحی شده اند کنترل نمایید و پست هایتان را با فاصله های زمانی مشخص شده نه چندان کوتاه و نه زیاد بلند ارسال نمایید.

شایان به ذکر است که داشتن زمان بندی برای فرستادن یک پست یا محتوا یکی از اصلی ترین پارامترهایی می باشد که موجب پیشرفت و ارتقاء یک صفحه در رسانه های اجتماعی مختلف می شود.

عدم بررسی آمار و نتایج شبکه های اجتماعی

شما برای این که قادر باشید روز به روز به هدف خود نزدیک تر شوید و جایگاه خود را در رسانه های اجتماعی بالا ببرید باید نتایجی که از هر بخش از تبلیغات به دست می آورید را تجزیه تحلیل کنید؛ مثلا نتایج حاصله از تبلیغات در شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید و توجه داشته باشید که اصلا مهم نیست نتیجه ها مثبت هستند یا منفی بلکه اصل این است که با آنالیز آن ها استراتژی خود را برای بازاریابی شبکه های اجتماعی اصلاح یا بهینه سازی نمایید.

شما باید بررسی کنید که هر صفحه ای که در شبکه های اجتماعی دارید با توجه به زمانی که برایش صرف کرده اید چه مقدار بازدهی هزینه برایتان در بر داشته و آیا باید همین شیوه را توسعه دهید یا متغییر سازید.

بررسی آمار و نتایج بازدید از شبکه های اجتماعی نقش بسیار پر رنگی در پروسه ارتقاء تجارت و کسب و کار شما دارد و در آینده می تواند که به تعداد مشتریان شما بیفزاید.

اضافه کردن URL در قسمت توضیحات

به هیچ عنوان آدرس URL خود را در قسمت توضیحات مطالبی که قرار است در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنید قرار ندهید؛ زیرا این کار موجب می شود مخاطبان بدون این که به محتوای شما توجهی داشته باشند به سادگی از آن بگذرند و به خواندن محتواهای بعدی روی آورند؛ شما به جای این کار می توانید لینکی کوتاه جای گذاری کنید که هم در دید کاربر مناسب باشد و هم این که وی را خسته و اذیت نکند.

استفاده از هشتگ های نامرتبط

همان طور که مطلع هستید، هشتگ ها یکی از بهترین شیوه ها به جهت جذب مخاطبان و افزایش میزان بازدید مطالب هستند و شما باید برای مطالب ارسالی خود حتما از هشتگ های درست و مناسب کمک بگیرید که برای این کار می توانید صفحات مشابه را بررسی کنید و ببینید که کدام هشتگ ها بیشتر به کار گرفته شده اند و شما هم همان را استفاده نمایید.

استفاده نکردن از عکس در آپدیت های رسانه های اجتماعی

برخی از افراد از این موضوع بی اطلاع هستند؛ اما استفاده نکردن از تصاویر در محتواها نتیجه منفی و مخربی بر روی برند سازی و جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی دارد.

آمارهای به دست آمده در این باره نشان می دهند که کاربران زمانی که در حال خواندن مطالبی هستند تمایل دارند که در ارتباط با آن متون تصاویر جذابی را نیز مشاهده کنند؛ بنابراین هنگامی که قصد فرستادن مطالبی را در رسانه های مختلف اجتماعی دارید حتما به همراه آن ها عکس های مرتبط را نیز بفرستید تا بتوانید به این طریق میزان علاقه مخاطبان را برای خواندن مطالب افزایش دهید.

به روزرسانی نکردن مداوم شبکه های اجتماعی

 همان طور که در مطالب قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم،  به روزرسانی مداوم یکی از اصلی ترین عوامل رشد و پیشرفت یک صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف می باشد که شما باید تلاش کنید در این زمینه به طور دائم مطالب جذاب و جدیدی را به صورت روزانه بفرستید و دست از این کار نکشید تا زمانی که به نتایج دلخواه برسید.

همچنین با آنالیز و بررسی محتواها و مطالبی که می فرستید می توانید که میزان علاقه کاربران را بسنجید و ببینید که چه مطالبی مخاطبان را بیشتر تحت تاثیر قرار داده اند.

سخن پایان

در پایان به شما می گوییم که با مدنظر قرار دادن این ۹ مورد اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی و انجام ندادن آن ها و البته در پیش گرفتن روند صحیح فرستادن مطالب و به روزرسانی آن ها می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، مشتریان و مخاطبان زیادی را جذب کنید و رشد روز افزون کسب و کار خود را تضمین نمایید.

چنانچه پس از خواندن مطالب فوق سوالی برایتان پیش آمد می توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید، کارشناسان قدس وب در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلسا
نوامبر 18, 2023 2:59 ب.ظ

اما جدی نگرفتن نظرات منفی کاربران خیلی سخته😁

کامبیز
نوامبر 18, 2023 3:00 ب.ظ

این بروزرسانی شبکه های اجتماعی هم خیلی مهمه

راشدی
نوامبر 18, 2023 3:01 ب.ظ

من نمیدونستم اضافه کردن URL در قسمت توضیحات کار اشتباهیه مرسی از توضیحاتتون

آیدین
نوامبر 18, 2023 3:02 ب.ظ

همونطور که گفتید استفاده از تصاویر خیلی مخاطب رو جذب میکنه

مرادی
نوامبر 18, 2023 3:03 ب.ظ

عالی بود این مقالتون مرسی

حسینی
نوامبر 23, 2023 4:15 ب.ظ

الان که غقط اینستاگرام جوابه

سمانه
دسامبر 3, 2023 5:34 ب.ظ

داشتن پروفایل های گوناگون در شبکه های اجتماعی در یه زمان ، خوب نیست ؟

دریا
دسامبر 3, 2023 5:36 ب.ظ

آمار و نتایج شبکه های اجتماعی رو باید مرتبا بررسی کرد

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x