کاربران چگونه از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند؟

کاربران چگونه از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند؟

کاربران چگونه از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند؟ یکی از اصلی ترین پارامترها به جهت فراهم آوردن استراتژی بازاریابی راجع به سئو، فهمیدن و درک کردن ذهنیت کاربران می باشد که شما پس از آن که متوجه شدید بازار هدف شما در پی چه چیزهایی است و مخاطبان چه نیازهایی دارند می توانید به بهترین شکل خواسته و احتیاجات آن ها را برآورده سازید که به این طریق آن ها به مشتری دائم شما تبدیل می شوند.اگر تمایل دارید بدانید که کاربران از موتورهای جستجوگر چگونه استفاده می کنند، حتما خواندن مقاله زیر را در راس کارهای خود قرار دهید.

همان طور که بیشتر شما از این موضوع مطلع هستید، می بایست که تولید محتوا را برای مخاطبان خود انجام دهید نه موتورهای جست و جوگر که در این باره به طور معمول سه نمونه کوئری موجود هستند که افراد در پی یافتن آن ها می باشند که این کوئری ها عبارت اند از:

  1. کوئری متقابل: کوئری متقابل یا جست و جو برای انجام یک کار این گونه معنا می شود که برای انجام یک فعالیت می توان از آن استفاده کرد مانند خرید بلیط قطار یا گوش فرا دادن به یک موزیک.
  2. کوئری اطلاعاتی: کوئری اطلاعاتی جست و جو کردن برای فهمیدن چیزی می باشد و در مواقعی که شما تمایل دارید درباره مثلا بهترین کافی شاپ در تهران یا بهترین شرکت فلان بدانید این کوئری مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. کوئری ناوبری: کوئری ناوبری همان طور که از نامش مشخص است جست و جو کردن برای رفتن به یک محل و مکان ویژه می باشد که از این نوع کوئری ها بیشتر برای جست و جو سایت ها استفاده می کنند.

باید مطلع باشید پس از آن که مخاطب کلیدواژه مدنظر خود را وارد کادر جست و جو می کند و به سایت مورد نظر دسترسی پیدا می نماید به این فکر می کند که آن چیزی را که در پی یافتنش بوده است را پیدا کرده یا نه؛ در واقع این عمده ترین پرسش است که به طور روزانه موتورهای جست و جو گر در تلاش هستند که چندین ملیارد بار به آن جواب بدهند.

همان طور که دانستید، مهم ترین وظیفه ای که بر دوش موتورهای جست و جو است، نمایش نتایج مرتبط با نیاز کاربران می باشد، پس شما باید نیاز مخاطبان را به بهترین شکل بشناسید و مطمئن شوید که می توانید نیاز آنان را به نحو احسن برطرف سازید که تمام این موارد وابسته به کلمات کلیدی می باشند.

در واقع نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستجوگر با آن که دستخوش تغییر شده است؛ اما اصول آن هنوز هم پا برجا می باشد و این اصول شامل مراحل زیر هستند.

  • جست و جو یک جواب مطلوب، راهکار یا اطلاعات
  • چینش احتیاجات مخاطب در یک جمله، واژه یا عبارت که همان کوئری است
  • وارد کردن کلید واژه یا کوئری در کادر موتور جستجوگر
  • یافتن پاسخ مناسب در میان نتایج به نمایش در آمده
  • کلیک کردن بر روی یک نتیجه و تجزیه و تحلیل برای جست و جوی یک راه حل و پیشنهاد

قدرت واقعی بازاریابی درون گرا در سئو

آیا شما می دانید به چه دلیل باید وقت، انرژی و منابع در دسترس خود را برای سئو سرمایه گذاری کنید؟ هنگامی که به کاربرد موتورهای جست و جو نگاه می کنید داده های کارامد و جالبی از مطالعات و تحقیقات گوناگون به دست می آورید که ما در ادامه نمونه ای از آن ها را در اختیارتان قرار می دهیم تا شما بتوانید به درک بهتر و بیشتر از موتورهای جست و جو بپردازید.

گوگل راس موتورهای جست و جو است: در سال 2011 حدود 65 درصد جستجو در کشور امریکا توسط گوگل به انجام رسیده است در حالی که در همین زمان استفاده از موتور جست و جوی یاهو 17 درصد و موتور جست و جو مایکروسافت 13 درصد بوده است.

در سال 2011 میلیاردها دلار صرف بازاریابی آنلاین شده: در سال 2011 میلیاردها دلار برای بازاریابی آنلاین هزینه شده است که در سال 2016 به 77 مبلیارد دلار رسید و بیشتر هم شد که این رقم حدود 26 درصد از بودجه کل تبلیغات بوده است.

جست و جو، کتاب راهنمای نوین است: به طور کلی در سال 2011 76 درصد از اشخاص شرکت کننده در یک نظر سنجی موتورهای جست و جو را برای پیدا کردن اطلاعات به کار گرفتند و تنها 24 درصد آن ها از کتاب های راهنمای موجود استفاده نمودند.

کدام موتورهای جست و جو بیشترین ترافیک را به سایت ها هدایت می کنند؟ طبق تحقیقاتی که در سال 2011 صورت گرفت حدود 91 درصد ترافیک ها توسط گوگل بوده است و که نزدیک به 3.78 درصد هم یاهو برای سایت ها ترافیک داشته و 3.72 درصد هم موتور جست و جوگر بینگ ترافیک را به سمت سایت ها هدایت کرده است.

تمامی این تحقیقات نشان می دهند که جست و جو و بازاریابی جست و جو امری حائز اهمیت تلقی می شود و می توان نتیجه گرفت که جست و جو قادر است حجم غیر قابل باوری از امور اقتصادی را وابسته به خود کند؛ همچنین کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جست و جو برای دیده شدن سایت اهمیت زیادی دارد و قرار گرفتن در راس نتایج نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت می گردد بلکه در جلب اعتماد مشتریان هم نقش بسزایی ایفا می کند.

سخن پایانی

موتورهای جستجو را می توان شبیه به سیستم های پاسخگویی دانست؛ چرا که آن ها با هدف منتشر کردن محتوا در بستر وب به وجود آمده اند که می توانند محتواها را درک و سپس طبقه بندی کنند تا در زمان استفاده کاربران قادر باشند که طبق نیازشان مرتبط ترین محتواها و اطلاعات را در اختیارشان قرار دهند.

همان طور که واقف هستید، به جهت بهتر نشان دادن سایت در نتایج جست و جو در قدم اول احتیاج است که محتواهای وب سایت ها برای این موتورها قابل دسترس باشند؛ در غیر این صورت وب سایت نمی تواند به نتایج جست و جو راه یابد؛ اگر در این زمینه ابهامی برایتان وجود داشت یا به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، از طریق پل های ارتباطی زیر می توانید با کارشناسان قدس وب ارتباط برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x