راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

این روزها که اینستاگرام به یک رسانه اجتماعی پرطرفدار تبدیل شده است و بیش از 50 میلیون کاربر در آن حضور دارند بیشتر کسب و کارها و افراد برای تبلیغات وارد این فضای مجازی می شوند تا به طیف گسترده ای از مخاطبان دسترسی داشته باشند.

اگر شما هم قصد دارید که برای تبلیغ کسب و کار خود از اینستاگرام کمک بگیرید، آیا می  دانید که در این رسانه اجتماعی محبوب چطور باید به تبلیغات بپردازید تا نتیجه دلخواه را کسب کنید؟ اگر در این باره چیزی نمی دانید، اصلا نگران نباشید! چرا که ما در این مقاله کامل ترین راهنمای تبلیغات اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهیم تا سطح دانسته هایتان در این زمینه بالا برود و بتوانید که با آگاهی بیشتر به تبلیغات در اینستاگرام بپردازید.

قبل تبلیغات در اینستاگرام مشاوره بگیر

یکی از مواردی که موجب شده این روزها رسانه اجتماعی اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات باشد این است که حدود 50 میلیون کاربر ایرانی از این فضا استفاده می کنند و افراد برای تبلیغات با این روش به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی دارند.

تبلیغات در اینستاگرام به انواع مختلفی طبقه بندی می شود که ما چند نمونه از آن ها را در ادامه مطلب به شما معرفی می کنیم.

  1. تبلیغات به وسیله اینفلوئنسرها: همان طور که واقف هستید، اینفلوئنسرها افرادی هستند که با فعالیت در یک حوزه خاص مانند طراحی کمدی، تست غذا، آموزش آشپزی و … توانسته اند که تعداد دنبال کننده های خود را به حد قابل توجهی افزایش دهند و در بین کاربران اینستاگرام شهرت بالایی دریافت کنند که شما برای تبلیغات خود می توانید از این دسته از افراد کمک بگیرید.

به عنوان مثال اگر شما در زمینه تولید مواد غذایی مشغول به فعالیت هستید، تبلیغات با به کارگیری اینفلوئنسرهایی که در حوزه آشپزی به تبلیغ می پردازند می تواند بازدهی پیج شما را بالا ببرد و به تعداد فالورهایتان به طور واقعی بیفزاید.

  1. تبلیغات به وسیله صفحات پر بیننده اینستاگرام: رایج ترین تبلیغات در اینستاگرام از طریق صفحات پر بازدید این رسانه اجتماعی صورت می پذیرد به این صورت که افراد و صاحبان کسب و کارها تبلیغات خود را به وسیله این پیج ها که فالوورهای زیادی هم دارند در معرض دید افراد قرار خواهند داد و این نمونه از تبلیغات زمانی موثر واقع می شود که فالوورهای این صفحات اصلی باشند و نرخ تعاملشان نیز بالا باشد، پس اگر می خواهید از ای نمونه تبلیغات اینستاگرامی استفاده کنید، حتما به این دو نکته توجه داشته باشید.
  2. تبلیغات به وسیله سلبریتی ها: سلبریتی ها همان بازیگران، ورزشکاران، خوانندگان و دیگر افراد مشهور هستند که صفحات اینستاگرامی شان دنبال کننده گان زیادی دارد و تبلیغات به وسیله آن ها می تواند بازدهی بالایی داشته باشد؛ اما به علت هزینه های بالای تبلیغات این صفحات بیشتر برای افرادی که صاحب کسب و کارهای بزرگ هستند و هزینه تبلیغات برایشان اهمیت ندارد مناسب می باشد.

شیوه های تبلیغاتی در اینستاگرام

در عنوان قبلی با انواع تبلیغات آشنا شدید؛ در این قسمت از مطلب شما را با شیوه های گوناگون تبلیغات در اینستاگرام آشنا می کنیم که هر کدام ویژگی ها و بازدهی خود را دارند و شما می توانید با توجه به شرایط کاری و بر حسب سلیقه هر یک از آن ها را انتخاب نمایید.

  1. تبلیغات بنری: تبلیغات بنری از کارامد ترین و متداول ترین شیوه های تبلیغات در اینستاگرام است که در این روش تصویری به همراه توضیحات پست یا کپشن درج می شود و برند روی آن تگ می گردد تا تبلیغ بازدهی بالاتری داشته باشد.
  2. تبلیغات ویدیویی: اگر در اینستاگرام چرخی زده باشید، می بینید که تبلیغات ویدیویی زیر یک دقیقهخ به صورت فراوان وجود دارند که این نوع تبلیغات اگر به شکل استاندارد و به بهترین نحو ساخته شده باشند و جذابیت بالایی هم برای کاربر داشته باشند، توجه کاربران زیادی به آن ها جلب می شود.
  3. تبلیغات در استوری: استوری این روزها به یک قابلیت بسیار مهم اینستاگرام تبدیل شده است که اگر دیده باشید، بیشتر افراد از این امکان نیز برای تبلیغ کردن استفاده می کنند که در استوری ها می توانید لینک وب سایت ها را نیز با داشتن شرایط خاصی درج کنید.

راهکارهای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

در این بخش راه حل هایی را به شما می آموزیم که شما با به کارگیری آن ها قادر خواهید بود تبلیغات اینستاگرامی مطلوب تری داشته باشید و بازدهی تان نیز افزایش پیدا کند.

  1. کوتاه بودن کپشن: شما می توانید برای توضیحات مربوط به پست خود از حداکثر 2000 کاراکتر استفاده نمایید؛ اما بیشتر کاربران اینستاگرامی تمایل به خواندن کپشن های طولانی ندارند و با دیدن آن ها احساس ناخوشایندی پیدا می کنند، پس سعی نمایید که در کپش از توضیحات و مطالب مختصر و کوتاه استفاده کنید تا هم بهتر دیده شوید و هم این که مخاطب به درک بهتری از زمینه کسب و کار شما برسد.
  2. عکس و ویدیو با کیفیت: اگر می خواهید تبلیغات اینستاگرامی تان اثرگذار و موثر واقع شود و به نتایج دلخواه برسید، باید سعی کنید که تصاویر و ویدیوهایی که به کار می گیرید سطح کیفی مطلوبی داشته باشند و تاثیرات مثبتی روی بیننده بگذارند و او را ترغیب کنند که صفحه اینستاگرام شما را دنبال کند.
  3. قرار دادن تبلیغات در پیج های مرتبط: برای آن که به واسطه تبلیغات به نتایج موفقیت آمیز برسید باید تبلیغات خود را در صفحات مرتبط قرار دهید مثلا اگر پیج شما در زمینه آشپزی است، باید تبلیغاتتان را در صفحاتی قرار دهید که اکثریت دنبال کننده ها خانم هستند و به چنین چیزهایی علاقه نشان می دهند؛ اگر این نمونه تبلیغات را مثلا در پیج هایی ورزشی قرار دهید هیچ سودی برایتان نخواهد داشت و احتمالا هم به موفقیت نمی رسید.
  4. استفاده از هشتگ های مربوطه: یکی از بهترین راه هایی که می توانید به وسیله آن پست تان را در اکسپلور نمایش دهید، استفاده از هشتگ های مرتبط می باشد؛ هشتگ ها قادر هستند که تبلیغات شما را در معرض دید طیف وسیعی از کاربران قرار دهند به شرط آن که از آن ها درست استفاده نمایید.

حالا که با انواع تبلیغات اینستاگرامی و روش های آن آشنا شدید باید به شما بگوییم که از طریق دو راه می توانید به تبلیغ در اینستاگرام بپردازید که راه اول این است که به طور مستقیم به صاحبان صفحات اینستاگرامی پر بازدید پیام دهید و از آن ها درخواست نمایید که تبلیغات شما را بر عهده بگیرند و راهکار دوم هم این می باشد که از خدمات تبلیغات در اینستاگرام برخی از وب سایت ها از جمله قدس وب استفاده نمایید که شما در این حالت تنها هزینه تبلیغات را می پردازید و آن وب سایت ها پیج شما را در صفحات اینستاگرامی در معرض دید کاربران قرار می دهند.

سخن پایانی

این روزها اینستاگرام به یک بستر تبلیغاتی تبدیل شده است که بیشتر افراد و صاحبان کسب و کارها برای آن که تبلیغات شان موثر واقع شود و نتایج مطلوب را در پی داشته باشد از این رسانه اجتماعی محبوب استفاده می کنند؛ ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا کامل ترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهیم؛ اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا می خواهید که کار تبلیغات اینستاگرامی خود را به یک وب سایت معتبر بسپارید، می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در صفحه با کارشناسان قدس وب در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x