انواع بک لینک‌ | معرفی بک لینک های مختلف برای سایت

انواع بک لینک‌

اگر قصد دارید در رابطه با انواع بک لینک اطلاعاتی کسب کنید و با این عضو ارتقادهنده‌ی سایت بیشتر آشنا شوید به شما همراهان گرامی پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را از دست ندهید و تا انتهای این صفحه همراه آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب باشید.

بک لینک پروفایل

بک لینک پروفایل به این معنی است که شما می‌توانید با ثبت نام در وب سایت، لینک‌هایی برای سایت خود تهیه کنید. اگر بخواهیم مثال بزنیم می‌توانیم به سایت dell اشاره کنیم که شما عزیزان می‌توانید وارد این سایت شوید و در بخش website، آدرس سایت خود را یادداشت کنید که پس از انتشار، می‌بینید که برای خود یک لینک پروفایل ساخته‌اید و این همان بک لینک پروفایل است.

بک لینک کامنتی

یکی از ابتدایی‌ترین و آسان‌ترین روش ساخت بک لینک، بک لینک کامنتی می‌باشد. برای ساخت بک لینک کامنتی شما می‌توانید درون سایت یک کامنت بگذارید و در کامنت به سایت خودتان لینک دهید. البته توجه داشته باشید گروهی از وب مستران این قابلیت را محدود نمودند و گروهی نیز ابتدا کامنت شما را مشاهده و در صورت مناسب بودن آن را درج می‌کنند.

رپورتاژ آگهی

یکی از بهترین بک لینک‌ها که به سایت شما قدرت زیادی می‌بخشد، ریپورتاژ آگهی می‌باشد، اما بهتر است بدانید که این بک لینک از گران‌ترین نوع بک لینک می‌باشد. روش ساخت ریپورتاژ آگهی اینگونه است که شما متنی را به یک وب سایت می‌دهید و آن وب سایت متن شما را در سایت خود قرار می‌دهد و به شما لینک داده می‌شود. و این کار باید با صرف هزینه از سوی شما همراه باشد و معمولا سایت‌های خبری این خدمات را ارائه می‌دهند.

بک لینک فرومی

نحوه ساخت این نوع بک لینک این‌گونه است که می‌توانید در مباحث مرتبط با حوزه کاری خود شرکت کنید و به سایت خود لینک بدهید. خوب است بدانید که این نوع بک لینک‌ها در فروم‌ها و انجمن‌های وب سایت ساخته می‌شوند و شما می‌توانید از این نوع بک لینک نیز برای ارتقای سایت خود استفاده کنید.

Web2

برخی سایت‌ها علاوه بر اجازه عضویت، اجازه می‌دهند تا شما مطالب خود را منتشر کنید. به عنوان مثال می‌توانیم به blog.ir اشاره کنیم. شما با کمک این سایت‌ها می‌توانید برای خود یک بک لینک ایجاد کنید و به ارتقای سایت خود کمک کنید.

سوشال بوک مارک‌ها

این نوع بک لینک‌ها از طرف شبکه‌های اجتماعی برای سایت شما ارسال می‌شود. مانند لینکی که شما در بیوگرافی اینستاگرام خود می‌گذارید تا افراد بتوانند با استفاده از آن وارد سایت شما شوند. و اصولا این بک لینک‌ها برای سایت شما تاثیرات مثبت زیادی داشته و شما می‌توانید روی این نوع بک لینک‌ها نیز تمرکز کنید.

سوشال بوک مارک | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
سوشال بوک مارک

ویژگی‌های بک لینک مناسب

اینکه بدانید یک بک لینک خوب چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد نکته‌ای بسیار مهم بوده و به همین دلیل ما در ادامه این مطلب به آن اشاره کردیم و مشخصه‌های یک بک لینک خوب را برای شما ارائه کردیم و درباره‌ی این مشخصه‌ها توضیحاتی نیز ارائه دادیم.

داشتن Trust Flow بالا اهمیت دارد!

برای اندازه گیری کیفیت یک سایت از Trust Flow استفاده می‌کنیم. جالب است بدانید که این ویژگی نشان می‌دهد که لینک‌های دریافتی کیفیت خوبی دارند یا خیر، و وب سایت چقدر بر اساس لینک‌های دریافتی می‌تواند قابل اعتماد باشد. اگر می‌خواهید از سایتی بک لینک بگیرید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا Trust Flow آن را مورد سنجش قرار دهید. بهتر است بدانید که امتیاز ۱۱ تا ۴۹ خوب، و امتیاز ۵۰ عالی به حساب می‌آید.

همچنین در این باره به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از سایت‌هایی که امتیاز بالای ۱۱ دارند بک لینک بگیرید و باید بدانید شما می‌توانید از طریق سایت majestic.com، معیار Trust Flow را دریافت کنید.

page rank بالای سایتی که از آن بک لینک می‌خواهید مهم است!

یکی دیگر از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های یک بک لینک مناسب، پیج رنک می‌باشد که اگر می‌خواهید بک لینک تهیه‌ کنید باید حتما به این مورد دقت کنید و پیج رنک سایت مورد نظر باید از پیج رنک سایت شما بالاتر باشد. امتیازی که این ویژگی برای صفحه وب سایت تعیین می‌کند چیزی حدود ۱ تا ۱۰ می‌باشد. اگر page rank سایتی بالا باشد به این معنی است که، میزان بازدیدهای روزانه زیاد، سئو اصولی، تعداد زیاد صفحات ایندکس شده در گوگل، لینک های دریافتی با کیفیت و عمر دامنه طولانی است. خوب است بدانید که تمامی موارد ذکر شده مهم و اساسی است که ارزش سایت را بالا می‌برد. شما می‌توانید از طریق سایت moz، پیج رنک را مشاهده کنید.

داشتن Domain authority بالا

یکی دیگر از مواردی که نیاز است به آن توجه کنید دامین آتوریتی بالای سایت است. در این باره باید بگوییم هر یک از صفحاتی که در یک وب سایت قرار دارد دارای دامین آتوریتی است و علامت دامین آتوریتی به اختصار DA است. میزان عددیِ دامین آتوریتی بین 1 تا 100 بوده و هرچه DA سایت به عدد 100 نزدیکتر باشد اعتبار آن بیشتر است.

دامین آتوریتی DA | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
دامین آتوریتی DA

خرید بک لینک با Spam score پایین داشته باشید!

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که Spam score چیست! Spam score سیستمی است که می‌توانید با استفاده از آن میزان سیگنال‌های اسپم و منفی که بر یک سایت تاثیرگذار است را مشاهده کنید. امتیاز بالای این مورد نشان‌دهنده‌ی لینک‌های دریافت شده ضعیف، عدم هماهنگی لینک‌های دریافتی با موضوع صفحات، کیفت پایین دامنه، وضعیت غیرطبیعی بک لینک‌ها و پایین بودن کیفیت مطالب سایت است.

اگر از سایت‌هایی که اسپم اسکر بالایی دارند بک لینک تهیه کنید، باعث می‌شود آثار مخربی به رتبه سایت شما وارد شود و مورد قبول موتورهای جستجوگر قرار نگیرد زیرا سایت‌هایی که اسپم اسکور بالا دارند خودشان مورد قبول گوگل نیستند و اعتبار و ارزش پایینی دارند. جالب است بدانید که spam score توسط Moz در سال ۲۰۱۵ ساخته و منتشر شد.

به رنک الکسای سایت توجه کنید!

بهتر است بدانید که الکسای سایت براساس میزان بازدید و اعتباری که پیش کاربران دارند رتبه‌بندی می‌شوند. هرقدر رتبه‌ سایت در الکسا پایین‌تر باشد، سایت موقعیت بهتری دارد و می‌توانید از آن سایت بک لینک بگیرید زیرا گرفتن لینک از سایتی که الکسای سایت پایینی دارد می‌تواند به سایت شما کمک بزرگی کند. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که، پایین بودن الکسای سایت به تنهایی نمی‌تواند اطمینان دهد که کیفیت آن سایت بالاست.

خرید بک لینک با مشابهت موضوعی

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موردی که در خرید بک لینک باید به آن توجه کنید، مطابقت داشتن بک لینک با موضوع سایت شماست. در حقیقت، معیار انتخاب سایت، نباید فقط موارد ذکر شده باشد و قبل از موارد گفته شده باید موضوع بک لینک را با سایت خود مطابقت دهید. به عنوان مثال، اگر دو سایت در رتبه‌های بالا و در موضوعات فروش لوازم خانگی و طراحی سایت موجود بود و موضوع سایت شما سئو بود، انتخاب شما باید سایتی باشد که موضوع آن طراحی سایت است. گرچه در مبحث رپورتاژ معمولا رقبای شما اجازه انتشار رپورتاژ در سایتشان را به شما نمی‌دهند!

اطلاعاتی درباره‌ی لینک ورودی یا اینترنال 

قبل از هرچیز باید بدانید که Inbound یا Internal لینک‌های ورودی هستند که دیگر سایت‌ها به سایت شما می‌دهند. بهتر است بدانید که اگر سایتی که لینک ورودی به سایت شما داده، سایتی با ارزش باشد و اعتبار زیادی داشته باشد و با محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد، رتبه سایت شما بالا می‌رود و اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجوگر زیاد می‌شود.

لینک خارجی یا اکسترنال چیست؟

به لینک‌های Outbound یا External، لینک‌های خروجی گفته می‌شود که این لینک‌ها به دو بخش فالو و نوفالو تقسیم‌بندی می‌شوند. لینک‌های خروجی، لینک‌هایی هستند که برای سایت‌های دیگر هستند اما ما می‌توانیم از آن‌ها برای سایت خود استفاده کنیم. درواقع افراد می‌توانند از سایت‌های خروجی به سایت‌های دیگری در اینترنت مراجعه کنند، و باید بگوییم از سایت‌های خروجی برای ارجاع دادن به منابع دیگر استفاده می‌شود.

در چه مواقعی از لینک‌های نوفالو استفاده می‌کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از لینک‌های نوفالو رتبه سایت خود را بالا ببرید. در ادامه مقاله قصد داریم تا مواردی که می‌توان در آن‌ها از لینک نوفالو استفاده کرد را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم به قسمت بعدی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

لینک‌های نوفالو | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
لینک‌های نوفالو

لینک‌های تبلیغاتی

اگر گوگل بفهمد که از سایت شما لینکی به صورت فالو خریداری شده، رتبه سایت شما را پایین می‌آورد و سایتتان را جریمه می‌کند که این موضوع باعث آسیب رسیدن به سایت شما می‌شود. و در این مورد باید به این موضوع توجه کافی را داشته باشید.

محتوایی که توسط کاربران تولید شده

اگر سایت شما جزو سایت‌هایی است که به کاربران اجازه تولید محتوا و نوشتن مطلب را می‌دهد (مثل سایت ویرگول) بهتر است مطالبی که کاربران تولید کرده‌اند را به صورت نوفالو در سایت خود قرار دهید تا مطالبی که خودتان اعتبار آن را تایید نمی‌کنید منتشر نشوند.

لینک‌های نظرات کاربران

برخی سایت‌ها هستند که قصد دارند در قسمت کامنت‌های سایت شما، سایت خود را تبلیغ کنند و اعتبار سایت خود را از این طریق زیاد کنند، اما امکان دارد این سایت‌ها جعلی و تقلبی باشند و باعث شوند به سایت شما آسیب وارد شود و توسط گوگل جریمه شوید، به همین علت باید این نوع کامنت‌ها را نوفالو در نظر بگیرید.

محتوای Embed

محتوای Embed به معنی محتوایی است که به دیگران تعلق دارد اما شما اجازه استفاده از آن را در سایت خود دارید. برای مثال می‌توانیم به ویجت‌های نمایش قیمت ارز و طلا و … اشاره کنیم، اما بهتر است لینک این ویجت‌ها را نوفالو در نظر بگیریم.

 

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با انواع بک لینک‌ها سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم نظر خود را در رابطه با این محتوا در قسمت پایین درج کنید و در صورتی که سوالی دارید آن را مطرح کنید تا به شما پاسخ داده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گوهری
نوامبر 12, 2023 11:56 ق.ظ

بک لینک کامنتی هم به اندازه روشهای دیگه موثر هست؟

شیدا
نوامبر 12, 2023 11:57 ق.ظ

لینکهای نوفالو به چه معناست؟

لامعی
نوامبر 12, 2023 11:58 ق.ظ

یعنی لینکای تبلیغاتی انقدر اسیب میزنن به سایت؟

شهره
نوامبر 12, 2023 12:07 ب.ظ

خیلی عالی توضیح دادید ممنونم

قائدی
نوامبر 12, 2023 12:08 ب.ظ

محتوای Embed رو میتونیم تو سایتمون استفاده کنیم؟

آرین
نوامبر 22, 2023 11:42 ب.ظ

بک لینک فرومی رو چطور میشه ساخت؟

فاطمه
نوامبر 28, 2023 12:16 ب.ظ

بنظرتون بک لینک کامنتی تاثیری داره؟

محمدعلی
نوامبر 28, 2023 12:17 ب.ظ

محتوای Embed میتونه برای سایت مفید باشه؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x