تاثیر لینک سازی بر سئوی سایت [آپدیت ۲۰۲۳]

تاثیر لینک سازی بر سئوی سایت

اگر بخواهیم به یکی از اصول پایه‌‌ای در سئو اشاره کنیم بی شک لینک سازی حرف‌های مهمی برای گفتن دارد. چرا که لینک سازی سال‌ها است که توسط کارشناسان سئو در جهت دریافت رتبه برتر انجام می‌شود و قائده و قانون آن باتوجه به تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو کمی تغییر کرده است. امروز اهمیت لینک سازی بسیار بالا رفته و هر سایتی که‌ در بستر وب فعالیت می‌کند اگر قصد پیشرفت دارد باید لینک سازی را با اصول درستش انجام دهد و این تازه آغاز ماجراست!
ما در مطالب این صفحه از آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب قصد داریم به‌طور کامل و جامع در رابطه با لینک سازی سخن بگوییم و اطلاعات مفیدی در این رابطه به شما همراهان گرامی قرار دهیم. به همین سبب به شما عزیزان پیشنهاد می‌‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید و لینک این مطلب را نیز برای دوستان خود ارسال کنید تا آنان نیز در رابطه با لینک سازی بدانند و اطلاعاتشان افزایش یابد.

 

میزان اهمیت لینک سازی در سئو چه مقدار است؟

افزایش بازدید سایت از طریق لینک سازی اصولی امری دور از ذهن نیست و امروزه به دو روش لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی این مورد در حال انجام است. اگر جزئی‌تر بخواهیم بگوییم لینک سازی داخلی در بین صفحات خود سایت شما انجام می‌شود و لینک سازی خارجی از سایت‌های دیگر به شما لینک داده می‌شود که این مورد در بالا رفتن میزان اعتبار شما داشته و اصطلاحا به آن لینک بیلدینگ می‌گویند. در ادامه در رابطه با لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی سخن خواهیم گفت و در این باره اطلاعات مفیدی به شما ارائه خواهیم نمود.

لینک سازی داخلی چیست؟

همان‌گونه که در بالا نیز گفتیم لینک‌های ساخته شده در یک دامنه که کاربر را از یک صفحه سایت به صفحه دیگر همان سایت هدایت می‌کند لینک داخلی می‌گویند. این لینک‌ها در جهت دریافت رتبه تاثیرگذار بوده و افزایش میزان رشد سایت با این لینک‌ها همواره اتفاق می‌‌اُفتد و رتبه سایت بهتر خواهد شد. در لینک سازی داخلی نیز همانند لینک سازی خارجی هم کمیت و هم کیفیت لینک‌ها تاثیر مستقیم بر بهبود رتبه دارد و کارشناسان سئو باید این مورد را نیز در نظر داشته باشند.

لینک سازی داخلی | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
لینک سازی داخلی

از این موارد که بگذریم باید بگوییم، با استفاده از لینک‌سازی داخلی، محتواهای جدید به گوگل معرفی می‌شوند و صفحات جدیدی نیز گوگل از سایت شما بررسی می‌کند. در این رابطه پیشنهاد می‌شود به صفحاتی که رتبه ندارند و شناخته شده نیستند لینک دهید تا گوگل با این صفحات نیز آشنا شود. شما با لینک‌ سازی داخلی باید، شبکه‌ای همانند تار عنکبوت ایجاد کنید و خزندگان موتورهای جستجو را از یک صفحه به یک صفحه دیگر بکشانید و از بودجه خزش خود به خوبی استفاده نمایید.

در این رابطه باید بگوییم شما با ایجاد یک درختچه محتوایی می‌توانید همه محتواهای وب سایت را به یکدیگر ارتباط دهید تا خزنده‌های موتور جستجو به بن بست نرسند و مدام از صفحه‌ای به صفحه دیگر انتقال یابند. در اصل شما نباید برای گوگل Exit Page بسازید! چرا که محتوای این صفحات هرچقدر هم که خوب باشند کاربر در نهایت از این صفحات خارج می‌شود و این افزایش چند برابری رتبه را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. در این باره باید بگوییم بهتر است این مسئله را با کارشناس محتوای سایت خود در میان بگذارید تا او با ایجاد محتواهای به اصطلاح شاخه‌ای درصد کسب رتبه شما را افزایش دهد.

 

لینک سازی خارجی

حال که در رابطه با لینک سازی داخلی اطلاعاتی کسب کرده‌اید نوبت به لینک سازی خارجی می‌رسد!
لینک سازی خارجی برای وب سایت‌ها مساوی است با اعتبار … اما منظورمان از این سخن چیست؟ بگذارید تا با مثالی بهتر راجب این موضوع سخن بگوییم. مسلما تا به حال شده که قصد خرید پوشاکی را داشته باشید و از دوستان و آشنایان خود در رابطه با خرید از بهترین مرجع مشورت گرفتید! حال باتوجه به مشورت‌های انجام شده شما به آن فروشگاه‌ها رفتید و از آنجا خرید کردید.
لینک سازی خارجی نیز همین است. و در اینجا به جای انسان‌ها، وب سایت‌ها به شما مشاوره می‌دهند. فرض کنید وب سایتی در رابطه با خدمات شما سخن بگوید و کاربران را به استفاده از خدمات یا محصولات شما دعوت کند و به اصطلاح به شما لینک دهد. گوگل این موضوع را کاملا متوجه شده و این لینک را یک اعتبار در نظر می‌گیرد! چرا که سایت دیگری (شخص دیگری) در رابطه با خدمات یا محصولات شما گفته و از شما تعریف کرده است. حال هرچه این تعاریف بیشتر شود گوگل برای شما اعتبار بیشتری قائل خواهد شد و رتبه شما را ارتقا خواهد.
بک لینک یا لینک سازی داخلی همان لینکی است که از سایتی به سایت دیگر می‌دهند. و در این مورد باید بگوییم اگر سایت‌های هم حوزه شما به شما لینک بدهند بیشترین استفاده از بک لینک را خواهید داشت و حتما توجه کنید که مدام از یک سایت بک لینک نگیرید زیرا پس از مدتی این کار برای شما تاثیری نخواهد داشت.

لینک سازی خارجی | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
لینک سازی خارجی

تاثیر بک لینک‌ها بر بهینه‌سازی سایت

بک لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که در جهت بهبود رتبه سایت شما به کارتان می‌آیند. ساخت بک لینک اهمیت ویژه‌ای داشته و سایت‌هایی که محتوای خوبی دارند با بک لینک می‌توانند به جایگاه‌های مناسبی دست یابند. در رابطه با سئو نیز باید بگوییم هرچه محتوای باکیفیت‌تری تولید کنید رتبه بهتری دریافت خواهید کرد و سایت شما پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت. در واقع بین دو سایت رقیب که هر دو در جایگاه خوبی قرار دارند گوگل به بررسی بک لینک و محتوا می‌پردازد. و بک لینک و محتوای باکیفیت برگ برنده‌ی شما خواهد بود. همچنین پیشنهاد می‌شود همان‌طور که در بالا گفتیم EXIT PAGE نسازید تا خزنده‌های گوگل به بن بست نرسند و همواره بین لینک‌های محتواهای موجود در سایت شما رفت و آمد داشته باشند.

 

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با لینک سازی و تاثیر آن بر سئو سخن گفتیم و در این بار اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دادیم و اینک در انتهای این صفحه امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما کاربران گرامی مفید بوده باشد. همچنین در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم حال که اطلاعاتی درباره‌ی لینک سازی دریافت کردید محتوای “انواع بک لینک” ما را مطالعه کنید و با انواع بک لینک‌ها آشنا شوید! به علاوه اینکه ما در این محتوا ویژگی‌های بک لینک مناسب را نیز به شما گفتیم و درباره‌ی روش‌های تبلیغاتی نیز با شما صحبت کردیم. در آخر اگر سوالی یا نظری در رابطه با محتوا دارید از قسمت پایین می‌توانید با ما در ارتباط باشید و ما از پاسخگویی به شما خوشحال خواهیم شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کمالی
نوامبر 12, 2023 11:46 ق.ظ

با خوندن این مطلب متوجه شدم لینک سازی خیلی موثره

داریوش
نوامبر 12, 2023 11:47 ق.ظ

بک لینکا خیلی مهم هستن؟

صبا
نوامبر 12, 2023 11:48 ق.ظ

لینک سازی خارجی چقدر اهمیت داره؟

ارزو
نوامبر 12, 2023 11:52 ق.ظ

ممنونم خیلی عالی توضیح دادید

دشتی
نوامبر 12, 2023 11:53 ق.ظ

بک لینک ها روی بهینه سازی سایت تاثیر زیادی دارن؟

لیلی
نوامبر 12, 2023 11:54 ق.ظ

لینک سازی داخلی بیشتر موثره یا خارجی؟

مازیار
نوامبر 22, 2023 11:41 ب.ظ

این مقاله کاملا کاربردی بود

فرهمند
نوامبر 28, 2023 12:09 ب.ظ

لینک سازی حتما باید انجام شه؟

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x