برندسازی کسب و کار | برند خودت رو داشته باش

برندسازی کسب و کار

شاید شما هم اسم برندینگ را بارها شنیده باشید و بدانید که برندینگ در خصوص چه موضوعی می‌باشد، اما اگر بخواهید سیاست‌های برندینگ را در کسب و کار خود راه‌اندازی کنید و باعث گسترش کار خود شوید، به اطلاعات بیش‌تر و کامل‌تری در این‌باره نیاز خواهید داشت. در حقیقت شما توسط برندینگ می‌توانید محصول خود را معرفی و پخش کنید تا افراد، شما را با نام برندتان بشناسند. به عنوان مثال می‌توانیم به کوکاکولا اشاره کنیم، کوکاکولا تنها یک نام نیست بلکه برند و نام تجاری محصول به شمار می‌رود و برندینگ آن باعث شده تا آن محصول، پرطرفدار و محبوب شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با تعریفی جامع و کامل از برند و برندینگ آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در این‌باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، علاوه‌بر این مورد، به شما کاربران آموزش برندسازی کسب و کار را می‌دهیم تا بتوانید کار خود را رونق ببخشید.

مفهوم برند‌سازی و برندینگ

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کسب و کار موفق، برند آن است. درواقع برند یک نام مخصوص است که باعث می‌شود محصولات شما از سایر محصولات جدا شود. اگر بتوانید برندی را تولید کنید که مورد پسند مشتری قرار گیرد، در ذهن او می‌مانید و باعث می‌شوید مشتریان شما زیاد شود.

جالب است بدانید که یکی مهم‌ترین دلایل خرید مشتری از برند شما، این است او برند شما را شناخته و در ذهن خود نگه داشته است. پس نتیجه می‌گیریم که برند و برندینگ از مهم‌ترین دلایل کسب و کار موفق است زیرا بسیاری از مردم به علت نام برند، محصول را تهیه می‌کنند. به عنوان مثال، شما آبمیوه‌ای را که هیچ نامی و نشانی دارد تهیه می‌کنید یا از آبمیوه‌های شرکت‌های سن ایچ، سان استار و رانی استفاده می‌کنید؟

تفاوت برندسازی و برندینگ

جالب است بدانید که برند و برندینگ مکمل هم هستند. اگر بخواهیم این دو را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم که برند آن چیزی است که افراد درباره شرکت و محصول شما فکر می‌کنند، و برندینگ آن راهی است که شما باید طی کنید تا در ذهن مردم جای بگیرید. درواقع برند تصور مردم است و برندینگ به دست ما شکل می‌گیرد. ابزاری همچون بروشور، کارت ویزیت، فونت و لوگو، جزو ابزار برندینگ محسوب می‌شود و شما از طریق این موارد می‌توانید محصول خود را در ذهن مردم جای دهید.

مزایای برند سازی در کسب و کار

مدتی است که برند، جزو مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی یک کسب و کار است و می‌تواند کسب و کار شما را از این رو به آن رو کند و باعث رونق کار شما شود. بسیاری از شرکت‌های تازه و نوپا به علت اینکه این مورد را نادیده گرفتند و به آن اهمیت ندادند دچار شکست شدند. برند و برندینگ ویژگی‌ و مزایای فراوانی دارند که در قسمت پایین به این مزایا اشاره کرده‌ایم:

  1. افزایش وفاداری مشتریان
  2. افزایش اعتبار کسب و کار شما
  3. افزایش اعتماد مشتریان نسبت به شما
  4. افزایش فروش و بازاریابی

استراتژی‌های ساخت برند

استراتژیِ ایجاد برند به معنی داشتن برنامه‌ای بلند مدت است که باعث می‌شود تا مشتریان با محصول شما آشنا شوند و در ذهن آن‌ها جا بگیرد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۱۰ مورد از اصول، قواعد و دستورالعمل‌های برندسازی را به شما عزیزان معرفی کنیم. و به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما بمانید.

استراتژی ساخت برند | قدس وب
استراتژی ساخت برند

وفاداران خود را بشناسید

کسانی که نسبت به برند و محصول شما وفادار هستند و همیشه از محصول شما خریداری می‌کنند را بشناسید و از آن‌ها حمایت کنید زیرا این کار باعث می‌شود تا در آن‌ها حس وفاداری زیاد شود و محصول شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کرده و باعث محبوبیت برند شما شوند. درواقع با حمایت کردن از وفاداران خود، محصول خود را تبلیغ می‌کنید که این کار تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کار شما دارد.

بازار را تحلیل کنید

یکی از بهترین روش‌ها در موفقیت کسب و کار، تحلیل بازار است. شما با تحلیل کردن بازار می‌توانید نقاط ضعف و قوت رقیبان خود را شناسایی کنید و با استفاده درست از نقاط ضعف آن‌ها باعث موفقیت خود شوید و کار خود را گسترش دهید.

برای برند خود تگ‌لاین داشته باشید

یکی از جالب‌ترین راه‌کارها برای برندسازی کسب و کار، ایجاد یک تگ‌لاین است. تگ‌لاین‌ها جملاتی کوتاه و ماندگار هستند که کسب و کار شما را معرفی می‌کنند و باید بدانید که تگ‌لاین‌ها برخلاف شعار‌ها، ماندگار هستند و فراموش نمی‌شوند و برای معرفی محصول شما کاربرد دارند، اما شعارها بعد از مدتی فراموش می‌شوند و برای تبلیغ به‌کار می‌روند.

وب سایت طراحی کنید

یکی دیگر از روش‌های موثر در برندسازی کسب و کار، ایجاد یک وب سایت است. شما می‌توانید محتواهای کاربردی و مناسب در وب سایت خود قرار دهید و علاوه‌بر معرفی محصول خود، اعتماد مشتریان خود را نسبت به خودتان زیاد کنید و اعتبار محصول و کار خود را افزایش دهید.

طراحی سایت | قدس وب
طراحی سایت

برند را به خوبی برای مخاطب تعریف کنید

قبل از ایجاد برند باید فکر کنید وقتی مشتری به برند شما نگاه می‌کند یاد چه چیزی بیوفتد و پس از آن برندی مطابق با فکر و ایده خود طراحی کنید زیرا مخاطب با نگاه کردن به برند شما یاد چیزی میوفتد که شما می‌خواهید.

هدف کسب و کار خود را مشخص کنید

مهم‌تر از هرچیز، هدف شما برای ایجاد شرکت و تولید محصول بوده که باعث ممتاز شدن شما از سایر شرکت‌ها شده است، پس ابتدا باید هدف خود را از تولید محصول مشخص کرده و سپس با استفاده از آن اهداف، محصول و شرکت خود را در ذهن و افکار مردم ماندگار کنید.

مخاطبان هدف خود را بشناسید

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل برندسازی، شناخت مشتریان است. شما می‌توانید با شناخت مشتریان و مخاطبان هدف خود، استراتژی خوبی برای برندینگ خود داشته باشید و جایگاه خود را در میان رقبا پیدا کنید.

از برندهای بزرگ کپی‌برداری نکنید

خوب است بدانید که شرکت‌ها و برندهای بزرگ، راه طولانی و سختی را طی کرده‌اند و حالا به موفقیت رسیده‌اند، پس شما نمی‌توانید در طی مدت کمی با کپی کردن از برند آن‌ها به موفقیت بزرگی برسید. پس بهتر است خلاق و نوآورانه عمل کنید تا هم در ذهن مردم جا داشته باشید و هم کسب و کار مخصوص به خود را داشته باشید.

یک لوگو مناسب طراحی کنید

در طراحی و ساخت لوگو دقت زیادی داشته باشید زیرا قرار است با آن لوگو، مشتریان به یاد محصولات و شرکت شما بیوفتند. نوع لوگو در کسب و کار شما بسیار اهمیت دارد پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از نقش و رنگ‌های مناسب استفاده کنید تا به چشم افراد بیاید و در ذهن آن‌ها باقی بماند.

طراحی لوگوی اختصاصی | قدس وب
طراحی لوگوی اختصاصی

برند خود را در قالب‌های مختلف به مشتری نشان دهید

برای اینکه مشتری شما، به مشتری دائمی و وفادار تبدیل شود بهتر است لوگو و برند شما را علاوه‌بر روی محصول، در فضای مجازی، پوستر، بنر و… مشاهده کند. این‌ کار هم اعتماد مشتری را زیاد می‌کند و هم او را به مشتری دائمی تبدیل می‌کند.

 

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با برندسازی کسب و کار سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شریفی
نوامبر 12, 2023 12:20 ب.ظ

اینکه گفتید از برندهای بزرگ کپی برداری نکنید واقعا درسته

کمال زاده
نوامبر 12, 2023 12:21 ب.ظ

اینکه برند رو باید تو قالب های مختلف به مشتری نشون بدیم یعنی چی؟

شیرین
نوامبر 12, 2023 12:44 ب.ظ

خیلی مقاله ی کاربردی ای بود

تارا
نوامبر 12, 2023 12:45 ب.ظ

هدف کسب و کار باید دفیقا مشخص باشه

فریده
نوامبر 12, 2023 12:46 ب.ظ

منظور از تگ لاین چیه؟

ماهان
نوامبر 22, 2023 11:44 ب.ظ

اما برند سازی خیلی سخته

حامد
نوامبر 28, 2023 12:21 ب.ظ

نمیدونستم برند سازی و برندینگ باهم تفاوت دارن

زهرا
نوامبر 28, 2023 12:22 ب.ظ

برند رو چطور به مشتری معرفی کنیم که تو ذهنش بمونه؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x