ایجاد رویداد در اسکای روم

ایجاد رویداد در اسکای روم

اسکای روم یکی از بهترین پلتفرم ها به جهت برگزاری جلسات آنلاین است که شما با به کارگیری آن می توانید در هر جایی از جهان که هستید با افراد ارتباط برقرار کنید.

در این مقاله می خواهیم که به شما با جزئیات بیشتر بیاموزیم که اسکای روم چیست و نحوه ایجاد رویداد در اسکای روم به چه شکل است؟ اگر خواهان این هستید که درباره این نرم افزار به اطلاعات جامعی برسید و نحوه کار با آن را آموزش ببینید، حتما به مطالعه محتوای زیر بپردازید.

اسکای روم چیست؟

اسکای روم سرویسی است که برای برگزاری جلسات آنلاین و مجازی مورد استفاده قرار می گیرد که امکانات بسیاری هم دارد و همان طور که گفتیم، به وسیله آن می توانید از راه دور با افراد ارتباط برقرار کنید.

اسکای روم امکانات و قابلیت های زیادی را برای افراد به وجود می آورد که برخی از آن ها در موارد زیر خلاصه می شوند.

  1. برقراری ارتباط تصویری و صوتی: به وسیله اسکای روم شما می توانید که با دوستان و همکاران خود هم به صورت دیداری و هم شنیداری ارتباط برقرار کنید و با افراد حاضر در اسکای روم هم تعامل نمایید.
  2. به اشتراک گذاری صفحه دسکتاپ: یکی دیگر از امکانات دیگری که اسکای روم دارد این است که شخصی که برگزار کننده رویداد مجازی است می تواند که صفحه دسکتاپ خود، صفحات وب یا فایل های دیگر را با شرکت کنندگان در جلسه به اشتراک بگذارد؛ همچنین افراد به وسیله به کارگیری این پلتفرم قادر خواهند بود که اندازه نوشته ها را بزرگتر کنند یا حتی روی آن ها یاداشت مکتوب نمایند و برای تاکید کردن موضوع خاصی و نشان دادن مهم بودن آن می توانند که نوشته ها را هایلایت کنند.
  3. مدیریت پیام ها: کسی که رویداد آنلاین را برگزار می کند گاهی اوقات نمی تواند که مدیریت خوبی بر روی پیام های کاربران داشته باشد و این مسئله در بحث پرسش و پاسخ بیشتر به چشم می خورد و موجب ایجاد مشکل می شود که این مشکل با وجود اسکرول های هوشمند که پیام های جدید را از پیام های قدیمی تفکیک می کنند قابل حل خواهد بود.
  4. استفاده از تخته مجازی: شخصی که در اسکای روم وبینار برگزار می کند به واسطه تخته مجازی این سرویس قادر است که مباحث را با رسم شکل آموزش دهد؛ همچنین اعضایی که در وبینارها شرکت می کنند می توانند که این صفحات را ذخیره کنند تا دیگر دغدغه ای برای یاداشت کردن نداشته باشند و بتوانند که تمرکز خود را بر روی مطالب گفته شده بگذارند.
  5. پشتیبانی از حالت های گوناگون فایل: به اشتراک گذاشتن فایل ها با فرمت های متعدد مانند پاورپوینت، پی دی اف و … از طریق سرویس اسکای روم قابل انجام می باشد.
  6. به اشتراک گذاری عکس و صدای اعضا شرکت کننده: یکی دیگر از امکانات اسکای روم این است که برگزار کننده رویداد می تواند که این اجازه را به شرکت کنندگان بدهد تا آن ها قادر باشند از فضای دسکتاپ، میکروفون یا حتی وبکم خود استفاده نمایند و برای دیگران هم به اشتراک بگذارند.

ایجاد رویداد در اسکای روم

باید بدانید که تمامی رویدادهای مجازی در اتاق های آنلاین برگزار می شوند و شما قادر هستید برای هر رویداد یک اتاق خصوصی به وجود آورید یا این که یک اتاق را برای برگزار کردن چند رویداد در نظر بگیرید.

حالا برای ایجاد اتاق در سربرگ اتاق ها گزینه اتاق جدید را انتخاب کنید تا پنجره و فرمی در ستون سمت چپ برایتان باز شود و به نمایش درآید؛ در این فرم فیلدهای مختلفی وجود دارند که در صورت لزوم باید آن ها را تغییر دهید و پر کنید که در ادامه مطلب شما را با هر یک از آن ها آشنا می کنیم.

  1. سرویس: شما باید روی فیلد خالی مقابل کلمه سرویس ضربه بزنید تا لیست سرویس های فعال برایتان به نمایش در آید و پس از آن شما می توانید که مشخص سازید اتاق جدید برای روی کدام سرویس شکل بگیرد.
  2. URL اتاق: اعضایی که می خواهید با آن ها جلسه تشکیل دهید برای وارد شدن به هر اتاق از لینک اینترنتی استفاده می کنند که شما باید آدرس لینک را وارد این کادر کنید.
  3. عنوان: عنوان هر اتاق هم می تواند فارسی و هم به صورت انگلیسی باشد که این عنوان در طرف فوقانی سمت راست محیط برگزاری جلسه یا رویداد به نمایش در می آید.
  4. توضیح: توضیح اتاق در هیچ بخشی در معرض دید قرار نمی گیرد و فقط نشان دهنده موضوع اتاق یا توضیحات تکمیلی برای مدیران سیستم می باشد.
  5. وضعیت: در صورتی که وضعیت اتاق در حالت فعال باشد می توانید که از آن برای برگزاری جلسات آنلاین و وبینار استفاده کنید و بعد از ختم جلسه آن را به حالت غیر فعال تنظیم نمایید تا قابل استفاده نباشد.
  6. محدودیت تعداد کاربر: به شکل پیش فرض بیشترین تعداد مخاطبانی که می توانند در یک بازه زمانی در اتاق حضور بیابند برابر با ظرفیت مشخص شده در سرویس مربوطه است؛ حالا در صورتی که تمایل دارید جلسات آنلاین خود را با تعداد کمتری از کاربران برگزار کنید می توانید تعداد دلخواه را در این کادر محدودیت تعداد کاربر به ثبت برسانید.
  7. مدت زمان اتصال: مدت زمان حضور مخاطبان در اتاق های اسکای روم بدون محدودیت می باشد که شما برای محدود کردن حضور آن ها می توانید که زمان مدنظر را براساس دقیقه در این کادر وارد نمایید.
  8. ورود به عنوان میهمان: اعضایی که با آن ها می خواهید یک وبینار تشکیل دهید برای وارد شدن به هر اتاق می بایست یک نام کاربری و رمز عبور داشته باشند؛ اما در صورتی که شما این کادر ورود به عنوان میهمان را فعالسازی کنید افراد قلدر هستند بدون نیاز به حساب کاربری در رویداد شما حضور یابند.
  9. ابتدا اپراتور وارد شود: در حالت عادی همه اتاق هایی که در اسکای روم به وجود آمده اند به صورت شبانه روزی فعال هستند و افرادی که رمز عبور دارند قادر می باشند که در هر ساعتی اتاق های شما را برای مصارف شخصی تصرف کنند که این مسئله به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ به همین منظور شما می توانید با فعال کردن گزینه ابتدا اپراتور وارد شود حضور اعضا را با شرط حضور خود در اتاق تایید نمایید یعنی تنها زمان هایی که شما از اتاق استفاده می کنید کاربران هم در همان زمان از اتاق استفاده نمایند و پس از کامل کردن این فرم ایجاد رویداد در اسکای روم صورت می پذیرد.

سخن پایانی

حالا که با ایجاد رویداد در اسکای روم آشنا شدید می توانید با استفاده از خدمات این سرویس در هر کجایی که هستید با دوستان، همکاران، اعضا خانواده و … به بهترین شکل ارتباط نمایید.

اگر در راه اندازی اسکای روم به مشکلی برخوردید یا در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می توانید از کارشناسان قدس وب کمک بگیرید و برای ارتباط با آن ها می توانید که شماره تلفن های درج شده در همین صفحه را شماره گیری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x