چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم

چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟

چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از نویسندگان مبتدی شکل می گیرد؛ در روزگاری که ما در آن زندگی می کنیم کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال رشد و رونق بیشتری هستند و تولید محتوا یکی از بهترین کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شود که اگر در فضای مجازی دیده باشید، افراد زیادی چه مبتدی و چه حرفه ای مشغول تولید محتوا هستند.

اگر شما هم تمایل دارید که با تولید محتوا یک کسب و کار اینترنتی برای خود دست و پا کنید و راه بیندازید، باید بدانید که برای تولید یک محتوای اثرگذار باید اطلاعات کافی در این باره داشته باشید و ما در این مقاله قصد داریم که به شما بیاموزیم چگونه می توانید محتوای اثربخش تولید کنید، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

محتوای اثرگذار چه محتوایی است؟

محتوای تاثیرگذار محتوایی بوده که تمام اصول، ضوابط و قواعد نگارشی در آن رعایت شده است؛ این گونه محتواها که به شکل استاندارد و مطلوب به تولید رسیده اند با تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان تعداد بازدید کنندگان سایت را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند؛ این محتواها ویژگی های بسیار زیادی دارند که برخی از مشخصه های آن ها به شرح موارد زیر می باشند.

  1. هدفمند: محتواهای اثرگذار هدف هایشان از قبل تعیین شده است؛ به همین دلیل روی مخاطبان می توانند تاثیر بهتری داشته باشند و تعداد بازدید کنندگان سایت را افزایش دهند.
  2. بهره وری بالا: در خصوص این ویژگی می توان گفت که میزان تاثیرگذاری محتوا متاثر از میزان بهره وری آن است و این موضوع بدین معناست که به هر اندازه که محتوا تاثیرگذار باشد بهره وری آن نیز افزایش می یابد و در انتها تعداد بازدید کنندگان نیز بالاتر می روند.
  3. قابل سنجش و اندازه گیری: محتواهای تاثیرگذار قابل سنجش و اندازه گیری هستند به این صورت که اطلاعات آماری دقیقی دارند و مطالب را به بهترین شکل به مخاطب منتقل می کنند.
  4. کیفیت مطلوب: کیفیت بالای این محتواها باعث شده است که مخاطبان میل و رغبت بیشتری به خواندن آن ها داشته باشند؛ چرا که تمام استانداردهای لازم به خوبی در ان ها رعایت شده است و مطالب هم قابل فهم می باشند.

به چه طریق یک محتوای اثرگذار تولید کنیم؟

حالا که با ویژگی های یک محتوای اثربخش آشنا شدید بد نیست که درباره نحوه تولید محتواهای اثربخش نیز اطلاعاتی به دست اورید که تمام این اطلاعات مربوطه را در ادامه مطلب برایتان بیان می کنیم.

  • مقدمه و سخن پایانی را فراموش نکنید؛ زمانی که قصد نوشتن مقاله ای را دارید در همان شروع کار با یک مقدمه به نوشتن محتوا بپردازید و در آخر هم یک جمع بندی از کل مطالب را در سخن پایانی عنوان کنید؛ اگر مقاله شما به این طریق نوشته شود، مخاطب به درک بهتری از موضوع اصلی می رسد و محتوا نیز جذاب تر به نظر می اید.
  • رعایت اصول نگارشی در محتوانویسی از موارد بسیار حائز اهمیت است و تا حد قابل توجهی اثرگذاری محتوا را بالا می برد و ذهن مخاطب را درگیر می کند، پس به شما توصیه می کنیم که با مطالعه کتاب های مربوط به نگارش سعی کنید که در این زمینه معلومات خود را بالا ببرید و مطالب را به درستی ویرایش نمایید.
  • اگر دو نکته قبلی را در نوشتن محتوا رعایت کردید، حالا وقت ان می رسد که هنر خود را به رخ بکشید تا مقاله شما جذاب تر و تاثیرگذارتر به نظر بیاید و ذهن مخاطب را درگیر کند؛ به هیچ عنوان از جملات کلیشه ای استفاده نکنید و تا حدامکان عبارات ساده و روان را به کار ببرید.
  • برای آن که بتوانید با محتوایتان ذهن مخاطب را درگیر کنید به شما توصیه می کنیم از عبارات و واژه های احساسی زیاد استفاده کنید تا هم مخاطب درگیر شود و هم این که شما بتوانید موضوع را به شکل بهتری به کاربران ارائه دهید.
  • تا حد امکان تلاش کنید محتواهایی که می نویسید شبیه به هم نباشند؛ چرا که مخاطبانی که شما را دنبال می کنند به دنبال تنوع می باشند و با دیدن مقاله های تکراری و شبیه به هم میلی برای خواندن نشان نمی دهند و اگر شما به این نکته توجه نداشته باشید، به مرور زمان بازدید کنندگان سایت خود را از دست می دهید.
  • درباره هر موضوعی که تمایل دارید درباره آن محتوا بنویسید زیاد مطالعه داشته باشید تا هم بتوانید بهتر بنویسید و هم این که محتوا جذاب تر به نظر برسد و مخاطبان هم برای خواندن آن مشتاق باشند.
  • پس از این که کار مقاله نویسی تمام شد زمان انتشار آن فرا می رسد؛ شما در این باره باید توجه داشته باشید که محتوای خود را در یک زمان مناسب انتشار دهید تا کاربران بتوانند به موقع آن را ببینند و نتیجه این کار، افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت می باشد.

سخن پایانی

امروزه با هجوم افراد به فضای مجازی و فعالیت بیشتر کسب و کارها در این بستر، تولید محتوای اینترنتی حائز اهمیت شده است و شما باید تمام نکاتی که در مقاله مذکور برایتان ذکر کردیم را در هنگام نوشتن مدنظر داشته باشید تا بتوانید یک محتوای اثربخش را به تولید برسانید.

در واقع زمانی که شما از این تکنیک ها برای محتوانویسی استفاده می کنید هم تعداد بازدید کنندگان سایت را افزایش می دهید و هم این که به افزایش بهره وری سایت خود کمک شایانی می کنید.

در این مقاله تلاش کردیم که به شما بیاموزیم چگونه می توانید یک محتوای اثربخش و استاندارد را به تولید برسانید؛ امیدواریم که تمام اطلاعات و نکات گفته شده به دردتان بخورد و چاره کارتان باشد؛ اگر احساس کردید که نمی توانید به تولید محتوای اثربخش بپردازید اصلا نگران نباشید! شما می توانید در این زمینه از نویسندگان و کارشناسان تولید محتوای متخصص قدس وب کمک بگیرید آن ها بهترین محتواهای اثربخش را در کوتاه مدت با هر موضوعی در اختیارتان قرار می دهند و تلاش می کنند با تولید محتوای تاثیرگذار سایت شما را به نتایج اول گوگل برسانند.

برای ارتباط با کارشناسان تولید محتوای مجموعه قدس وب لازم است که با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x