کمپین تبلیغاتی چیست

کمپین تبلیغاتی چیست؟ چگونه کمپین موفقی اجرا کنیم؟

اگر صاحب یک تولیدی هستید که کالا یا خدمتی جدید را طراحی نموده اید و به بازار وارد کرده اید، به جهت آن که بتوانید در فروش محصول یا خدمات خود موفق شوید باید اطمینان حاصل نمایید که مردم از کالاها و خدمات شما مطلع هستند؛ در واقع اگر محصولات یا خدمات شما جزو بهترین ها باشند، در صورتی که به افراد معرفی نشوند شما نمی توانید که فروش موفقی داشته باشید و به سود بالا برسید؛ به همین منظور کمپین های تبلیغاتی در چنین شرایطی دست به کار می شوند.

در این مقاله قصد داریم به شما بیاموزیم که کمپین تبلیغاتی چیست؟ چگونه کمپین موفقی اجرا کنیم؟ اگر در این زمینه تمایل دارید که به اطلاعات و دانش خود بیفزایید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی همان طور که از نامش مشخص است،  مجموعه ای از کارهای تبلیغاتی می باشد که برای شناساندن محصولات یا خدمات به مردم و مخاطبان هدف کاربرد دارد؛ به عبارت ساده تر، افراد بازاریاب به وسیله کمپین های تبلیغاتی پیام های خود را به جامعه هدف می رسانند که رادیو، تلویزیون، رسانه های اجتماعی و … مجموعه ای از روش ها برای کمپین های تبلیغاتی به شمار می آیند؛ همان طور که متوجه شدید، کمپین های تبلیغاتی را به دسته های مختلفی می توان طبقه بندی کرد که ما در ادامه مطلب چند نمونه از موثرترین و بهترین آن ها را برایتان توضیح می دهیم.

  1. کمپین تبلیغات آنلاین: با توجه به فراهم آمدن بستر اینترنت و هجوم افراد به این فضا، بیشتر تبلیغات به صورت آنلاین انجام می شوند؛ چرا که امروزه اکثریت اشخاص برای صرفه جویی در زمان و هزینه ترجیح می دهند که کالاها یا خدمات مورد نیاز را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری نمایند، پس اگر در زمینه کسب و کارهای آنلاین مشغول به فعالیت هستید و می خواهید که به سود و موفقیت بالایی برسید، پیشنهاد ما به شما این است که از کمپین های تبلیغاتی آنلاین زیاد استفاده کنید و محصولات یا خدمات خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید.

شایان به ذکر است که استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از ایده آل ترین استراتژی ها برای پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی آنلاین می باشد.

  1. کمپین تبلیغاتی ویدیویی: تبلیغات ویدیویی یکی دیگر از مهم ترین کمپین های تبلیغاتی می باشند که نسبتا قدیمی هستند؛ اما هنوز هم در بعضی از شرایط اثرگذاری بسیار خوبی دارند؛ مثلا شما برای شناساندن کالاها یا خدمات خود می توانید تبلیغات تلویزیونی را به کار بگیرید تا مردم متوجه کالاها یا خدمات شما شوند؛ لازم به ذکر است براساس این که کمپین های تبلیغاتی ویدیویی هزینه های بسیار بالایی در پی دارند شما می بایست قبل از انجام این کار بازار هدف خود را مورد ارزیابی قرار دهید.
  2. کمپین تبلیغاتی چاپی: تبلیغات چاپی فقط می توانند که در بعضی از شرایط سودمند واقع شوند و شما اگر تمایل دارید برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از این نوع کمپین استفاده کنید، باید که یک آگهی از کالاها یا خدماتتان را در روزنامه یا مجله ها به چاپ برسانید.

 توجه داشته باشید که کمپین های تبلیغاتی ایمیلی نیز در این دسته قرار می گیرند که شما با ایمیل مارکتینگ قادر هستید مخاطبان مورد هدف خود را بهتر شناسایی کنید؛ ولی از سویی دیگر با تبلیغ چاپی افراد بیشتری در طول روز آگهی شما را مشاهده خواهند کرد و شما با توجه به نوع استراتژی خود می توانید هر یک از این ها را انتخاب نمایید.

  1. کمپین تبلیغاتی پیامکی: و اما آخرین نمونه از کمپین های تبلیغاتی، تبلیغات پیامکی هستند که شما با به کارگیری این نوع از کمپین های تبلیغاتی می توانید تبلیغات خود را به شکل پیامکی به مخاطبان هدف که احتمال می دهید می توانند از مشتریان شما باشند بفرستید؛ به این نکته توجه داشته باشید که برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی پیامکی باید نوآوری و خلاقیت به خرج دهید و دقیقا همان چیزی را برای مشتری بفرستید که به نیازهای او نزدیک باشد و وی را جذب کند.

چگونه کمپین موفقی اجرا کنیم؟

برای اجرای کمپین موفق باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهید که برخی از آن ها را به صورت خلاصه در ادامه مطلب برایتان عنوان می کنیم.

  • قدم اول برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی این است که شما برند خود و کالاهایی که قصد دارید به تبلیغ آن ها بپردازید را آنالیز نمایید و اطمینان حاصل کنید که از سطح کیفی مطلوبی برخوردار هستند؛ در صورتی که محصول یا خدمتی با کیفیت را به مشتری ارائه دهید قادر خواهید بود که وعده های تبلیغاتی را محقق سازید.
  • قدم بعدی شناختن مخاطبان هدف است و شما باید در این مرحله مخاطبان خود را به بهترین شکل شناسایی کنید و این موضوع بدین معناست که باید توجه داشته باشید که قرار است در کمپین چه افرادی را هدف قرار دهید و تبلیغات را به گوش آن ها برسانید.
  • بسیاری از افراد تصور می کنند که تمام کمپین های تبلیغاتی با هدف افزایش فروش شکل می گیرند؛ اما باید بگوییم که همیشه هم این چنین نیست؛ چرا که برخی از شرکت ها قصد دارند با کمک تبلیغات به اهدافی نظیر برند سازی، افزایش آگاهی از برند، به وجود آوردن یک برند تازه، معرفی کالاها یا خدمات جدید و … برسند، پس سعی کنید قبل از هر کاری اهدافتان را مشخص سازید.
  • گستردگی کمپین های تبلیغاتی با توجه به بودجه تعیین می شود و شما باید مشخص سازید که تا چه اندازه تمایل دارید برای این کار هزینه صرف کنید و بودجه در نظر بگیرید.
  • شما باید انتخاب کنید که از بین تمام ابزارهای تبلیغاتی کدام چاره کار شما هستند و تبلیغاتتان را بیشتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار می دهند.
  • زمانبندی برای منتشر کردن تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است و شما در این مرحله باید بدانید که مخاطبان هدف تان بیشتر در چه ساعاتی وقت آزاد دارند و به چه رسانه هایی سر می زنند و با توجه به این ساعات تبلیغات خود را نشر دهید.
  • در آخر پس از پشت سر گذاشتن مراحل فوق نوبت به این می رسد که کمپین تبلیغاتی را پیاده سازی کنید؛ در این گام دقت داشته باشید که مطابق با زمان بندی های قبلی کمپین را به طور صحیح اجرا کنید و فراموش نکنید که برای موفقیت باید تبلیغ نویسی تاثیرگذاری داشته باشید، تکراری نشوید و از یک تم یکسان موثر استفاده کنید.

سخن پایانی

کمپین تبلیغاتی چیست؟ چگونه کمپین موفقی اجرا کنیم؟ این مبحث مورد بررسی مقاله مذکور بود و ما تمام تلاشمان را کردیم که در این حوزه اطلاعات مفید و جامعی را در اختیارتان قرار دهیم؛ در پایان به این نکته توجه داشته باشید که باید پیش از پیاده سازی کمپین تبلیغاتی شرایط را پیش بینی کرده باشید.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه می توانید از طریق شماره تلفن های مشخص شده در همین صفحه با کارشناسان قدس وب در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x