چرا بازاریابی موتورهای جست و جو ضروری است

چرا بازاریابی موتورهای جست و جو ضروری است؟

چرا بازاریابی موتورهای جست و جو ضروری است؟ در واقع یکی از جهات اصلی سئو این می باشد که موجب می گردد استنباط وب سایت برای ربات های جست و جو و افراد آسوده تر شود؛ اگر چه موتورهای جست و جو امروزه به طرز قابل توجهی هوشمند شده اند؛ ولی هنوز هم قادر نیستند همانند یک انسان به مشاهده یک سایت بپردازند.

در واقع پروسه سئو به موتورهای جست جوگر این امکان را می دهد که مبحث هر صفحه را به شکل بهتری درک کنند و ارزیابی نمایند و به این نتیجه برسند که آیا محتوای یک وب سایت برای کاربران مفید واقع می شود یا خیر.

یک مذاکره متداول بر ضد سئو

هیچ مهندس با ذکاوتی موتور جست و جویی طراحی نمی کند که وب سایت ها را برای به ثبت رسیدن و رتبه بندی وادار به پیروی از شرایط و ضوابط به خصوصی نمایند و هر شخصی که مقداری زیرکی داشته باشد در پی سیستمی می باشد که به وسیله آن بتواند در هر وب سایتی با هر نوع ساختار آرام آرام حرکت داشته باشد، کدهای مبهم و غیر قابل فهم را مورد بررسی قرار دهد و شیوه ای را به جهت ارائه نتایج مربوطه پیدا نماید و هیچ فردی موتور جست و جویی که فقط قادر باشد سایت های بهینه سازی شده را به وسیله بازاریابان غیر معتبر تشخیص دهد را نمی خواهد.

صبر داشته باشید…

تصور کنید که عکسی از حیوان خانگی خود را به شکل آنلاین انتشار می دهید؛ شاید یک انسان عکس منتشر شده را با عنوان حیوان کوچکی که به بازی مشغول است تشریح کند؛ ولی از سویی دیگر حتی برترین موتورهای جست و جو نیز در فهم این تصاویر با مشکل روبرو می گردند؛ حالا پرسشی که اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان به موتورهای جست و جو این امکان را داد تا فهم بهتر و واضح تری از عکس های فرستاده شده داشته باشند؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که سئو این امکان را برای موتورهای جست و جو به وجود می آورد تا برای استنباط بهتر یک محتوا سرنخ هایی را در اختیار موتورهای جست و جو قرار دهند و به عبارت ساده تر، می توان گفت که اضافه کردن ساختار مطلوب به محتوا برای سئو سایت مسئله ای ضروری و مهم تلقی می شود.

فهمیدن توانایی ها و محدودیت هایی که برای موتورهای جست و جو تعریف می شوند به شما این امکان را می دهند تا محتوای خود را به شکلی درست کنید که موتورهای جست و جوگر بتوانند آن را به خوبی درک کنند و در این باره می توان گفت که بدون سئو، وب سایت شما برای موتور های جست و جو به نمایش در نمی آید و پنهان خواهد بود.

محدودیت های فناوری موتورهای جست و جو

باید بدانید که تمام موتورهای جست و جو مطابق با ضوابط و اصول برابری به فعالیت می پردازند؛ ربات های جست و جو خودکار وب را می خزند، لینک ها را دنبال می کنند و محتواهای موجود را در یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ ایندکس می کنند؛ در واقع این کار به واسطه هوش مصنوعی صورت می گیرد؛ اما تکنولوژی جست و جوی جدید به آن اندازه که ما فکر می کنیم توانمند نمی باشد و هنوز هم محدودیت های فنی بی شماری دارد که سبب فراهم آوردن مشکل در رتبه بندی و ثبت شدن سایت می شود و برخی از مهم ترین این معضلات موارد زیر را در بر می گیرند.

  • مشکلات موجود در خزیدن و ایندکس کردن: مشکلات موجود در خزیدن و ایندکس نمودن خود به زیرشاخه های مختلفی تقسیم بندی می شوند که موارد زیر را در بر می گیرند.
  1. فرم های آنلاین: موتورهای جست و جو برای کامل کردن فرم های آنلاین آنچنان قدرتمند نیستند؛ به همین منظور اگر در پشت فرم ورود به صفحه محتوایی قرار گرفته باشد، برای موتورهای جست و جو نامرئی خواهد بود.
  2. صفحات تکراری: آن دسته از سایت هایی که سیستم مدیریت محتوا CMSرا به کار می گیرند اغلبشان تیراژه های تکراری از صفحات یکسان را به وجود می آورند که این مسئله برای موتورهای جست و جویی که در پی محتوای جدید می باشند می تواند دردسرساز باشد.
  3. انسداد موتورهای جست و جو: خطاهایی که در کدهای راهنمای Crawlingوجود دارند قادر هستند که موتورهای جست و جو را به طور کلی مسدود کنند.
  4. ساختار ضعیف لینک ها: در صورتی که ساختار لینک دهی در یک سایت مطلوب نباشد و موتورهای جست و جو قادر نباشند که به درستی آن ها را بفهمند این احتمال وجود دارد که آن ها نتوانند به تمام محتواهای سایت دسترسی پیدا کنند.
  • مشکلات موجود در هماهنگی کوئری با محتوای موجود در سایت: این نوع مشکلات نیز چند نمونه دارند که شامل موارد زیر می شوند.
  1. کلمات غیر عادی: متنی که از واژه ها و ساختار نامطلوب برخوردار است کار موتورهای جست و جو را سخت تر می کند؛ به عنوان مثال احتمال دارد که کاربران به جای کلمه ماکروفر عبارت گرم کننده مواد غذایی را سرچ نمایند که در چنین شرایطی موتور جستجوگر در پیدا کردن نتایج مربوطه به مشکل بر می خورد.
  2. زبان و دشواری های به خصوص آن: دو کلمه خوار و خار را در نظر داشته باشید اگر در املای این گونه واژه ها دچار تردید شدید، بررسی نمایید که کاربران بیشتر به چه شکلی این کلمات را سرچ می کنند و شما هم به همان صورت جست و جو کنید و در محتوای خود قرار دهید.
  3. هدف گیری مکانی ناسازگار: هدف گیری مکانی ناسازگار به این معناست که شما مخاطبان را به شکل نادرست در یک مکان قرار داده اید؛ تصور کنید در سایت خود یک محتوا به زبان فارسی بارگذاری می کنید در حالی که بیشتر بازدید کنندگان تان از کشورهای ژاپنی هستند.

اطمینان حاصل کنید که محتوای تان دیده می شود

همان طور که می دانید، اعمال نکات فنی به جهت گسترش وب سایت و تطابق آن با موتورهای جست و جو مسئله ای حائز اهمیت و ضروری است؛ ولی پس از این که گام های فنی سایت را به طور اصولی پشت سر گذاشتید باید محتوای خود را بسنجید.

موتورهای جست و جو گر قاعده به خصوصی برای ارزیابی کیفیت محتوای شما را ندارند و در عوض به دو عامل مرتبط بودن و اهمیت استوار هستند که این دو فاکتور را با زیر نظر گرفتن رفتار کاربران می سنجند، پس نباید تنها به تولید محتوای عالی و منتشر کردن آن تکیه کنید بلکه باید محتواهایی را در سایت قرار دهید که کاربران درباره آن ها به گفتگو بپردازند.

سخن پایان

نمی توان گفت که در آینده برای موتورهای جست و جو چه اتفاقی می افتد و چه چیزهایی در انتظار آن ها می باشد؛ اما در این روزگار تغییر همیشه پا برجاست؛ به همین منظور بازاریابی جست و جو برای کسانی که در پی رقابت با سایر وب سایت ها می باشند یک اولویت مهم به شمار می آید.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این باره کارشناسان قدس وب آماده خدمت رسانی به شما می باشند و برای ارتباط با آن ها کافیست که شماره تلفن های زیر را شماره گیری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x