بازاریابی چابک چیست | چه نقشی در موفقیت کسب و کار شما دارد

بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار شما دارد؟

بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار شما دارد؟ باید به شما بگوییم که اگر صاحب کسب و کاری هستید، هزینه هایی که در این راه خرج می کنید فقط شامل پول نمی شوند و هزینه های مهمتری مانند زمان هم وجود دارند که شما خرج می کنید، پس وقت آن فرا رسیده که برای پیروزی در کسب و کارتان کنار پولی که صرف می کنید از زمان نیز به درستی استفاده نمایید.

در این هنگام است که مدیریت بازاریابی چابک به کمک شما می رسد و این بازاریابی همان طور که از نامش مشخص است روند بازاریابی شما را سریعتر و در عین حال تاثیرگذارتر می کند؛ در این مقاله به شما می آموزیم که بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار شما دارد؟ اگر می خواهید سطح اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید، خواندن محتوای زیر را در راس کار خود قرار دهید.

بازاریابی چابک چیست؟

قبل از آن که بخواهیم به تعریفی از بازاریابی چابک برسیم باید در ابتدا به شما توضیح دهیم که مدیریت چابک چیست؟ در سال 2001 تعدادی از برنامه نویسان که به علت کمبود وقت بازدهی کارشان پایین بود به یک گردهمایی نشستند تا برای این کار چاره ای پیدا کنند؛ بالاخره آن ها پس از همفکری به یک نتیجه رسیدند و روشی را به نام مدیریت چابک را کشف کردند؛ مدیریت چابک از نظر برنامه نویسان نوعی کنترل بود که در آن به جای انجام دادن پروژه های بزرگ و سنگین از اول تا آخر آن ها را به کارهای کوچکتر تقسیم می کردند و هر کار را به یکی از اعضا می سپردند تا هم سرعت انجام کار بالا برود و هم خروجی مطلوب تر باشد.

حالا که متوجه شدید مدیریت چابک چیست بازاریابی چابک را می توان این گونه تعریف کرد که بعد از این که مدیریت چابک به کمک برنامه نویسان آمد و آنان به وسیله این تکنیک توانستند به نتیجه دلخواه برسند و زمان خود را به شکل بهتری مدیریت کنند و بازدهی کارشان را در مدت زمان کوتاه بالا ببرند بازاریابان وسوسه شدند که این متد را در فعالیت های خود به کار ببرند و به این طریق بود که بازاریابی چابک به دنیای کسب و کار پا گذاشت و نحوه کار با آن هم مانند مدیریت چابک می باشد.

وجه تمایز بازاریابی چابک با دیگر بازاریابی ها این است که شما در بازاریابی چابک باید همیشه از اوضاع بازار آگاه باشید تا بتوانید خودتان را با تغییرات سازگار کنید و اگر بخواهیم به یک تعریف کلی از بازاریابی چابک برسیم این گونه بیان می کنیم که بازاریابی چابک نوعی از بازاریابی می باشد که سرعت، کیفیت، منعطف بودن و تاثیرگذاری آن از شیوه های دیگر بازاریابی بالاتر است.

بازاریابی چابک چه مزایایی دارد؟

یکی از مزیت های مهم بازاریابی چابک این است که این بازاریابی این امکان را به شما می دهد که تمرکز بیشتری روی مشتریان خود داشته باشید، جهت جلب رضایت آنان تلاش کنید و ارزش های بیشتری را برایشان فراهم آورید؛ به غیر از این سرعت کار شما با به کارگیری بازاریابی چابک بالاتر می رود و شما می توانید در مدت زمان کوتاه به نتایج دلخواه برسید؛ به این نکته توجه داشته باشید که اگر قادر نباشید خودتان را با بازاریابی چابک وفق دهید، قطعا به نتایج دلخواه نخواهید رسید و با شکست مواجه می شوید.

بازاریابی چابک بر چه اصولی استوار است؟

حالا که با بازاریابی چابک و مزیت های آن آشنا شدید بهتر است که کمی جزئی تر به این موضوع نگاه کنید و ما در ادامه مطلب تمام اصولی که بازاریابی چابک بر آن ها استوار است را برایتان شرح می دهیم.

  1. بازاریابی چابک مشتری محور است

همه ما می دانیم که مشتریان از مهم ترین فاکتورها در بازاریابی چابک و سایر بازاریابی ها هستند؛ چرا که این مشتریان می باشند که به کسب و کارها هویت می بخشند و در این بازاریابی مشتریان در راس هر تصمیمی قرار گرفته اند و نتیجه کار به خواست و نیاز مشتریان نزدیک می باشد.

  1. در بازاریابی چابک تحویل پروژه در چند مرحله در اولویت است

در بازاریابی چابک پروژه ها خیلی سریعتر از زمان مقرر و در چندین مرحله به پایان می رسند و تحویل سریع کارها به مشتری در چند بازه زمانی کوتاه یکی از اصول مهم در بازاریابی چابک می باشد.

  1. در بازاریابی چابک یادگیری مطابق با اطلاعات و آزمایش ها صورت می گیرد

یک تیم بازاریابی چابک را افرادی تشکیل می دهند که مدام در حال آموزش و یادگیری هستند و در این بازاریابی مباحثی آموزش داده می شوند که از طریق تجربه و تست به دست آمده اند.

  1. تیم های چند منظوره

در بازاریابی چابک تلاش می شود که تمام اشخاص با تخصص ها و مهارت های گوناگون در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند تا با هم فکری هم بتوانند به نتایج دلخواه برسند و سرعت و کیفیت کار را افزایش دهند.

نکات مهم در بازاریابی چابک

در بازاریابی چابک نکات مهم زیادی وجود دارند که برخی از آن ها موارد ذیل را شامل می شوند.

  • در این شیوه از بازاریابی حتی اگر کار در مراحل پایانی باشد، تغییرات با استقبال روبرو می شوند؛ چرا که این تغییرات هستند که برای اصلاح کاری به کار می روند و در نهایت کیفیت پروژه را بالاتر می برند.
  • در سیستم بازاریابی چابک فقط باید از افراد با انگیزه استفاده شود و امکانات لازم برای نشان دادن استعدادها به این افراد داده شود؛ در واقع اگر افراد یک سیستم بتوانند ایده هایشان را به بهترین شکل نمایش دهند، پروژه را در مسیر بهتری هدایت می کنند.
  • محصولی که امکان استفاده از آن وجود داشته باشد مهم ترین فاکتور ارزیابی پیشرفت پروژه است و این موضوع بدین معنا می باشد که تا وقتی که یک پروژه محصولی که قابلیت استفاده داشته باشد را به مشتری ندهد آن پروژه هیچ ترقی ای ندارد.

کلام آخر

در عصری که ما در آن زندگی می کنیم تکنیک های مدیریت پروژه در سریعتر انجام دادن کارها نقش بسزایی دارند؛ بازاریابی چابک یکی از تکنیک های موثری است که با به کارگیری آن می توانید پروژه های کاری خود را در کوتاه مدت و با کیفیت بیشتر به مشتری ارائه دهید؛ در واقع با استفاده از این متد بازاریابی قادر خواهید بود کارهای بزرگ را بدون هیچ دغدغه ای با سریعترین سرعت انجام دهید و نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید، مشخص کردن هدف یا اهداف می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بازاریابی چابک می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در همین صفحه با کارشناسان قدس وب تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x