نحوه فعال کردن Ssl روی سایت

مطمئنا دارا بودن بالاترین استاندارد امنیتی سایتتان برای شما به‌عنوان مدیر سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بدین منظور شاید باید از HTTP به HTTPS رفته و روی سایت وردپرس خود، SSL نصب کنید. اگر شما اطلاعات لازم در خصوص انجام این مورد را ندارید نگران نباشید چرا که ما در مطالب این صفحه روش فعال‌سازی SSL در وردپرس را به شما همراهان همیشگی آموزش داده و در ادامه نحوه تبدیل http به https در وردپرس را بیان خواهیم نمود. لذا از شما عزیزان می‌خواهیم که تا انتهای مطالب این صفحه با ما همراه باشید و لیمک این مطلب را نیز برای دوستان خود ارسال کنید.

همان‌طور که می‌دانید ایجاد و ثبات امنیت یک سایت علاوه بر رونق بخشیدن به کسب‌وکار اینترنتی شما و نیز حفظ سایت شما از حمله هکرها و بروز ضررهای جبران‌ناپذیر، باعث می‌شود کاربران به سایت شما بیشتر اعتماد کرده و طبیعتا این امر به ارتقاء کمی و کیفی سایت شما کمک شایانی خواهد کرد. بدیهی‌است امنیت سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما باید با استفاده از روش‌های مختلف امنیت سایت خود را به طور کامل تضمین کنید.

روش تبدیل HTTP به HTTPS در وردپرس

با توجه به اینکه انجام این کار و داشتن این گواهی در سایت باعث بهبود سئو سایت شما می‌شود. باید بدانید که همچنین این‌کار به افزایش و ارتقاء رتبه سایت شما در بین موتورهای جستجوگر از قبیل گوگل نیز کمک زیادی می‌کند. بنابراین ضروری است که در سایت خود به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

روش تبدیل HTTP به HTTPS در وردپرس | قدس وب
روش تبدیل HTTP به HTTPS در وردپرس

به بیان ساده SSL  یا HTTPS امن یک روش خاص رمزگذاری است که موجب ایجاد ارتباط بین کاربران مرورگر با سرور مربوطه می‌شود. بنابراین واضح است که استفاده از این‌ روش باعث ایجاد امنیت بیشتری در مقابل نفوذ هکرها و دخالت در اتصالات می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید هر سایت، گواهینامه‌ی SSL منحصر به‌ خود را برای مقاصد شناسایی صادر می‌کند و چنان‌چه یک سرور به داشتن HTTPS تظاهر نموده ولی گواهی آن با واقعیت مطابق نباشد، اکثر مرورگرهای پیشرفته قبل از اتصال به سایت به کاربران خود هشدارهای لازم را خواهند داد.

چنان‌چه شما با مفهوم SSL آشنا باشيد حتما از اهميت آن نیز مطلع هستيد. ایجاد SSL موجب افزایش محسوس امنيت سايت شما گردیده و علاوه بر اين مورد SSL در سئوي سايت شما نيز بسيار تاثیر گذار می‌باشد، زیرا با برقراری SSL گوگل سايت شما را به عنوان یک سايت امن شناسایی می‌کند و توسط پروتكل‌هاي امنيتي اطلاعات را رمز‌نگاري مي‌كند.

ما در این مطلب از آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس‌وب قصد داریم روش فعال نمودن SSL در htaccess را به شما آموزش دهیم و شما با پیوستن به ما در انتهای این مقاله، هر آنچه باید از htaccess و همچنین تبدیل http به https بدانید را آموزش خواهید دید.

 

نصب SSL روی سایت

امروزه با توجه به دنیای رو‌ به گسترش داده‌های الکترونیکی، صفحات مجازی و خدمات متنوع و گسترده‌ای که در این حوزه به همگان ارائه می‌شود، همه‌ی ما همه روزه بخش عمده‌ای از اطلاعات فردی، شغلی و مالی خود را برای مثلا یک خرید ساده و یا برای ورود به سیستم و استفاده از خدمات مورد نیازمان، با سایت‌های مختلف به اشتراک می‌گذاریم.

نصب SSL روی سایت | قدس وب
نصب SSL روی سایت

لذا به‌منظور حفاظت از انتقال داده‌های خصوصی نیاز به ایجاد یک اتصال امن کاملا احساس می‌شود و طبیعتا برای رسیدن به این هدف نیاز به امنیت حرف اول را می‌زند. و امروز ما در آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس‌وب در ادامه به بیان لزوم تغییر امنیت سایت شما از HTTP به HTTPS  و گواهینامه SSL می‌پردازیم.

 

چرا به HTTPS و SSL نیاز داریم

چنانچه شما در حال اجرای یک وب‌سایت هستید، بنابراین به یک گواهینامه SSL مخصوص، برای گردآوری اطلاعات پرداخت نیاز خواهید داشت. اکثر ارائه‌دهندگان، پرداخت شما را نیازمند داشتن یک اتصال امن به‌وسیله SSL می‌کنند. ضمنا اخیرا شرکت گوگل نیز استفاده از HTTPS و SSL را به‌عنوان یک سیگنال موثر در رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو نموده است. و این به این معنا می‌باشد که مدیران سایت‌ها برای ارتقاء بخشیدن سئو سایت خود نیاز به استفاده از HTTPS  و SSL خواهند داشت.

در حال حاضر از SSL برای سایت‌‌‌‌‌های پربازدیدی هم‌چون گوگل، آمازون، دیجی کالا، میهن وردپرس، اسنپ و … استفاده می‌‌‌‌‌شود. شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که آیا SSL و HTTPS سرعت سایت شما را کاهش می‌دهد؟ که در این باره باید بگوییم در واقع تفاوت بسیار اندکی در سرعت بین این دو مورد وجود داشته و طبیعتا سرعت سایت شما در حد چند هزارم ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

عده‌ای از افراد فعال در حوزه وب و حتی مدیران وب‌سایت‌ها نصب SSL در وردپرس را كار دشوار و پيچيده‌اي می‌دانند. بنابراین اگر شما زمان لازم برای یادگیری روش انجام این کار را ندارید مي‌توانيد اين كار را به افراد خبره و متخصص واگذار كنيد. که در این مورد کارشناسان آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس‌وب با افتخار شما را در این مسیر همراهی خواهند نمود.

به‌دلیل این‌که بعد از نصب SSL نياز است كه آدرس صفحات سایت شما كمي تغيير پیدا کنند. يعني آدرس‌های سايت شما از http به https هدايت شوند. در ادامه به بیان راهکارهای مربوطه خواهیم پرداخت.

چرا در سایت به SSL و HTTPS نیاز داریم

لزوم نیاز به استفاده از SSL در سایت، بالا نیست. و شما می‌توانید تنها اقدام به خرید گواهینامه SSL نمایید. برخی از ارائه‌دهندگان میزبانی وردپرس به همراه برنامه‌های خود SSL رایگان ارائه نیز می‌دهند. به عنوان مثال Letsencrypt  یکی از ارائه‌دهندگان گواهینامه SSL رایگان یک ساله می‌باشد.

هم‌چنین اگر خدمات میزبانی شما گواهی SSL رایگان ارائه نمی‌دهد. شما می‌توانید از آن شرکت SSL را خریداری کنید. در این باره باید بگوییم اکثر ارائه‌دهندگان خدمات هاست مثل ایران سرور قیمت فروشی تقریبا 300 هزار تومان دارند و خرید پلن اول یا همان Positive برای شما کافیست.

ضمنا به‌یاد داشته باشید زمانی‌‌که یک گواهینامه SSL خریداری نمودید از ارائه‌دهنده وب‌سایت خود در خصوص نحوه‌ی نصب آن روی سرور خود جویا شده و آن‌را روی سرور مربوطه نصب نمایید و توجه داشته باشید غالبا SSL را ارائه دهنده خدمات SSL یا هاست برایتان نصب خواهد نمود.

نصب SSL در وردپرس | قدس وب
نصب SSL در وردپرس

نصب SSL در وردپرس با افزونه

چنانچه سايت شما از سيستم مديريت محتواي وردپرس استفاده مي‌‌نماید شما مي‌توانيد به كمك پلاگين‌هاي موجود تمام آدرس‌هاي خود را به https ريدايركت كنيد. افزونه‌هاي زيادی در این خصوص وجود دارد. که یکی از مشهور‌ترین آن‌ها Really Simple SSL است. این افزونه يک افزونه ساده و كاربردي براي انجام اين ‌كار است. لازم به ذکر است که در صورت لزوم شما مي‌توانيد بهترين افزونه مورد نظرتان را از گوگل دانلود و نصب نماييد.

چنانچه شما یک سایت تازه راه‌اندازی کرده‌اید یا اینکه می‌خواهید از HTTPS روی سایت فعلی خود استفاده کنید، باید آدرس سایت خود را آپدیت نمایید. به این طریق که شما می‌توانید با رفتن به منوی تنظیمات، بخش عمومی در پنل مدیریت وردپرس خود این کار را انجام دهید.

 

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با روش برقراری SSL روی سایت سخن گفته و در این باره اطلاعات مفیدی به شما همراهان گرامی ارائه دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان عزیز مفید بوده باشد. و برای خوندن مقالات دیگر امنیت میتوانید به دسته بندی مقالات امنیت سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسام
نوامبر 14, 2023 10:12 ب.ظ

خیلی مطلب خوبی بود ممنون از شما

لیلی
نوامبر 14, 2023 10:15 ب.ظ

SSL رو خود فروشنده نصب میکنه؟

کتایون
نوامبر 14, 2023 10:15 ب.ظ

تو سایت حتما به SSL نیازه ؟

شایان
نوامبر 14, 2023 10:17 ب.ظ

خیلی مقاله خوبی بود و به کارم اومد

شجاعی
نوامبر 14, 2023 10:18 ب.ظ

خودمون میتونیم SSL رو نصب کنیم؟

آذر
نوامبر 22, 2023 11:46 ب.ظ

چطوری باید SSL رو روی سایت نصب کرد؟

زاهدی
نوامبر 28, 2023 1:14 ب.ظ

سایت من وردپرسیه چطور باید اینکارو انجام بدم؟

پرستو
نوامبر 28, 2023 1:15 ب.ظ

Letsencrypt بصورت رایگان گواهینامه ssl رو میده

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x