تاثیر شبکه های اجتماعی بر سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سایت

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئوی سایت تاثیر می گذارند؟ این سوالی است که بیشتر افراد به دنبال جوابی برای آن هستند و ما در این مقاله از قدس وب قصد داریم که با جزئیات دقیق تر جواب این پرسش را در اختیاراتان بگذاریم؛ اگر تمایل به افزایش سطح دانسته های خود در این زمینه را دارید، لازم است که تاپایان همراه ما باشید و مقاله زیر را مطالعه نمایید.

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئوی سایت تاثیر می گذارند؟

بهبود سئو سایت تقریبا برای اکثر صاحبان کسب و کارهای اینترنتی امری مهم تلقی می شود؛ چرا که رتبه سایت آن ها را در نتایج گوگل بالا می برد؛ ولی رقابت شدیدی برای گرفتن نتایج اول گوگل وجود دارد و طبق آمارهای به دست آمده به طور تقریبی 5 میلیون محتوای سایت و وبلاگ در روز انتشار داده می شوند و همین امر موجب می شود که شما شانس کمی در به دست آوردن نتایج اول گوگل داشته باشید؛ اما اگر بتوانید یک استراتژی محتوای مناسب برای خود در نظر بگیرید، شانس خود را در این زمینه بالا برده اید.

در جواب به سوال فوق باید به شما بگوییم که رسانه های اجتماعی به شکل مستقیم سئو سایت را تحت تاثیر قرار نمی دهند؛ ولی لینک هایی که در این رسانه ها موجود می باشند این قابلیت را دارند که ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند و آن ها می توانند از لحاظ مختلفی نظیر انتشار بی حد محتوا، طول عمر بالا برای نمایش پست ها، بهبود ترافیک سایت، افزایش شناخت برند و شهرت آن و افزایش سئو سایت بر روی سئو تاثیر بگذارند.

در واقع زمانی که شما یک محتوای مناسب و استاندارد را در این شبکه ها انتشار می دهید و با مخاطبان به تعامل می پردازید از برند شما حمایت می گردد و در این حمایت که از طرف کاربران است اگر ارزش محتوا بالا باشد و ذهن آنان را تحت تاثیر قرار دهد، اشتراک گذاری محتوا و پست های شما توسط خیل عظیمی از افراد در این شبکه ها انجام می گیرد، پس نوشتن محتوا یک راهکار ایده آل برای جلب توجه بیشتر به سایت شما می باشد و شما باید در تولید و سفارش محتوا بسیار محتاطانه عمل کنید؛ در غیر این صورت به موفقیت نخواهید رسید.

بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای سئو

تعداد بالایی از شبکه های اجتماعی برای سئو وجود دارند که شامل موارد زیر می باشند و شما برای سئو سایت خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

  1. لینکدین: در لینکدین تعداد بالایی از مخاطبان وجود دارند و شما می توانید که از طریق این رسانه به تبلیغات بپردازید و محتواهای خود را در آن اشتراک گذاری نمایید؛ در واقع اساس کار این شبکه به این صورت است که کاربران را راغب می کند تا یک پروفایل حرفه ای به وجود آورند و در سایت های مجازی از آن استفاده نمایند.
  2. مدیوم: مدیوم یکی دیگر از رسانه های اجتماعی برای سئو است که به شما این اجازه را می دهد با اشتراک گذاری مطالب و محتواهای خود بتوانید به کسب درآمد برسید، پس اگر به فکر افتاده اید که درآمد خود را از طریق اینترنت افزایش دهید، حتما از این رسانه اجتماعی استفاده کنید.
  3. فیسبوک: فیسبوک تا به الان یکی از مرجح ترین، قدرتمندترین و مفیدترین شبکه های اجتماعی در جهان به شمار می آید که طیف وسیعی از مخاطبان روزانه وقت خود را در آن سپری می کنند و بیشتر صاحبان کسب و کارها می توانند که برای تبلیغ و نشر محتواهای خود از این شبکه اجتماعی کارامد استفاده کنند.
  4. توییتر: توییتر نیز مانند فیسبوک یکی از رسانه های اجتماعی پر قدرت است که بیشترین تاثیر را در سئو سایت و رتبه بندی گوگل دارد و به هر میزان که شما محتوایی جامع تر و با کیفیت تر در این رسانه نشر دهید بازدهی بیشتری برایتان خواهد داشت؛ به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از این رسانه هشتگ های مرتبط را هم به کار بگیرید تا با سرعت بالاتری بتوانید به جذب مخاطب بپردازید.

بهترین روش ها برای افزایش سئو سایت

به این نکته توجه داشته باشید که هر اقدامی در شبکه های اجتماعی انجام می دهید باید مطابق با اهداف سئو تان باشد و در ادامه ما در این زمینه نکاتی را بریتان بیان می کنیم که به هیچ عنوان نباید آن ها را برای سئو سایت از طریق شبکه های اجتماعی نادیده بگیرید.

  1. تا حد امکان تلاش کنید مطالبی را که انتشار می دهید به صورت استاندارد باشند و سطح کیفی شان هم مطلوب باشد
  2. پروفایل هایتان را در هر کدام از شبکه های اجتماعی که فعالیت دارید بهینه کنید
  3. روابط تان را از طریق مکالمات تلفنی فعال گسترش دهید
  4. عملکردتان را به طور مرتب در شبکه های اجتماعی مورد ارزیابی قرار دهید
  5. روند به اشتراک گذاری مطالب را برای کاربران آسوده تر کنید

برای حضور در شبکه های اجتماعی چه اقداماتی باید انجام دهید؟

برای آن که بتوانید در شبکه های اجتماعی به فعالیت بپردازید و به سئو سایت تان کمک کنید باید در ابتدا یک اکانت با نام کسب و کار خود ایجاد نمایید؛ به این نکته توجه داشته باشید هرچه بیشتر در این رسانه ها حضور پر رنگ تری داشته باشید کلیک های بالاتری به دست می آورید.

یک وبلاگ یا سایت را برای کسب و کار خود طراحی کنید و به طور مرتب و هفتگی یک مطلب در آن قرار دهید؛ اگر تمایل دارید که در این زمینه به چشم موتورهای جست و جو بیایید باید محتواهای خود را به صورت روزانه نشر دهید و از تکرار مطالب هم پرهیز نمایید.

در صورتی که به دلیل مشغله های کاری وقت مدیریت سایت و وبلاگ خود را ندارید بهتر است که از فردی در این زمینه کمک بخواهید که مهارت بالایی برای کار در فضای مجازی داشته باشد.

سخن پایان

رسانه های اجتماعی و سئو احتمال دارد که در نگاه اول دو جزء تفکیک شده از بازاریابی به حساب آیند؛ اما باید به شما بگوییم که آن دو یک تعامل هم زیستی را اشتراک گذاری می کنند که اگر به طور صیحیح و استاندارد به کار گرفته شوند، می توانند ترافیک وب سایت را به بالاترین حد ممکن برسانند، پس حتما به اثرگذاری بالای این شبکه ها در سئو سایت و رتبه بندی آن توجه داشته باشید.

امیدواریم که توانسته باشید به اطلاعات مفیدی برسید؛ در صورتی که در این حوزه به مشاوره نیاز دارید تا می خواهید که مدیریت سایت و وبلاگ خود را به متخصصان مربوطه واگذار کنید، کارشناسان قدس وب آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی هستند و برای ارتباط با آن ها کافیست که شماره نلفن های زیر را شماره گیری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x