راهنمای کامل انتخاب اسم برند

راهنمای کامل انتخاب اسم برند + لیست ایده برای اسم برند

قطعا روزی شما هم با این مسئله روبرو خواهید شد که جویای  نامی  زیبا و در خور برای فرزندتان یا حتی کسب و  کارتان باشید، شما برای هر چیزی که اسم انتخاب کنید به نوعی در حال ساخت هویت او هستید، پس انتخاب اسم راه و روش خودش را دارد و نباید با عجله و از روی سهل انگاری اسمی انتخاب کنید و بعدا متوجه شوید در انتخاب اسم کوتاهی کرده اید، این برند شماست و قرار است مشتری شما را از روی این اسم درک کند.

در این مقاله قصد داریم درمورد چگونگی انتخاب اسم برند با شما بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات زیادی در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم، با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

تعریف اسم برند چیست؟

شاید تصور کنید تعریف اسم برند به سادگی چیزی است که ما فکر می کنیم؛ اما اینطور نیست؛ چراکه با همه ی دارایی یک کسب و کار و با ارزش ترین چیزی که دارد روبرو هستیم؛ به همین خاطر اسم  برند از جنبه های زیادی مثل نگرش اقتصادی، از نظر هویتی و تجاری و… تعریف می شود..

به طور کلی می توان گذاشتن اسم برند را روشی توصیف کرد که یک کسب و کار بزرگ یا سازمان یا حتی فرد از سوی دیگران شناخته و درک می شود و در واقع هر فرد بسته به تعاملی که با هر برندی دارد، آن برند را درک میکند. اسم  برند میتواند خیلی قوی تر از فقط یک نام تجاری عمل کند؛ زیرا یک احساس قابل تشخیص از یک کسب و کار است.

اگر میخواهید اسم برندی برای کسب و کار خود پیدا کنید که مشتریان راحت با آن ارتباط برقرار کنند، از اقدامات ضروری در این مورد نباید جا بمانید و به این نکته توجه کنید هر اسمی که جذاب به نظر میرسد انتخاب خوبی برای برند شما نیست؛ به همین دلیل انتخاب اسم برند نیاز به برنامه و اندیشه زیادی دارد.

شاید در این راه عده ای شما را د‌‌‌‌‌ل سرد کنند و بگویند این کار توسط شما ممکن نیست اما باید آگاه باشید آن ها فقط به دنبال پول هستند و با کمی درایت شما به خوبی می توانید این کار را انجام دهید، فقط باید کمی صبر داشته باشید.

خصوصیات اسم برند:

  • جذاب باشد و گیرایی خوبی داشته باشد: یعنی وقتی نام برند شما مطرح می شود مخاطب را مجذوب خود کند و در نهایت مشتری از شما خرید کند.
  • مناسب خصوصیات برند شما باشد: هر اسمی مناسب همه محصولات نیست و نام محصول باید در رابطه با نوع و کارایی محصول انتخاب شود.
  • مخاطب بتواند راحت آن را به یاد بیاورد: ساده و دلنشین باشد طوری که در ذهن افراد بماند.
  • معنا دار باشد: اسم برند باید با ارزش های کسب و کارتان مرتبط باشد و این توانایی را داشته باشد تصویری ماندگار و مثبت در ذهن مشتریان ارائه دهد.
  • منحصر به فرد باشد: اسمی که شما برای برند‌تان انتخاب می کنید باید طوری باشد که شما را از رقیب هایتان جدا کند، سعی کنید هیچ وقت از اسم های تکراری و فیک استفاده نکنید چون برایتان دردسر ساز می شود.
  • قابل ثبت باشد: شما باید به این نکته واقف باشید اسمی که انتخاب می کنید باید هم در دامنه های اینترنتی و هم از نظر قانونی قابل ثبت باشد، اگر به این گزینه عمل نکنید، وقت خود را هد‌ ر داده اید.

حتی از نظر معنا شما باید دقت لازم را در اسم گذاری برای برند خود داشته باشید؛ چون گاهی معنای اسم برند تجارت شما را می تواند نابود کند، شاید شما هم داستان آب معدنی الموت را شنیده باشید، الموت نام منطقه ای در قزوین و به معنی آشینه عقاب است و هنگامی که به کشور های عربی صادر شد با واکنش منفی روبرو شد چون معنای عربی این کلمه یعنی مرگ و این تاثیر خوبی در اعتبار این برند نداشت.

همچنین توصیه می کنیم از نام خانوادگی خود برای اسم برند استفاده نکنید؛ شاید شما در آینده بخواهید برند خود را بفروشید؛ اما این کمی کار شما را سخت می کند و شاید اصلا مشتری برای خرید برند شما پیدا نشود.

اسم برند باید بصری باشد یعنی هر زمان که اسم برند شما به گوش مخاطب خورد یک تصویر واضح از آن در ذهن او خود نمایی کند.

انتخاب اسم برند:

تا اینجا شما را با خصوصیات یک نام تجاری و برند خوب آشنا کردیم، از حالا قرار است قدم به قدم مراحل این کار را طی کنیم، با ما همراه باشید.

انتخاب یک اسم برند خوب شاید کار خسته کننده ای باشد؛ بعضی از برند های مطرح طبق گفته خودشان، طی 6 ماه حدود 2000 نام مختلف را بررسی کرده اند تا به نتیجه مطلوب برسند.

تنها انتخاب اسم برند نمی تواند گزینه مناسبی برای به دست آوردن یک نام تجاری منحصر به فرد باشد، انتخاب هر اسم باید فلسفه ای پشت سر داشته باشد تا آن برند را نسبت به بقیه برتر نشان دهد.

مزایای اسم برند:

یکی از هدف های کسب و کارهای بزرگ و کوچک که هیچ وقت متوقف نمی شود، برند سازی است؛ اما این کار چه مزیت هایی دارد که سبب می شود اهمیت زیادی داشته باشد.

  1. افزایش سطح آگاهی از برند شما: بدون شک یکی از بزرگترین مزایای برند سازی ، معرفی شما به مخاطب هدف است؛ چرا که سبب می شود افراد بیشتری با کسب و کارتان آشنا شوند.
  2. رضایت کسانی که برای شما کار می کنند: این یک اتفاق طبیعی است که کارکنان شما از این که با یک برند مطرح و سرشناس کار می کنند خوشحال باشند و از این بابت برای رضایت شما تلاش میکنند.
  3. بالا رفتن تعداد مشتریان و فروش شما: هر چه تعداد افرادی که با برند شما آشنا می شوند بیشتر باشد، طبیعتا درک بهتری از محصول یا خدمتتان خواهند داشت، همین مساله سطح اعتماد آنها را افزایش داده و در نهایت مشتری های بیشتری خواهید داشت.
  4. اعتبار شما بیشتر می شود: از آنجایی که شما یک برند معتبر و فعال هستید اعتبار بیشتری خواهید داشت؛ چون افراد زیادی شما را به عنوان یک منبع موثق حساب کرده اند.

سخن پایانی:

برند تنها نام تجاری شما نیست بلکه فراتر از یک اعتبار است؛ چون درکی که مخاطب از شما دارد برندتان را می سازد، پس باید تمام تلاشتان را به کار گیرید و روش های برند سازی صحیح و قوی به درستی پیاده کنید.

در صورتی که در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید یا می خواهید که از تکنیک های برند سازی بیشتری استفاده کنید مشاوران قدس وب شما را در این مسیر راهنمایی می کنند و برای ارتباط با آن ها کافیست که شماره تلفن های موجود در همین صفحه را شماره گیری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x