ووکامرس چیست و چگونه می‌توانیم با آن فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

ووکامرس چیست | سیستم فروشگاه ساز

اگر می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و نیاز به اطلاعاتی در این‌باره دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا درمورد اینکه چگونه می‌توانید با افزونه ووکامرس سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید، به شما آموزش‌هایی بدهیم.

ووکامرس چیست و چگونه می‌توان با استفاده از WooCommerce سایت فروشگاهی ساخت؟

بهتر است بدانید که با استفاده از قسمت آموزش ووکامرس، شما می‌توانید آموزش مرحله‌ به‌ مرحله ووکامرس را ببینید و با استفاده از این روند به‌ راحتی سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید. جالب است بدانید که با استفاده از وردپرس می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را ایجاد کنید. اگر یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید می‌توانید در هرجا که هستید با مشتریان خود که در سراسر کشور زندگی می‌کنند به راحتی ارتباط برقرار کنید و مشتریان زیادی را جذب کنید.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانیم کسب و کار خود را رونق دهیم و محصولات خود را بفروشیم، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می‌توانید با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و محصولات خود را به راحتی به فروش برسانید و کسب و کار خود را داشته باشید.

جالب است بدانید که اگر محصولات خود را از طریق یک فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید می‌توانید در سراسر کشور محصول خود را پخش کنید زیرا مشتریان شما محدود به یک منطقه جغرافیایی نمی‌شوند و می‌توانید از تمامی مناطق کشور مشتری جذب کنید و باعث گسترش کسب و کار خود شوید.
به دلیل اینکه اینترنت در کل جهان گسترش یافته و تقریبا اکثر افراد کارهای روزمره خود را از طریق تلفن همراه و اینترنت انجام می‌دهند، به راحتی فروشگاه اینترنتی شما گسترش می‌یابد و محصولات شما به فروش می‌رسد و طی مدت زمان کمی می‌توانید پیشرفت زیادی داشته باشید.

چگونه می‌توانیم با WooCommerce فروشگاه آنلاین بسازیم؟

اگر شما دارای سایت‌هایی مثل داینامیک و پویا هستید و می‌توانید از وردپرس برای مدیریت محتوای وب‌سایت‌ خود استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از افزونه‌های فروشگاه‌ساز، به راحتی سایت را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. اما اینکه فروشگاهی که می‌خواهید ایجاد کنید کوچک باشد یا بزرگ هیچ اهمیتی ندارد زیرا افزونه‌‌های قدرتمندی مثل WooCommerce, Shopify, Magento وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهدند و دیگر نیازی به صرف هزینه‌های اضافی برای برنامه‌نویس سایت ندارید. در این رابطه باید توجه داشته باشید امروزه 51 درصد از سایت‌های وردپرسی از این سه افزونه‌‌ای که ذکر کردیم استفاده می‌کنند.

فروشگاه ساز ووکامرس | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
فروشگاه ساز ووکامرس

ووکامرس چیست؟
اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که، woocommerce یک افزونه فروشگاه ساز وردپرسی است که اگر قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را دارید می‌توانید با این افزونه یک فروشگاه بسازید و محصولات خود را به‌‌صورت آنلاین بفروشید. ووکامرس مدتی است که پیشرفت زیادی داشته و توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. قالب‌های بسیار زیادی برای آن ساخته‌شده و افزونه‌های بسیاری برای آن کدنویسی شده است، پس اگر قصد دارید سایت فروشگاهی خود را با ووکامرس ایجاد کنید اصلاً به فکر محدودیت‌های آن نباشید زیرا محدودیتی سر راه شما نیست.

ووکامرس افزونه‌ای است که در دنیای تجارت الکترونیک بسیار مفید و کاربردی است. با استفاده از این پلاگین می‌توانید به‌آسانی فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید و محتوای مورد نظر خود را در آن بگذارید که این محتوا می‌تواند شامل عکس، دیدگاه‌های مشتریان، جزئیات محصول و… باشد.

مزایای استفاده از ووکامرس چیست؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که چرا باید از ووکامرس استفاده کرد و مزایای استفاده از ووکامرس چیست؟ در این باره باید بگوییم یکی از مزایای استفاده از ووکامرس نظارت خود شخص بر سایت و توانایی هرگونه تغییر در آن است. همان طور که می‌دانید مدتی است که فروشگاه‌های آنلاین جایگزینی برای بازار فروشگاه‌های حضوری هستند و علت آن، به صرفه بودن در وقت و زمان و دسترسی آسان است و به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ایجاد فروشگاه اینترنتی، رایگان بودن آن‌هاست چرا که ووکامرس و وردپرس باهم ادغام شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده‌اند و می‌خواهند فروش خود را بالا ببرند باید سئوی سایت خود را بالا ببرید و محتواهای کاربردی و مفید در سایت خود قرار دهید.

ووکامرس | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
مزایای استفاده از ووکامرس

جالب است بدانید که ووکامرس برای اولین بار توسط Woo Themes ساخته شد، اما به علت داشتن محبوبیت و قدرت زیاد بین مردم، بعد از مدت‌‌­ها توسط خود وردپرس خریداری شد. خوب است بدانید که ووکامرس یک افزونه متن باز است یعنی در کدهای برنامه‌­نویسی شده­‌ی این افزونه می‌توانید به راحتی تغییرات مورد نظر خود را انجام دهید، این افزونه با زبان php گسترش یافته و رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد که فروشگاه اینترنتی خودتا‌‌ن را کامل و پیشرفته طراحی کنید.

بهترین افزونه فروشگاه‌ساز برای وردپرس

یکی از پرطرفدارترین و قدرتمندترین افزونه‌های فروشگاه‌ساز، ووکامرس می‌باشد که دلیل این محبوبیت سازگاری کامل با زبان فارسی و محیط کاربر پسند است. بیش‌تر از 6 میلیون سایت پویا یا دینامیک در حال استفاده از این پلاگین برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود هستند و جالب است بدانید که ووکامرس یکی از بهترین پلتفرم‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در دنیاست و کاربران عزیز می‌توانند با این افزونه فروشگاهی، درهرجا و هرزمان که خواستند، فروشگاه و مقدار فروش خود را مدیریت کنند و دیگر محدود به یک منطقه جغرافیایی نیستند.

افزونه WooCommerce چه امکانات و خدماتی دارد؟

  1. نشان دادن جزئیات فروش
  2. استفاده از سیستم انبارگردانی برای مدیریت کردن محصولات فروشگاه
  3. کاملا فارسی می‌باشد و برای کاربران فارسی زبان بسیار راحت و مناسب است
  4. می‌تواند به سیستم پست ایران متصل شود
  5. استفاده از نظرات و دیدگاه‌های مشتریان برای محصولات
  6. دارای قسمت گزارش‌‌گیری هوشمند و دقیق
  7. تعریف مجزای قالب‌ها برای بخش‌های مختلف
  8. از تمامی افزونه‌های سئو وردپرس پشتیبانی می‌کند
ووکامرس| آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
افزونه ووکامرس

اگر از از افزونه ووکامرس بهره ببرید، دیگر به پرداخت هزینه برای طراحی سایت نیاز ندارید و از این جهت می‌توانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید و در آن صرفه‌جویی کنید. این افزونه به کدنویسی نیاز ندارد و به شما این امکان را می‌‌دهد که در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن، فروشگاه خود را بسازید و شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این پلاگین فروشگاهتان را ایجاد کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌تواند با استفاده از ویژگی‌ای که دارد بهترین سایت فروشگاه آنلاین را برای شما بسازد. شما می‌توانید با استفاده از ووکامرس محصولات خودتان را با تمام جزئیات در سایت فروشگاهی خود بگذارید که این محصولات می‌تواند محصولاتی دانلودی یا فیزیکی باشند. از دیگر مزایای استفاده از ووکامرس می‌توانیم به ارائه خدمات پس از فروش، پشتیبانی از مشتریان خود پس از فروش، نظارت بر آمار فروش و بررسی کامل محصولات اشاره کنیم.

درگاه پرداخت ووکامرس

شاید برای شما هم چنین سوالی پیش آمده باشد که در فروشگاه اینترنتی چگونه می‌توانیم وجه دریافت کنیم؟ و درگاه پرداخت فروشگاه آنلاین چگونه است. که ما پاسخ این سوال را هم در ادامه این مطلب خواهیم گفت.
شما عزیزان می‌توانید درگاه پرداخت را دریافت کنید و بر روی ووکامرس خود نصب کنید و دریافت وجه را انجام دهید و می‌توانید از درگاه‌های پرداخت متفاوت مانند شاپرک استفاده کنید. پس جای نگرانی برای این موضوع نیست! چرا که مشتری می‌تواند از روش‌های پرداختی که در سایت شما قرار دارد یکی را به دلخواه انتخاب کند و با کارت شتاب خود پرداخت را انجام دهد.

درگاه‌های پرداخت ووکامرس قابلیت‌های زیادی دارند مانند، ارائه فاکتور به مشتریان خود، اضافه کردن مالیات به محصولات خود، محاسبه هزینه حمل و نقل و انتخاب واحد پول به دلخواه.

قابلیت‌های پنل تنظیمات ووکامرس چیست

جالب است بدانید که ووکامرس نیز مانند وردپرس به‌روزرسانی می‌شود و مشکلات نسخه قبل را برطرف می‌کند. در فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید هرکاری اعم از مشاهده صورت‌حساب مشتریان، دادن کد تخفیف به مشتری، تسلط بر قسمت‌های مختلف فروشگاه و… را انجام دهید و با یک مدیریت عالی مشتریان زیادی را جذب کنید.

قالب‌‌های ووکامرس

شما می‌توانید در وردپرس هرنوع قالبی را که دوست دارید با توجه به موضوع و مطلب فروشگاه خود، برای ووکامرس انتخاب کنید، زیرا تعداد قالب‌هایی که در وردپرس قرار دارد بسیار زیاد است و حق انتخاب‌های زیادی دارید. حتی می‌توانید از قالب‌های رایگانی که در وردپرس قرار دارد استفاده کنید و بابت طراحی سایت هزینه‌ای ندهید یا می‌توانید قالب‌های فارسی را دانلود کنید و یا از قالب‌های فوق حرفه‌ای وردپرس استفاده کنید.

سری افزونه‌های ووکامرسی

روزانه برای وب سایت ووکامرس سری افزونه‌های جدیدی ایجاد می‌شود و امکانات این پلتفرم روز به روز افزایش می‌یابد. سری افزونه‌هایی از جمله افزونه مدیریت مشتریان، آمار فروشگاه و… که شما با استفاده از افزونه‌های ووکامرس امکانات زیادی در اختیار سایت فروشگاهیتان قرار می‌گیرد که گروهی از این افزونه‌ها پولی و گروهی به طور رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید از این افزونه‌ها استفاده کنید.

ارائه نمودار کامل فروش

یکی از بهترین ویژگی‌های ووکامرس که به شما این امکان را می‌دهد که بهترین مدیریت را برای فروشگاه خود داشته باشید عبارت است از: نشان دادن نموداری کامل از فروش‌ها، درآمدها و فعالیت‌های فروشگاه. این ویژگی می‌تواند در عملکرد خوب سایت به شما کمک کند و شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت به خوبی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و مدیریت خوبی روی سایت خود داشته باشید.

ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس:
در جدیدترین نسخه ووکامرس شما می‌توانید به صورت اتوماتیک فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و این ویژگی می‌تواند به شما در راه‌اندازی سایت فروشگاهی کمک کند تا شما عزیزان با مشکل روبه‌رو نشوید و با استفاده از چند کلیک و طی چند مرحله سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید.

ووکامرس چیست | ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس | آکادمی دیجیتال مارکتینگ قدس وب
ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

حمل و نقل در ووکامرس

جالب است بدانید که ووکامرس این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نیاز به برنامه نویسی بتوانید محصولات خود را برای مشتریان ارسال کنید. یکی از پرطرفدارترین و بهترین افزونه های فارسی سازی شده برای کاربران فارسی زبان، Persian WooCommerce Shipping است که می‌توانید با استفاده از این افزونه برای محصولات خود فاکتور فروش ارائه کنید.

آموزش نصب افزونه ووکامرس

برای انجام این کار ابتدا باید وارد پنل مدیریت وردپرس شوید سپس در سمت راست بر قسمت افزونه‌ها کلیک کنید و گزینه افزودن را انتخاب کنید، بعد از انجام این‌کار، نام WooCommerce را جستجو کنید. بعد از پیدا کردن افزونه ووکامرس روی “هم اکنون نصب کنید” کلیک کنید و پس از تکمیل شدن نصب، روی گزینه فعال نمایید کلیک کنید تا افزونه به منوی سمت راست اضافه شود. به همین راحتی ووکامرس نصب و آماده استفاده شد.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با افزونه ووکامرس سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما ارائه دادیم و اینک در انتهای مطالب این صفحه امیدواریم شما همراهان گرامی به خوبی با این افزونه آشنا شده باشید.برای خواندن دیگر مقالات ما میتوانید به قسمت مقالات طراحی سایت مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرادی
نوامبر 12, 2023 11:40 ق.ظ

خیلی مطلب خوبی بود راجع به ووکامرس

سپهر
نوامبر 12, 2023 11:41 ق.ظ

من نمیدونستم افزونه رو چطور نصب کنم مرسی از توضیحات خوبتون

یوسفی
نوامبر 12, 2023 11:42 ق.ظ

اینکه بدون نیاز ب برنامه نویسی میشه محصولاتو ارسال کرد عالیه

هانا
نوامبر 12, 2023 11:43 ق.ظ

قالبای رایگان وردپرس رو توصیه میکنید؟

رامتین
نوامبر 12, 2023 11:45 ق.ظ

خیلی جامع بود توضیحات ممنونم

نازی
نوامبر 22, 2023 11:39 ب.ظ

درجه یک ترین افزونه فروشگاه‌ساز برای وردپرس همین ووکامرس هست

آذرمی
نوامبر 28, 2023 11:57 ق.ظ

عالی توضیح دادید دستتون درد نکنه

حسین
نوامبر 28, 2023 11:59 ق.ظ

ووکامرس خیلی عالی و کاربردیه

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x