10 راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

10 راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

فاکتورهای فراوانی برای افزایش بازدید سایت وجود دارند که یکی از مهم ترین آن ها تجربه کاربری یا Ux می باشد؛ چرا که این تجربه موجب ایجاد حس مثبت در مشتری می شود و برند را ماندگارتر نشان می دهد؛ در ادامه مطلب ده راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به خرید را به شما می آموزیم اگر تمایل دارید که به کسب و کارتان رونق ببخشید و فروشتان را بالا ببرید، حتما کمی از وقت خود را به خواندن مقاله زیر اختصاص دهید.راهکارهایی که در ادامه مطلب برایتان بیان می کنیم از مهم ترین عواملی هستند که هم در افزایش فروشتان نقش بسزایی دارند و هم مشتری را راغب به خرید می کنند، پس آن ها را به یاد داشته باشید و با به کارگیری شان رشد و رونق کسب و کار خود را ضامن شوید.

  1. واقعی بودن کالاها

طبق آمار به دست آمده به هر اندازه که محصولات و خدمات واقعی تر به نظر برسند خریداران هم پول زیادی بابت آن ها پرداخت می کنند و مجاب به خرید و استفاده آن ها می شوند؛ در دنیای واقعی مشتریان در هر فروشگاهی که پا بگذارند می توانند کالاها را از نزدیک لمس و تماشا کنند و پی به واقعی یا غیر واقعی بودن آن ها ببرند؛ اما در دنیای مجازی این چنین نیست؛ به همین منظور باید هر کاری بکنید تا نیاز مشتریان برآورده شود.

شما برای آن که بتوانید کالاهای خود را به صورت مجازی واقعی نشان دهید می توانید از آن ها عکس ها یا ویدیو های با کیفیت تهیه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید تا آن ها بتوانند محصولات یا کالاها را مشاهده کنند و برای خرید تصمیم بگیرند؛ توجه داشته باشید در کنار عکس یا ویدیویی که تهیه می کنید یک متن جذاب هم قرار دهید تا ذهن مشتری با خواندن آن درگیر شود.

  1. قابلیت خواندن ساده مطالب

اگر خواندن متون سایت برای بازدید کننده پیچیده باشد، ممکن است پیروی از آن ها هم برایشان سخت به نظر برسد که این موضوع به شدت تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می دهد و نتایج منفی به دنبال دارد، پس سعی کنید که متون خود را با فونت مطلوب و به صورت خوانا در سایت خود قرار دهید تا مخاطبان به راحت ترین شکل ممکن بتوانند پی به موضوعات ببرند و آن ها را درک کنند.

  1. طبقه بندی فرایندهای طولانی

فرایندها و پروسه های طویل ذهن افراد را به چالش می کشند؛ به همین منظور ما پیشنهاد می کنیم که در این زمینه فرایندهای طولانی را به واحدهای کوچک تر طبقه بندی کنید تا فشاری بر روی مشتریان وجود نداشته باشد و آن ها بتوانند که با برداشتن قدم های کوچک شما را به اهدافتان و مسیر موفقیت نزدیک تر کنند.

  1. اطلاع رسانی تعداد مراحل

زمانی که شما قصد خواندن یک رمان یا کتاب را دارید اگر تعداد صفحات آن کم باشد، تمام تلاش خود را می کنید که در کوتاه ترین زمان آن را به پایان برسانید؛ روانشناسان در این زمینه اعتقاد دارند به هر میزان که فرد به هدف خود نزدیک تر باشد انگیزه بیشتری برای رسیدن به آن را به دست می آورد که فروشگاه های آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شما باید به غیر از این که ساختار آن ها را ساده تر نشان دهید می بایست که کاربران را از تعداد مراحل باقی مانده آگاه سازید و هرچه که تعداد این گام ها و مراحل کمتر باشد مخاطبان انگیزه بیشتری برای دنبال کردن شما دارند.

  1. رقم های کمتر در قیمت گذاری

روانشناسان در این باره می گویند به هر میزان که رقم های قیمت گذاری کمتر باشد بار کمتری ذهن مشتری را درگیر می کند؛ به عنوان مثال قیمت 9500 تومان در مقایسه با 10000 تومان کمتر است و با این که اختلاف قیمتی آنقدرها هم زیاد نیست؛ ولی از نظر ذهنی موثر واقع می شود.

  1. نوع ارائه پیشنهاد

در واقع چگونگی و نوع دادن پیشنهاد از طرف شما به مشتری ذهن وی را بسیار درگیر می کند؛ به عنوان مثال اگر برای حق بیمه به مشتری بگویید که تنها با ماهی 100 هزار تومان می توانید خود را بیمه کنید نسبت به زمانی که می گویید سالانه باید دو میلیون تومان حق بیمه بپردازید تاثیر بیشتری روی مخاطب می گذارد، پس نحوه و نوع ارائه پیشنهاد را طوری در نظر بگیرید که در ذهن مشتری منطقی به نظر برسد.

  1. خواندن آخرین مرحله اطلاعات و فعالیت ها: تنبلی در ذات تمام بشر است و تقریبا بیشتر افراد در پی ساده ترین راهکارها به جهت انجام دادن فعالیت هایشان هستند؛ به همین منظور برای فروش بیشتر باید فعالیت ها را طوری شکل دهید و تنظیم کنید که به حداقل تلاش نیاز داشته باشند.
  2. اطمینان امنیت به مخاطبان

زمان هایی که شما برای فروش محصولات خود از کاربران درخواست می کنید که اطلاعات مهم شان را در درگاه های پرداخت اینترنتی شما وارد کنند باید این اطمینان را به آن ها بدهید که سایت تان از امنیت بالایی برخوردار است و اطلاعات حساس آن ها در امنیت کامل هستند که با این کار هم اعتماد مشتری را به دست می آورید و هم این که اعتبار برند خود را افزایش می دهید.

  1. به کارگیری شبکه های اجتماعی

همان طور که مطلع هستید، اغلب مشاغل و کسب و کارها برای تبلیغات و تعامل با مشتریان خود و مجاب کردن آن ها برای خرید از شبکه های اجتماعی گوناگون استفاده می کنند؛ به همین منظور این رسانه ها قادر هستند برای تجربه کاربری مطلوب تر به کار گرفته شوند و کسب و کارها را دستخوش تغییر کنند و موفقیت شان را تضمین نمایند.

  1. کمک کردن به مشتری

اگر شما در یافتن و پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز به مشتری کمک کنید، تا حد قابل قبولی در تجربه UX موفق عمل کرده اید و شما اگر کاری کنید که مشتریان بتوانند در سریع ترین زمان ممکن بدون جست و جو داده های مدنظر خود را بیابند، اعتماد و رضایت آن ها را جلب نموده اید؛ به عنوان مثال در صورتی که مشتری در روند خرید با مشکل یا خطایی روبرو شد شما باید بتوانید هر چه سریع تر موانع سر راه آنان را کنار بزنید تا کاربران قادر باشند به راحتی به نیاز خود در کوتاه ترین زمان دسترسی پیدا کنند.

سخن پایانی

ده راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به خرید موضوع مورد بررسی مقاله مذکور بود؛ باید بدانید که تقسیم بندی کردن تجربه کاربری طبق اولویت در وب سایت و به کارگیری راهبردهای صحیح دیجیتال مارکتینگ، بدون شک شما را به موفیت می رساند و فروشتان را بالا می برد.

به جهت رسیدن به این اهداف در آغاز کار می بایست پی به موانع و مشکلات ببرید و در صورت لزوم آن ها را اصلاح نمایید؛ اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، از طریق شماره تلفن های زیر با کارشناسان قدس وب در ارتباط باشید و به طور رایگان از آن ها مشاوره بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x