قراردادن اپلیکیشن در بازار

قراردادن اپلیکیشن در بازار

اگر شما به عنوان یک برنامه نویس اپلیکیشنی را طراحی کرده اید که می خواهید آن را برای استفاده دیگر افراد در مارکت های مختلف قرار دهید، همان طور که مطلع هستید، نشر برنامه در بازارهای جهانی و خارجی یک فرصت عالی برای کسب درامد شما به وجود می آورد؛ ولی با وجود موانع و معضلات در ساخت حساب کاربری توسعه دهنده در بازارهای جهانی بیشتر برنامه نویس ها تمایل دارند که از بازارهای داخلی برای منتشر کردن برنامه ها و بازی های ساخت خود استفاده کنند.

یکی از بهترین مارکت ها و بازارهای داخلی، کافه بازار نام دارد که طیف وسیعی از اپلیکیشن ها و بازی های مختلف در این مارکت وجود دارند و ما این مقاله را گردآوری کرده ایم تا شما را با نحوه قراردادن اپلیکیشن در بازار آشنا سازیم؛ اگر طالب این هستید که در این زمینه سطح دانسته های خود را افزایش دهید، حتما به خواندن محتوای زیر روی آورید.

قراردادن اپلیکیشن در بازار

برای قراردادن اپلیکیشن در بازار شما باید در ابتدا در برنامه بازار ثبت نام کنید تا پیشخوان یا پنل مخصوص شما طراحی شود که در این بخش شما به قراردادها، مدیریت برنامه ها، اطلاعات نشر دهنده، تراکنش ها، پشتیبانی توسعه دهندگان و آمار نصب برنامه دسترسی دارید.

پس از آن که به پیشخوان توسعه دهندگان راه یافتید قرارداد عرضه اپلیکیشن را مطالعه کرده و در صورت موافقت آن را تایید کنید؛ در قسمت اطلاعات مربوط به ناشر این داده ها برای تکمیل قرار داد همکاری شما با کافه بازار کسب می شود و الزامی است که قبل از فرستادن درخواست انتشار برنامه این اطلاعات توسط خود بازار به تایید برسد؛ حالا در صورتی که به شکل حقوقی ثبت نام کرده اید مطابق با توضیحات بخش ناشر حقوقی را تکمیل نمایید و اگر هم به شکل حقیقی ثبت نام را انجام داده اید، با استفاده از توضیحات ناشر حقیقی این اطلاعات را وارد نمایید.

زمانی که اطلاعات حسابتان را کامل کردید و آن ها به تایید رسیدند صفحه برنامه ها برایتان باز می شود که در طرف راست آن منو مربوط به پیشخوان است که شما باید روی برنامه ها کلیک کنید؛ صفحه ای برایتان باز می شود شما را به برنامه جدید متصل می کند که بعد از ضربه زدن روی آن، پنجره مربوط به آپلود برنامه برایتان باز می شود که شما باید به تکمیل چند مرحله بپردازید تا بارگذاری برنامه تان با موفقیت صورت پذیرد.

نحوه قرار دادن اپلیکیشن در بازار

شما باید برای قرار دادن اپلیکیشن در بازار از مراحل زیر پیروی کنید.

آپلود APK: بعد از ضربه زدن بر روی گزینه ” برنامه جدید” در منویی که برایتان باز می شود می توانید با انتخاب فایل، برنامه مورد نظر را که با فرمت APK است را بارگذاری نمایید.

اطلاعات پایه: اطلاعات پایه ای وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند.

  • عنوان توسعه دهنده: عنوان توسعه دهنده نامی است که زیر اسم برنامه نوشته می شود و در صفحه جزئیات به نمایش در می آید.
  • نوع برنامه: شما باید در این قسمت مشخص کنید فایلی که بارگذاری نموده اید اپلیکیشن است یا بازی.
  • دسته بندی: این کادر در واقع عرصه فعالیت اپلیکیشن را تعیین می کند و شما باید که دقیق ترین و مطلوب ترین دسته را برگزینید.
  • روش قیمت گذاری: اگر اپلیکیشن شما غیر پولی یا رایگان با پرداخت درون برنامه ای است یا اگر می خواهید آن را به صورت پولی در اختیار افراد قرار دهید، باید این فیلد را پر کنید؛ به این نکته توجه داشته باشید که تنها تا قبل از تایید نشر توسط بازار اجازه تغییر روش قیمت گذاری را دارید.

اطلاعات برنامه: اطلاعات برنامه در بردارنده نام و توضیحات کوتاه فارسی و انگلیسی است که پر کردن این اطلاعات به زبان انگلیسی کاملا اختیاری بوده؛ ولی پیشنهاد می شود برای جلوه بهتر از زبان انگلیسی هم استفاده شود.

اطلاعات پشتیبانی: این مرحله یک کانال ارتباطی میان شما و افراد است که شامل شماره موبایل یا تلفن، آدرس ایمیل و آدرس وب سایت می باشد و شما باید حتما ایمیل خود را در این قسمت وارد کنید و تا حد امکان بکوشید که ایمیلی که این قسمت وارد می کنید متفاوت با ایمیل توسعه دهندگی تان باشد تا به این طریق مسیر ارتباطی پشتیبانی برنامه با پشتیبانی توسعه دهندگان مجزا باشد.

آپلود عکس ها و آیکون: در این قسمت ضروری است که برای برنامه خود حتما یک آیکون طراحی کنید و آپلود عکس ها هم ضروری می باشد و ما در این زمینه پیشنهاد می کنیم که حتما 6 تصویر را با وضوح بالا بارگذاری کنید تا کاربران با امکانات و قابلیت های بازی یا اپلیکیشن تان بهتر آشنا شوند.

تجزیه و تحلیل آخر قبل از نشر برنامه: در این گام شما باید تمام اطلاعات قبل را مجددا بررسی کنید و اگر چیزی کم گذاشته اید آن را وارد یا اصلاح نمایید؛ با فعال کردن گزینه انتشار خودکار بعد از تایید، بسته فرستاده شما پس از گرفتن تاییدیه در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

سخن پایانی

همان طور که قبلا هم به این مسئله اشاره کردیم، اگر شما برنامه ای ساخته اید که می خواهید آن را در اختیار دیگران هم قرار دهید و نتیجه تلاش های خود را ببینید، تنها می توانید آن را در کافه بازار نشر دهید و قراردادن اپلیکیشن در گوگل پلی یا اپ استور به علت وجود محدودیت هایی در ساخت حساب کاربری برایتان امکان پذیر نمی باشد.

همان طور که متوجه شدید قراردادن اپلیکیشن در بازار کار بسیار راحتی است و محدودیتی هم ندارد؛ اما اگر شما خواهان این هستید که برنامه های خود را در مارکت های خارجی نظیر گوگل پلی و اپ استور هم قرار دهید، می توانید این کار را به کارشناسان قدس وب بسپارید.

قدس وب با داشتن حساب های کاربری بین المللی معتبر قادر است که کار انتشار اپلیکیشن های شما را در مارکت های خارجی با کمترین قیمت برعهده بگیرد؛ به جهت ارتباط با کارشناسان قدس وب و دریافت قیمت لازم است که با شماره تلفن های در نظر گرفته شده در همین صفحه تماس حاصل نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x