قرار دادن اپلیکیشن در گوگل پلی

قرار دادن اپلیکیشن در گوگل پلی

گوگل پلی یکی از قدرتمند ترین مارکت های جهانی است که دربردارنده تمام اپلیکیشن ها و بازی های متنوع می باشد و حدود ۵/۲ میلیارد کاربر فعال دارد؛ حال اگر شما اپلیکیشنی ساخته اید که می خواهید آن را برای استفاده دیگران هم به اشتراک بگذارید و از حاصل دسترنج خود کسب درآمد کنید، برای قراردادن اپلیکیشن در گوگل پلی قوانینی وجود دارد که شما باید از آن ها پیروی نمایید؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمام مراحل انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی را مو به مو برایتان توضیح دهیم.

قراردادن اپلیکیشن در گوگل پلی

قبل از قراردادن اپلیکیشن در گوگل پلی در ابتدا باید برای خود یک حساب کاربری دوپلر گوکل بسازید؛ چرا که اگر شما این حساب کاربری توسعه دهنده را نداشته باشید، قادر به انتشار اپلیکیشن در این مارکت جهانی نخواهید بود.

توجه داشته باشید که مراحل ساخت اکانت گوگل پلی و حساب دوپلری بسیار ساده است و تنها شما باید برای خرید آن ۲۵ دلار هزینه کنید و برای این کار هم حتما باید حساب ارزی داشته باشید؛ شایان به ذکر بوده که اگر کار انتشار برنامه یا بازی تان با موفقیت انجام نشد، این هزینه به شما بازگردانده نخواهد شد، پس تمام دقت خود را در این زمینه به خرج دهید.

پس از این که به حساب گوگل خود ورود پیدا کردید، بعد از آن می بایست ضوابط توسعه دهندگان گوگل را بپذیرد تا سایر مراحل برایتان به نمایش در بیاید؛ بعد از پرداخت هزینه ها به پنل راه پیدا می کنید که در این قسمت باید اطلاعاتی مانند نام توسعه دهنده خود را وارد کنید که برای مشتریان قابل مشاهده باشد؛ در ادامه به مراحل انتشار برنامه در گوگل پلی توجه داشته باشید.

  • ایجاد اپ در کنسول گوگل پلی: زمانی که شما موفق شدید به کنسول گوگل پلی راه پیدا کنید باید در این مرحله اپ خود را ایجاد کرده و از مراحل زیر پیروی نمایید.
  1. به قسمت منو وارد شده و وارد بخش All applications شوید و روی گزینه Create Applications بزنید.
  2. از منوی موجود زبان را انتخاب کرده و یک عنوان برای برنامه خود مکتوب کنید.
  3. بر روی گزینه Create بزنید.
  • اضافه کردن اطلاعات برنامه: مرحله دوم قراردادن اپلیکیشن در گوگل، اضافه کردن اطلاعات است که شما باید تمام اطلاعات و جزئیات برنامه یا بازی ای که ساخته اید را وارد کنید تا کاربران بتوانند آن ها را مشاهده کنند که این اطلاعات شامل:
  1. عنوان: نام برنامه در گوگل پلی که باید شامل حداکثر ۵۰ کاراکتر باشد.
  2. توضیح کوتاه: اولین توضیحاتی که کاربران درباره محصولات شما می بینند در این قسمت باید توضیح داده شود که حداکثر باید ۸۰ کاراکتر باشد.
  3. توضیح کامل: در این قسمت شما باید به طور کامل تمام توضیحات مربوط به برنامه تان را با حداکثر ۴۰۰۰ کاراکتر بنویسید.
  4. تصاویر: در قسمت تصاویر شما قادر هستید که برای برنامه های خود اسکرین شات، عکس ها و ویدیوهای با کیفیت را استفاده کنید تا هم به جذابیت صفحه تان بیفزایید و هم این که کاربران به طور کامل با اپ شما آشنا شوند.
  5. زبان و ترجمه: در این بخش شما می توانید که زبان اطلاعات برنامه خود را مشخص کنید و به غیر از این قادر خواهید بود که از امکان نمایش ترجمه خودکار هم استفاده کنید.
  6. دسته بندی: در این قسمت شما باید نوع دسته بندی برنامه خود را انتخاب کنید.
  7. اطلاعات تماس: این بخش مربوط به وارد کردن اطلاعات تماس خودتان است که شما می توانید در آن پل های ارتباطی خود با کاربران را مشخص سازید.
  8. قوانین: اگر برنامه شما به اطلاعات خاصی نیاز دارد یا نیازمند دسترسی های خاص است، می توانید تمام قوانین را در این بخش عنوان نمایید.
  • آپلود فایل Apk: بعد از آن که تمام اطلاعات برنامه خود را تکمیل کردید و وارد نمودید وقت آن رسیده که فایل apk اپلیکیشن خود را آپلود نمایید که برای این کار راهکارهای مختلفی گوگل در اختیارتان می گذارد؛ ولی قبل از آپلود شما باید یک App Release را به وجود آورید و در مرحله بعدی شما باید نوع release خود را انتخاب کرده که سه گزینه ارائه شده اول به شما این اجازه را می دهند که برنامه خود را با تعدادی از افراد تست کنید و در آخر گزینه ای به نام production realse وجود دارد که با ضربه زدن روی آن می توانید برنامه خود را به طور کامل انتشار دهید و در اختیار تمام افراد بگذارید.
  • اضافه کردن ریت محتوا: در صورتی که برای برنامه خود ریتینگ مشخص ننمایید اپلیکیشن شما تحت عنوان unrated انتشار داده می شود که احتمال حذف کردن چنین برنامه هایی توسط گوگل وجود دارد و شما برای تعیین کردن ریتینگ باید یک پرسشنامه را درباره برنامه خود کامل کنید و مطمئن باشید که اطلاعات مربوطه را صحیح وارد کرده اید.
  • قیمت گذاری اپ: در این بخش شما باید مشخص کنید که آیا برنامه شما پولی است یا رایگان؟ به این نکته توجه داشته باشید که اگر اپلیکیشن خود را غیر رایگان نشر دهید، بعدا هم می توانید آن را رایگان کنید؛ ولی اگر برنامه تان رایگان باشد، نمی توانید بعدها آن را پولی نمایید.

سخن پایانی

همان طور که می دانید به دلیل برخی از موانع و تحریم ها برنامه نویسان ایرانی قادر نیستند که اپلیکیش ها و بازی های ساخت خود را در گوگل پلی و دیگر مارکت های جهانی انتشار دارند و تنها می توانند که از بازارهای ایرانی مانند کافه بازار استفاده کنند.

اگر شما برنامه یا بازی ای ساخته اید که می خواهید آن را در گوگل پلی نشر دهید، باید یک اکانت بین المللی داشته باشید که ساخت این نوع حساب های کاربری کاری پیچیده و دشوار است و هر فردی از عهده آن بر نمی آید؛ شما می توانید در چنین شرایطی کار قراردادن اپلیکیشن خود در گوگل پلی را به کارشناسان قدس وب بسپارید؛ آن ها قادر هستند که با کمترین هزینه کار انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی را برای شما در کوتاه ترین زمان انجام دهند و شما را به موفقیت برسانند؛ برای ارتباط با کارشناسان قدس وب می توانید از پل های ارتباطی زیر کمک بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x