۲۱ مورد از مهمترین خطاهای سرچ کنسول + رفع خطاها (۲۰۲۳)

۲۱ مورد از مهمترین خطاهای سرچ کنسول + رفع خطاها (۲۰۲۳)

اگر وبمستر یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستید باید با نحوه رفتار موتورهای جست و جو اعم از گوگل با وب سایت ها، آشنایی داشته باشد.در واقع گوگل سرچ کنسول مهمترین ابزاری است که قادر می باشد به شما کمک کند تا سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی کنید و به این نحوه تعداد بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید.۲۱ مورد از مهمترین خطاهای سرچ کنسول + رفع خطاها (۲۰۲۳) موضوعی است که در مقاله زیر به آن اشاره خواهیم کرد، در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مطالعه محتوای زیر بپردازید.سرچ کنسول به شما کمک می کند که نحوه رفتار و عملکرد گوگل را نسبت به وب سایت خود مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، اوضاع فعلی سایت خود را در موتورهای جست و جو روئیت کنید و با از بین بردن مشکلات سایت خود رتبه بالایی از گوگل دریافت نمایید.

به ۲۱ مورد از مهمترین خطاهای سرچ کنسول + رفع خطاها در ادامه مطلب توجه داشته باشید.

خطاهای قسمت Pages

در قسمت صفحات شما قادر هستید که خطاهای مرتبط با pages سایتتان را مشاهده کنید؛ به این نکته توجه داشته باشید که برخی از مشکلات در این بخش، جدی نیستند و بعضی از خطاها مانند مشکلات سری xx5 بحرانی می باشند و باید نسبت به رفع آن ها اقدام کرد.

خطای Pages with redirect

اگر خطای pages with redirect را مشاهده کردید، باید بدانید که در این خطا صفحه ای به صفحه دیگر ریدایرکت شده است و به دو علت تعویض url و هدایت کاربر به صفحه ای دیگر ایندکس نمی شود.

برای رفع این خطا می بایست پس از این که لینک های منوط به این خطا را مشاهده کردید تصمیم بگیرید که می خواهید آن ها را از بین ببرید یا نگه دارید؟

معمولا این خطاها نیاز به رفع ندارند و زمانی به از بین بردن آن ها باید بپردازید که احساس می کنید صفحه به شکل درست کار نمی کند و کاربر اشتباها وارد صفحه دیگر می شود.

خطای Server Error xx5

این خطا زمانی در سرچ کنسول رخ می دهد که  ربات های خزنده گوگل قادر نباشند با سرورهای وب سایت ارتباط برقرار کنند؛ برای رفع این خطا باید سریعا اقدام کرد در غیر این صورت سایت آسیب می بیند.

خطای Enternet Server Errir 500

بنا به هر علتی، اختلالات فنی موجب می شود که سرور،  پردازش درخواست را به تعویق بیاندازد.

خطای Bad Gateway 502

این خطا هنگامی به وجود می آید که یک سرور پیامی غلط را از سرور دیگر گرفته باشد و این خطا ممکن است به علت وجود مشکل در cms وردپرس باشد.

خطای Swice Unavailable 503

اگر سرور شما شلوغ و درگیر است یا به جهت ارتقاء و بهبود کاری پیش نمی برد، خطای ۵۰۳ دریافت می کنید و این خطا نشانگر این است که سرور به طور موقت از دسترس خارج شده ولی بعدا فعال می شود.

برای رفع خطاهای xx5  ، ۵۰۰، ۵۰۲، ۵۰۳ باید تمام لینک هایی را که شامل این مشکلات هستند را در سرچ کنسول باز کنید؛ اگر به شکل صحیحی بارگذاری شده بودند باید CMS خود را بررسی کنید، با ارائه دهنده هاست تماس حاصل نمایید و یا کوکی ها و Casho را پاک کنید.

خطای Excluded by nonidex tag

این مشکل زمانی رخ می دهد که صفحه مدنظر را برای ایندکس شدن آماده کرده اید؛ ولی صفحه دستوری nonidex دارد و این بدین معناست که شما به طور همزمان دارید دو دستور مختلف را برای یک صفحه به گوگل می دهید و برای ربع این خطا باید tage nonidex را از کدهای صفحه حذف کنید.

خطای Alternate Page With Proper Canonicaltag

این خطا بر اساس محتوای تکراری رخ می دهد که گوگل به راحتی تیراژه تکراری را حذف می کند و نسخه اصلی صفحه را ایندکس می نماید؛ برای رفع این ارور می بایست تگ کنونیکال را از صفحات حذف کنید.

خطای Duplicate Wirhout User Selected Canonical

این مشکل ممکن است در صورت داشتن تگ تایتل مشابه و استفاده از قالب هایی که به طور اتوماتیک آدرس url می سازند رخ دهد که برای رفع آن باید از ریدایرکت ۳۰۱ و تگ کنونیکال استفاده کنید.

خطای Blocked due to access Forbidden 403

خطای ۴۰۳ به این معناست که ربات گوگل قادر نیست به محتوای سایت دسترسی پیدا کند و برای رفع این خطا باید فایل htaccess را بررسی کنید.

خطای ۴۰۴

زمانی که سرور نتواند به منبع درخواستی دسترسی داشته باشد این خطار رخ می دهد و برای رفع این مشکل باید اطمینان حاصل کنید که صفحه شما در حالت پیش نویس نباشد یا آدرس آن تغییری نکرده باشد.

خطای Soft404

این مشکل زمانی به وجود می آید که صفحه ای درست نشده باشد؛ اما سرور به طور اشتباهی صفحه دیگری را نمایش دهد؛ برای راز بین بردن این خطا باید تنظیمات وب سایت خود را درباره صفحات حذف شده تغییر دهید و از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید.

خطای Blocked by robots.txt

زمانی که صفحه ای برای ایندکس شدن آماده باشد اما توسط فایل robots.txt مسدود گردیده باشد این خطا رخ می دهد که برای رفع آن باید robots.txt را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را عوض کنید.

خطای Redirect error

زمانی که خطایی در ریدایرکت های سایت وجود داشته باشد این مشکل پدیدار می شود و برای رفع آن باید اطمینان حاصل کرد که ریدایرکت به url می رود.

خطای Blocked due to other 4xx issue

این خطا نشانگر این است که یکی از خطاهای ۴۰۱، ۴۰۳ یا ۴۰۴ موجب شده اند که صفحه ایندکس نشود و برای از بین بردن این مشکل لازم است که ریدایرکت ۴۰۴ را تنظیم کنید، فایل htacces را بررسی نمایید و robots.txt را چک کنید.

خطای Crawled_ Currently not indexed

این ارور نشانگر این بوده که صفحه توسط ربات گوگل بازدید شده ولی ایندکس نشده است و در Serp قابل مشاهده نیست و برای رفع این خطا باید محتواهای سایت را با کیفیت تر کرد.

خطای Discovered_ Currently not indexed

این خطا نیز نشانگر ایندکس نشدن صفحه و Crawl نکردن آن توسط ربات ها است که برای از بین بردن آن می توانید توسط سرچ کنسول به صورت دستی، ایندکس صفحات را به ثبت برسانید و محتواهایتان را با کیفیت تر کنید.

خطای Duplicate, Googlechose defferent Canonical than User

صفحات تکراری ای که گوگل ایندکس نکرده است را این ارور نشان می دهد و نشانگر این است که گوگل، تگ کنونیکال شما را نادیده گرفته و صفحه مشابه دیگری را ایندکس نموده؛ برای رفع این خطا باید تگ های کنونیکال و لینک های داخلی سایت خود را تغییر دهید.

خطای Indexed, though blocked by robots.txt

این خطا نشان دهنده این است که گوگل صفحه مدنظر را ایندکس کرده ولی صفحه توسط robots.txt مسدود شده است و برای رفع آن باید تگ کنونیکال را به درستی تنظیم کنید و بفهمید که چرا گوگل به وسیله robots.txt مسدود شده است و عامل انسداد را از بین ببرید.

خطاهای قسمت Experience

خطاهای این بخش شامل Viewport hotset, Uses incompatible plugins, Viewporthot set to device width, Content wider than screen, Text too small toread می شوند که رفع این خطاها با استفاده از تکنولوژی های وب مدرن، بهره گیری از صفحات متا ویوپورت، طراحی کردن ریسپانسیو صفحات وب، یکسان کردن اندازه المان های Csd و مشخص کردن ویو پورت برای صفحات از بین خواهند رفت.

کلام آخر

حالا که با ۲۱ مورد از مهمترین خطاهای سرچ کنسول + رفع خطاها آشنا شدید باید بدانید که سرچ کنسول به شما این امکان را می دهد که بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید و بتوانید خطاهای دریافتی را در کمترین زمان ممکن رفع کنید.

در صورتی که در رفع هر یک از این خطاها به مشکلی برخوردید می توانید از طریق شماره تلفن های مشخص شده با کارشناسان قدس وب تماس بگیرید و از آنان درخواست مشاوره نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hamid
نوامبر 18, 2023 1:40 ب.ظ

مقاله ی کاملی بود ممنون از شما

نگین
نوامبر 18, 2023 1:41 ب.ظ

راجع به خطای Redirect error بیشتر توضیح میدید؟

لیلی
نوامبر 18, 2023 1:42 ب.ظ

خطاهای قسمت Pages رو خیلی عالی توضیح دادید

مهتا
نوامبر 18, 2023 1:44 ب.ظ

خطای Bad Gateway 502 موقعیه که یه سرور پیامی غلط رو به سرور دیگه میده؟

نازی
نوامبر 18, 2023 1:44 ب.ظ

خیلی عالی بود توضیحات

کمند
نوامبر 23, 2023 3:52 ب.ظ

خیلی عالی بود مرسی

عماد
دسامبر 2, 2023 7:57 ب.ظ

دلیل خطای قسمت Pages چی هست؟

محمدحسین
دسامبر 2, 2023 8:00 ب.ظ

برای رفع خطای Blocked due to other 4xx issue باید از ریدایرکت ۴۰۴استفاده کنیم؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x